- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #6
Het grote voetbaltopic #6
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ook een beetje een vreemde argumentatie om de band af te nemen maar goed. Zolang Yo bij 'm blijft zal ie gefocussed blijven.
stfuympos
-
- 13362 berichten
- 731 stemmen
Affin,v. Persie staat een hele toernooi de pers niet te woord.
De aanvoeder speelt bij mij altijd, aldus v. Gaal, lekker voor Huntelaar.
Sneijder heeft door omstandigheden niet zijn gebruikelijke niveau gehaald maar was wel altijd nog de beste man op de afgelopen 2 toernooien, dus wat meer vertrouwen naar hem toe was wel zo fatsoenlijk ,dessalnietemin wel een wake up call voor hem.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Haha ja, dat is al helemaal krom. De speler captain maken die vorige zomer nog een maand lang alle media niet te woord wilde staan.
Je kan van Sneijder zeggen wat je wilt, maar hij was een goede aanvoerder, op elk vlak. Alleen is hij nu niet in vorm en ook niet topfit, dus ik kan er iets van snappen bij Louis, maar hij had beter tot augustus kunnen wachten om dan te oordelen.
En Huntelaar zal helaas voor hem een rol op het 2e plan moeten accepteren. Gezien zijn cijfers voor Oranje niet fair, maar goed, van Persie heeft natuurlijk wel meer talent. Alleen heeft hij dat op een eindronde nog nauwelijks laten zien.
Probleem is ook dat bijna geen speler zeker van een basisplaats bij Louis is, dus iemand captain maken is nog best lastig. Alleen Robben en vPersie zijn denk ik zeker van een plekje. Zelfs de keeper is nog een raadsel.
kos
-
- 46714 berichten
- 8870 stemmen
Xavi: ?Een grote club hoort niet te spelen zoals het Madrid van Mourinho? - voetbalzone.nl
Iniesta: 'Mourinho heeft het Spaanse voetbal beschadigd' - voetbalzone.nl
Echt niet te geloven, die kuthuildwergjes.
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3782 stemmen
Xavi: ?Een grote club hoort niet te spelen zoals het Madrid van Mourinho? - voetbalzone.nl
'Het is te gek voor woorden dat Clasie niet speelt bij Jong Oranje' - voetbalzone.nl
"Het is gewoon de bal rondspelen. Van de honderd ballen die worden onderschept werden er negentig teruggespeeld."
En dan wil hij Clasie opstellen! Die is daar meester in! 
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
Bij Feyenoord denkt hij altijd vooruit. Een tikkie breed - wat hij zo nu en dan doet - is absoluut niet erg. Het gaat om het overzicht, en dat heeft hij doorgaans. Het halve jaar was hij daarin een stuk minder, dat zeker.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Onze dementerende opa en anti-alle clubs behalve Feyenoord is ook weer bezig hoor
Wat een verzuurde man, wat eet hij bij het ontbijt?
kos
-
- 46714 berichten
- 8870 stemmen
Van Hanegem zegt soms best zinnige dingen. Veel meer dan Cruijff in ieder geval, zoveel is duidelijk.
Maar in dit geval zit hij er wel naast. Aanvankelijk had ik ook gedacht dat Clasie geschikter zou zijn, maar Van Ginkel doet het nu wel dermate goed dat je die gewoon moet laten staan lijkt me.
DMF
-
- 1042 berichten
- 385 stemmen
Bij Feyenoord denkt hij altijd vooruit. Een tikkie breed - wat hij zo nu en dan doet - is absoluut niet erg. Het gaat om het overzicht, en dat heeft hij doorgaans. Het halve jaar was hij daarin een stuk minder, dat zeker.
Inderdaad. Gigantische misvatting als je stelt dat Clasie alleen maar tikkies terug en breed geeft. Dat deed hij bij zijn eerste interland ja, maar bij Feyenoord en verdere interlands nooit. Hij is in deze selectie juist de ideale verbindingsspeler. Verdedigend goed, maar in balbezit vooral heel erg rustig. Kort (open)draaien en het spel verleggen naar de vrije man. Van Ginkel en Strootman kunnen dat allebei niet. Maar goed, daar heb ik het al over gehad.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Van Hanegem zegt soms best zinnige dingen. Veel meer dan Cruijff in ieder geval, zoveel is duidelijk.

Van Hanegem bezit nog niet de helft van de intelligentie van Cruijff. En nog geen 1% van hoe hij iets normaal moet verwoorden.
Minken
-
- 668 berichten
- 494 stemmen
Onze dementerende opa en anti-alle clubs behalve Feyenoord is ook weer bezig hoor
Wat een verzuurde man, wat eet hij bij het ontbijt?

The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Granny Smith appels 
kos
-
- 46714 berichten
- 8870 stemmen

Van Hanegem bezit nog niet de helft van de intelligentie van Cruijff. En nog geen 1% van hoe hij iets normaal moet verwoorden.
Ja. Of niet natuurlijk.
mjk87 (moderator films)
-
- 14580 berichten
- 4540 stemmen
Ik heb Van Hanegem de afgelopen zeven jaren zeker geen enkele zinnige uitspraak horen maken. Cruijff wel - soms vol open deuren, zoals die column van vandaag, maar voor 95% is het zinnig en is er geen speld tussen te krijgen.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
De prestaties van beiden over hun volledige leven bewijzen wel wat anders. Cruijff is na zijn carrière als speler op meerdere vlakken nog zeer succesvol geslaagd. Trainer, td, oprichter en beheerder van een stichting, hervormer van Ajax, Barcelona en weer Ajax. Maar blijf je maar lekker je niet te verdedigen puntje verdedigen. Alles wat Cruijff over voetbal zegt klopt gewoon, of je het nou wilt geloven of niet. Het enige wat Johan soms fout doet is dat hij loyale vrienden eeuwig blijft verdedigen, wat niet bij iedereen terecht is. Daarbij kijkt Cruijff wel verder dan alleen Ajax, is zeker niet te beroerd om lovend over bv Feyenoord te praten, waar die zure opa uit Rotterdam alleen maar over Feyenoord praat en al het andere waardeloos vind.
mjk87 (moderator films)
-
- 14580 berichten
- 4540 stemmen
Vooral dat verhaal van Xavi
Nee, met Alves en Busquets -sorry, Sergio - heb je natuurlijk alleen maar koorknaapjes in huis. Wel koorknaapjes die de Spaanse vertaling voor schwalbe hebben ontdekt en de overtreffende trap van aanstellen.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Xavi en Iniesta hebben natuurlijk groot gelijk. Geen woord aan gelogen.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
'Het is te gek voor woorden dat Clasie niet speelt bij Jong Oranje' - voetbalzone.nl
"Het is gewoon de bal rondspelen. Van de honderd ballen die worden onderschept werden er negentig teruggespeeld."
En dan wil hij Clasie opstellen! Die is daar meester in!
Maar in dit geval zit hij er wel naast. Aanvankelijk had ik ook gedacht dat Clasie geschikter zou zijn, maar Van Ginkel doet het nu wel dermate goed dat je die gewoon moet laten staan lijkt me.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
Alles wat Cruijff over voetbal zegt klopt gewoon, of je het nou wilt geloven of niet.
Dit is sowieso al schier onmogelijk.
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3782 stemmen
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen

Intelligentie en Cruijff in dezelfde zin noemen. 
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Yannis Anastasiou was ook weer even in ons land zie ik (helaas zonder succes):
Falkenburg-transfer lijkt op twee ton stuk te lopen • ELFvoetbal.nl
Oh, en Haris Medunjanin scoort ook weer eens een fijne goal voor Bosnië. Eeuwig zonde dat die jongen zo snel bij AZ en de Eredivisie is verdwenen:
DMF
-
- 1042 berichten
- 385 stemmen
Cruijff is na zijn carrière als speler op meerdere vlakken nog zeer succesvol geslaagd. Trainer, td, oprichter en beheerder van een stichting, hervormer van Ajax, Barcelona en weer Ajax.
Valt allemaal in het niet bij de trainer die van een zooitje ongeregeld een kampioensteam bouwde in '93. 
Sjoerdow
-
- 1006 berichten
- 1304 stemmen
Van Hanegem laat gewoon zijn Feyenoordhart spreken in dat artikel. Niet erg, maar reken er dan niet op dat je serieus genomen wordt.
De laatste jaren is de 'kromme' behoorlijk negatief over het Nederlandse voetbal, maar als een Feyenoorder na een reeks slechte wedstrijden buiten Jong oranje gezet wordt zijn de rapen gaar bij die oude brombeer.
Clasie de beste middenvelder van de selectie? Zelfs in zijn beste vorm vind ik hem nog minder dan Maher op 90%.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Alles wat Cruijff over voetbal zegt klopt gewoon, of je het nou wilt geloven of niet.
Zo zei hij onlangs nog dat Mourinho geen prijzen meer zal pakken in zijn carrière en dat Valdes de beste keeper ter wereld is.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Ben ik nu zo slim, of....
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.