- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #6
Het grote voetbaltopic #6
Jawaddedadde
-
- 5348 berichten
- 2196 stemmen
Komt wel goed! En dan gelijk wereldkampioen worden 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Als België het haalt, en dat gaat echt wel gebeuren zijn ze gewoon een dark horse. Wat alleen nog maar kan groeien. Wat een heerlijk team hebben de zuiderburen.
Zal wel lachen zijn als ze wereldkampioen zouden worden. In Nederland altijd maar lachen om de belgen maar ze dan de wereldtitel zien pakken terwijl Nederland vooral goed is in WK finales verliezen zal echt briljant zijn.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Als België het haalt, en dat gaat echt wel gebeuren zijn ze gewoon een dark horse. Wat alleen nog maar kan groeien. Wat een heerlijk team hebben de zuiderburen.
Zal wel lachen zijn als ze wereldkampioen zouden worden. In Nederland altijd maar lachen om de belgen maar ze dan de wereldtitel zien pakken terwijl Nederland vooral goed is in WK finales verliezen zal echt briljant zijn.
Wauw man, hilarisch.
En ik verlies liever af en toe een WK finale dan dat Oranje nooit enige rol van betekenis zou spelen op een toernooi.
Jawaddedadde
-
- 5348 berichten
- 2196 stemmen
Denk dat dit de natte droom van zowat elke Belg moet zijn NW 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Meedoen is belangrijker dan winnen
.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Nee hoor, want het hele land was doodziek van weer een verloren finale, maar ik verlies liever een WK finale dan dat ik er nooit 1 bereik als land.
En in het geval van Spanje, winnen boven alles, desnoods met verboden middelen?
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dat zonder meer
. Komen jullie de komende jaren echt mooie tijden tegemoet. Vind alleen dat de selectie nog niet ingespeeld is, maar als dat het geval is kan het echt vuurwerk worden.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Zit er niet in, België doet niet aan omkoping of doping. 
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Dan mag heel Holland aan de prozac. Een immer voortdurend grote broer complex vermengd met een kleine broer complex, kan niet goed gaan.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Wel een beetje opvallend dat je je seizoenskaart liet beëindigen, om pas terug te nemen tijdens vorig seizoen, na de goede maanden
Dus zeg jij maar niks over Ajax of PSV.
Heeft meer te maken met de crisis en bezuinigingen dan met het resultaat. Ben al supporter sinds mijn eerste bezoekje aan de Kuip in 1979, dus een seizoenetje meer of minder op de tribune is niet erg relevant.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Dan mag heel Holland aan de prozac. Een immer voortdurend grote broer complex vermengd met een kleine broer complex, kan niet goed gaan.
Denk dat we het erg leuk zouden vinden. Grote broeren gunnen hun kleine broertjes wel succes hoor. Zie het probleem niet. Liever Belgie dan Duitsland, Spanje of Brazilië.
En sinds Frankrijk en Spanje ook al zo'n titel hebben is de waarde ervan, flink gedevalueerd. 
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Maar dat kleine broertje gaat dan jennen, dat wil je niet weten 
Nee hoor, want het hele land was doodziek van weer een verloren finale
Ja vooral tijdens die rondvaarttocht 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ja, dat volk was inderdaad iets mis mee......
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Die rondvaart was debiel, maar daarom was Nederland nog wel doodziek van het verlies. Die finale behoort tot 1 van de meest pijnlijke nederlagen die ik meegemaakt hebt als kijker van voetbal.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Nou, vind dat niet helemaal juist. Stonden immers drommen mensen feest te vieren. 
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
'Viergever ruilt verdediging van AZ in voor middenveld van PSV' - voetbalzone.nl
Apart, om die jongen voor een andere positie aan te trekken.
Anderzijds vind ik hem wel erg klein (ben hem wel eens tegengekomen ook, echt een kleine gozer) om bij een topclub centraal achterin te spelen. Voetballend vind ik Viergever wel behoorlijk.
Komt zowel in de verdediging als op het middenveld te kort (voor PSV). Verbeek heeft hem vorig seizoen een paar keer als verdedigende middenvelder opgesteld, elke keer zonder succes. Sinds het vertrek van Moisander is hij als verdediger aardig door de mand gevallen.
En wat doet Viergever eigenlijk in de Achterhoek?
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Inderdaad. Geen Nederlander die zich druk maakt om België. Het is vooral dat mensen in België afgunst tegen Nederlanders hadden (en soms nog hebben), zeker wat betreft sport, omdat Nederland als net zo klein landje wel altijd belangrijk is geweest. Je ziet dat ook vaak terug bij Olympische Spelen als Nederland in de top 10-15 zit en België het met 1 of 2 medailles in totaal moet doen. Maar ik moet ook eerlijk zeggen dat genoeg Belgen wel complimenteus over bv ons voetbal of het Nederlands Elftal zijn. Het is ook gewoon knap dat we als klein landje met minimale middelen en bevolking al decennia aansluiting hebben bij de top. Al geldt dit helaas niet meer voor ons clubvoetbal.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Omdat Ajax op 24 mei van Milan heeft gewonnen, hier een "live" verslag van de huldiging destijds! 
(embed)
En voor de Feyenoorders: Ja, het is in kleur
Sindsdien heb je FC Gronigen ingeruild voor Ajax? 
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Inderdaad. Geen Nederlander die zich druk maakt om België. Het is vooral dat mensen in België afgunst tegen Nederlanders hadden (en soms nog hebben), zeker wat betreft sport, omdat Nederland als net zo klein landje wel altijd belangrijk is geweest. Je ziet dat ook vaak terug bij Olympische Spelen als Nederland in de top 10-15 zit en België het met 1 of 2 medailles in totaal moet doen. Maar ik moet ook eerlijk zeggen dat genoeg Belgen wel complimenteus over bv ons voetbal of het Nederlands Elftal zijn. Het is ook gewoon knap dat we als klein landje met minimale middelen en bevolking al decennia aansluiting hebben bij de top. Al geldt dit helaas niet meer voor ons clubvoetbal.
Klopt, ik heb altijd sympathie voor Belgie en de Rode Duivels gehad. Ik hoop dan ook van harte dat ze het WK halen.
De meeste Nederlanders zien Belgen als aardige mensen, lieve Belgjes. Maar Belgen zien ons als de gemene Ollanders.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Jaja, nu nog wel. Maar als Driesje Mertens na de gewonnen finale met die gouden beker in de handen Cheque van Geld toefluistert: dit was voor ons de finale en Jantje Verdomme vervolgens op het bordes in Brussel het zijn maar KutKaaskoppen gilt wil ik het nog wel eens zien met die zogenaamde sympathie voor de Rode Duivels.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Klopt, ik heb altijd sympathie voor Belgie en de Rode Duivels gehad. Ik hoop dan ook van harte dat ze het WK halen.
De meeste Nederlanders zien Belgen als aardige mensen, lieve Belgjes. Maar Belgen zien ons als de gemene Ollanders.
Ja, ik heb ook niks tegen de Belgen. Hoe kan ik ook, met oa Vermaelen, Vertonghen en Alderweireld 
Overigens zijn er echt wel genoeg Belgen die het prima met Nederlanders kunnen vinden. Alleen zit er ook een groepje verzuurde otherfool-achtige Belgen die alles klote en vervelend vinden 
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Jaja, nu nog wel. Maar als Driesje Mertens na de gewonnen finale met die gouden beker in de handen Cheque van Geld toefluistert: dit was voor ons de finale en Jantje Verdomme vervolgens op het bordes in Brussel het zijn maar KutKaaskoppen gilt wil ik het nog wel eens zien met die sympathie voor de Rode Duivels.
Als ik 1 speler eeuwige glorie gun is het Jan Vertonghen wel. Behalve als hij tegen Ajax of Oranje speelt natuurlijk.
En Driesje gaat natuurlijk nooit een relevante prijs in zijn carrière pakken.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Jaja, nu nog wel. Maar als Driesje Mertens na de gewonnen finale met die gouden beker in de handen Cheque van Geld toefluistert: dit was voor ons de finale en Jantje Verdomme vervolgens op het bordes in Brussel het zijn maar KutKaaskoppen gilt wil ik het nog wel eens zien met die sympathie voor de Rode Duivels.

Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ik ga filmpje kijken. nummer 4999. 
Zal 2e helft wel even kijken of het nog spannend is. Gun het BVB enorm, gezien de positie waaruit ze teug zijn gekomen. Ook veel mooier zo'n volksclub dan het poenige en arrogante Bayern. Hebben volgens mij ook de mooiste supporters van Duitsland.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ik ga filmpje kijken. nummer 4999. 
Zal 2e helft wel even kijken of het nog spannend is. Gun het BVB enorm, gezien de positie waaruit ze teug zijn gekomen. Ook veel mooier zo'n volksclub dan het poenige en arrogante Bayern. Hebben volgens mij ook de mooiste supporters van Duitsland.
Typisch, filmpje opzetten terwijl zo'n wedstrijd wordt gespeeld 
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
(afbeelding)

Als ik vanavond toch een favoriet aan zou moeten wijzen doe dan toch maar Bayern, vooral voor Schweinsteiger dan. Zo'n prachtige speler verdient inmiddels wel een grote prijs.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Doe ik ook hoor. Voetbal is een saaie sport om te zien en heb nog geen CL-wedstrijd gezien dit seizoen dus waarom zou ik deze gaan kijken?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.