- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #6
Het grote voetbaltopic #6
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Ach ja, in Amerika heb je ook de World Series. Geef je het beestje toch een andere naam.
En ik vind Messi toch meer een 'champion' dan Sana eigenlijk. Zie het overdrachtelijk.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
En ik vind Messi toch meer een 'champion' dan Sana eigenlijk. Zie het overdrachtelijk.
Zal best, maar als je de Champions League bij de letterlijke naam neemt, dan horen er alleen kampioenen in thuis.
Zelf pleit ik voor maximaal 2 teams per land. En dan wat overgebleven tickets voor bv de EL winnaar en de CL winnaar van het afgelopen jaar.
De cup is nu echt een commercieel gedrocht geworden, ook al is topvoetbal wel leuk om te kijken. Ik zie ook liever nog Arsenal-Schalke, nr 4 Engeland vs nummer 4 Duitsland ipv een potje tussen de Hongaarse en Finse kampioen, maar erg eerlijk is het allemaal niet meer.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Oke maar dan moet je de opzet veranderen. Geen Nl, Bel, Tsj enz meer maar alleen de grotere landen. En dan noemen we het de Money League.
Ik vind het prima. Het gaat mij ook gewoon niet om landen of teams, maar om de beste spelers. Is toch raar dat van de 20 beste spelers van Europa er pakhembeet 15 niet in de CL zouden spelen en de semiprofs van La Valletta wel...
De rijkste clubs hebben de beste spelers en zijn dus de beste teams: laat die nou lekker in de CL spelen zodat we daar allemaal van kunnen genieten. Want ik (en ik denk het gros van de kijkers met mij) kijk liever Barca - Man Utd of Bayern - PSG dan Zurich - Ajax of Praag - Anderlecht hoor.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Enschede in paniek; 0-1 Utrecht.
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3782 stemmen
Kleinste man van het veld mag 'm binnen koppen! 
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
als je de Champions League bij de letterlijke naam neemt, dan horen er alleen kampioenen in thuis.
Ach ja, het is ook eigenlijk geen liga met al die knock-out wedstrijden...
Dat dus.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Nouja, je kan toch wel iets voorstellen bij de kritiek om de nr 4 van Engeland de CL in te sturen en bv de kampioen van Denemarken voorrondes te laten spelen?
Zo geef je een paar landen alle voordelen en heeft de rest vooral nadelen. Helemaal als je ziet hoeveel geld de CL uit keert. Ajax vliegt vaak als nummer 3 uit de CL (de laatste 3 seizoenen) maar vangt dan wel een miljoen of 18-25 in totaliteit aan alles rondom de CL. Dat is gewoon een totaal ontspoorde verhouding. En nu hebben wij dit, maar oa PSV had dit jarenlang net zo goed.
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
Door de huidige opzet is er van de mogelijkheid tot verrassingen door kleine clubs nauwelijks meer sprake. Wat mij betreft gaan we gewoon terug naar het knock-out systeem.
Maar met de plannen voor een vijfde Engelse club en de huidige kwalificatieprocedure voor de Nl'se nr 2 is het evenwicht ver te zoeken.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Door de huidige opzet is er van de mogelijkheid tot verrassingen door kleine clubs nauwelijks meer sprake. Wat mij betreft gaan we gewoon terug naar het knock-out systeem.
Maar met de plannen voor een vijfde Engelse club en de huidige kwalificatieprocedure voor de Nl'se nr 2 is het evenwicht ver te zoeken.
Juist. Je geeft clubs buiten Engeland, Spanje en Duitsland eigenlijk totaal geen kans meer om nog eens te verrassen. Volgens mij is recent uitgezocht dat de halve finale van PSV in 2005 de laatste keer was dat een ploeg buiten een top 5 land (Eng, Dui, Spa, Ita en Fra) een halve finale CL bereikte. 8 jaar terug...
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Nouja, je kan toch wel iets voorstellen bij de kritiek om de nr 4 van Engeland de CL in te sturen en bv de kampioen van Denemarken voorrondes te laten spelen?
Nee, want het interesseert me echt niet uit welk land een team komt. Ik wil kwaliteit zien in de CL, geen verrassingen, geen afwisseling, geen nieuwe namen, geen evenwicht. Gewoon de beste spelers.
En laten we wel zijn, dat wil bijna iedereen waardoor de CL steeds in deze richting wordt aangepast.
mjk87 (moderator films)
-
- 14580 berichten
- 4542 stemmen
Tja, de winnaar van de UEFA Cup naar de CL. Ach. Kan je niet beter alle inkomsten van beide toernooien samenvoegen en dan opnieuw verdelen? Dat de winnaar van de CL dan zeg anderhalf maal zoveel vangt als de winnaar van de EL. Dan maak je het tweede toernooi pas aantrekkelijk, en het gat minder klein. Maar ja, simpele oplossingen komt men nooit toe bij de macht.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Nee, want het interesseert me echt niet uit welk land een team komt. Ik wil kwaliteit zien in de CL, geen verrassingen, geen afwisseling, geen nieuwe namen, geen evenwicht. Gewoon de beste spelers.
En laten we wel zijn, dat wil bijna iedereen waardoor de CL steeds in deze richting wordt aangepast.
Nee, dat willen die 3 toplanden en de op geld beluste Uefa. Genoeg kijkers die juist een stunt van een kleinere club erg vet vinden om te zien. Ik weet nog van 2005 dat PSV internationaal lovende kritieken kreeg en dat veel kijkers liever PSV door zagen gaan ipv AC Milan. Zoals voetbalfans het ook leuk vinden dat pakweg RKC eens van Ajax zou winnen, omdat het leuk is om voor de underdog te juichen. Ik vind het CL lijstje steeds kleiner worden. Italie en Frankrijk zijn afgehaakt, Nederland en Portugal waren dat al. Dadelijk heb je alleen nog Bayern, Barca, Madrid, Man Utd, Man City en Chelsea over.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Het is nu natuurlijk makkelijk om te zeggen, maar Boschker kan ook eigenlijk echt niet meer. Is dit jaar erg log geworden en heeft wel vaker moeite gehad met ogenschijnlijk makkelijke ballen. Heeft alleen bijgetekend, dus mag nog een jaar.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Blamage van Twente zeg, wat spelen ze weer enorm slecht.
Maar wat wil je, met oa Braafheid op de back en met een middenveld met Brama, Fer, Janssen, 3 spelers die er echt niks van kunnen.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Ik niet. Allang vergeten. 
En zo leuk vind ik hun terugkeer ineens niet meer.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Geen Twente in Europa
Man man. Need i too remind dat we dit seizoen weer punten moeten sprokkelen na de blamage van vorig jaar? Lijkt me eerder te lukken met Tukkersland dan Utrecht.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Need i too remind dat we dit seizoen weer punten moeten sprokkelen na de blamage van vorig jaar?
Lijkt me eerder te lukken met Tukkersland dan Utrecht.
mjk87 (moderator films)
-
- 14580 berichten
- 4542 stemmen
Boschker 
Enfin, iedereen alvast een fijne finale gewenst . Ik moet een kroeg in Zuid Limburg zoeken en ben verstoten van elke vorm van internet (heerlijk trouwens). Ben benieuwd naar de wedstrijd. Gok en hoop op Bayern, maar zou vrede hebben met BVB en die geef ik zeker 35% kans.
En om even mee te geven:
Gisteren liep ik mijn favoriete Ierse Pub in Apeldoorn binnen. Ik was eerder dan de vriend met wie ik had afgesproken. Op een groot scherm was voetbal te zien, dus dat maar even kijken. Het leek dat Barcelona speelde, tegen een onbekende tegenstander. Ik kwam immers net binnen, zag in de verte wat paarse en witte mannetjes en vroeg mij af of Barcelona speelde op dat moment. Binnen tien tellen wist ik zeker dat dit niet recent was maar zeker drie jaar oud. Het tempo, het diepgaan, het druk zetten, de harde passes richting goal en dwars door linies heen, niet dat oeverloos getik wat we nu vooral gewend zijn. Iets dat we al lang niet meer zagen gebeurde daar continu in balbezit.
Het bleek de finale in Rome van 2009 tegen United (met Ronaldo nog trouwens). Ik heb even een kwartiertje genoten (tot die vriend kwam) en weet nu zeker: Barça is saai, voorspelbaar en bovenal: slechter geworden. Goedenavond.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Was het maar zo makkelijk. Nog 2 van zulke jaren als vorig jaar de komende vier en je directe plaatsing voor de CL is zo goed als weg.
nakada
-
- 2203 berichten
- 1680 stemmen
Nee, want het interesseert me echt niet uit welk land een team komt. Ik wil kwaliteit zien in de CL, geen verrassingen, geen afwisseling, geen nieuwe namen, geen evenwicht.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ik vind het prima. Het gaat mij ook gewoon niet om landen of teams, maar om de beste spelers. Is toch raar dat van de 20 beste spelers van Europa er pakhembeet 15 niet in de CL zouden spelen en de semiprofs van La Valletta wel...
De rijkste clubs hebben de beste spelers en zijn dus de beste teams: laat die nou lekker in de CL spelen zodat we daar allemaal van kunnen genieten. Want ik (en ik denk het gros van de kijkers met mij) kijk liever Barca - Man Utd of Bayern - PSG dan Zurich - Ajax of Praag - Anderlecht hoor.
Denk dat de meeste mensen liever een slechte pot zien van een team waar ze iets mee hebben, dan een mooie pot van teams uit een ander land of werelddeel. Kortom, deze trent leidt enkel tot vervreemding.
Vraag me af of aanstaande CL beter bekeken gaat zijn dan die van voorgaande jaren. Interesse bij mij is bijzonder laag. Al heb ik sowieso niet veel op met de CL. Kijk liever Feuenoord - RKC.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Wat heb jij dan met Zurich, Praag, Ajax, Anderlecht of La Valletta waardoor je die onderlinge duels zogenaamd wel gaat zitten kijken? Daar geloof ik al niks van. Het gros van de mensen wil gewoon Messi en Ronaldo aan het werk zien, het zou toch onverteerbaar zijn als die omdebeurt niet in de CL zouden spelen en non-voetballers van een klein clubje wel omdat die toevallig kampioen zijn geworden in een nikszeggende competitie? Veel vals sentiment hier hoor.
Saai dus.
Tja, laat de beste wielrenners uit de Tour en haal de beste atleten van de Spelen, dan wordt het vast minder saai. Het gaat er natuurlijk om of het topniveau is met enorme belangen, geen zomeravondvoetbal waarbij de derde helft de belangrijkste is. Voor slechte hotseknotse partijen die zogenaamd spannend zijn zet je maar de MML op.
Joy4ever
-
- 4622 berichten
- 1843 stemmen
GAE terug, leuk! Dat is alweer een tijd geleden.
Idd leuk
. Nu Sparta nog
.
mjk87 (moderator films)
-
- 14580 berichten
- 4542 stemmen
Wat heb jij dan met Zurich, Praag, Ajax, Anderlecht of La Valletta waardoor je die onderlinge duels zogenaamd wel gaat zitten kijken? Daar geloof ik al niks van. Het gros van de mensen wil gewoon Messi en Ronaldo aan het werk zien, het zou toch onverteerbaar zijn als die omdebeurt niet in de CL zouden spelen en non-voetballers van een klein clubje wel omdat die toevallig kampioen zijn geworden in een nikszeggende competitie? Veel vals sentiment hier hoor.
Dat kan ook, in de EC II (die moet terugkomen natuurlijk) en de EC III. Jij wil goed voetbal zien blijkbaar, dan maakt het toch niet uit in welke Cup dat is? Zolang het klaarblijkelijk maar op tv is. Tot aan de winterstop iis er toch vooral veel op tv van NL-clubs, na de winterstop hou je altijd wel grotere clubs over. En als je Sport 1 hebt (dus ook andere wedstrijden dan die van NL-clubs kan zien in de CL) dan kan je wekelijks naar CR7, Messi of Van Persie kijken.
En als je max twee clubs per land per Cup hebt, heb je sowieso de top 4 van Spanje, Duitsland, Engeland en Italië die je kan zien. Niks mis mee toch dan? Ik zie het probleem niet.
Buiten dat zou je eens kunnen bekijken of zo het gat kleiner wordt, want steeds dezelfde teams, ondanks een overvloed aan kwaliteit, gaat op en duur vanzelf vervelen.
rep_robert
-
- 27520 berichten
- 4092 stemmen
Omdat Ajax op 24 mei van Milan heeft gewonnen, hier een "live" verslag van de huldiging destijds! 
En voor de Feyenoorders: Ja, het is in kleur 
gillie24
-
- 2637 berichten
- 1735 stemmen

Ik weet nog als de dag van gister dat ik daar als 12-jarige samen met mijn vader en broers bij was. Wat een feest!

rep_robert
-
- 27520 berichten
- 4092 stemmen
Wel grappig om rond minuut 11 diezelfde zeurpiet te horen als bij de huldiging van 2011 op het Museumplein. "Alsjeblieft, doe voorzichtig, klim daar niet in, houd daar mee op, steek geen vuurwerk af"
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.