• 16.021 nieuwsartikelen
  • 179.074 films
  • 12.281 series
  • 34.113 seizoenen
  • 649.366 acteurs
  • 199.307 gebruikers
  • 9.391.860 stemmen

Het grote voetbaltopic #6

zoeken in:

kos

• 46716 berichten
  • 8871 stemmen

Lijken mij wel vrij essentiele eisen eigenlijk.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

De transfers van João Moutinho en James Rodríguez naar AS Monaco lijken er daadwerkelijk te komen. Het tweetal van FC Porto zou voor zeventig miljoen euro FC Porto achter zich laten en meerjarige contracten tekenen bij de nieuwkomer in de Ligue 1. Het Franse radiostation RMC meldt dat Moutinho en Rodríguez momenteel al de medische keuring ondergaan bij de club.

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

mjk87 schreef:

Helder. Dat betekent wel minder korte invalbeurtjes nog even snel (want snel over de 15 wedstrijden dan). Kunnen ze beter 1250 minuten dan ofzo van maken.

En begin eens met maximaal 10 contractspelers. Dat zal al veel meer schelen en zullen amateurclubs sneller toehappen.

Of semi-pro. Want Nederland is al jaren te klein voor 34 betaald voetbalverenigingen. Laat staan 36.

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

kos schreef:

Lijken mij wel vrij essentiele eisen eigenlijk.

Qua veiligheid e.d. lijkt me dat wel maar het aantal contractspelers moet je gewoon aan de club laten. Is alleen maar een beperking voor een goede doorstroom tussen JL en Topklasse.

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

Goed nieuws dat de winnaar van de Europa League direct geplaatst is voor de Champions League. De eerste stap om de Europa League aantrekkelijker te maken is dus gezet. Benieuwd naar de volgende

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Mooi extraatje idd (wmb beide finalisten maar afijn). Ook goed dat er misschien 5e plekken bijkomen voor de topcompetities. Blijft sneu dat teams als Spurs en Valencia nu de boot (dreigen te) missen.

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Ontzettend sneu inderdaad...

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

otherfool schreef:

Mooi extraatje idd (wmb beide finalisten maar afijn). Ook goed dat er misschien 5e plekken bijkomen voor de topcompetities. Blijft sneu dat teams als Spurs en Valencia nu de boot (dreigen te) missen.

Enige dat je daarmee bereikt is dat de status quo van top competities gehandhaafd cq versterkt wordt. Op die manier verdwijnt de spanning en betrokkenheid nog verder. Als je dit verder doortrekt hou je straks enkel clubs uit twee competities over en is het spreken over Europees voetbal een totaal ondergraven term. Jammer....... Maar ach, elke 'beschaving' komt aan zijn eind.

DMF

• 1042 berichten
  • 385 stemmen

Champions League?

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

Eagles - Volendam toch mooi maar 1-0 op dit moment. Krijgen wij volgend jaar dan toch de derby een niveautje hoger

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

DMF schreef:

Champions League?

Ja, dus niet de nummers 4 en 5..... toch?

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

schram101 schreef:

Goed nieuws dat de winnaar van de Europa League direct geplaatst is voor de Champions League. De eerste stap om de Europa League aantrekkelijker te maken is dus gezet. Benieuwd naar de volgende

Lijkt me dat er financieel iets moet gebeuren. Al gaat er maar 10% van de CL-financiën naar de Europa League zou al veel schelen. Gaat echt ziekelijk veel geld naar de Champions League. Europa League moeten teams haast bijbetalen om de uitwedstrijden de bekostigen.

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

schram101 schreef:

Jep, goed nieuws inderdaad.

Verder ben ik van de oude stempel die liever de kampioen van een kleine competitie dan de nummer 5 van een grote competitie in de Champions League ziet.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

nclo schreef:

Eagles - Volendam toch mooi maar 1-0 op dit moment. Krijgen wij volgend jaar dan toch de derby een niveautje hoger

Go Ahead hangt op dit moment aan het infuus. Goal voor Volendam hangt in de lucht. Laten we het hopen... Come on Volendam!

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

2-0.

rep_robert

• 27520 berichten
  • 4092 stemmen

Lekker rellen met GAE in de Eredivisie. Veel leuker dan Volendam, beetje het Heerenveen van Noord Holland. Cambuur en GAE zijn i.i.g. wel twee van de meest aantrekkelijke ploegen, ook qua aanhang, om erbij te hebben in de Eredivisie.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

depri83 schreef:

Ontzettend sneu inderdaad...

Toch wel voor een speler als Bale... beste speler PL komt al nooit op een groot toernooi en dan ook nog meestal de CL mislopen. En voor de puristen van de oude stempel: dus ook geen Barca, Bayern, PSG, Man United of AC Milan als je alleen de kampioen toelaat, en volgend jaar dan geen Madrid of Dortmund. Dit allemaal ten faveure van nietszeggende teams met nog geen 10% van het budget en de kwaliteiten van bovengenoemde teams.

Mag je aan een Zuid-Amerikaanse voetbalfan uitleggen waarom Tobias Sana wel in de CL rondhuppelt en Messi, Xavi, Ibrahimovic, Van Persie, Rooney, Schweinsteiger of Ribery niet. Nee, purisme in dezen is feitelijk een verkapte vorm van voetbalhaterij.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Toch wel voor een speler als Bale... beste speler PL komt al nooit op een groot toernooi en dan ook nog meestal de CL mislopen. En voor de puristen van de oude stempel: dus ook geen Barca, Bayern, PSG, Man United of AC Milan als je alleen de kampioen toelaat, en volgend jaar dan geen Madrid of Dortmund. Dit allemaal ten faveure van nietszeggende teams met nog geen 10% van het budget en de kwaliteiten van bovengenoemde teams.

Juist door dat geld beter te verdelen, kunnen al die nietszeggende teams ook dat soort spelers aantrekken en krijg je een diversere compettie met meer spanning en verassingen. Van mij mag Messi ook maar soms in de CL te zien en soms niet. Is ie blijk baar niet goed genoeg.... En anders kun je 'm toch altijd in de EL bewonderen. Snap je probleem niet

Maar zoals jij naar voetbal kijkt, zijn demonstratie wedstrijden a la de Harlem Globetrotters, waar niets meer op het spel staat en enkel de kunstjes tellen de ultieme beleving.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Jong Ajax in de Jupiler League, prima zaak. Goed voor Ajax, goed voor die hele competitie denk ik ook.

Litmanen draait warm in Hong-Kong - Ajax Showtime - ajaxshowtime.com

Wat een vedette, wat een techniek heeft die ouwe baas nog

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

Door GAE geen kampioenschap voor Volendam en nu ook geen Eredivisie!

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

j0enne schreef:

Door GAE geen kampioenschap voor Volendam en nu ook geen Eredivisie!

Nu ook nog rood voor Volendam.

Daar gaat mijn uitwedstrijdje. Eagles gun ik het ook wel hoor, maar Volendam 10x liever.

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Mag je aan een Zuid-Amerikaanse voetbalfan uitleggen waarom Tobias Sana wel in de CL rondhuppelt en Messi, Xavi, Ibrahimovic, Van Persie, Rooney, Schweinsteiger of Ribery niet. Nee, purisme in dezen is feitelijk een verkapte vorm van voetbalhaterij.

Oke maar dan moet je de opzet veranderen. Geen Nl, Bel, Tsj enz meer maar alleen de grotere landen. En dan noemen we het de Money League.

Kan de rest van Europa hun eigen CL houden.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Eagles 3-0 voor en met een man meer.

"Zwolle, Zwolle, Eagles komt eraan!"

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

3-0 voor de Eagles tegen Volendam.

Leuk, GAE lijkt me qua achterban en sfeer best een versterking voor de Ere.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

En het ligt om de hoek denk?

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

Lefgozer schreef:

(quote)

Lijkt me dat er financieel iets moet gebeuren. Al gaat er maar 10% van de CL-financiën naar de Europa League zou al veel schelen. Gaat echt ziekelijk veel geld naar de Champions League. Europa League moeten teams haast bijbetalen om de uitwedstrijden de bekostigen.

Klopt. Daarom noemde ik het ook een eerste stap.

Maar ik vind dit al heel wat voor de conservatieve Uefa.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Lefgozer schreef:

En het ligt om de hoek denk?

Hehe, nee zeker niet. Maar het lijkt me wel een aardige club. Ik heb sowieso niks met Volendam en hun cultuur, dus dit is een prima oplossing.

Ik vind het alleen voor Hans de Koning wel lullig, trainer van Volendam.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

GAE terug, leuk! Dat is alweer een tijd geleden.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Nicolage Rico schreef:

GAE terug, leuk! Dat is alweer een tijd geleden.

Ik ken nog wel een vrij recente GAE-Feyenoord

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

otherfool schreef:

Toch wel voor een speler als Bale... beste speler PL komt al nooit op een groot toernooi en dan ook nog meestal de CL mislopen.

Ocharme, moeten we daar nu medelijden mee hebben?

otherfool schreef:

Mag je aan een Zuid-Amerikaanse voetbalfan uitleggen waarom Tobias Sana wel in de CL rondhuppelt en Messi, Xavi, Ibrahimovic, Van Persie, Rooney, Schweinsteiger of Ribery niet.

Dan mag die Zuid-Amerikaanse voetbalfan samen met jou op een cursus Engels voor dummies waar ze je de woorden 'champions' en 'league' zullen uitleggen. Of jullie zouden natuurlijk een Engels woordenboek of Google kunnen raadplegen om deze simpele woorden te vertalen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.