- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #6
Het grote voetbaltopic #6
kos
-
- 46716 berichten
- 8871 stemmen
Lijken mij wel vrij essentiele eisen eigenlijk.
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3782 stemmen
De transfers van João Moutinho en James Rodríguez naar AS Monaco lijken er daadwerkelijk te komen. Het tweetal van FC Porto zou voor zeventig miljoen euro FC Porto achter zich laten en meerjarige contracten tekenen bij de nieuwkomer in de Ligue 1. Het Franse radiostation RMC meldt dat Moutinho en Rodríguez momenteel al de medische keuring ondergaan bij de club.
nclo
-
- 1494 berichten
- 157 stemmen
Helder. Dat betekent wel minder korte invalbeurtjes nog even snel (want snel over de 15 wedstrijden dan). Kunnen ze beter 1250 minuten dan ofzo van maken.
En begin eens met maximaal 10 contractspelers. Dat zal al veel meer schelen en zullen amateurclubs sneller toehappen.
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
Lijken mij wel vrij essentiele eisen eigenlijk.
Qua veiligheid e.d. lijkt me dat wel maar het aantal contractspelers moet je gewoon aan de club laten. Is alleen maar een beperking voor een goede doorstroom tussen JL en Topklasse.
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Goed nieuws dat de winnaar van de Europa League direct geplaatst is voor de Champions League. De eerste stap om de Europa League aantrekkelijker te maken is dus gezet. Benieuwd naar de volgende
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Mooi extraatje idd (wmb beide finalisten maar afijn). Ook goed dat er misschien 5e plekken bijkomen voor de topcompetities. Blijft sneu dat teams als Spurs en Valencia nu de boot (dreigen te) missen.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Mooi extraatje idd (wmb beide finalisten maar afijn). Ook goed dat er misschien 5e plekken bijkomen voor de topcompetities. Blijft sneu dat teams als Spurs en Valencia nu de boot (dreigen te) missen.
Enige dat je daarmee bereikt is dat de status quo van top competities gehandhaafd cq versterkt wordt. Op die manier verdwijnt de spanning en betrokkenheid nog verder. Als je dit verder doortrekt hou je straks enkel clubs uit twee competities over en is het spreken over Europees voetbal een totaal ondergraven term. Jammer....... Maar ach, elke 'beschaving' komt aan zijn eind.
nclo
-
- 1494 berichten
- 157 stemmen
Eagles - Volendam toch mooi maar 1-0 op dit moment. Krijgen wij volgend jaar dan toch de derby een niveautje hoger 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Champions League?
Ja, dus niet de nummers 4 en 5..... toch?
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Goed nieuws dat de winnaar van de Europa League direct geplaatst is voor de Champions League. De eerste stap om de Europa League aantrekkelijker te maken is dus gezet. Benieuwd naar de volgende
Lijkt me dat er financieel iets moet gebeuren. Al gaat er maar 10% van de CL-financiën naar de Europa League zou al veel schelen. Gaat echt ziekelijk veel geld naar de Champions League. Europa League moeten teams haast bijbetalen om de uitwedstrijden de bekostigen.
Jawaddedadde
-
- 5348 berichten
- 2196 stemmen
Jep, goed nieuws inderdaad.
Verder ben ik van de oude stempel die liever de kampioen van een kleine competitie dan de nummer 5 van een grote competitie in de Champions League ziet.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Eagles - Volendam toch mooi maar 1-0 op dit moment. Krijgen wij volgend jaar dan toch de derby een niveautje hoger
Go Ahead hangt op dit moment aan het infuus. Goal voor Volendam hangt in de lucht. Laten we het hopen... Come on Volendam!
rep_robert
-
- 27520 berichten
- 4092 stemmen
Lekker rellen met GAE in de Eredivisie. Veel leuker dan Volendam, beetje het Heerenveen van Noord Holland. Cambuur en GAE zijn i.i.g. wel twee van de meest aantrekkelijke ploegen, ook qua aanhang, om erbij te hebben in de Eredivisie.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Ontzettend sneu inderdaad...
Toch wel voor een speler als Bale... beste speler PL komt al nooit op een groot toernooi en dan ook nog meestal de CL mislopen. En voor de puristen van de oude stempel: dus ook geen Barca, Bayern, PSG, Man United of AC Milan als je alleen de kampioen toelaat, en volgend jaar dan geen Madrid of Dortmund. Dit allemaal ten faveure van nietszeggende teams met nog geen 10% van het budget en de kwaliteiten van bovengenoemde teams.
Mag je aan een Zuid-Amerikaanse voetbalfan uitleggen waarom Tobias Sana wel in de CL rondhuppelt en Messi, Xavi, Ibrahimovic, Van Persie, Rooney, Schweinsteiger of Ribery niet. Nee, purisme in dezen is feitelijk een verkapte vorm van voetbalhaterij.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Toch wel voor een speler als Bale... beste speler PL komt al nooit op een groot toernooi en dan ook nog meestal de CL mislopen. En voor de puristen van de oude stempel: dus ook geen Barca, Bayern, PSG, Man United of AC Milan als je alleen de kampioen toelaat, en volgend jaar dan geen Madrid of Dortmund. Dit allemaal ten faveure van nietszeggende teams met nog geen 10% van het budget en de kwaliteiten van bovengenoemde teams.
Juist door dat geld beter te verdelen, kunnen al die nietszeggende teams ook dat soort spelers aantrekken en krijg je een diversere compettie met meer spanning en verassingen. Van mij mag Messi ook maar soms in de CL te zien en soms niet. Is ie blijk baar niet goed genoeg.... En anders kun je 'm toch altijd in de EL bewonderen. Snap je probleem niet
Maar zoals jij naar voetbal kijkt, zijn demonstratie wedstrijden a la de Harlem Globetrotters, waar niets meer op het spel staat en enkel de kunstjes tellen de ultieme beleving.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Jong Ajax in de Jupiler League, prima zaak. Goed voor Ajax, goed voor die hele competitie denk ik ook.
Litmanen draait warm in Hong-Kong - Ajax Showtime - ajaxshowtime.com
Wat een vedette, wat een techniek heeft die ouwe baas nog 
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3782 stemmen
Door GAE geen kampioenschap voor Volendam en nu ook geen Eredivisie! 
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Door GAE geen kampioenschap voor Volendam en nu ook geen Eredivisie!
Nu ook nog rood voor Volendam. 
Daar gaat mijn uitwedstrijdje. Eagles gun ik het ook wel hoor, maar Volendam 10x liever.
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
Mag je aan een Zuid-Amerikaanse voetbalfan uitleggen waarom Tobias Sana wel in de CL rondhuppelt en Messi, Xavi, Ibrahimovic, Van Persie, Rooney, Schweinsteiger of Ribery niet. Nee, purisme in dezen is feitelijk een verkapte vorm van voetbalhaterij.
Oke maar dan moet je de opzet veranderen. Geen Nl, Bel, Tsj enz meer maar alleen de grotere landen. En dan noemen we het de Money League.
Kan de rest van Europa hun eigen CL houden.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Eagles 3-0 voor en met een man meer.
"Zwolle, Zwolle, Eagles komt eraan!"
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
3-0 voor de Eagles tegen Volendam.
Leuk, GAE lijkt me qua achterban en sfeer best een versterking voor de Ere.
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Lijkt me dat er financieel iets moet gebeuren. Al gaat er maar 10% van de CL-financiën naar de Europa League zou al veel schelen. Gaat echt ziekelijk veel geld naar de Champions League. Europa League moeten teams haast bijbetalen om de uitwedstrijden de bekostigen.
Klopt. Daarom noemde ik het ook een eerste stap.
Maar ik vind dit al heel wat voor de conservatieve Uefa.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
En het ligt om de hoek denk?
Hehe, nee zeker niet. Maar het lijkt me wel een aardige club. Ik heb sowieso niks met Volendam en hun cultuur, dus dit is een prima oplossing.
Ik vind het alleen voor Hans de Koning wel lullig, trainer van Volendam.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
GAE terug, leuk! Dat is alweer een tijd geleden. 
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
GAE terug, leuk! Dat is alweer een tijd geleden.
Ik ken nog wel een vrij recente GAE-Feyenoord 
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Toch wel voor een speler als Bale... beste speler PL komt al nooit op een groot toernooi en dan ook nog meestal de CL mislopen.
Mag je aan een Zuid-Amerikaanse voetbalfan uitleggen waarom Tobias Sana wel in de CL rondhuppelt en Messi, Xavi, Ibrahimovic, Van Persie, Rooney, Schweinsteiger of Ribery niet.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.