- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #6
Het grote voetbaltopic #6
Jawaddedadde
-
- 5348 berichten
- 2196 stemmen
Staan wij Belgen bij de bookies nu op dezelfde plaats als de Nederlanders? 
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Zeker, en België wordt dus eigenlijk hoger ingeschat (terecht ook) maar moet zich nog kwalificeren, anders had het nu op een uitbetaling van 15 ofzo gestaan denk ik.
Nederland kan de kwartfinale zeker halen, te meer ze waarschijnlijk poulehoofd zijn
Is maar zeer de vraag toch? Als de FIFA lijst aangehouden wordt gaan alleen 1-7 groepshoofd worden (+Brazilie dus dat 15e ofzo staat). Nederland staat nu 9e dacht ik.
mjk87 (moderator films)
-
- 14582 berichten
- 4542 stemmen
Tja, al verdwijnen goede resultaten van Portugal en Italië nog harder van het EK. Die zullen in Augustus weg zijn. Nederland verliest ook wat (van het WK nog) maar relatief minder omdat die al nauwelijks meer meetellen. Ek telt nog 100%.
Daarnaast wisselt de procedure nogal eens. Frankrijk in 2010 was geen poulehoofd, ondanks finale in 2006, omdat ze ineens een andere regel hadden dat jaar (vanwege Ierland een soort straf, zei men). Ik geloof dat WK-resultaten van de laatste twee WK's normaal gesproken meetellen. Dan is NL sowieso Poulehoofd. Maar pin mij er niet op vast.
*edit, voor zover ik nu zie heb je gelijk. Blijft de vraag wat Engeland nog in de top 10 doet, maar goed.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Oh, dat klinkt lekker schimmig iig
Ik lees hier dat Van Gaal uitgaat van top 6 + Spanje + Brazilië:
Winst op Die Mannschaft kan status groepshoofd WK2014 opleveren • ELFvoetbal.nl
Maar dat is dus allicht wat simpel gedacht.
mjk87 (moderator films)
-
- 14582 berichten
- 4542 stemmen
Football rankings: FIFA Ranking: June 2013 probable ranking - football-rankings.info
De voorspelling voor juni als alles loopt zoals het nu loopt. Op plek 5.
En ja, Spanje, Brazilië en top 6, maar Spanje is sowieso nummer 1 dan nog. Of ze gaan alles verliezen nu, dan wellicht plek 2.
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Tja die ziet me toch een partij treurnis voorbij komen in Noordwijk elke keer... Het is misschien een beetje slap om het zo te brengen, maar hij heeft natuurlijk gewoon gelijk.
Misschien wel leuk om even de bookies er bij te halen:
5. Belgie 22
. Nederland 22
Deze bookmaker houdt rekening met een Nederlands inval in België ofzo?
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3782 stemmen
Tadic lijkt me idd beter bij Ajax passen dan Chadli.
En dat ze hem al bij agovv op hadden moeten pikken, tja. da's altijd makkelijk.
Zo verbaasde ik me er destijds ook al over dat een clubje als Heracles zo'n megatalent in de jeugd als Duarte zomaar kon oppikken..
Dat zou overigens zomaar de ideale opvolger van Eriksen kunnen zijn, ipv die overschatte Maher.
mjk87 (moderator films)
-
- 14582 berichten
- 4542 stemmen
En wat gaat Spanje naar de Confedcup sturen dan? Want ze wilden daar ook al geen A-spelers heenzenden.
Overigens, aardige selectie op het oog door de clubs waar ze bij spelen, maar dat zegt nog vrij weinig. Die keeper kan er al niets van, veel Barça- en RMA-spelers zijn wissels die niet direct de besten zijn.
mjk87 (moderator films)
-
- 14582 berichten
- 4542 stemmen
Finnbogason krijgt het ook wat hoog in de bol:
http://www.vi.nl/nieuws/241475/Finnbogason-Mijn-voorkeur-gaat-uit-naar-de-Bundesliga.htm
kos
-
- 46716 berichten
- 8871 stemmen
.
kos
-
- 46716 berichten
- 8871 stemmen
En wat gaat Spanje naar de Confedcup sturen dan? Want ze wilden daar ook al geen A-spelers heenzenden.
Overigens, aardige selectie op het oog door de clubs waar ze bij spelen, maar dat zegt nog vrij weinig. Die keeper kan er al niets van, veel Barça- en RMA-spelers zijn wissels die niet direct de besten zijn.
Die keeper heeft een superseizoen... gekozen tot beste van de Premier League
Die Barca en Real spelers zijn idd geen basisspelers maar wel extreem grote talenten.
Daarnaast zijn spelers als Muniain, Koke en Isco natuurlijk geweldig.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Vergeet Rodrigo ook niet. Al wist je dit op voorhand natuurlijk, Spanje heeft gewoon enorm veel lichtingen met supertalenten. De titel niet pakken is een blamage. Erg veel zin in het EK 
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3782 stemmen
Na Courtois en Ter Stegen de beste keeper op zo'n leeftijd. Heeft soms echt geweldige reddingen, vooral nog met z'n voet.
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3782 stemmen
'Overschatte' Maher heeft 't tenminste laten zien tegen o.a. PSV, in Oranje, in de Europa League.
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3782 stemmen
Vergeet Rodrigo ook niet. Al wist je dit op voorhand natuurlijk, Spanje heeft gewoon enorm veel lichtingen met supertalenten. De titel niet pakken is een blamage. Erg veel zin in het EK
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Finnbogason krijgt het ook wat hoog in de bol:
http://www.vi.nl/nieuws/241475/Finnbogason-Mijn-voorkeur-gaat-uit-naar-de-Bundesliga.htm
Waarom dan? Hij zegt toch niets geks? Er zijn vast genoeg clubs die interesse in hem hebben, ook in de Bundesliga. Er is verder niets mis met een gezonde ambitie en dat hij hoopt op een topper uit Duitsland. Dat niveau heeft hij nog niet, maar hij kan zich daar wel heel goed ontwikkelen.
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
In ander nieuws:
De Jupiler League lijkt nu toch wel de beloften teams te verwelkomen.
Heeft de JL er iig ook weer een kijker bij (als PSV mee mag doen).
PSV nog niet, Ajax en Twente al wel toegelaten tot JL (op basis van eindrangschikking). Afwachten over lot Achilles en Katwijk. Wordt één van de twee niet toegelaten komt PSV weer in beeld.
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3782 stemmen
AS Monaco heeft de eerste 2 al binnen.
Moutinho en James Rodriquez van FC Porto voor 70 miljoen.
Wat maken die daar bij Porto winst zeg, ongelofelijk.
Jong Twente en Jong Ajax naar de Jupiler League.
Jong PSV maakt wel nog kans op Jupiler League, als óf Topklasser Katwijk óf Achilles'29 niet wordt toegelaten.
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3782 stemmen
PSV nog niet, Ajax en Twente al wel toegelaten tot JL (op basis van eindrangschikking). Afwachten over lot Achilles en Katwijk. Wordt één van de twee niet toegelaten komt PSV weer in beeld.
Lijkt me dat Katwijk daar niet bepaald om staat te springen. Achilles wel denk ik.
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3782 stemmen
Volgens de Engelse krant the Guardian krijgt de winnaar van de Europa League, met ingang van het seizoen 2014/15, een entreebewijs voor de Champions League in het seizoen daarna.
Ook wordt er gesproken over een uitbreiding van het deelnemersveld van de Europa League.
Daarnaast vergadert de UEFA dezer dagen in Londen over het geven van een vijfde Champions League-ticket aan de grote competities. De Premier League, de Bundesliga en de Primera División mogen nu ‘slechts’ vier clubs laten doorstromen naar het belangrijkste clubtoernooi van Europa.
Dat de winnaar een ticket krijgt lijkt me nogal nutteloos.
Er staat bijna altijd een ploeg in de finale die uit de CL komt en in 't reguliere seizoen bijna altijd al een ticket heeft gepakt omdat ze bij de eerste 3/4 zijn geëindigd.
Ook dat vijfde ticket aan de grootste competities is belachelijk. Dan krijg je allemaal van die ploegen die 't net niet zijn die gewoon horen in de Europa League.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Jong Twente en Jong Ajax naar de Jupiler League.
Jong PSV maakt wel nog kans op Jupiler League, als óf Topklasser Katwijk óf Achilles'29 niet wordt toegelaten.
Dat is op zich nog niet heel erg, maar het zou toch verschrikkelijk zijn als die clubs promoveren naar de Eredivisie? Of kan dat niet? 
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
Lijkt me dat Katwijk daar niet bepaald om staat te springen. Achilles wel denk ik.
Achilles is positief, Katwijk gematigd positief. Maar omdat niet meer aan alle eisen mbt selectiegrootte, stadion ed voldaan hoeft te worden wordt de stap makkelijker en kunnen ze eigenlijk geen nee meer zeggen.
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3782 stemmen
Wel balen trouwens.
Jong Twente en Jong Ajax krijgen voorrang omdat die dit seizoen hoger zijn geëindigd.
Vorig seizoen was PSV nog kampioen, dit seizoen was 't huilen met de pet op.
kos
-
- 46716 berichten
- 8871 stemmen
AS Monaco heeft de eerste 2 al binnen.
Moutinho en James Rodriquez van FC Porto voor 70 miljoen.
Wat maken die daar bij Porto winst zeg, ongelofelijk.
bron?
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3782 stemmen
Zo'n VI-watcher.
Zie nu dat dat gerucht 2 dagen geleden al werd verspreid. Dat heb ik dus gemist.
Maar zal wel niet lang meer duren voordat dat officieel gaat worden.
mjk87 (moderator films)
-
- 14582 berichten
- 4542 stemmen
Dat is op zich nog niet heel erg, maar het zou toch verschrikkelijk zijn als die clubs promoveren naar de Eredivisie? Of kan dat niet?
Nee, kan niet, al worden ze kampioen. Ook zouden er regels komen hoe vaak speler uit de A-selectie in het Jong-elftal mogen. Hoe ze dat precies gaan inkleden weet ik niet, maar dit waren wel twee peilers. Deze week wel een interessante brief in VI, dat dat helemaal niet zo een succesvol effect zal hebben, die B-teams insturen.
Waar haal je dat nieuws trouwens vandaan j0enne? Op VI en NOS zie ik er niets over staan.
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3782 stemmen
@thijsslegers
@bart_hoffman
@marcotimmer
@bart_hoffman 20m
Clubs in Jupiler League mogen voorkeur voor speeldag aangeven (vr-za-zon-maa). Inzet is: op elke speeldag samenvattingen op open net.
@bart_hoffman 19m
Ook beloftenelftallen moeten 16 spelers onder contract hebben staan. Zij mogen per speelronde maar voor één elftal in actie komen.
@bart_hoffman 17m
Drie dispensatiespelers mogelijk (doelman niet meegerekend). Vijftien optredens in hoofdmacht? Niet meer speelgerechtigd in Jupiler League.
mjk87 (moderator films)
-
- 14582 berichten
- 4542 stemmen
Helder. Dat betekent wel minder korte invalbeurtjes nog even snel (want snel over de 15 wedstrijden dan). Kunnen ze beter 1250 minuten dan ofzo van maken.
En begin eens met maximaal 10 contractspelers. Dat zal al veel meer schelen en zullen amateurclubs sneller toehappen.
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
En begin eens met maximaal 10 contractspelers. Dat zal al veel meer schelen en zullen amateurclubs sneller toehappen.
De KNVB heeft die eisen al ingetrokken. Ik geloof dat ze nu gefaseeerd naar dat aantal toe kunnen werken.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.