- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #6
Het grote voetbaltopic #6
rep_robert
-
- 27520 berichten
- 4092 stemmen
Haha ja, wel een vervelende gozer hoor. Alsof er ook maar iemand naar die hondendrol luistert. "Alsjeblieft door voorzichtig met die fakkels, als ze op zijn niet voor je uit gooien, maar netjes op de grond"
Beetje een sfeerverzieker
Nu ben ik eigenlijk wel weer blij dat ik gewoon het feestje in de binnenstad heb gevierd ipv het grasveldje naast de ArenA 
kos
-
- 46716 berichten
- 8871 stemmen
Lekker rellen met GAE in de Eredivisie. Veel leuker dan Volendam, beetje het Heerenveen van Noord Holland. Cambuur en GAE zijn i.i.g. wel twee van de meest aantrekkelijke ploegen, ook qua aanhang, om erbij te hebben in de Eredivisie.
Zo is dat!
.
kos
-
- 46716 berichten
- 8871 stemmen
maar erg eerlijk is het allemaal niet meer.
Haha!
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Wat heb jij dan met Zurich, Praag, Ajax, Anderlecht of La Valletta waardoor je die onderlinge duels zogenaamd wel gaat zitten kijken? Daar geloof ik al niks van. Het gros van de mensen wil gewoon Messi en Ronaldo aan het werk zien, het zou toch onverteerbaar zijn als die omdebeurt niet in de CL zouden spelen en non-voetballers van een klein clubje wel omdat die toevallig kampioen zijn geworden in een nikszeggende competitie? Veel vals sentiment hier hoor.
Tja, laat de beste wielrenners uit de Tour en haal de beste atleten van de Spelen, dan wordt het vast minder saai. Het gaat er natuurlijk om of het topniveau is met enorme belangen, geen zomeravondvoetbal waarbij de derde helft de belangrijkste is. Voor slechte hotseknotse partijen die zogenaamd spannend zijn zet je maar de MML op.
Praag, Zurich heb ik net zo weinig mee als Villareal, PSG of Arsenal. Ajax zie ik graag verkiezen.
Maar door deze tendens neemt de kans dat Feyenoord of een andere nl club ooit de halve of kwartfinale haalt alleen maar af. Zo blijven ook de financiele middellen onbereikbaar. Ben zelf voor een salaris plafond naar Amerikaans model. Daar snappen ze tenminste hoe je topsport aantrekkelijk, spannend en divers houdt.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Niet helemaal waar. Ze mogen dan een salary cap hebben maar je hebt ook een luxury tax dus een steenrijke eigenaar kan zo een nog groter gat slaan.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
In het American Footbal moge de slechts geeindigde teams als eerste de talenten aantrekken. Je ziet daar vrijwel elk jaar andere finalisten. Veel attractiever voor alle deelnemende partijen
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dan heb je het over een draft, totaal niet vergelijkbaar en niet realiseerbaar. Of je moet dej eugdopleidingen willen opdoeken.
Joy4ever
-
- 4622 berichten
- 1843 stemmen
Omdat Ajax op 24 mei van Milan heeft gewonnen, hier een "live" verslag van de huldiging destijds!
Het jaar daarop was er een nog mooiere huldiging. In Turijn
.
rep_robert
-
- 27520 berichten
- 4092 stemmen
Daar gingen ze zeker vijf nachten door op drugs
Beelden? Geloof niet dat die mooier was namelijk.
Montorsi
-
- 9724 berichten
- 2385 stemmen
Ik vind het prima. Het gaat mij ook gewoon niet om landen of teams, maar om de beste spelers. Is toch raar dat van de 20 beste spelers van Europa er pakhembeet 15 niet in de CL zouden spelen en de semiprofs van La Valletta wel...
De rijkste clubs hebben de beste spelers en zijn dus de beste teams: laat die nou lekker in de CL spelen zodat we daar allemaal van kunnen genieten. Want ik (en ik denk het gros van de kijkers met mij) kijk liever Barca - Man Utd of Bayern - PSG dan Zurich - Ajax of Praag - Anderlecht hoor.
Als jij dan liever naar Barca - ManU (bij wijze van spreken) kijkt, dan kan dat toch ook in de Europa League? Als je in ieder geval maximaal 3 ploegen per land in de CL toelaat is de EL tenminste ook nog een interessant toernooi qua deelnemersveld.
Joy4ever
-
- 4622 berichten
- 1843 stemmen
Daar gingen ze zeker vijf nachten door op drugs
Beelden? Geloof niet dat die mooier was namelijk.
Zal ook niet zo mooi / indrukwekkend zijn geweest. Ik heb wel de beelden gezien destijds. Ik weet nog wel dat ze het publiek vriendelijk verzochten niet met de injectienaalden en zakjes bloed te gooien
.
Trouwens, ik hoop dat jouw club Chadli koopt. Want wat Juventus met hem moet is me een compleet raadsel.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Gewoon 2 tickets maximaal per land, dat is meer dan zat. Behalve als ploegen uit een land de EL en/of CL winnen. Dan zou je als land 1 seizoen maximaal een keer nog 4 teams hebben. Levert meer diversiteit en meer verrassingen op. Zo kan je als kleinere ploeg ook nog eens een keertje gunstig loten.
Buiten dat, pas dat prijzengeld ook eens aan. Stel dat Ajax-Barcelona de finale van de CL is. Dan krijgt Barcelona ongeveer 3x zoveel geld dankzij tv gelden en andere onzin. De Uefa moet eens eerlijke maatregelen nemen. Je doet allemaal mee aan hetzelfde toernooi.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Wees maar trots op een illegaal verkregen cup. Past wel bij Italiaans voetbal, Juventus voorop.
Joy4ever
-
- 4622 berichten
- 1843 stemmen
Wees maar trots op een illegaal verkregen cup. Past wel bij Italiaans voetbal, Juventus voorop.

DMF
-
- 1042 berichten
- 385 stemmen
Buiten dat, pas dat prijzengeld ook eens aan. Stel dat Ajax-Barcelona de finale van de CL is. Dan krijgt Barcelona ongeveer 3x zoveel geld dankzij tv gelden en andere onzin. De Uefa moet eens eerlijke maatregelen nemen. Je doet allemaal mee aan hetzelfde toernooi.
Dan moet dit in de Eredivisie ook gebeuren.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ik heb in de eredivisie geen moeite met een meer eerlijke verdeling van de tv gelden.
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Jij denkt dat Ajax wel helemaal clean was? 
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Als je het topic niet volgt, zeg dan gewoon niks. Kom maar met officiële bewijzen dat ze het niet waren. Bij Juventus zijn die bewijzen er wel. Verder is het altijd zo sneu, dat altijd naar anderen wijzen terwijl de discussie gewoon over Juventus 96 gaat 
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Als je het topic niet volgt, zeg dan gewoon niks. Kom maar met officiële bewijzen dat ze het niet waren. Bij Juventus zijn die bewijzen er wel. Verder is het altijd zo sneu, dat altijd naar anderen wijzen terwijl de discussie gewoon over Juventus 96 gaat
Ik vraag niet om bewijzen, vraag alleen of jij zelf persoonlijk denkt of Ajax niet aan de doping zat.
Dat is alles 
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ik vraag niet om bewijzen, vraag alleen of jij zelf persoonlijk denkt of Ajax niet aan de doping zat.
Dat is alles
Hoe moet ik dat weten als ik er niet bij was?
Bij Juventus zijn de bewijzen nu helder, bij eventuele anderen niet.
Joy4ever
-
- 4622 berichten
- 1843 stemmen
Jari, Joenne hackt je account!
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Dat mocht hij een keertje. Weet hij ook hoe het voelt om kampioen te zijn
Mag hij vanavond een keer op de jouwe inloggen?
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Hoe moet ik dat weten als ik er niet bij was?
Bij Juventus zijn de bewijzen nu helder, bij eventuele anderen niet.
Denken =/= weten.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ik heb geen idee. Op basis van een krantenartikel moet ik nu roepen dat Ajax in de jaren 70 gebruikte? Ik baseer het liever dan op onderzochte zaken, zoals een bloedonderzoek dat is gecontroleerd bij Juventus.
En buiten dat moet je ook weten wat wel en niet in een bepaalde periode toegestaan was.
kos
-
- 46716 berichten
- 8871 stemmen
Bij Juventus zijn de bewijzen nu helder
Zucht...
Joy4ever
-
- 4622 berichten
- 1843 stemmen
Mag hij vanavond een keer op de jouwe inloggen?
Hehe
. Njet
.
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3782 stemmen
AZ is erin geslaagd Jeffrey Gouweleeuw over te nemen van sc Heerenveen. De Alkmaarse club, die afgelopen seizoen twee plaatsen lager eindigde dan de Friezen, maken via de officiële website bekend dat zij de centrale verdediger tot medio 2018 aan zich hebben gebonden. Gouweleeuw werd opgeleid door sc Heerenveen en speelde er drie seizoenen in het eerste elftal.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Doet AZ wel goed, ook al speelde Gouweleeuw geen topseizoen. Ik snap overigens niet waarom bv PSV die Gouweleeuw niet neemt. Lijkt me goedkoper dan vd Hoorn of van Dijk en ik schat Gouweleeuw niet lager in.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.