- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #5
Het grote voetbaltopic #5
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
De gehele eerste divisie bijvoorbeeld....
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
En nu een speler die actief is op het hoogste niveau.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Spelers van Willem II bijvoorbeeld.
Knisper
-
- 13041 berichten
- 1279 stemmen
Nou ja, daar komt ook niemand kijken, dus wat dat betreft verdienen die echt niet te weinig.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Niet overbetaald? Die verdienen een heel pak meer dan jij en ik bij mekaar opgeteld hoor. En dat voor een beetje te voetballen op amateurniveau.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Gisteren vertelde Derksen ook een aantal mooie passages
Dat verhaal over de secretaresse cq hoer van Ajax.
Of die over de stewardess, waarbij Didulica achter het gordijn wou meekijken. Wat een nicht. 
nclo
-
- 1494 berichten
- 157 stemmen
depri83
-
- 6805 berichten
- 1491 stemmen
Het gaat dan om het overnemen van bijv Sjors Paridaans van Eindhoven voor €10m om zo een grote hoeveelheid cash in de club te storten.
Hoe ze dat precies willen doen weet ik ook niet. Ik geef alleen door wat ik van Sanders gelezen heb.
starbright boy (moderator films)
-
- 22421 berichten
- 5127 stemmen
Gemiddeld salaris in de eerste divisie is ongeveer 30.000 bruto per jaar. Salarissen varieren van ongeveer minimumloon tot twee keer modaal.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
En dat is dan zo ongeveer amateurniveau. Twee uurtjes trainen per dag en een wedstrijdje in het weekend. Belachelijk!
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
En hun carriere stopt op hun 35e. Zwaar onbetaald, weet niet hoe het met pensioenregeling zit.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
En hun carriere stopt op hun 35e.
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Punt is dat jij en ik zeker die corrupte Fransoos dat salaris niet betalen en dus ook niet bepalen.
Vanavond maar eens terugkijken
Waarschuwing vooraf: ik zou het begin, waarin de heren Derksen, Kieft en Gijp afgeven op het niveau van de Mickey Mouse League, maar overslaan. Ze hebben gewoon het megatalent in Mitchell Donald en Jan-Arie van der Heijden nog niet ontdekt, zullen we maar zeggen.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Punt is dat jij en ik zeker die corrupte Fransoos dat salaris niet betalen en dus ook niet bepalen.
Asaharo
-
- 1042 berichten
- 624 stemmen
Dit terwijl een 18-jarige bankzitter van een 'topclub' in de Belgische competitie al meer verdient dan een hartchirurg.
Het idd jammer maar zo moet het gespeeld worden. Die jongeren worden door de topclubs met gigantische lonen aangetrokken en als je wilt ze wilt behouden ga je ervoor moeten betalen. Kijk maar naar de gebroertjes Musonda en Praet die dan wel wou blijven.
Zolang er geen regels komen die dit soort toestanden verbieden zal het blijven gebeuren en uiteindelijk zullen de kleinere topclubs moeten meedoen.
depri83
-
- 6805 berichten
- 1491 stemmen
Als je nou eens leest wat ik typ voor de verandering!
Ik heb al uitgelegd dat het hier gaat om het betalen van te grote transfersommen om zo op een verkapte manier de financiën te spekken.
En Sanders wijst die vinger helemaal niet, die geeft alleen aan dat het financial fair play gebeuren daar ook op gaat letten.
depri83
-
- 6805 berichten
- 1491 stemmen
Mooie pot trouwens Arsenal - Fulham. Van 2-0 voor Arsenal naar 2-3 voor Fulham nu.
Edit: En meteen 3-3.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Ik heb al uitgelegd dat het hier gaat om het betalen van te grote transfersommen om zo op een verkapte manier de financiën te spekken.
En Sanders wijst die vinger helemaal niet, die geeft alleen aan dat het financial fair play gebeuren daar ook op gaat letten.
depri83
-
- 6805 berichten
- 1491 stemmen
Die 'gozer' bemoeit zich nergens mee. Hij legt alleen even uit wat ze precies gaan doen met dat financial fair play, ook wel handig omdat bijna geen hond nog weet hoe dat eruit gaat zien.
En het gaat natuurlijk om 'bevriende' clubs die elkaar geld gaan toeschuiven. Denk aan al die clubs die Gazprom sponsort of sommige olieboeren die belangen hebben bij meerdere clubs.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
En hun carriere stopt op hun 35e. Zwaar onbetaald, weet niet hoe het met pensioenregeling zit.
Alsof ze na hun 35e niet nog een andere baan kunnen nemen.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Ik snap werkelijk niet wat er mis is als een sponsor veel geld in een club wil pompen. Als die clubs op die manier willen leven is er toch geen enkel probleem. Als Carlos Slim morgen een miljard in PSV wil investeren zal Sanders echt niet weigeren omdat dat dan zogezegd geen financial fair play is.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ja, en waarom werken Henk en Ingrid na hun 67e niet door. Nee, zo eenvoudig ligt het gelukkig niet. nee kijk maar gewoon naar de houdbaarheid van de baan an sich.
depri83
-
- 6805 berichten
- 1491 stemmen
Ik snap werkelijk niet wat er mis is als een sponsor veel geld in een club wil pompen. Als die clubs op die manier willen leven is er toch geen enkel probleem. Als Carlos Slim morgen een miljard in PSV wil investeren zal Sanders echt niet weigeren omdat dat dan zogezegd geen financial fair play is.
Als je clubs wilt aanpakken die met gigantische schulden gewoon door blijven gaan (als bijvoobeeld Betis dat PSV nog altijd geld schuldig is van de transfer van Robert) dan zal ook beleid als dat van Chelsea (in het begin) en City daar onder gaan vallen.
Er is niks op tegen dat een miljardair een club koopt alleen zal het opbouwen met de nieuwe regeling wat langzamer maar gebalanceerder verlopen.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Ja, en waarom werken Henk en Ingrid na hun 67e niet door. Nee, zo eenvoudig ligt het gelukkig niet.
Wat een bizarre vergelijking trouwens.
depri83
-
- 6805 berichten
- 1491 stemmen
Mooie pot trouwens Arsenal - Fulham. Van 2-0 voor Arsenal naar 2-3 voor Fulham nu.
Edit: En meteen 3-3.
Schwarzer 
Laatste minuut blessuretijd, stopt even een penalty van Arteta. Eindstand 3-3.
j0enne
-
- 9608 berichten
- 3780 stemmen
En terecht. Was wel heel erg makkelijk gegeven zeg!
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Die carriere stopt na hun 35e ja. Hun verdere carrière niet. Gaan ze lekker wat anders doen. Of had tijdens je voetbaltijd de moeite genomen om te studeren. Met die paar uur trainen per dag hou je tijd zat over. Mensen als Jan Vertonghen hebben dit wel gedaan op de JC University.
Als je bij 1e divisieteams of onderin de Ere speelt dan weet je dat je jezelf niet financieel veilig gaat spelen. Dan moet je er van te voren (voor je stopt dus) wat aan doen.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2366 stemmen
En dat is dan zo ongeveer amateurniveau. Twee uurtjes trainen per dag en een wedstrijdje in het weekend. Belachelijk!
Waarom ga jij het niet doen dan?
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Waarom ga jij het niet doen dan?
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ja, en waarom werken Henk en Ingrid na hun 67e niet door. Nee, zo eenvoudig ligt het gelukkig niet. nee kijk maar gewoon naar de houdbaarheid van de baan an sich.
Ja, de baan die ik tussen mijn 20e en 30e had, zou ik nu ook niet meer kunnen uitvoeren. Werkelijk belachelijk dat een voetballer na zijn 35e op de thuis op de bank zou moeten kunnen gaan zitten, terwijl bijna elke andere topsporter (en daar valt een eerste divisiespeler niet eens onder), wel geacht wordt nog een carrière op te bouwen na zijn sportieve periode. Echt absurde stelling hierboven.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.