• 15.943 nieuwsartikelen
  • 178.890 films
  • 12.260 series
  • 34.055 seizoenen
  • 648.924 acteurs
  • 199.228 gebruikers
  • 9.386.652 stemmen

Het grote voetbaltopic #5

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

nclo schreef:

(quote)
Houdt dit nou ook in dat als een club kampioen wordt van de eredivisie dat deze dan voorrondes moeten spelen om in de CL te komen?

Nee hoor. Je landencoefficient verdien je over 5 jaren. En nu is otherfool altijd zeer selectief, maar de rest weet nog prima dat Nederland vorig seizoen het vierde land qua Europese punten was. We staan nog vrij stabiel, maar dit jaar is wel een flinke smet omdat dit nog jaren mee zal tellen.

mjk87 (moderator films)

• 14552 berichten
  • 4530 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Nee hoor. Je landencoefficient verdien je over 5 jaren. En nu is otherfool altijd zeer selectief, maar de rest weet nog prima dat Nederland vorig seizoen het vierde land qua Europese punten was. We staan nog vrij stabiel, maar dit jaar is wel een flinke smet omdat dit nog jaren mee zal tellen.

En geluk bij een ongeluk dat er een slecht jaar verdween (5 punten meen ik), dus niet zo heel veel verlies voor de totaalranking, maar toch, wel zonde. Dat veel clubs slecht loten en twee clubs er met de pet naar gooien moge duidelijk zijn.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

mjk87 schreef:

(quote)

En geluk bij een ongeluk dat er een slecht jaar verdween (5 punten meen ik), dus niet zo heel veel verlies voor de totaalranking, maar toch, wel zonde. Dat veel clubs slecht loten en twee clubs er met de pet naar gooien moge duidelijk zijn.

Dit seizoen is ook wel erg onfortuinlijk.

Vitesse: loot het steenrijke Anzji met oa Eto'o.

AZ: Krijgt 1 ronde na Vitesse ook Anzji.

Feyenoord: Pech met Kiev in de CL, wanprestatie tegen Praag over 2 wedstrijden. Zonde.

Heerenveen: Blamage tegen Molde.

PSV: Blameert zich gewoon in de EL groepsfase.

Twente: Zie PSV

Ajax: Krijgt de kampioen van Engeland, Spanje en Duitsland, zwaarder kan niet eens. En draaien toch nog redelijk mee met voorlopig nog zicht op plek 2 of 3.

kos

• 46706 berichten
  • 8863 stemmen

Ja, want normaal komen ze allemaal kei ver.

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

Dat zegt hij inderdaad..

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Misschien zouden ze wat verder komen als ze ook jaarlijks tientallen miljoenen mochten uitgeven aan transfers terwijl er al honderden miljoenen schulden zijn.

j0enne

• 9608 berichten
  • 3780 stemmen

Normaal komen ze zonder enige moeite die poulefase door en worden ze er vaak uit geknikkerd in de 1/8e finale.

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

Normaal zouden ook minstens 4 á 5 clubs meedoen in de Europa League en worden zij er niet uit geknikkerd door Dnjepr.

kos

• 46706 berichten
  • 8863 stemmen

Nomak schreef:

Misschien zouden ze wat verder komen als ze ook jaarlijks tientallen miljoenen mochten uitgeven aan transfers terwijl er al honderden miljoenen schulden zijn.

Dan moeten ze eerst heel wat meer verdienen.

kos

• 46706 berichten
  • 8863 stemmen

j0enne schreef:

Normaal komen ze zonder enige moeite die poulefase door en worden ze er vaak uit geknikkerd in de 1/8e finale.

En dan sta je 3 plaatsen hoger. Hoera.

kos

• 46706 berichten
  • 8863 stemmen

nclo schreef:

Normaal zouden ook minstens 4 á 5 clubs meedoen in de Europa League en worden zij er niet uit geknikkerd door Dnjepr.

Sterker nog, de aankomende jaren zullen ze er elk jaar uitgekickt worden door de Dnjeprs van deze wereld.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

Ja, want normaal komen ze allemaal kei ver.

www.hansanders.nl

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

nclo schreef:

(quote)
Dat betekent dus dat ik verwijs naar iemand anders dan de goedlachse analyticus. Ik weet niet wat jij eruit haalde met alle respect.

My bad.. ik zie het nu ook. Je bedoelt manolefje natuurlijk

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

nclo schreef:

Inderdaad, zo lang is het niet geleden dat er nog flink wat NL clubs meededen in de poule fase en een aantal kwamen heus wel een rondje verder, meestal was dat niet meer dan 1 a 2 KO's, maar beter dan deze afgang in elk geval.

PSV is dan ook wel afgegleden naar een onwaarschijnlijk treurnisniveau, en dan nog met name op het gebied van mentaliteit en instelling. Met het materiaal zou deze poule te doen moeten zijn, net zoals bij Twente trouwens het geval is.

%%%%%%

• 2543 berichten
  • 1234 stemmen

Volgens mij haalde Twente,PSV en AZ achtereenvolgende jaar de kwart-finale.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

kos schreef:

(quote)

Sterker nog, de aankomende jaren zullen ze er elk jaar uitgekickt worden door de Dnjeprs van deze wereld.

Dat betwijfel ik, vooralsnog doet Nederland het nogal wat beter dan Oekraïne. In 5 jaar tijd heeft Oekraïne maar één keer meer punten behaald dan nederland.

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

Ik geloof nog steeds in Platini die met zijn idee af wil van clubs die miljarden in het rood staan en bijna evenveel uitgeven aan overgewaardeerde voetballers (al is het mss niet terecht). Als hij dit weet door te drukken zal de positie van Nederland vele malen verbeteren. Helaas hebben clubs als Real en Barcelona wss wel een enorme vinger in de pap wat inhoud dat de UEFA dit grandioze idee wel op zijn buik kan schrijven.

Tevens weet ik zeker (hoop ik tenminste) dat dit seizoen gewoon een klote seizoen is voor alles wat Nederlands is in Europa, maar dat dit zeker niet permanent gaat worden. Engeland had een paar jaar geleden ook een dip toen alle clubs al in de kwartfinale uitgeschakeld waren.

depri83

• 6805 berichten
  • 1491 stemmen

Sanders was ontzettend positief over dat plan. Ook dingen als bijv. het overbetalen van spelers of een gigantisch bedrag aan sponsoring (ipv het zomaar geld in de club pompen) schijnen niet meer te kunnen (wordt een gemiddelde van de competitie aangehouden o.i.d.).

Maar Real en Barca zijn niet de boosdoeners in deze. Die clubs hebben wel schulden maar met hun omzet is dat eigenlijk maar een schijntje. Het zal vooral gaan schelen in de strijd met de clubs uit het oostblok.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

%%%%%% schreef:

Volgens mij haalde Twente,PSV en AZ achtereenvolgende jaar de kwart-finale.

Vorig seizoen inderdaad nog AZ.. verder heb ik het niet zo bijgehouden allemaal, maar ze hebben inderdaad allemaal de kwartfinale wel gehaald in de voorbije jaren.. nu is dat dus ook de 2e KO fase na de poulefase dacht ik..?

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

orbit schreef:

(quote)

Vorig seizoen inderdaad nog AZ.. verder heb ik het niet zo bijgehouden allemaal, maar ze hebben inderdaad allemaal de kwartfinale wel gehaald in de voorbije jaren.. nu is dat dus ook de 2e KO fase na de poulefase dacht ik..?

2008/2009: geen Europees voetbal - wel kampioen

2009/2010: groepsfase CL (4e achter Arsenal, Olympiakos en Standard) - ultieme kans (makkelijke loting) om naar KO-fase CL door te stromen, ware het niet dat Piggy toen coach was en alles verneukte

2010/2011: groepsfase (3e achter Dynamo Kiev en BATE Borisov) - kloteloting met alleen maar Oostblokkers

2011/2012: 1/4 finale (verloren van Valencia) - prachtig Europees seizoen

2012/2013: eerste ronde eruit tegen Anzhi

Het mooiste Europese seizoen voor AZ was natuurlijk 2004/2005. In de eerste ronde werd PAOK Saloniki verslagen. Daarna in een groep met Auxerre, Amica Wronki en Rangers glansrijk doorgaan (o.a. Auxerre en Rangers verslagen). Hierna werden Alemannia Aachen, Shakhtar Donetsk en Villareal (mét Riquelme) opgerold in KO-rondes. Hierna volgde de wedstrijden tegen Sporting Lissabon in de halve finale waarvan ik 's nachts nog weleens badend in het zweet wakker van word.

mjk87 (moderator films)

• 14552 berichten
  • 4530 stemmen

Lefgozer schreef:

. Hierna volgde de wedstrijden tegen Sporting Lissabon in de halve finale waarvan ik 's nachts nog weleens badend in het zweet wakker van word.

Dat heb ik met Milan-Ajax in 2003, 0-0 thuis, 3-2 uit met een goal in de laatste minuut. Anders gewoon in de halve finale Champions League , met een heel goed elftal dat het dat jaar had kunnen winnen.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

depri83 schreef:

Sanders was ontzettend positief over dat plan. Ook dingen als bijv. het overbetalen van spelers of een gigantisch bedrag aan sponsoring (ipv het zomaar geld in de club pompen) schijnen niet meer te kunnen (wordt een gemiddelde van de competitie aangehouden o.i.d.).

Misschien kan meneer Platini ook bepalen of het regeerakkoord nog gewijzigd dient te worden en of er in Syrië moet worden ingegrepen. Waar bemoeit dat kwalletje zich mee? En benieuwd of Sanders ook zo positief over deze omhooggevallen croissant is als Philips alsnog besluit van PSV een Europese topclub te maken, wat dan van onze Franse fascist niet mag... Zal wel weer niet.

Het overbetalen van spelers mag niet meer en Mafia Michel gaat bepalen hoeveel dat dan is

En sponsoring is helemaal uit den boze want al dat geld dat in het voetbal wordt gepompt, wat moeten we daar mee als voetbalbond zijnde Vuilnisman, mag deze zak ook mee?

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Dit seizoen is ook wel erg onfortuinlijk.

Feyenoord: (...) wanprestatie tegen Praag over 2 wedstrijden.

Heerenveen: Blamage tegen Molde.

PSV: Blameert zich gewoon in de EL groepsfase.

Twente: Zie PSV

Wat een pech inderdaad. Vergeet ook de slechte velden en de scheidsrechters niet.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

En als Nederland volgend jaar weer als vierde eindigd op de coëfficientenlijst is Otherfool weer onder zijn legendarische steen gekropen.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Wat een pech inderdaad. Vergeet ook de slechte velden en de scheidsrechters niet.

Haal je echt voldoening uit deze manier van trollen? Volgens mij ben je zo'n voetbalhater die hier elke week zijn punt probeert te maken maar opzichtig faalt.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Gister overigens VI niet kunnen zien, maar ik lees dat Andy vd Meyde volgende week vrijdag te gast is?

Voor de mensen die passages uit zijn biografie hebben gehoord, dat gaat dus een legendarische aflevering worden!

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4087 stemmen

Gisteren vertelde Derksen ook een aantal mooie passages

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Vanavond maar eens terugkijken

Ik hoorde dat zelfs Engelse tabloids niet alles hebben durven te plaatsen, zo bizar schijnt dat verhaal te zijn.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

depri83 schreef:

Ook dingen als bijv. het overbetalen van spelers

Kan jij me 1 speler noemen die niet wordt overbetaald?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.