• 16.352 nieuwsartikelen
  • 180.000 films
  • 12.390 series
  • 34.319 seizoenen
  • 651.453 acteurs
  • 199.657 gebruikers
  • 9.417.616 stemmen

Het grote voetbaltopic #5

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Ja, de baan die ik tussen mijn 20e en 30e had, zou ik nu ook niet meer kunnen uitvoeren. Werkelijk belachelijk dat een voetballer na zijn 35e op de thuis op de bank zou moeten kunnen gaan zitten, terwijl bijna elke andere topsporter (en daar valt een eerste divisiespeler niet eens onder), wel geacht wordt nog een carrière op te bouwen na zijn sportieve periode. Echt absurde stelling hierboven.

Reinbo! Waar is je avatar?

Verder zijn er natuurlijk ook zat spelers die na hun voetbalcarriere gewoon maatschappelijk gezien ook slagen met ander werk. Maar Johan Derksen roept dit al vaker. Topklasse spelen is veel prettiger, dan kan je semi prof zijn. Werken en trainen. In de JL heb je toch nog veel fullprofs die du s weinig verdienen en ook sportief niks bereiken. Je zal een kleine 20 jaar voor clubs als Veendam, Oss, Cambuur, Helmond en FC Eindhoven spelen...

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Verwacht je nu echt een antwoord?

Je hebt het continue (denigrerend) over amateurniveau. Ze voetballen er niet voor niets en hebben talent, op een bepaald niveau.

Zoveel salarissen lopen bijzonder mank in de wereld. Als je iets kunt wat anderen niet kunnen (artiesten) verdien je gewoon meer geld. Daarnaast wordt er ook veel geld verdient met deze voetballers. Allemaal op hun eigen level.

Waarom zouden zakenmannen wel schandalig veel geld mogen verdienen?

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Die carriere stopt na hun 35e ja. Hun verdere carrière niet. Gaan ze lekker wat anders doen. Of had tijdens je voetbaltijd de moeite genomen om te studeren. Met die paar uur trainen per dag hou je tijd zat over. Mensen als Jan Vertonghen hebben dit wel gedaan op de JC University.

Als je bij 1e divisieteams of onderin de Ere speelt dan weet je dat je jezelf niet financieel veilig gaat spelen. Dan moet je er van te voren (voor je stopt dus) wat aan doen.

Daar gaat het niet om. Het zijn gewoon werknemers van een club, die ook nog zeer bepalend zijn voor financieel succes en daar horen ze naar betaald te worden. In de voetballerij gaat enorm veel geld mee gemoeid en voila. Met de houdbaarheid van de baan moet ook rekening gehouden worden (dat ze daarna nog genoeg tijd hebben voor ander werk is irrelevant).

Zoals Rico al aangeeft worden er zoveel overbetaald (ik zelf ook), snap dat gezeik op voetballers dan niet zo. Dat is in elke branche een probleem.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

In de eerste divisie gaat helemaal niet veel geld om. Dus is het logisch dat de spelers daar weinig verdienen. Verder slaat het 'houdbaarheids-argument' van die baan nergens op. ZIe niet waarom dat irrelevant is. Moeten deelnemers aan het juniorwedstrijden ook binnen zijn voordat ze senior worden? Moeten we daar ook rekening houden met een zogenaamde houdbaarheid? Nee, tuurlijk niet. Waarom bij voetbal wel en waarom bij geen enkele andere sport?

Waarom zouden ze op hun 35e binnen moeten zijn? Kunnen ze dan geen vakkenvullen oid?

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Haha Aston Villa 2-0 voor tegen United, komt Hernandez er na de rust in en scoort effe 2x. Nu nog een half uur om de winst te pakken.

Edit:

Van Persie kopt op de lat uit een corner en schiet een minuutje later een schitterend afstandsschot op diezelfde lat

Edit:

En de 2-3 door opnieuw Hernandez!

88e minuut uit een voorzet van RvP.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Chucky92 schreef:

(edit mod: opmerking over Ajax verwijderd)

Heerlijk, 1-5 winnen bij Willem II uit en gewoon 4e staan. Mulenga en Gerndt, topduo. Kali en Oar waren ook weer geweldig. Volgende week lastig genoeg tegen RKC, maar heb er vertrouwen in en dan de kraker tegen Twente.

C'mon UTREG!!!

RKC-Utrecht 4-0

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Reinbo schreef:

In de eerste divisie gaat helemaal niet veel geld om.

Joh. Daarom verdienen ze daar ook veel minder.

Dus is het logisch dat de spelers daar weinig verdienen.

Tuurlijk, al vind ik het nog wel erg weinig voor ee nsecundaire divisie.

Verder slaat het 'houdbaarheids-argument' van die baan nergens op.

Mag je vinden, ik vind het allemaal vrij logisch.

ZIe niet waarom dat irrelevant is. Moeten deelnemers aan het juniorwedstrijden ook binnen zijn voordat ze senior worden?

Belachelijke vergelijking, het niet waard om op in te gaan.

Moeten we daar ook rekening houden met een zogenaamde houdbaarheid? Nee, tuurlijk niet. Waarom bij voetbal wel en waarom bij geen enkele andere sport?

Zou voor elke sport mogen gelden, al is voetbal hier wel volkssport nummer één waar er het meeste geld in om gaat.

Waarom zouden ze op hun 35e binnen moeten zijn? Kunnen ze dan geen vakkenvullen oid?

Weer zo'n opmerkelijke opmerking. Hun salaris moet naar verhouding zijn en daar is het nu grotendeels ook wel. Op het einde van je loopbaan van een beroep moet je gewoon rond kunnen komen. Dat sporters meer arbeid verrichten en eerder kunnen gaan rentenieren is niet meer dan logisch.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Ja, de baan die ik tussen mijn 20e en 30e had, zou ik nu ook niet meer kunnen uitvoeren. Werkelijk belachelijk dat een voetballer na zijn 35e op de thuis op de bank zou moeten kunnen gaan zitten, terwijl bijna elke andere topsporter (en daar valt een eerste divisiespeler niet eens onder), wel geacht wordt nog een carrière op te bouwen na zijn sportieve periode. Echt absurde stelling hierboven.

Ik zeg niets over andere sporters maar als die sporters ook garant staan voor geldgeneratie mag de beloning daarvoor passend zijn. Er wordt wel erg licht gedacht over het leven van een voetballer merk ik.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

AZ staat trouwens met 2-1 achter tegen ADO. Wat is er met AZ aan de hand?

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

AjaxRulezzz schreef:

AZ staat trouwens met 2-1 achter tegen ADO. Wat is er met AZ aan de hand?

Ik zie een AZ dat 2-2 staat

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Ik zeg niets over andere sporters maar als die sporters ook garant staan voor geldgeneratie mag de beloning daarvoor passend zijn. Er wordt wel erg licht gedacht over het leven van een voetballer merk ik.

Ja, tuurlijk. Die gasten leven er meer op los dat veel amateur sporters. Roeiers, hockyers, turners, waterpolosters, lange afstand zwemmers etc. houden er minstens zo'n streng zo niet strenger portregime op na.

Daarbij levert de eerste divisie geen drol op qua inkomsten. Zie dus totaal niet waarom de spelers daarin wel fors beloond zouden moeten worden. En een speler van RKC oid idem dito.

Geloof dat jij voetballers op een raar voetstuk zet. Zat mensen die hard werken en geen 4 ton per jaar verdienen.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Zoals ik al zei mogen andere sporters ook best rijkelijk beloond zijn als hun sportieve prestaties daar aanleiding voor tonen. Al ben ik daar niet in thuis.

Bijna iedereen werkt hard maar niet reden genoeg veel te verdienen. Wel als jij je baas veel oplevert mag de beloning daar naar zijn. Dat Henk en Ingrid het met een jodenfooi moeten doen doet daar niets aan af. Je mag het vol afgunst teveel vinden maar salarissen zijn in de meeste gevallen weloverwogen. Ook bij voetballers.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Jij vindt pakweg 2 miljoen per jaar voor Engelaar wel redelijk logisch dus? Ik noem er maar eens 1 die fors wordt betaald en niks kan.

Prima dat topspelers goed betaald krijgen, ivm de druk, leven als topsporter en het wekelijks moeten presteren voor miljoenen ogen, maar de hele markt slaat door. Goed betaald vind ik een paar miljoen ofzo, niet 20-30 miljoen per jaar (tel er even de commerciële opbrengsten bij).

Ben overigens niet jaloers, ieder zijn vak en de markt bepaald de waarde, maar het is natuurlijk wel krom dat je voor een bal wegtrappen zo enorm goed betaald krijgt. Een minister heeft echt geen half miljoen in het jaar zelfs en die hebben weken van 70 uur.

Niet voor niets is het Spaanse en Italiaanse voetbal failliet. Die kunnen niet meer meedoen aan die onzin. Engeland gaat het ook nog wel ondervinden.

%%%%%%

• 2543 berichten
  • 1234 stemmen

Reijnen heeft een goede 2 min gespeeld. Hij is dus gegarandeerd van een basis-plaats.

Wijnaldum en Messaoud weten ook waar ze aan toe zijn na deze pot.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Jij vindt pakweg 2 miljoen per jaar voor Engelaar wel redelijk logisch dus? Ik noem er maar eens 1 die fors wordt betaald en niks kan.

Als organisatie moet je wel capabele personen op de juiste plekken hebben. Het probleem ligt bij degene die akkoord gaat met twee miljoen. Al zou Engelaar bij het tekenen van het contract genoeg premise hebben gehad. Al vind ik voor een club als PSV twee miljoen best hoog voor Engelaar maar schrik niet zo snel van zo'n jaarsalaris.

Prima dat topspelers goed betaald krijgen, ivm de druk, leven als topsporter en het wekelijks moeten presteren voor miljoenen ogen, maar de hele markt slaat door. Goed betaald vind ik een paar miljoen ofzo, niet 20-30 miljoen per jaar (tel er even de commerciële opbrengsten bij).

De markt slaat niet door, die past zich prima aan wat bepaalde spelers op kunnen leveren.

Ben overigens niet jaloers, ieder zijn vak en de markt bepaald de waarde, maar het is natuurlijk wel krom dat je voor een bal wegtrappen zo enorm goed betaald krijgt. Een minister heeft echt geen half miljoen in het jaar zelfs en die hebben weken van 70 uur.

Vind Politici niet echt goed te vergelijken, ik vind het prima wat voetballers krijgen, juist omdat hun branche financieel erg vruchtbaar is. Puur naar de hoogte van het salaris kijken is niet genoeg.

Niet voor niets is het Spaanse en Italiaanse voetbal failliet. Die kunnen niet meer meedoen aan die onzin. Engeland gaat het ook nog wel ondervinden.

Ook zo'n vreemde stelling want het Italiaanse en Spaanse voetbal is nog steeds actief. Dus niet failliet.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Naomi Watts schreef:

Zoals ik al zei mogen andere sporters ook best rijkelijk beloond zijn als hun sportieve prestaties daar aanleiding voor tonen. Al ben ik daar niet in thuis.

Wat een onzinnig statement. Waarom zouden sporters rijkelijk beloond moeten worden. En hoe zit dat met managers, boekhoudes, advocaten, kruideniers, stratenmakers? Zij toch zeker ook dan.

Naomi Watts schreef:

Bijna iedereen werkt hard maar niet reden genoeg veel te verdienen. Wel als jij je baas veel oplevert mag de beloning daar naar zijn.

Nou, geloof niet dat er dan veel eredivisievoetballers zijn die veel zouden moeten verdienen, helft van de clubs draait zeer matig. Twee jaar geleden draaide Feyenoord met verlies. Dan zouden de spelers daar dus ook aan mee moeten betalen volgens jouw beredenatie.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Naomi Watts schreef:

Dat sporters meer arbeid verrichten en eerder kunnen gaan rentenieren is niet meer dan logisch.

Meer arbeid verrichten?

Naomi Watts schreef:

Er wordt wel erg licht gedacht over het leven van een voetballer merk ik.

Geen idee hoeveel voetballers uit de eerste divisie jij persoonlijk kent, ik heb een aantal jongens in mijn vriendenkring zitten die actief zijn/waren in de eerste divisie. Ik zie werkelijk niet wat er zwaarder zou moeten zijn aan hun leven dan aan het leven van jongens die niet voetballen, integendeel.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Juve . Lekker bezig zeg, en dan nog twee omhaalgoals ook. Genieten.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Meer arbeid verrichten?

(quote)
Geen idee hoeveel voetballers uit de eerste divisie jij persoonlijk kent, ik heb een aantal jongens in mijn vriendenkring zitten die actief zijn/waren in de eerste divisie. Ik zie werkelijk niet wat er zwaarder zou moeten zijn aan hun leven dan aan het leven van jongens die niet voetballen, integendeel.

Meer moet veel zijn.

Ik geef alleen aan dat er over voetbal licht gedacht wordt, alsof ze een heel jaar op vakantie zijn. Onzin natuurlijk. Ik vergelijk niet met andere banen.

Asaharo

• 1042 berichten
  • 624 stemmen

Ik ben het toch ook niet met je eens hoor NW. Een voetballer mag dan wel in de fleur van zijn leven veel opofferen voor de sport ( en dat is een wel overdachte keuze), ik zie niet in waarom hij na zijn spelerscarriere niet meer zou moeten gaan werken. In een tijdperk waarin iedereen langer zal moeten gaan werken is dit afschuwelijk surrealistisch. Een bouwvakker gaat zijn hele leven werken en doet werk dat zoveel zwaarder is, en na een werkdag van 8 uren of meer zijn er geen accommodaties die zijn lichaam en spieren behandelen, nouja misschien de vrouw in kwestie maar of dat ook iedere dag zal gebeuren denk ik niet, en merendeel van de tijd wordt er ook maar één bepaalde spier bewerkt. Ze mogen er dan nog hard voor werken, de verhoudingen zijn ongelooflijk scheef qua prestaties en loon. Dat is een heel groot probleem hoor, zeker voor de toekomst. We leven in een tijd waar een bepaald deel van de sporters, acteurs, muzikanten etc. een soort moderne adel is geworden. Het meest beangstigende aspect is dat er op een ongelooflijk grote schaal niet meer met afgunst wordt gereageerd maar dat de mensen er naar opkijken, ze willen allemaal zoveel geld, ze willen allemaal beroemd worden. Gewoon afschuwelijk is dat, en voor de toekomst niet echt hoopvol.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ik hoef ook geen medestanders, ik weet uit ervaring dat dit een heel delicaat onderwerp is. Ik zie het salaris alleen in verhouding. Kijk als voorbeeld maar naar de dikbetaalde Cristiano Ronaldo, dikbetaald maar toch brengt ie Real meer op dan hij kost. Meer dan prima in mijn ogen. Geldt ook voor meer artistieke beroepen.

Jimmiie

• 586 berichten
  • 51 stemmen

Maar de 'werkzaamheden' (trainen en voetballen), zijn voor alle voetballers hetzelfde.

Ik denk niet dat je zulke grote verschillen in salaris aantreft onder bv. metselaars.

De bestbetaalde voetballers krijgen gewoon veel te veel voor wat ze doen.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Metselaars genereren dan ook niet zoveel geld, indirect doen ze dat wel maar metselaars zijn vervangbaar. Ook die worden in ingeschaald in niveau 1, 2 of 3. Voetballers leveren in verhouding minder arbeid maar leveren wel veel meer op.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Niet in de eerste divisie.

Naomi Watts schreef:

(quote)

Meer moet veel zijn.

Ik geef alleen aan dat er over voetbal licht gedacht wordt, alsof ze een heel jaar op vakantie zijn. Onzin natuurlijk. Ik vergelijk niet met andere banen.

Wie heeft het hier over 'een heel jaar vakantie' gehad? Jij stelt dat je het logisch vind dat voetballers in de eerste divisie veel meer zouden moeten verdienen omdat hun carriere er op hun 35 op zit en ze dan dus 'binne'n moeten zijn.

Spelen op dat niveau is heus niet zwaarder dan vele andere banen of sporten. En al die mensen moeten ook gewoon doorwerken tot hun 67e. Dus waarom jij vind dat (eerste divisie) voetballers alles bij elkaar gespeeld zouden moeten hebben op hun 35e is me nog steeds een volstrekt raadsel.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Naomi Watts schreef:

Ik hoef ook geen medestanders, ik weet uit ervaring dat dit een heel delicaat onderwerp is. Ik zie het salaris alleen in verhouding. Kijk als voorbeeld maar naar de dikbetaalde Cristiano Ronaldo, dikbetaald maar toch brengt ie Real meer op dan hij kost. Meer dan prima in mijn ogen. Geldt ook voor meer artistieke beroepen.

Naomi Watts schreef:

En hun carriere stopt op hun 35e. Zwaar onbetaald, weet niet hoe het met pensioenregeling zit.

Kortom het is dus ook terecht dat Eerste divisie voetballers 'zwaar onderbetaald' zijn. Ze leveren hun club nauwelijks een klap op.

Asaharo

• 1042 berichten
  • 624 stemmen

Naomi Watts schreef:

In verhouding? dat is nu net het probleem en je zegt het zelf, hij brengt Real meer op dan hij kost. Maar de samenleving waarin hij leeft, profiteren zij ervan? Terwijl voetballers net zoals alle andere werknemers en werkgevers genieten van de voordelen van te leven in een moderne samenleving. Net hetzelfde met de graai-cultuur in het bedrijfsleven, geen moraal.Dit soort hoogbetaalde lonen zijn niet normaal meer. Het verschil tussen een metser en een voetballer zie ik trouwens niet, een metser is een werknemer en een voetballer is een werknemer. Grappig dat je net de kunstwereld erin betrekt, is net zo ziek als het bedrijfsleven en de voetbalindustrie. Je hebt er trouwens een woord voor hoe de voetbalindustrie werkt; Mensenhandel met allerlei malafide zakenmannen er tussenin. Als een Ronaldo bvb. stopt met voetballen zal hij voor de rest van zijn leven niet meer moeten gaan werken maar voor mij is het simpel hoor, hij gaat van zijn imperium dat hij opgebouwt heeft geld betalen aan de overheid en dat betekent een betaling dat gelijk staat aan het verdiende geld van een werknemer die werkt tot zijn 60ste of meer. Dit soort regelingen moeten er komen zowel voor voetbalindustrie als voor ender welke andere industrie waar individuen zo grof veel geld kunnen verdienen. En dat heeft niets te maken met het feit dat we even wat geld nodig hebben omdat het crisis is. Dit heeft te maken met respect voor je medemens en solidariteit. De ongelijke verdeling van rijkdom is het grootste probleem van de mensheid en de oorsprong van alle problemen op aarde.

Asaharo

• 1042 berichten
  • 624 stemmen

Naomi Watts schreef:

Metselaars genereren dan ook niet zoveel geld, indirect doen ze dat wel maar metselaars zijn vervangbaar. Ook die worden in ingeschaald in niveau 1, 2 of 3. Voetballers leveren in verhouding minder arbeid maar leveren wel veel meer op.

Neen? Voetballers zijn net zo vervangbaar als metsers. Waarom denk je dat voetballers gemiddeld op hun 35ste stoppen? Er staat al een hele nieuwe lichting klaar dan. Menselijke objecten consumeren, dat is wat het voetbal doet.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Maar de dikbetaalde voetballers verdienen zoveel omdat er geen equivalenten voor zijn. Dat ie ooit een opvolger zal krijgen staat vast, dat Real daarop kwaliteit gaat inleveren ook.

mjk87 (moderator films)

• 14671 berichten
  • 4586 stemmen

Reinbo schreef:

Kortom het is dus ook terecht dat Eerste divisie voetballers 'zwaar onderbetaald' zijn. Ze leveren hun club nauwelijks een klap op.

Toch zal voetbal een stuk minder leuk zijn als er pakweg nog zo'n 25 clubs in Europa overblijven. De eerste divisie is deels als vermaak, deels als opleidingscentrum voor grotere clubs, maar ook zeker als vulling voor de rest. Misschien leveren ze hun eigen club weinig op, maar het voetbal in het geheel wel. Overigenskunnen ze beter semiprofs maken (of een deel van de selectie), iets minder trainen en dan een baan ernaast.

Montorsi

• 9740 berichten
  • 2389 stemmen

daar kiezen er ook een hoop voor, die spelen nu vooral in de Top- en Hoofdklasse.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.