- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #5
Het grote voetbaltopic #5
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Dat Youri Mulder is (vast wat cynisch) over zat te praten snap ik ook wel. Dat Zagreb na vorig jaar nog een statement durft te maken dat zij clean zijn is lachwekkend, ook al hebben ze nu misschien niks gedaan.
Lille was gister ook omgekocht zeker. Accepteer nou gewoon eens dat Lyon toen een goede dag had en Zagreb een slechte.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
En wat is er mis met geen zin meer hebben zodat je coach opstapt? dat gebeurt zo vaak. Heeft geen reet met corruptie of 'clean' oid te maken.
Eerder pech van Ajax dat ze een ploeg met problemen in de poule hebben. (er even vanuit gaande dat er uberhaupt maar iets van waar is).
Example: Vitesse laat de laatste competitiewedstrijd tegen Utrecht lopen omdat ze Fredje Flutten eruit willen. Nec loopt zodoende Europees voetbal mis omdat Utrecht ze voorbij streeft.
Example: Barcalona (al kampioen in de laatste speelronde) laat de laatste wedstrijd tegen Atletico lopen waardoor Real zich niet te weet te plaatsen voor de CL, en Atletico wel. Barca is immers al kampioen, en kan even lekker een hak zetten naar de aartsrivaal.
Corrupt (?): Nee.
Clean (?): Ja.
Maar als supporter van de benadeelde club heb je terecht kotsmisselijke gevoelens. Ik weet zeker dat er geen sprake was van corruptie in Zagreb, maar dat ze het lieten lopen was overduidelijk.
kos
-
- 46706 berichten
- 8863 stemmen
Example: Vitesse laat de laatste competitiewedstrijd tegen Utrecht lopen omdat ze Fredje Flutten eruit willen. Nec loopt zodoende Europees voetbal mis omdat Utrecht ze voorbij streeft.
Maar als supporter van de benadeelde club heb je terecht kotsmisselijke gevoelens. Ik weet zeker dat er geen sprake was van corruptie in Zagreb, maar dat ze het lieten lopen was overduidelijk.
Dat is wat anders. Tuurlijk is het niet leuk, maar zoiets kan altijd en overal gebeuren. Beetje idioot om nou te doen alsof het specifiek met die club te maken heeft natuurlijk.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Lille was gister ook omgekocht zeker. Accepteer nou gewoon eens dat Lyon toen een goede dag had en Zagreb een slechte.
Lyon speelde een hele matige CL campagne (ja, Ajax mag het zich verwijten dat ze uit of thuis niet van hen wonnen, de kansen waren er) en scoorden geloof ik 1x ofzo in 5 duels. En toen kwam Zagreb uit.
Na 40 minuten 1-0 en net voor de rust 1-1. In 7 minuten na de rust 3 goals en 20 minuten later stond het zelfs 1-7. Kom zeg. Zelfs de Graafschap of VVV zouden dat niet presteren.
En je hebt de beelden ook gezien denk ik. Keeper duikt heel opzichtig mis, verdedigers grijpen niet meer in. Of ze zijn omgekocht of ze hebben het expres helemaal na de rust laten lopen. Dit heb ik echt nog nooit gezien.
Iedere club kan eens dik verliezen, zoals bv Lille, maar op de manier waarop Zagreb het vorig jaar deed zie je het nooit gebeuren. En als het nu tegen Barcelona of Madrid was...maar het was tegen een heel matig Lyon.
Verder ga ik dit niet meer verdedigen hoor. Het feit dat Fransman Platini er binnen een halve dag uit was dat het na een zogenaamd onderzoek geen omkoping was zegt genoeg. De Uefa heeft er niet eens moeite voor gedaan. Het zou natuurlijk pijnlijk zijn als er in de CL gefraudeerd wordt en dit officieel uit komt. Waarbij ik overigens niet zeg dat de Uefa corrupt is, maar wel dat ze heel graag bepaalde dingen niet willen ''zien''.
Verder mag je ervan denken wat je wil hoor.
j0enne
-
- 9608 berichten
- 3780 stemmen
Zelfs een blinde zag nog wel dat die pot van Lyon omkoping was...
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Zelfs een blinde zag nog wel dat die pot van Lyon omkoping was...
Zo is dat. Maar omdat de Uefa er de vingers niet aan wilde branden, kwam er geen onderzoek en dus geen officiële beschuldiging en straf, waardoor de mensen die het wel grappig vonden voor Ajax hier heel politiek correct mogen roepen dat er niks aan de hand was.
depri83
-
- 6805 berichten
- 1491 stemmen
Ik denk dat de UEFA maar wat graag van Dinamo en die maffioso van een voorzitter, af wil.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Spion op training: 'Zo'n vijftig jaar oud en gehuld in een lange regenjas' - voetbalzone.nl

Soms is nieuws echt te grappig, haha.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Spion op training: 'Zo'n vijftig jaar oud en gehuld in een lange regenjas' - voetbalzone.nl

Soms is nieuws echt te grappig, haha.

The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Waarom kijk ik die Europa League toch steeds zeg. Zonde van de tijd.
Jawaddedadde
-
- 5348 berichten
- 2196 stemmen
Ach, het niveau is wat lager maar het gaat soms lekker op en neer, zoals in Brugge-Newcastle. Brugge trouwens 2-0 voor.
depri83
-
- 6805 berichten
- 1491 stemmen
Waarom kijk ik die Europa League toch steeds zeg. Zonde van de tijd.
Wordt er zelf ook wel beroerd van. Zie je de ene avond de andere Nederlandse club een punt halen tegen de kampioen van Engeland en de volgende avond een geweldige sfeer op Celtic Park, moet je zelf op donderdagavond op een gigantisch boutveld tegen de nummer 4 van Zweden spelen.
Jawaddedadde
-
- 5348 berichten
- 2196 stemmen
Ach, het niveau is wat lager maar het gaat soms lekker op en neer, zoals in Brugge-Newcastle. Brugge trouwens 2-0 voor.
2-2 alweer. Dat bedoel ik nou 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Triest niveau inderdaad, dat zoveel clubs ook een B-team opstellen is veelzeggend. Tijd dat de UEFA er eens wat aan gaat doen.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Wordt er zelf ook wel beroerd van. Zie je de ene avond de andere Nederlandse club een punt halen tegen de kampioen van Engeland en de volgende avond een geweldige sfeer op Celtic Park, moet je zelf op donderdagavond op een gigantisch boutveld tegen de nummer 4 van Zweden spelen.
Exact. Niveau, tegenstand, ambiance. Alles is treurig aan de groepsfase EL.
Vd Gijp zegt ook altijd dat je eigenlijk de EL op dinsdag uit moet zenden en dan pas woe en do de CL wedstrijden. Want nu ga je van de top van Europa naar een vrij beroerd niveau, dan valt het toch vies tegen.
Kan PSV overigens weinig aan doen, ik zag Ajax in het verleden ook hemeltergende vervelende wedstrijden spelen in de EL. Of Uefa Cup heette dat toen. Heb zelf ook echt de nodige zaadpotjes bezocht.
Jawaddedadde
-
- 5348 berichten
- 2196 stemmen
Ja, die van Anita zat er lekker in 
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Anita
.

The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Zie net de goal van Vurnon, schitterende knal zeg! Wauw! 
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Jammer dat PSV dit soort kutwedstrijden in de competitie wel nog over de streep trekt, maar in Europa niet. Had het liever andersom gezien.
En dat toptalent Willems ... 
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
PSV 
Jesus, ga je schamen met deze waardeloze instelling en met dit afschuwelijke voetbal. Ze speelden de laatste maand al beroerd, maar dit slaat alles.
Verder eens met Quido.
depri83
-
- 6805 berichten
- 1491 stemmen
Niet vreemd dit met alle ruggegraat geblesseerd achtergebleven in Eindhoven.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
PSV
Zelfs met Manolev en Derrijck in de basis moet je tegen dit schijtelftal winnen, want wat zijn die slecht zeg.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Niet vreemd dit met alle ruggegraat geblesseerd achtergebleven in Eindhoven.
En hoe verklaar je het gelijkspel in Eindhoven dan? Toen was die 'ruggegraat' er wel...
j0enne
-
- 9608 berichten
- 3780 stemmen
Omdat ze volgens Lens geen inzet toonde, want als ze dat wel deden hadden ze wel gewonnen. Dat waren zijn woorden.
Het zat d'r vandaag gewoon niet in. Combinatiespel en een knollenveld gaan niet samen. Voor lange ballen heeft PSV natuurlijk niet 't team.
Over en uit met de Europa League, Napoli helaas nog geniepig in de slotminuten gewonnen. Cavani 4 keer.
depri83
-
- 6805 berichten
- 1491 stemmen
En hoe verklaar je het gelijkspel in Eindhoven dan? Toen was die 'ruggegraat' er wel...
Ik ga het spel niet verdedigen hoor, dat is al weken, met uitzondering van Heracles, belabberd. Maar vanavond zat er helemaal niks in.
nclo
-
- 1494 berichten
- 157 stemmen
Valt mij op hoe inspiratieloos dit PSV is als Van Bommel/Toivonen/Lens uitvallen, met als dieptepunt de grote vriend van René vd Gijp. Ik heb het een tweede poging gegeven en ik ben nog geen 15 minuten bezig of ik zie Hutchinson (de man die door Van Polen van PEC Zwolle nog uit een wedstrijd wordt gespeeld) een inspiratieloze bal geven van hier tot ginder. Dat je überhaupt al niet kan winnen van AIK. Wat voor ambities heb je dan? Dramatisch, echt dramatisch.
happie
-
- 6246 berichten
- 426 stemmen
Tjonge het was wel een hele slechte pot voetbal. Zeer slordige wedstrijd van beide ploegen. Tegen dit soort teams spelen met en Engelaar en Hutchinson op het middenveld, dan wil je ook echt niet winnen.
depri83
-
- 6805 berichten
- 1491 stemmen
Valt mij op hoe inspiratieloos dit PSV is als Van Bommel/Toivonen/Lens uitvallen, .
Daar komt vanavond Strootman ook nog eens bij. Dan heb je het wel over de beste spelers en de ruggegraat van het elftal hè.
Maar nogmaals, dan nog had het stukken beter gemoeten dan vanavond het geval was.
BTW: Hutch stond tegen Zwolle rechtsback, volgens mij is hij Van Polen (de rechtsback van Zwolle) de hele wedstrijd niet tegengekomen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.