- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #5
Het grote voetbaltopic #5
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2366 stemmen
Zelfs een blinde zag nog wel dat die pot van Lyon omkoping was...
Er is geen bewijs, maar de kans is groot. Heerenveen - Feyenoord deed me er erg aan denken...
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Snap echt nog steeds niet waarom Munsterman zo'n 7 miljoen heeft neergelegd voor Castaignos.
j0enne
-
- 9608 berichten
- 3780 stemmen
Valt mij op hoe inspiratieloos dit PSV is als Van Bommel/Toivonen/Lens uitvallen, met als dieptepunt de grote vriend van René vd Gijp. Ik heb het een tweede poging gegeven en ik ben nog geen 15 minuten bezig of ik zie Hutchinson (de man die door Van Polen van PEC Zwolle nog uit een wedstrijd wordt gespeeld) een inspiratieloze bal geven van hier tot ginder. Dat je überhaupt al niet kan winnen van AIK. Wat voor ambities heb je dan? Dramatisch, echt dramatisch.
depri83
-
- 6805 berichten
- 1491 stemmen
Allemaal vanavond even het doelpunt van Taison van Metalist opzoeken.

rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4087 stemmen
Snap echt nog steeds niet waarom Munsterman zo'n 7 miljoen heeft neergelegd voor Castaignos.
Nee? Ze willen ook de beste zijn en kampioen worden, dus kopiëren ze Ajax. Daar horen ook dure miskopen als Castaignos bij 
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Zonder Toivonen, Strootman en Bommel heeft PSV echt 0 karakter zeg. Laten we hopen dat PSV geen titel pakt, want in de CL hebben ze echt geen reet te zoeken met dit zootje.
Inzet, strijd, passie. Dat zijn toch basiselementen die je mag eisen als je Europees voetbalt. En gezien het verschil in kwaliteit zou dan gewoon PSV moeten winnen. Maar dit is geen team maar een samengepakt zootje.
depri83
-
- 6805 berichten
- 1491 stemmen
Zonder Toivonen, Strootman en Bommel heeft PSV echt 0 karakter zeg. Laten we hopen dat PSV geen titel pakt, want in de CL hebben ze echt geen reet te zoeken met dit zootje.

Nutteloze post.
Haal bij Ajax even je 4 beste spelers weg, gaan we even kijken wat er dan overblijft.
nclo
-
- 1494 berichten
- 157 stemmen
Daar komt vanavond Strootman ook nog eens bij. Dan heb je het wel over de beste spelers en de ruggegraat van het elftal hè.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen

Nutteloze post.
Haal bij Ajax even je 4 beste spelers weg, gaan we even kijken wat er dan overblijft.
Ik heb het niet over niveau, maar over passie en strijd. Ajax miste vorig jaar het hele jaar door belangrijke spelers. Maar de overgebleven jongens gingen wel knokken en haalden de titel binnen. Zo goed waren de meeste spelers toen en nu niet, maar je kan een hoop compenseren door ieder geval eens alles en nog meer dan dat te geven. Dit slappe zootje van PSV waar ik al meerdere donderdagavonden tegen aan kijk vind ik echt genant.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen

Nutteloze post.
Zelfs met Manolev én Derijck op het middenveld moet je van AIK winnen. Komop zeg, je doet net of AIK een topploeg is. Tegen hen moet je met 2 vingers in de neus winnen, ook zonder Toivonen, Strootman en Van Bommel. Dan heb je nog steeds Lens, Narsingh, Mertens, Matavz, Wijnaldum, Engelaar en Hutchinson. Allemaal betere spelers dan wat AIK heeft.
EDIT: En dan vergeet ik Depay nog.
depri83
-
- 6805 berichten
- 1491 stemmen
Ik heb het niet over niveau, maar over passie en strijd. Ajax miste vorig jaar het hele jaar door belangrijke spelers. Maar de overgebleven jongens gingen wel knokken en haalden de titel binnen. Zo goed waren de meeste spelers toen en nu niet, maar je kan een hoop compenseren door ieder geval eens alles en nog meer dan dat te geven. Dit slappe zootje van PSV waar ik al meerdere donderdagavonden tegen aan kijk vind ik echt genant.
Ach hoe vaak heb ik je dit seizoen al niet zien klagen over de inzet van Ajax.
PSV speelt gewoon niet goed, brengt daarnaast in de EL veel wisselspelers en weet tegen verdedigende ploegen als Dnjepr en Solna niet het gaatje te vinden.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Ach hoe vaak heb ik je dit seizoen al niet zien klagen over de inzet van Ajax.
PSV speelt gewoon niet goed, brengt daarnaast in de EL veel wisselspelers en weet tegen verdedigende ploegen als Dnjepr en Solna niet het gaatje te vinden.
Ajax speelt het vaak lamlendig uit, klopt ook. Maar ik zie ze toch wel harder knokken dan PSV dit doet. En buiten dat laat PSV ook wel extreem slecht spel zien met vrij goede spelers. Spelers als Narsingh en Mertens moeten toch veel meer kunnen brengen?
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Dit slappe zootje van PSV waar ik al meerdere donderdagavonden tegen aan kijk vind ik echt genant.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4087 stemmen
Toch frappant dat het in de competitie bij de wedstrijden van PSV aan elkaar hangt van geluk en ze alles op het nippertje winnen en Europees echt alles tegenzit 
depri83
-
- 6805 berichten
- 1491 stemmen
Toch frappant dat het in de competitie bij de wedstrijden van PSV aan elkaar hangt van geluk en ze alles op het nippertje winnen en Europees echt alles tegenzit
Aan elkaar van geluk?
Het spel was alleen niet goed maar alle overwinningen de laatste weken zijn gewoon terecht, hebben altijd veruit het meeste spelaandeel gehad en de meeste kansen gecreëerd.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Tegen Zwolle kon je het niet echt terecht noemen.
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
De top 2 van 'tactisch de beste competitie ter wereld' geeft weer even voetballes...
Maar wee je gebeente als je spreekt van de Mickey Mouse Liga 
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4087 stemmen
De top 2 van 'tactisch de beste competitie ter wereld' geeft weer even voetballes...
Maar wee je gebeente als je spreekt van de Mickey Mouse Liga
Gelukkig houdt Ajax Europees de eer hoog 
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
1 van de 4 potjes winnen is inmiddels voor de MML-clubjes al eer hoog houden inderdaad...
depri83
-
- 6805 berichten
- 1491 stemmen
Tegen Zwolle kon je het niet echt terecht noemen.
Wat ik zeg, meer spelaandeel, meer kansen. Zwolle had een penalty moeten hebben, maar de corner waaruit zij scoren was geen corner.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4087 stemmen
1 van de 4 potjes winnen is inmiddels voor de MML-clubjes al eer hoog houden inderdaad...
Bla bla bla. Ajax heeft nu al vier punten(= ook 1,5 miljoen euro) meer gehaald dan jij had voorspeld dus jij hebt hier geen enkel recht van spreken.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4087 stemmen
Wat ik zeg, meer spelaandeel, meer kansen. Zwolle had een penalty moeten hebben, maar de corner waaruit zij scoren was geen corner.
Lens die een keer of vier geel had moeten krijgen.... 
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Bla bla bla. Ajax heeft nu al vier punten(= ook 1,5 miljoen euro) meer gehaald dan jij had voorspeld dus jij hebt hier geen enkel recht van spreken.
Wat ik maar wilde zeggen, 'niet compleet afgaan' is de nieuwe norm. Realiteit is dat Ajax na 4 potjes al vrijwel is uitgeschakeld. En dan doen ze het nog relatief goed in vergelijking met de rest van de MML. Dat is de plek van het Nederlandse voetbal; meedoen is belangrijker dan winnen.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4087 stemmen
Wat ik maar wilde zeggen, 'niet compleet afgaan' is de nieuwe norm. Realiteit is dat Ajax na 4 potjes al vrijwel is uitgeschakeld. En dan doen ze het nog relatief goed in vergelijking met de rest van de MML. Dat is de plek van het Nederlandse voetbal; meedoen is belangrijker dan winnen.
Op voorhand waren we al kansloos voor EL voetbal(derde plek) volgens iedereen(en ik denk ook door jou), juist omdat je in de poule des doods zit(feit). Dus waar je dit soort gebrabbel allemaal vandaan tovert is me ook een raadsel. Afkraken om het afkraken is het en niet minder.
Snap ook niet dat je zelf inziet dat Ajax het gewoon prima doet, waar niemand ook maar met iets rekening had gehouden pakt Ajax gewoon punten.
Wanneer we in een andere poule waren terecht gekomen hadden we de doelstellingen wel hoger kunnen leggen, maar jij weet net zo goed als ieder ander dat in de poule met de kampioenen van Spanje, Duitsland en Engeland gewoon het vervelendste is wat een team uit de Europese middenmoot kan overkomen.
En dit is nou net iets wat niet in jouw MML afkraak strategie past. Jammer en pech voor jou, maar het is lekker om jouw om je eigen ongelijk heen te zien draaien 
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Ik zeg toch ook dat ze het relatief 'goed' doen? Tegelijkertijd is het wel weer 'gewoon' een kansloze uitschakeling. Zes jaar en twaalf clubs op rij die niet de KO halen. Zal wel toeval zijn.
j0enne
-
- 9608 berichten
- 3780 stemmen
Wij hebben ook zoveel budget en mogen ook zoveel schulden hebben als elders in Europa he...
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4087 stemmen
Ik zeg toch ook dat ze het relatief 'goed' doen? Tegelijkertijd is het wel weer 'gewoon' een kansloze uitschakeling. Zes jaar en twaalf clubs op rij die niet de KO halen. Zal wel toeval zijn.
In het geval van Ajax dus wel ja uiteindelijk. Wat psv, az of twente ervoor hebben gedaan weet ik noet meer en is ook niet van belang in deze discussie. Europees is er wel overwinterd en als je meerdere keren met Real in een poule komt gecombineerd met een Ac Milan, Lyon, City en Dortmund is het ook gewoon realistisch om niet meer te verwachten. Dus al die ophef die jij maakt geldt niet voor Ajax en dit jaar alleen voor de EL clubs(al werd daar de voorgaande jaren ook gewoon prima gepresteerd).
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Mindreader
-
- 83 berichten
- 118 stemmen
Ugh wat een zoutloze wedstrijden vandaag van Twente en Psv. Bij Twente ben ik intussen afgehaakt, maar wat Psv liet zien was werkelijk een wanprestatie van jewelste. Stelletje faalhazen.
En wat is er toch met dat Twente gebeurd? Braafheid, Brama, Castaignos....
Hoe kun je in godsnaam dit soort spelers in de basis laten staan?? Zij halen het tempo compleet uit het spel. Daarnaast is het ook niet om aan te zien, vooral die Braafheid lijkt wel 50 jaar ouder te zijn geworden, met z'n stijve linkerbeen en logge acties. Weg ermee inclusief die opendeurentrapper van een trainer. Waardeloos.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.