• 16.362 nieuwsartikelen
  • 180.024 films
  • 12.392 series
  • 34.321 seizoenen
  • 651.457 acteurs
  • 199.662 gebruikers
  • 9.418.054 stemmen

Het grote voetbaltopic #5

zoeken in:

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

Met dank aan Schelvis!

Zal-ie hem noemen in zijn dankwoord? Gaat feest worden in de studio.

depri83

• 6813 berichten
  • 1492 stemmen

Doelpuntje hoor van Suarez.

happie

• 6258 berichten
  • 426 stemmen

depri83

• 6813 berichten
  • 1492 stemmen

Aan het eind van het weekend, en omdat hij bij Studio Sport ook maar lauw ontvangen wordt, nog maar een keer!

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Reinbo schreef:

Maar als de orkaan in de Kuip losgaat klinkt het als nergens anders. En ik heb die orkaan vaak genoeg gehoord de afgelopen jaren, Dus zeker niet iets van vroeger. Als is er de laatste jaren idd weinig te vieren geweest in de Kuip,

Ja, als. Ajax tegen City en Ajax tegen Twente hadden dit seizoen ook een ongekende sfeer. Of denk eens terug aan de kampioenswedstrijd Ajax-Twente. Iedereen heeft wel orkanen van geluid (behalve PSV dan ....grapje jongens), daar is Feyenoord niet uniek in. Ik was er in het verleden natuurlijk niet bij, maar dit wordt wel echt louter gebaseerd op vroeger. Tegenwoordig is het Legioen net als de rest. Soms uitbundig, soms stil. Jullie doen net of de Kuip wekelijks kolkt. Het Legioen is erg trouw, true. En ze maken regelmatig lawaai. Maar dat hebben meer clubs wel. Vorige week was het tijdens Feyenoord-Ajax, toch jullie wedstrijd van het jaar, bij vlagen doorstil na de 1-2 en tot de 2-2.

Nicolage Rico schreef:

Tuurlijk niet. Alleen al de atmosfeer van/in de Kuip is al ongeëvenaard in Nederland. Het enige voetbalstadion van dit land.

Wat ik hierboven al zei, er is in meer dan genoeg stadions een uitbundige sfeer. Ajax, Twente, Utrecht, ADO, NAC etc. Ook daar wordt fanatiek gesupporterd en is er een goede atmosfeer. Als ik praat over Ajax, dan is er een groot verschil tussen pakweg 5 jaar terug en nu.

PS: Wat een goal van Suarez zeg!

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Dat een (groot) vak een groot deel van de wedstrijd springt en zingt, wil niet zeggen dat je een goede sfeer hebt in een stadion. De Arena is gewoon geen puur voetbalstadion. De atmosfeer in de Kuip is vele malen grootser.

De Kuip ademt voetbal, de Arena ademt beton.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Ja, als. Ajax tegen City en Ajax tegen Twente hadden dit seizoen ook een ongekende sfeer. Of denk eens terug aan de kampioenswedstrijd Ajax-Twente. Iedereen heeft wel orkanen van geluid (behalve PSV dan ....grapje jongens), daar is Feyenoord niet uniek in. Ik was er in het verleden natuurlijk niet bij, maar dit wordt wel echt louter gebaseerd op vroeger. Tegenwoordig is het Legioen net als de rest. Soms uitbundig, soms stil. Jullie doen net of de Kuip wekelijks kolkt. Het Legioen is erg trouw, true. En ze maken regelmatig lawaai. Maar dat hebben meer clubs wel. Vorige week was het tijdens Feyenoord-Ajax, toch jullie wedstrijd van het jaar, bij vlagen doorstil na de 1-2 en tot de 2-2.

Ik ben in een hele hoop stadions geweest, maar (afgezien van misschien de toppers in Glasgow, Athene en Istanbul) is de sfeer nergens zo imposant als in de Kuip, zeker niet in Noord Europa. Dat geven ook vrijwel alle spelers aan. Ligt niet zo zeer aan de supporters, maar aan de akoestiek. En dat jij de kampioenswedstrijd van Ajax erbij moet halen m aan te geven dat ze ook daar herrie kunnen maken zegt genoeg....

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Ik ben in een hele hoop stadions geweest, maar (afgezien van misschien de toppers in Glasgow, Athene en Istanbul) is de sfeer nergens zo imposant als in de Kuip, zeker niet in Noord Europa. Dat geven ook vrijwel alle spelers aan. Ligt niet zo zeer aan de supporters, maar aan de akoestiek. En dat jij de kampioenswedstrijd van Ajax erbij moet halen m aan te geven dat ze ook daar herrie kunnen maken zegt genoeg....

Wauw. Nu moet ik maar afgaan op je feitenkennis dat ik toch niet kan controleren?

Leuk dat je in Istanbul was zeg. En Athene. Mooi mooi. Het blijft alleen een subjectief gegeven wat sfeer is.

En je moet eens lezen. Ik zeg niet dat jullie geen sfeer hebben, ik zeg dat het een fabeltje van vroeger is dat jullie de ENIGE met dat zijn. Clubs als bv Ajax en Twente zijn de laatste pakweg 5 jaar daar enorm mee gegroeid. Maar dat zie jij niet of zal je niet erkennen, want dan blazen mensen je Kuip-Legioen-Is-Altijd-De-Beste fabeltje omver

Verder weer typisch dat je alleen wat over de kampioenswedstrijd te zeggen hebt. Dat was een voorbeeld, zoals er velen zijn.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Dat een (groot) vak een groot deel van de wedstrijd springt en zingt, wil niet zeggen dat je een goede sfeer hebt in een stadion. De Arena is gewoon geen puur voetbalstadion. De atmosfeer in de Kuip is vele malen grootser.

Ik zeg ook nergens dat de ArenA boven de Kuip moet worden verkozen hoor.

Vascago

• 4798 berichten
  • 3617 stemmen

Fantastische dag vandaag. Lekker bieren en daarna met 3-0 winnen tegen Feyenoord dat voetballend zeker niet de mindere was. Twente was eindelijk eens efficient.

Dat Kastanjos man of the match is geworden is natuurlijk puur om hem een hart onder de riem te steken en misschien ook wel even om de Feyenoord supporters uit te lachen

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Reinbo schreef:

Ajax supporters hebben gewoon een (sport)beleving van het jaar 0.

ik denk dat jullie die sportbeleving uit het jaar 0 hebben, feyenoorders, utreggies en adootjes zijn net de Germanen verwikkeld in een bloedige stammenstrijd tegen de beschaving van Rome (Ajax)

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Jij maakt je anders meer druk over Ajax dan over je eigen clubje. Ik herinner me nog goed dat jij destijds hoopte op een verlies van Feyenoord, dat had toen ook alles met Ajax te maken.

En je eigen club, wat is dat nu eigenlijk? Feyenoord of Excelsior?

Xerxes

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Vascago schreef:

Fantastische dag vandaag. Lekker bieren en daarna met 3-0 winnen tegen Feyenoord dat voetballend zeker niet de mindere was. Twente was eindelijk eens efficient.

Dat Kastanjos man of the match is geworden is natuurlijk puur om hem een hart onder de riem te steken en misschien ook wel even om de Feyenoord supporters uit te lachen

Misschien wil je ook nog wat kwijt over Twente-Den Bosch? Toen zagen we je namelijk niet hier

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

Doet Suarez netjes. Ibrahimovic iets minder:

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

orbit schreef:

ik denk dat jullie die sportbeleving uit het jaar 0 hebben, feyenoorders, utreggies en adootjes zijn net de Germanen verwikkeld in een bloedige stammenstrijd tegen de beschaving van Rome (Ajax)

Met Cruyff als Constantijn die met zijn evangelie van binnenuit de boel om zeep helpt?

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Misschien wil je ook nog wat kwijt over Twente-Den Bosch? Toen zagen we je namelijk niet hier

Je bent me al voor zie ik.

Wat een gloryhuntert die Vascago.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Met Cruyff als Constantijn die met zijn evangelie van binnenuit de boel om zeep helpt?

Wat jij wil Brutus..

Vascago

• 4798 berichten
  • 3617 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Daar wil ik niets over kwijt

Heb trouwens die hele wedstrijd niet gezien. Had er totaal geen zin aan en heb thuis geen EL . Wel de hele tijd op de telefoon de stand bekeken en eigenlijk gezegd heb ik me kapot gelachen. Het is al weken te triest voor woorden en daarvoor is Stief verantwoordelijk. Maar hopelijk wordt het beter nu Twente zich volledig op de competitie kan gaan richten. Al moeten ze nog wel 3 Europese wedstrijden spelen.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Ik zeg ook nergens dat de ArenA boven de Kuip moet worden verkozen hoor.

Het stadion is één van de grootste factors voor een goede atmosfeer.

Daarnaast zitten/staan er over het algemeen meer fanatieke supporters in de Kuip dan in de Arena - waar weer meer bobo publiek zit.

Is allemaal niet zo lastig te verklaren waarom de sfeer in de Kuip door bijna iedereen zo geroemd wordt.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Vascago schreef:

Ik denk niet dat de Feyenoorders echt zitten met het laatste. Zelf heb ik liever Pelle in de spits dan Castaignos - die in 2 jaar niet beter is geworden. Misschien zelfs het tegendeel.

Voor de rest: gefeliciteerd. Met een betere doelman had er meer ingezeten voor Feyenoord.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Daarnaast zitten/staan er over het algemeen meer fanatieke supporters in de Kuip dan in de Arena - waar weer meer bobo publiek zit.

Is allemaal niet zo lastig te verklaren waarom de sfeer in de Kuip door bijna iedereen zo geroemd wordt.

De Kuip is inderdaad het mooiste stadion van Nederland en ademt voetbal uit zoals jij het zegt. Ik denk dat niemand dat in twijfel trekt. De supporters zijn echter erg overrated (van wat ik baseer op thuiswedstrijden die ik zie van Feyenoord en mijn vier à vijf bezoekjes aan de Kuip). Wat plichtmatige liedjes, meer is het niet (zoals in elk stadion eigenlijk, zie ook mijn eerdere post).

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Kijk, hier heb je het al. Bobopubliek bij Ajax. Kom eens met feiten, hoezo weet je dit? En baseer je niet een beetje teveel je mening op verhalen van 5-10 jaar terug? De sfeer en het fanatisme is enorm toegenomen de laatste jaren. Bij Feyenoord lijkt het weer qua sfeer wat af te nemen vergeleken met bv 10 jaar terug. Je maakt mij niet wijs dat het bij Feyenoord altijd kolkt. Als het tegen Ajax al niet eens lukt...

Ik zie ook genoeg duels van Feyenoord. Vaak maken ze uit meer lawaai. Ook bij Feyenoord komen natuurlijk net als bij Ajax families, kinderen en wat rustiger volk. Die zitten overal.

Wat ik dus al zeg, er is genoeg sfeer in Rotterdam, maar echt niet zoveel meer als op legio andere plaatsen tegenwoordig.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Groot verschil tussen er zelf bij zijn en wat je meekrijgt via TV.

In de jaren 80 zaten er nog geen 30.000 man in de Kuip, dus vroeger was het niet beter kan ik je vertellen. Juist de laatste 10 jaar is het ondanks de matige prestaties nog steeds soms zeer stormachtig.

stinissen (crew films & series)

• 23655 berichten
  • 77252 stemmen

Ajax heeft bijna de meest slechte voorhoede van de top 10..................

Quido

• 14649 berichten
  • 6113 stemmen

Reinbo schreef:

Spijker op zijn kop. De zogenaamde mythe rond 'het Legioen' wordt voornamelijk in stand gehouden door de TV (lees: media).

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2266 stemmen

Ajax is weer een stap dichterbij het kampioenschap. Nog één wedstrijd puntverlies lijden en dan komt het helemaal goed.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Reinbo schreef:

In de jaren 80 zaten er nog geen 30.000 man in de Kuip, dus vroeger was het niet beter kan ik je vertellen. Juist de laatste 10 jaar is het ondanks de matige prestaties nog steeds soms zeer stormachtig.

Wat je zegt, soms zeer stormachtig.

Dat ontkende ik ook niet. Ik zeg alleen dat het onzin is dat het er altijd geweldig is en dat het in andere stadions zoveel minder is. Dat Feyenoord een passioneel fanatiek publiek heeft heb ik niet ontkend.

eRCee

• 13450 berichten
  • 1981 stemmen

Die assist van Tadic was echt geweldig. Heerlijke speler.

mjk87 (moderator films)

• 14671 berichten
  • 4586 stemmen

stinissen schreef:

Ajax heeft bijna de meest slechte voorhoede van de top 10..................

Hoe bedoel je? Op PSV na de meest gescoorde goals. En veel wisselingen voorin waardoor er veel verschillende schutters zijn.

rep_robert

• 27525 berichten
  • 4112 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

En je broer dan?

Ook hopeloos verloren, aangezien hij Feyenoord aanmoedigt Domme vraag..

Reinbo schreef:

(quote)

Dat geven ook vrijwel alle spelers aan. Ligt niet zo zeer aan de supporters, maar aan de akoestiek.

Klopt, want 45 minuten stilte in een Klassieker is natuurlijk ook niet iets om trots op te zijn.

Nicolage Rico schreef:

In de Kuip kan je de adem letterlijk horen van iedereen inderdaad. Bij ons wordt er voetbal op de mat gelegd(zo af en toe), lijkt me toch relevanter

Nicolage Rico schreef:

Oud kulargument natuurlijk. Binnen de supporterswereld neemt niemand de sfeer in de Kuip meer serieus. Maar jullie zijn ook zo stoer omdat jullie niet meegaan in de "Ultra" cultuur. Maar vervolgens wel alles uit Engeland kopiëren. En als ergens de sfeer wel bout is, dan is het Engeland wel(Premier League). Ik neem media dan ook niet zo serieus, de manier waarop Eredivisie Live met de schijnvertoning van Guidetti omging vorige week is hier wel een goed voorbeeld van.

Nu is het natuurlijk ook niet bij Ajax elke week goede sfeer en snap ik ook dat het bij Feyenoord niet 90 minuten hoeft te knallen. Maar tegen Ajax vorige week was wel een heel erg dieptepunt.

Na de snelle 0-1 van Eriksen daalde de sfeer tot een nulpunt en daar is het daarna, op wat korte oplevingen na, niet meer te boven gekomen.
Een quote van een zeer objectieve website

Nicolage Rico schreef:

Hier kan ik je wel redelijk volgen, al gaat het dan vooral om CL duels waarbij ik me dood erger aan het volk op de lange zijdes. Opzich ook logisch, want het is volk dat meer dan 100 euro voor een kaartje betaald. Dat zijn gewoon rijkelui Doe mij maar EL qua beleving op de tribunes.

Het scheelt gelukkig wel dat de ArenA (tijdelijke) tribunes in de grachten heeft gebouwd nu.

Reinbo schreef:

In de jaren 80 zaten er nog geen 30.000 man in de Kuip, dus vroeger was het niet beter kan ik je vertellen.

Jaren 80 was het volgens mij nergens op de tribune een feessie. Volgens mij zat de Meer ook nooit vol in die periode. Een redelijk grijze periode voor het Nederlandse voetbal.

Juist de laatste 10 jaar is het ondanks de matige prestaties nog steeds soms zeer stormachtig.

Jawel hoor, een fantastische huldiging om de tweede plek(Say what?) en jullie hebben afscheid genomen van een legende(Say what? Guidetti)

Voor zover mijn leuke quote post. Uiteraard ga ik hier niet op reageren, want het zal louter onzin bevatten

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.