• 16.362 nieuwsartikelen
  • 180.023 films
  • 12.392 series
  • 34.321 seizoenen
  • 651.457 acteurs
  • 199.662 gebruikers
  • 9.418.018 stemmen

Het grote voetbaltopic #5

zoeken in:

jordandejong

• 4774 berichten
  • 1432 stemmen

Eindstand LA Galaxy - San José Earthquakes 0-1

Enorm zuur dit. LA de hele wedstrijd de betere al waren echt grote kansen aan beide kanten schaars. Maar wat wil je met een rots als Victor Bernardez achterin bij San José en een rots als Omar Gonzalez achterin bij LA Galaxy. Maar het betere spel kwam van LA. Als Keane in de 85ste minuut dan ook nog eens de lat raakt en Bernardez uit een vrije trap in blessuretijd de 0-1 maakt weet je dat het geluk gewoon niet aan jouw kant staat.

Wordt een lastige opgave uit bij San José maar onmogelijk is het zeker nog niet. San José zal zich vast en zeker weer gaan inbunkeren maar met een scherpere Keane en Donovan is het nog steeds mogelijk.

kos

• 46753 berichten
  • 8898 stemmen

Nog geen thuiswedstrijd gewonnen en toch 7de staan. Zo rollen wij.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

rep_robert schreef:

blabla.

Voor zover mijn leuke quote post. Uiteraard ga ik hier niet op reageren, want het zal louter onzin bevatten

Dus we hoeven (gelukkig) ook niet te reageren op jouw bericht.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Amsterdammer Wildschut lonkt naar Feyenoord | Feyenoord nieuws | FR12.nl

Die Wildschut. Vorig jaar nog stellig zeggen dat hij nooit voor Feyenoord uit wil komen.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Wegblijven Wildschut.

rep_robert

• 27525 berichten
  • 4112 stemmen

Clubliefde kennen de meesten toch niet, dus why worry. Waar denk je dat iemand als John Goossens vandaan komt? Juist ja, 10 jaar bij Ajax gevoetbald Is hij trouwens geblesseerd of krijgt hij simpelweg nooit minuten?

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Die loopt alleen niet zo dom te raaskallen. Was geblesseerd, kwam toen de wedstrijd voor Ajax me tsucces binnen de lijnen maar tegen Xerxes was ie zelfs de slechtste van de 22.

rep_robert

• 27525 berichten
  • 4112 stemmen

Dacht dat jullie dom raaskallen wel konden waarderen Zie Guidetti..

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Niet van Amsterdammers.

Bij Guidetti is het ook vreemd, als huurling zijnde en hij er maar een jaar was. Maar oprecht is het wel, en mooi dat het hem veel gedaan heeft. Zit geen toneel bij, al komt het wel zo over.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2119 stemmen

Gedeeltelijk klopt het zoals iedereen denk ik wel weet: zeker de Noordzijde is al een paar jaar niet meer wat het geweest is. Minder liederen worden ingezet, minder vaak, en er wordt te snel gezongen. Al hangt er een hoop zo niet alles af van de prestaties op het veld en de stand op de ranglijst zoals Lefgozer ergens zegt. Of het scoreverloop. Kijk voor de grap eens naar de Klassieker in de Arena vorig jaar, over stilte-dieptepunt gesproken A&L / Rep haha.

Feyenoordpubliek is trouwens ook vooral reactief; gebeurt er iets op het veld zoals een akkefietje of een rare beslissing van de scheids, slaat het van het ene op het andere moment volledig om, heerlijk juist en gebeurt nog steeds. Zeker omdat overal langs het veld op de parterrevakken veel fanatiekelingen zitten (die je dan ook voornamelijk op tv ziet). Mooi zo, houden zo, ook al komt er zo'n gedrocht van een nieuw stadion. Dat er geen sfeer zou hangen begint trouwens juist zelf onderhand een soort mythe te worden, of je moet onder sfeer verstaan: een plukje gasten die op trommels slaan en gechoreografeerd lalala'en, elke club lijkt wel zo'n hoekje te hebben tegenwoordig. Als dat de maatstaf is voor 'binnen de supporterswereld' hoef je dat dus ook niet serieus te nemen.

Het niet-toelaten van uitpubliek uit Amsterdam vind ik persoonlijk ook niet sfeerverhogend. Wel gaaf het stadion vol met Feyenoordfans, maar met uitpubliek is toch veel leuker over-en-weer gedoe.

Uitpubliek van Feyenoord is prima maar wordt trouwens ook ietsje minder door de systematiek van kaartverkoop. Steeds meer supporters gaan dan ook op losse kaarten naar de andere clubs, gaat bij Feyenoord structureel echt om honderden fans.

@ Lefgozer Het is wel grappig om zoiets te lezen van iemand bij een club met klappertjes en die vorig jaar met pak 'm beet 250 man komen en waar werkelijkwaar de hele wedstrijd geen dood woord uit komt, terwijl het voor beide teams een belangrijke wedstrijd was

Over de wedstrijd gister, Twente was slecht, Feyenoord nog slechter, met een slechte keeper in z'n allerslechtste doen, dan wordt het 3-0. Dit seizoen lijkt het tegenovergestelde van vorig seizoen: punten pakken tegen de kleinere clubs, verliezen van de grotere clubs. Gelukkig hebben we Vitesse-uit, PSV-uit, Utrecht-uit en Twente-uit al gehad.

Nu tot aan de winterstop een rustiger programma met 5 thuiswedstrijden en 2 uitwedstrijden, er moet een goede serie neergezet gaan worden wil je bijblijven en de concurrentie zal ongetwijfeld ook nog punten verspelen. Het zal wel weer dringen worden in de top 6 en wordt lastig zat met non-voetballers als Immers.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Alleen AZ uit is op papier echt zwaar. Maar ik zie Feyenoord ook wel puntjes verliezen tegen de overige tegenstanders. In Breda heeft Feyenoord het standaard lastig.

DMF

• 1042 berichten
  • 385 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Die Wildschut. Vorig jaar nog stellig zeggen dat hij nooit voor Feyenoord uit wil komen.

Toch de sfeer van en in De Kuip en de uitstraling van Het Legioen hè, dat trekt gewoon aan, hoe hard anderen het ook ontkennen.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

DMF

• 1042 berichten
  • 385 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Alleen AZ uit is op papier echt zwaar. Maar ik zie Feyenoord ook wel puntjes verliezen tegen de overige tegenstanders. In Breda heeft Feyenoord het standaard lastig.

Meer iets van de laatste jaren. Van 81 tot 99 wonnen we elke editie in Breda. Sindsdien is het minder gegaan, maar in de jaren '90 daalde het 'altijd winnen in Breda' dikwijls op het veld neer.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Bottleneck schreef:

<Realistisch stukje wat te lang is om helemaal te quoten.>

@ Lefgozer Het is wel grappig om zoiets te lezen van iemand bij een club met klappertjes en die vorig jaar met pak 'm beet 250 man komen en waar werkelijkwaar de hele wedstrijd geen dood woord uit komt, terwijl het voor beide teams een belangrijke wedstrijd was

We kunnen met zijn allen wel concluderen dat het moderne voetbal de supporters zo goed als dood hebben gemaakt.

En dat andere komt omdat ik er toen niet was . Overigens was het uitwedstrijden bezoek in de Eredivisie ook minder, omdat we het goed deden in de UEFA Cup vorig jaar en veel supporters dus al hun zakcentjes hadden uitgegeven aan Europese tripjes (waaronder ik).

rep_robert

• 27525 berichten
  • 4112 stemmen

Bottleneck schreef:

Het niet-toelaten van uitpubliek uit Amsterdam vind ik persoonlijk ook niet sfeerverhogend. Wel gaaf het stadion vol met Feyenoordfans, maar met uitpubliek is toch veel leuker over-en-weer gedoe.

Dit is wat mij betreft ook de doodsteek (qua sfeer) voor de Klassieker geweest(ook in Amsterdam).

Volgens mij sindsdien ook geen wedstrijd meer gewonnen in de Kuip, dus het wordt weer tijd om uitsupporters toe te laten

Daarom snap ik die haat ook niet bij wedstrijden als er geen uitsupporters zijn. De spelers zijn allemaal passanten en voor 90% zijn zij toch geen supporters van de clubs. Daar heb je het uitvak dus voor inderdaad, het over en weer zingen.

De supporters zorgen voor de onderlinge rivaliteit, de spelers onderling zijn allemaal maatjes van elkaar(Jong Oranje/Oranje). Persoonlijke haat richting Feyenoord spelers heb ik eigenlijk bijna niet, juist omdat zij ook alleen maar passanten zijn. Wat er op het veld gebeurt hoort in de Klassieker een bijzaak te zijn, of in ieder geval niet het enige element. Dat is het tegenwoordig wel.

Onderhond

• 87650 berichten
  • 12949 stemmen

Lefgozer schreef:

We kunnen met zijn allen wel concluderen dat het moderne voetbal de supporters zo goed als dood hebben gemaakt.

In Nederland dan misschien, maar ik kan je zeggen dat het omgekeerde ook geen pretje is. Tijdens Standard - Anderlecht hebben acties van de supporters het resultaat direct beïnvloed (door de wedstrijd 2x te laten stilleggen), kan ook niet de bedoeling zijn.

rep_robert

• 27525 berichten
  • 4112 stemmen

Bij Standard lopen idd ook een groot aantal mafkezen rond. Ook niet verwonderlijk dat daar vuurwerk op het veld terecht komt. Zie je in Nederland niet echt. Maar je hebt gelijk, al zijn het wel twee uitersten van elkaar. Klappertjes en nutteloze combiregelingen zijn wel dingen die de voetbalervaring weghalen.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Bij Standard is er ook een geweldige sfeer. Doen zeker niet onder voor Feyenoord.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Nomak schreef:

Bij Standard is er ook een geweldige sfeer. Doen zeker niet onder voor Feyenoord.

Omdat je daar geen steen tegen je hoofd kreeg zeker?

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

Nomak schreef:

Zeker niet, de supporters laten het al heel het seizoen afweten.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Omdat je daar geen steen tegen je hoofd kreeg zeker?

Bij jouw clubje ook niet hoor.

DMF

• 1042 berichten
  • 385 stemmen

Tilburg kun je beter kwijt dan rijk zijn, maar dat is al jaren zo. Terug naar de Juup.

Asaharo

• 1042 berichten
  • 624 stemmen

rep_robert schreef:

Bij Standard lopen idd ook een groot aantal mafkezen rond.

Zoals bij iedere club. Neen, standard heeft een fantastisch publiek hoor, oke die ultra's gaan er al eens over maar alsof dat een uitzondering is in het voetbal. Vele standard supporters zijn gewoon bang dat hun club niet meer het standard van vroeger wordt. Komt dan nog eens bij dat een Vlaming de club opkoopt en en heel wat gevestigde waarden van de algemene clubwerking liet vertrekken (gedwongen) en dan kan je dit soort toestanden verwachten als de ploeg niet presteert en je transfers niet renderen.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Nomak schreef:

Bij jouw clubje ook niet hoor.

Lijkt me ook sterk dat je bij RVVH komt kijken.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Bottleneck schreef:

Gedeeltelijk klopt het zoals iedereen denk ik wel weet: zeker de Noordzijde is al een paar jaar niet meer wat het geweest is. Minder liederen worden ingezet, minder vaak, en er wordt te snel gezongen. Al hangt er een hoop zo niet alles af van de prestaties op het veld en de stand op de ranglijst zoals Lefgozer ergens zegt. Of het scoreverloop. Kijk voor de grap eens naar de Klassieker in de Arena vorig jaar, over stilte-dieptepunt gesproken A&L / Rep haha.

Het grappige is dat jullie eigenlijk allemaal steeds vertellen wat anderen waaronder ik al zeiden hier. Bij Feyenoord is er regelmatig een prima sfeer, maar lang niet altijd waardoor ze echt niet ver boven de andere clubs uitsteken. Dan mag je het mooiste stadion hebben, maar daarin kan het ook ijzig stil zijn. Ja, bij Ajax heb je dat ook, maar niemand zegt hier ook dat het bij Ajax in alle duels kolkt. Als pakweg NEC op bezoek komt dan trilt het stadion ook niet nee. De Klassieker vorig seizoen was ook geen hele beste qua sfeer nee.

Voor de CL toto deelnemers, vergeet hem niet in te vullen voor de duels van morgen en woensdag!

Overigen >> Algemeen >> Sporttoto en -poules topic (centraal topic)

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)
De Klassieker vorig seizoen was ook geen hele beste qua sfeer nee.

In de Kuip wel hoor.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Nicolage Rico schreef:

In de Kuip wel hoor.

Eerste half uur absoluut niet. Daarna scoorde Feyenoord snel 2 goals en toen werd het (verrassend) wel beter. Daarvoor was het echt muisstil. Kijk maar terug bij een 0-1 stand.

Verder maakt het me ook allemaal niet uit hoor. Ik ben niet zo'n grote tifo of sfeerfan zoals Rep is.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2119 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Dit is wat mij betreft ook de doodsteek (qua sfeer) voor de Klassieker geweest(ook in Amsterdam).

Precies, voor een heel groot deel ja, verlang weer naar de tijd dat er uitsupporters zijn.

hoewel...als je het zo beschouwt:

Volgens mij sindsdien ook geen wedstrijd meer gewonnen in de Kuip, dus het wordt weer tijd om uitsupporters toe te laten

mogen jullie lekker ver wegblijven

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.