- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #5
Het grote voetbaltopic #5
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2119 stemmen
We kunnen met zijn allen wel concluderen dat het moderne voetbal de supporters zo goed als dood hebben gemaakt.
En dat andere komt omdat ik er toen niet was
. Overigens was het uitwedstrijden bezoek in de Eredivisie ook minder, omdat we het goed deden in de UEFA Cup vorig jaar en veel supporters dus al hun zakcentjes hadden uitgegeven aan Europese tripjes (waaronder ik).
Da's een dure grap ja, en wordt de spoeling wel gauwer dun bij clubs met een kleinere ac hterban 
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Inderdaad. Bij ons geen import-supporters uit Groningen, het ghetto van Maasmechelen of de Achterhoek. Alleen kaaskoppen uit Alkmaar en omstreken (een paar verdwaalden daargelaten).
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Inderdaad. Bij ons geen import-supporters uit Groningen, het ghetto van Maasmechelen of de Achterhoek. Alleen kaaskoppen uit Alkmaar en omstreken (een paar verdwaalden daargelaten).
Haha dat juist een AZer dit zegt. Daar bestond de halve supportersschare enkele jaren terug uit overgelopen fans uit Noord en Zuid Holland die op het succes van AZ afkwamen.
%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
Stond je daar toevallig ook tussen ?
Die staan trouwens nu waarschijnlijk weer bij Ajax, maar dat heeft iedere club.
Als PSV wint staan er vanuit Waalwijk daar,als Twente wint staan er supporters van Heracles.
Zoiets zal er altijd zijn.
Het zegt genoeg dat bij AZ ieder jaar seizoenskaarten zijn uitverkocht en nu het minder gaat het stadion iedere wedstrijd uitverkocht is.
Zou jij supporter zijn als Ajax geen succes heeft gehad in het verleden ?
Succes breng meer dan geen succes.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Ik ben nooit voor een andere club dan Ajax geweest, ook in onze 7 beroerde jaren. En ook niet in de beroerde jaren na Van Gaal zijn gouden periode. Van de laatste pakweg 20 jaar heeft Ajax net zoveel beroerde als topseizoenen gehad. Zeker de laatste 15 jaar zijn toch verre van best geweest. PSV 4x achter elkaar kampioen, titels die naar kleine clubs als AZ en Twente gingen, titel verspeeld op 1 goal, op 1 punt, op 3 punten....genoeg ellende gezien hoor.
Verder hoor je mij verder niet over AZ, maar het is wel typisch dat juist een AZer daar Ajax van beticht. Dat had hij niet moeten doen.
Stu-Pot
-
- 3491 berichten
- 1189 stemmen
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Zou jij supporter zijn als Ajax geen succes heeft gehad in het verleden ?
Open deur alert 
rep_robert
-
- 27525 berichten
- 4112 stemmen
Moet je denk ik aan onze ouders vragen. Daarbij hebben kindjes van 5 of 6 daar echt geen benul van hoor. Ik was ook voor Ajax toen ik een klein jochie was, maar van die Champions Leagues en zo heb je echt geen verstand hoor
Het was altijd Ajax, Feyenoord of PSV op het schoolplein zonder dat je wist wat ze in de competitie deden.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6113 stemmen
Trieste succes-geneuzel steekt weer de hoek om. Of iemand Ajax (of een andere willekeurige club) ademt en leeft, doet niet terzake. Alles draait om de gewonnen Champions League in '95. De (al dan niet toen al geboren) gloryhunters.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Oh jee, iemand voelt zich aangesproken...
Omarm toch jullie gloryhunterschap, er is niks mis mee. Bij de rijkste of populairste willen horen is een hele menselijke karaktertrek. Wel een beetje een slappe, maar goed.
rep_robert
-
- 27525 berichten
- 4112 stemmen
Zoals bij die moffen willen horen nu ze voor het eerst sinds hun bestaan aantrekkelijk voetbal spelen 
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Dan toch eindelijk: Contracten van Alderweireld, Fischer, Boerrigter en Eriksen worden geprobeerd te verlengen (allen nog 1.5 jaar). En hulde voor onze nieuwe directeur: vd Sar. Deze club begint echt voetbal te ademen; Heerlijk!!!
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Zoals bij die moffen willen horen nu ze voor het eerst sinds hun bestaan aantrekkelijk voetbal spelen
Touché.
Verder goed nieuws:
'Feyenoord behaalt nettowinst van 6 miljoen euro' | Feyenoord nieuws | FR12.nl
Nog 12 miljoen schuld van de 42 miljoen. Martins Indi voor 20 miljoen verkopen en je bent klaar. 
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
En hulde voor onze nieuwe directeur: vd Sar. Heerlijk!!!
Jack heeft er ook vertrouwen in.
Van der Sar directeur bij Ajax?Leiding geven aan meer dan 200 mensen en werken met begroting van meer dan 100 miljoen ! Wie bedenkt zoiets ?
kos
-
- 46753 berichten
- 8898 stemmen
Kleurloos, saai en zonder kennis van bedrijfsleven. Inderdaad uitermate geschikt voor Ajax 
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Inderdaad uitermate geschikt voor Ajax
Grappig dat je het stopwoordje van Sar gebruikt. En dat is niet Ajax, inderdaad.
kos
-
- 46753 berichten
- 8898 stemmen
rep_robert
-
- 27525 berichten
- 4112 stemmen

Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Nu nog Kluivert voor de logistiek...
Als hij zelf maar niet rijdt.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
vd Sar als directeur
. Wie heeft dit bedacht?
.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Ik verwacht iemand bij Feyenoord of PSV. 
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Hoewel dat zeker niet uit motivatie van 'bij de populairste willen horen' is gebeurd (lijkt me ook vrij duidelijk) zal ik ook best mijn karakterzwakheden kennen. Ik snap ook niet wat het probleem is, je groeit op in de negorij van Groningen, de Achterhoek of Limburg en wil graag bij 'de grote stad' horen en de ploeg met de meeste titels en het meeste geld. Kom daar toch gewoon voor uit, want je houdt echt niemand voor de gek met geleuter van 'geboren met een rood-wit Ajax hart en toevallig ohoh zo toevallig blijkt dat de recordkampioen te zijn'. Succes is een keuze, het successupporterschap ook.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Kleurloos, saai en zonder kennis van bedrijfsleven. Inderdaad uitermate geschikt voor Ajax
Ma hij heb wel foebalfestand.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6113 stemmen
je groeit op in de negorij van Groningen, de Achterhoek of Limburg en wil graag bij 'de grote stad' horen en de ploeg met de meeste titels en het meeste geld.
rep_robert
-
- 27525 berichten
- 4112 stemmen
Hoewel dat zeker niet uit motivatie van 'bij de populairste willen horen' is gebeurd (lijkt me ook vrij duidelijk) zal ik ook best mijn karakterzwakheden kennen. Ik snap ook niet wat het probleem is, je groeit op in de negorij van Groningen, de Achterhoek of Limburg en wil graag bij 'de grote stad' horen en de ploeg met de meeste titels en het meeste geld. Kom daar toch gewoon voor uit, want je houdt echt niemand voor de gek met geleuter van 'geboren met een rood-wit Ajax hart en toevallig ohoh zo toevallig blijkt dat de recordkampioen te zijn'. Succes is een keuze, het successupporterschap ook.
Dit maak jij ervan natuurlijk. Wel grappig dat jij voor anderen bepaald wat voor motivatie zij schijnbaar hebben om voor een bepaalde club zijn
Om er vervolgens compleet naast te zitten ook nog. Maar als het voor ons geldt, dan geldt het ook zeker voor jou haha.
stfuympos
-
- 13367 berichten
- 731 stemmen
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
vd Sar als directeur
. Wie heeft dit bedacht?
.
Hans Weijers en Leo van Wijk, zeg maar de Messi en CR7 van het Nederlandse bedrijfsleven.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.