- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #5
Het grote voetbaltopic #5
Montorsi
-
- 9744 berichten
- 2390 stemmen
Feyenoord heeft op dit moment 4 punten meer gehaald dan vorig jaar in dezelfde wedstrijden, ondanks dat er flink de bezem door de selectie is gegaan. Zie PSV kampioen worden, durf me over de rest niet uit te spreken. Kunnen allemaal op 2 tot 6 eindigen.
Morgen een 6 punten wedstrijd. We zullen zien. Verder heeft Feyenoord nog steeds meer aansprekende prijzen dan PSV. Een Europa cup extra.
Volgens mij 6 punten meer zelfs dan vorig jaar.
Joy4ever
-
- 4633 berichten
- 1858 stemmen
Het moest natuurlijk een keer gebeuren. Gelukkig dan wel door een club die in bloedvorm is. En de mooiste club van Milan. Maar dan nog:
. Geruchten gaan dat Juventus de scheids de eerste helft heeft omgekocht en Inter de tweede helft. Hoewel nog steeds klote is er in ieder geval een waardige tegenstander. Kampioenschap, ging ik al niet vanuit, is geen zekerheid. Sowieso absolute noodzaak om tijdens de winterstop een echte spits te kopen. Bony
.
Joy4ever
-
- 4633 berichten
- 1858 stemmen
Manolev schenkt zijn fans ook weer waar ze op zaten te wachten
nclo
-
- 1494 berichten
- 157 stemmen
Voer voor VD Gijp maandag natuurlijk. Heb er nu al zin in 
rep_robert
-
- 27525 berichten
- 4112 stemmen
Ik weet niet wat nou erger was: Poulsen of die ellendige korte hoekschoppen. Ik ga toch maar voor Poulsen, wat een flop.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Wat heb ik me toch zitten ergeren in het stadion. Er zat geen enkele passie in, het spel was fucking traag. Het leek wel of ze er geen zin in hadden. En dan nog die Poulsen, wat een drama.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6113 stemmen
Wat heb ik me toch zitten ergeren in het stadion. Er zat geen enkele passie in, het spel was fucking traag. Het leek wel of ze er geen zin in hadden. En dan nog die Poulsen, wat een drama.
Maar dan moet er snel iets veranderen.
j0enne
-
- 9613 berichten
- 3798 stemmen
Vandaag konden met gemak de dubble cijfers gehaald worden. Wat een kansenfestijn.
Narsingh die gewoon 5 keer moest scoren, Manolev met andere spelers bij zich om 'm vervolgens gewoon in de handen van Pasveer te schieten.
Wijnaldum paal, Marcelo lat. Gelukkig was 't eindelijk weer eens genieten qua veldspel, met name in de eerste helft.
Tweede helft zakten we wat weg en zat de 2-1 eraan te komen.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Inderdaad, ergg opvallend ook hoe angstig en zwak Heracles speelde, de ploeg die bijna Barcelona-achtige combinaties op het veld wist neer te leggen een week geleden 
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
Heracles was niet zwak, Heracles was naïef. PSV zat er gewoon ontzettend fel op, zorgde ervoor dat de man extra op het middenveld van Heracles niet uitgespeeld kon worden, dwong Heracles tot de lange bal en won vervolgens bijna alle 2e ballen. Als je dan met de kwaliteiten die we voorin hebben 1-tegen-1 komt te staan tegen mensen als Te Wierik, Rienstra en Dorda, ja dan vraag je om problemen.
Maar speciale aandacht gisteravond gaat, naast Manolev (zat ik woensdag Den Bosch uit te lachen krijg je dit), naar Wijnaldum. Want het is ontzettend knap dat je bij werkelijk bij elke beslissing die je neemt op het veld de verkeerde optie kiest. Ik ben eigenlijk nog op zoek naar de overtreffende trap van blind paard, misschien iemand een suggestie.
gillie24
-
- 2637 berichten
- 1735 stemmen
Wat er is met mijn team Ajax aan de hand? Verliezen thuis kan, maar niet op deze manier.
Geen beleving, geen wil, geen tempo, plichtmatig elkaar de bal toespelen en niet 1 speler met een voldoende. Een collectieve wanprestatie.
Vitesse speelde helemaal niet groots, maar was op alle fronten gewoon beter.
En ik dan zie ik daar achterin bij Vitesse ene Jan-Arie van der Heijden spelen. Niet goed genoeg voor Ajax...... topspeler!
Frank de Boer: zet de Jong in de spits! Hij is voetballend niet goed genoeg om op het middenveld te spelen en stel Schöne en Eriksen niet allebei op.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Frank de Boer: zet de Jong in de spits! Hij is voetballend niet goed genoeg om op het middenveld te spelen en stel Schöne en Eriksen niet allebei op.
De gedachte met Eriksen in de spits die constant uitzakt is gewoon prima. Schone kan ook prima mee in het combineren en heeft een click met Chris. De Jong daarentegen kan niet schakelen en vertraagt iedere aanval. Dan heb je nog op rechts Sana die niet één keer (ja, ik heb het bijgehouden van minuut 1 tot de wissel) zijn man voorbij kwam of de achterlijn haalde. Babel daarentegen heeft altijd zijn momenten en dreiging. Kortom: Siem en Sana exit; en dan niet op basis van alleen de wedstrijd van gisteren. Hoop dat Serero snel terugkomt; die speelde heerlijk voor zijn blessure en precies op de manier die men nu ook hanteert (opduiken in het gat dat Eriksen laat vallen).
Voor nu zeg ik (net zoals afgelopen jaren); de schade beperkt houden en wellicht een beetje inlopen tot de winterstop. Als we dan op 6a8 punten staan geloof ik er wellicht nog in.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
Ik heb niet alles gezien maar volgens mij creëren jullie toch een stuk minder kansen de laatste wedstrijden met Eriksen in de spits (hoewel dat natuurlijk ook niet de makkelijkste wedstrijden waren).
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Als Twente straks wint heeft Derksen de toto gewonnen...
gillie24
-
- 2637 berichten
- 1735 stemmen
Ja, de gedachte misschien wel ,maar de uitvoering in ieder geval niet.
De Boer zal de Jong er niet uitzetten en zijn tekortkomingen komen minder aan het licht in de spits, dan op het middenveld.
De schade idd beperkt houden en hopen dat Sightorsson snel terugkomt.....
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
Als Twente straks wint heeft Derksen de toto gewonnen...
Met dank aan Schelvis!
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Pff, ik kan me er niet eens meer druk om maken bij Ajax. Wat een droevig niveau zeg. Er staat ook niemand op a la Vertonghen, Anita of Janssen zoals vorig jaar die het verschil gaat maken. Voorin is het gewoon armoedig wat er loopt.
Dit wordt weer een hele lange inhaalrace, maar ik heb vrij weinig geloof dat we met deze ploeg nog wat gaan bereiken wat betreft plek 1 of 2. Hopelijk zit ik fout.
Vorig jaar verloor Ajax met 0-2 van Utrecht in februari, wat de slechtste wedstrijd in jaren van Ajax was. Daarna 14x winst. Zou leuk zijn als dit weer lukt 
Haal in hemelsnaam eens Poulsen, Sana en de Jong uit de basis weg zeg. Wat verschrikkelijk. Sana is best een leuke speler, maar totaal ongeschikt als buitenspeler. Komt echt niemand voorbij. En Poulsen heeft de diepgang van mijn oma met een rollator. En over de Jong hoeven we het helemaal niet te hebben. Technisch onbenul. Nooit veel in gezien, ondanks dat hij belangrijke goals maakte. Vertraagt het spel echt altijd.
%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
Waarom staat trouwens Babel niet meer in de spits bij Ajax ?
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Omdat de Boer iets teveel de Del Bosque wannabe uithangt.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Ik heb niet alles gezien maar volgens mij creëren jullie toch een stuk minder kansen de laatste wedstrijden met Eriksen in de spits (hoewel dat natuurlijk ook niet de makkelijkste wedstrijden waren).
Op de andere manier hadden we ook al minder kansen. Er loopt voorin niemand die in zijn eentje wat kan. Ik lach wel eens om Mertens die er in grote wedstrijden nooit staat, maar in die andere 2/3e deel van een seizoen scoort hij er wel op los of geeft hij een belangrijke assist. Zo'n speler heeft Ajax helemaal niet.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Waarom staat trouwens Babel niet meer in de spits bij Ajax ?
Omdat die schijt de Jong altijd moet spelen 
Babel moet inderdaad in de spits. Sterk aanspeelpunt, technisch en tactisch goed genoeg. Alles wat Siem niet bezit zeg maar.
Vermeer, van Rhijn, Alderweireld, Moisander, Blind, Enoh, Eriksen, Schone, Fischer, Babel, Lukoki
Ga met zoiets spelen ofzo. En liever Enoh ook niet, maar ik zie even geen beter alternatief. Sporkslede is er nog niet klaar voor, Boccara idem. Alles beter dan Poulsen. Die gaat elke week slechter spelen.
Stu-Pot
-
- 3491 berichten
- 1189 stemmen
Competitie in België is echt helemaal ontspoort. De topploegen laten het compleet afweten, waardoor het een wildgroep van kleinere ploegjes is in de hoogste regionen. Allemaal wel grappig om Brugge, AA Gent en Standard slaag te zien krijgen, maar hoop toch dat ze zich herpakken in de tweede helft van het seizoen want om nu met Lokeren, Kortrijk en/of Zulte Waregem Europees te gaan spelen
Standard kun je al afschrijven, die zie ik Play-off 1 niet halen. Brugge, Gent en Genk hebben momenteel een dipje. Brugge zie ik de komende weken met Leekens aan het roer zich niet snel herpakken. Ik heb gelezen dat Donk, Figueras en Jorgenssen hem buiten willen, dat kan ik hun niet kwalijk nemen.
Gent speelde tegen Genk een vrij goede wedstrijd, alleen waren ze niet efficiënt genoeg en Genk wel. Binnen 2 weken staat Gent terug waar het hoort te staan, Top 5. De kleinere ploegjes draaien nu wel goed maar ik zie hun dat geen heel seizoen volhouden.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
En Poulsen heeft de diepgang van mijn oma met een rollator. .
In het begin deed hij het nog prima. Bouwde redelijk op vlak voor het centrale duo, legde nogal eens een bal op maat over de laatste linie van de tegenstander, schakelde zijn man uit. Maar daarna is het met Fyra snelheden bergafwaarts gegaan. Brengt geen vuur in de ploeg (waar ik vooraf op gehoopt had), en komt tekort op gebied van felheid en snelheid (gisteren twee riskante tackles omdat hij op snelheid gezien was; kom je iets te laat is het een tackle van achteren en houdoe). Als ik iemand terug kon halen van vorig jaar; zonder twijfel Anita.
Wellicht is dit inderdaad een tussenjaar, en dat moeten we dat maar accepteren als Ajacied zijnde. Ik heb nog altijd vertrouwen in het TH, en als zij inderdaad een filosofie uitspreken wat pas over drie jaar tot bloei komt dan hebben de trouwste en echte supporters daar wel het geduld voor.
Kunnen we meteen het kaf van het koren scheiden.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Wellicht is dit inderdaad een tussenjaar, en dat moeten we dat maar accepteren als Ajacied zijnde. Ik heb nog altijd vertrouwen in het TH, en als zij inderdaad een filosofie uitspreken wat pas over drie jaar tot bloei komt dan hebben de trouwste en echte supporters daar wel het geduld voor.
Kunnen we meteen het kaf van het koren scheiden.
Same for me. Beleid is prima, de personen die dit uitvoeren zijn prima en de toekomst zie ik zonnig in, itt dit seizoen. Je kan niet elk jaar de titel pakken, dus ik kan best een slechter jaar accepteren, maar ik blijf me er wel druk om maken. Zeker in Nederland kan je best wel aanhaken, ook met deze ploeg. Daarom stoort die achterstand me echt.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
(edit mod)
Heerlijk, 1-5 winnen bij Willem II uit en gewoon 4e staan. Mulenga en Gerndt, topduo. Kali en Oar waren ook weer geweldig. Volgende week lastig genoeg tegen RKC, maar heb er vertrouwen in en dan de kraker tegen Twente.
C'mon UTREG!!! 
Quido
-
- 14649 berichten
- 6113 stemmen
Wellicht is dit inderdaad een tussenjaar, en dat moeten we dat maar accepteren als Ajacied zijnde.
Voor de duidelijkheid: ik pleit nergens voor het vertrek van De Boer, maar hij moet nog ontzettend veel leren op belangrijke gebieden. Al zijn aankopen zijn tot nu toe mislukt of voegen niks toe, hij blijft aankloten met middelmaat als Boerrigter, Poulsen en Sulejmani en is te koppig om spelers op hun kwaliteiten te gebruiken (De Jong is geen halfspeler, Sana geen rechtsbuiten, Eriksen geen spits, etc.). Wordt tijd dat ie ook eens wat zelfreflectie krijgt, want als ik hem steeds hoor praten in de media (zowel doordeweeks als vlak na een wedstrijd), weet ik vaak niet wat ik hoor als hij weer praat over een dominant Ajax.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6113 stemmen
Weet iemand trouwens waarom Zeefuik zo dik is? (ziekte?) Anders kan Maaskant het toch niet maken om hem steeds op te blijven stellen.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Heerlijk, 1-5 winnen bij Willem II uit en gewoon 4e staan. Mulenga en Gerndt, topduo. Kali en Oar waren ook weer geweldig. Volgende week lastig genoeg tegen RKC, maar heb er vertrouwen in en dan de kraker tegen Twente.
C'mon UTREG!!!
Als de competitie nou was afgelopen, oké. Maar nu is het gewoon te triest voor woorden 
Ik vond de reactie van het publiek bij de wissel van Janssen gister wel klasse. Eens wat anders, dan spelers uitfluiten die weggaan bij je club. Voor de rest was het gister en dramatisch. Van mijn part zet de Boer Bocarra of Sporkslede erin, want slechter dan Poulsen kan het volgens mij niet. En als die twee niet goed genoeg zijn, zet je Enoh er maar in. Die kan dan wel niet opbouwen, maar heeft wel gif in zijn spel.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.