• 16.377 nieuwsartikelen
  • 180.092 films
  • 12.394 series
  • 34.331 seizoenen
  • 651.546 acteurs
  • 199.674 gebruikers
  • 9.419.097 stemmen

Het grote voetbaltopic #5

zoeken in:

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

@ Nomak: het gaat om de toekomst, niet om het verleden. Zodra Feyenoord weer gezond is, is het een veel grotere club dan Twente. Momenteel schelen ze sportief ook niet veel van elkaar. Met de talenten van Feyenoord hoef je geen dure spelers te kopen. Misschien is Twente nog voor een jaar een (kleine) opstap, daarna niet meer, verwacht ik.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Naomi Watts schreef:

Wat een heerlijk ploegje heeft dat Vitesse toch. Wat een baas die Bony. Die presence en fysiek ook. Erg indrukwekkend. Wel spijtig dat me dit filmkijk tijd kost.

King Kong sloopt Ajax is ook een prima filmtitel.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Nicolage Rico schreef:

@ Nomak: het gaat om de toekomst, niet om het verleden. Zodra Feyenoord weer gezond is, is het een veel grotere club dan Twente. Momenteel schelen ze sportief ook niet veel van elkaar. Met de talenten van Feyenoord hoef je geen dure spelers te kopen. Misschien is Twente nog voor een jaar een (kleine) opstap, daarna niet meer, verwacht ik.

Ik weet het niet hoor, Twente is de laatste jaren goed bezig. Met een goed beleid zouden ze zomaar een topclub kunnen blijven. En jij weet natuurlijk ook wel dat spelers bij een transfer vooral aan het heden denken. Als zo een Castaignos (om maar wat te noemen) aan de toekomst dacht was hij ook niet halsoverkop naar Inter gegaan.

herman78

• 3176 berichten
  • 1281 stemmen

Ik denk dat Twente ook niet zomaar wegzakt en eigenlijk ook niet dat Feyenoord zomaar weer aanhaakt.

Vitesse doet het goed trouwens, maar als je hun spelers tegenover die van Ajax zet doen ze ook maar weinig voor elkaar onder. Zeker zo'n Bony, Ibarra, Van Ginkel en Van Aanholt kunnen zo meedraaien bij Ajax volgens mij. En dan heeft Vitesse in aanvallend opzicht nog een veel sterkere bank dan Ajax.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Castaignos wilde terug naar Feyenoord. Maar dat heeft ook met andere redenen te maken.

Twente is niet meer zo'n grote stap vooruit als 2 jaar geleden. En over 2 jaar verwacht ik dat het helemaal geen stap vooruit meer is.

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3715 stemmen

Pffft nou na de winterstop maar weer knallen Ajax Hopen voor Vitesse dat ze Bony kunnen houden deze winterstop, zal wel niet.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

herman78 schreef:

Ik denk dat Twente ook niet zomaar wegzakt en eigenlijk ook niet dat Feyenoord zomaar weer aanhaakt.

Hoe bedoel je. Feyenoord eindigde vorig jaar boven Twente en de financiën zijn op orde, nieuwe stadion komt er aan, mogelijk een gok imperium als shirtsponsor voor 8 a 10 miljoen. Ik zie eigenlijk niet hoe Feyenoord niet kan aanhaken, voor zover ze nog niet aangehaakt zijn.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Terechte nederlaag, kan niets anders zeggen. Doelstelling blijft nog altijd kampioen worden, hoe onmogelijk het met deze achterstand in drievoud ook lijkt te zijn (of nog zwaarder wegend; deze jonge selectie). Over 10 wedstrijden bekijk ik wel of die doelstelling nog haalbaar is.

Maar als ik mocht tekenen voor de bekerwinst en voorronde CL; dan bij deze mijn krabbel.

En ja Kos: je mag je gelijk halen.

herman78

• 3176 berichten
  • 1281 stemmen

Ze zijn er één seizoen boven geëindigd inderdaad. Als het seizoen zo verder gaat als nu eindigt Twente met 20 punten voorsprong op Feyenoord, momenteel heeft Twente toch nog wel de veel betere selectie. Alhoewel, Feyenoord was altijd een beetje de derde club qua prijzen halen na PSV en Ajax de laatste 30 jaar, dat kunnen ze nu ook wel weer worden.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Met de exceptionele jeugd van Feyenoord, en met vooral Sleegers en Woudenberg die samen met Boetius het eerste aan zal moeten kunnen en met nog genoeg op komst is aanhaken niet zo'n probleem. Vilhena, Achahbar, Kongolo zijn er al. Nee, daar maak ik me niet zo druk om. Het gat met de Nederlandse top is dan ook niet zo groot. Met gemak te overbruggen als je straks weer geld kan uitgeven.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Jeumig wat een kansloze thuisnederlaag voor Ajax. Niet verwacht.

Aan de andere kant kon Vitesse wel Jan-Arie 'het grootste talent van Europa' van der Heijden opstellen.

herman78

• 3176 berichten
  • 1281 stemmen

@NW:

Eerst maar eens afwachten of die spelers het niveau ook langer dan één wedstrijd aankunnen...

Vitesse

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Uiteraard, maar dat je dit geluk hebt dat je een gouden jeugdlichting hebt scheelt ook veel. Voor hetzelfde geldt had je mannen als Clasie, de Vrij, Indi en wat komen gaat niet gehad. Dan had het er veel slechter uit gezien. Nu heb je genoeg licht in de donkere tunnel om die stap te kunnen maken.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Wat is die Bony trouwens onwaarschijnlijk sterk, het lijkt net een volwassene die meedoet aan een jeugdpartijtje. Ontzettend leuk team verder dat Vitesse. Ajax' rechterkant Rhijn - Sana weer onwaarschijnlijk slecht, dat is echt niveau NAC of VVV.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Niet notmaal idd, doet me enorm denken aan Drogba. Je wordt er haast eng van.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Het probleem van Ajax is dat ze geen enkele verdediger hebben die je niet moeiteloos omver kan blazen. Natuurlijk is Bony sterk, maar daar moet je gewoon een ijzersterke verdediger tegenover zetten. Een Kah of Onyewu zouden daar geschikt voor zijn.

Montorsi

• 9744 berichten
  • 2390 stemmen

Geen schijn van kans bij Ajax, en als je dan zo verdedigt als Denswil dan ga je natuurlijk tegengoals krijgen met Bony tegenover je.

Mindreader

• 83 berichten
  • 118 stemmen

Geweldige overwinning van Vitesse, als verwacht uiteraard. Heerlijk om te zien hoe machteloos dat Ajax was. Dat hele team stelt niet eens zoveel voor (een beetje druk zetten en je schiet er 2 a 3 per wedstrijd in), maar Frank zal zometeen wel weer zeggen dat ze 99% balbezit hadden (wat een cliche op zich begint te worden) en dat ze 15 opgelegde kansen kregen (wat inmiddels al een cliche is).

Montorsi

• 9744 berichten
  • 2390 stemmen

herman78 schreef:

Ze zijn er één seizoen boven geëindigd inderdaad. Als het seizoen zo verder gaat als nu eindigt Twente met 20 punten voorsprong op Feyenoord, momenteel heeft Twente toch nog wel de veel betere selectie. Alhoewel, Feyenoord was altijd een beetje de derde club qua prijzen halen na PSV en Ajax de laatste 30 jaar, dat kunnen ze nu ook wel weer worden.

Twente staat nu een paar puntjes voor, maar met het behoorlijk simpele programma wat ze hebben gehad zegt dat ook weer niet al te veel. Bovendien gaat het al weken zeer stroef. Vraag me ook af op welke manier de selectie zoveel beter is. Tadic en Chadli wil denk ik iedereen er wel bijhebben, en Fer op het middenveld. Voor de rest is de verdediging van Feyenoord een klasse beter, en is het middenveld zeker gelijkwaardig. Denk dat Feyenoord er gewoon weer boven gaat eindigen.

Quido

• 14649 berichten
  • 6113 stemmen

Ik heb geen zin om mezelf weer te gaan herhalen hier, en vraag me af hoeveel wedstrijden anderen nog nodig hebben om te zien dat Frank Ajax - binnen de lijnen - zorgvuldig de nek omdraait. Frank heeft het steevast over de Ajax-filosofie, maar handelt er nooit naar.

Machteloos Ajax, Vitesse freewheelend naar een simpele en zakelijke overwinning.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Quido, ga je weer negatief lopen doen? .

Montorsi

• 9744 berichten
  • 2390 stemmen

Manolev schenkt zijn fans ook weer waar ze op zaten te wachten

Mindreader

• 83 berichten
  • 118 stemmen

Quido schreef:

Frank heeft het steevast over de Ajax-filosofie, maar handelt er nooit naar.

De ajax-filosofie is natuurlijk mythe, in het leven geroepen door een demente Johan Cruijff.

Maar even op een serieuze noot. Ajax speelt toch ook gewoon zoals Ajax hoort te spelen. Ik heb het idee dat ajacieden die hele ''ajax-filosofie'' gewoon als excuus gebruiken voor de mindere resultaten. Ze hebben gewoon een te middelmatige selectie om het nog verder door te voeren. Wees gewoon realistisch.

Daarnaast is het natuurlijk voor de neutrale kijker (zoals ik) gewoon leuk om die chagrijnige kop van Frankie elke week weer te zien.

Quido

• 14649 berichten
  • 6113 stemmen

Zelfs met de spelers die er nu zijn, moet je beter kunnen presteren. Er zit nu gewoon totaal geen visie achter. Iedereen doet maar wat en denkt dat het wel goedkomt. De Ajax-filosofie is voor mij zo simpel als: druk zetten, goed positiespel spelen en vooral als collectief opereren. Daar zie ik nu niks van terug.

Mindreader

• 83 berichten
  • 118 stemmen

Vreemd, dat zie ik juist wel. De Boer compenseert het feit dat hij een matige selectie heeft, door goed naar voren te gaan voetballen, maar ze zijn gewoon niet goed genoeg tov de moeilijkere tegenstanders.

Quido

• 14649 berichten
  • 6113 stemmen

Sorry, ik bedoel natuurlijk: collectief druk zetten. Zoals dat eind vorig seizoen gebeurde. Nu zijn het loze individuele initiatieven van De Jong en/of Eriksen. De rest vind het wel prima. Daarnaast voetbalt Ajax absoluut niet vooruit. Effectief zal de bal nog meer op eigen helft rondgaan, dan op de helft van de tegenstander en speelt Ajax eerder een veredeld 3-5-2 (of 5-3-2) dan 3-4-3 (in balbezit). Verdedigers schuiven niet meer in en Poulsen loopt alleen maar achteruit. Het spel is totaal visieloos, er zit geen idee of plan achter. Dan heeft het dus ook geen zin om te wachten tot het ooit (hopelijk) beter gaat, want er wordt namelijk nergens naartoe gewerkt.

Dat de selectie mager is, is een feit, maar ook dat is De Boer aan te rekenen. Hij had kennelijk (bijv.) Aissati en Anita niet nodig, maar kocht wel pareltjes als Poulsen en Schone. De Boer moet doorselecteren, maar maakt hierin elk jaar de verkeerde keuzes. Het lukt hem kennelijk ook niet om ze scherp genoeg het veld in te sturen. 18 punten uit 11 wedstrijden is ronduit schandalig.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

herman78 schreef:

Feyenoord heeft op dit moment 4 punten meer gehaald dan vorig jaar in dezelfde wedstrijden, ondanks dat er flink de bezem door de selectie is gegaan. Zie PSV kampioen worden, durf me over de rest niet uit te spreken. Kunnen allemaal op 2 tot 6 eindigen.

Morgen een 6 punten wedstrijd. We zullen zien. Verder heeft Feyenoord nog steeds meer aansprekende prijzen dan PSV. Een Europa cup extra.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Pffff, triest die Soldado. Er met rood af moeten en dan scoren. Lekker dit.

Onderhond

• 87651 berichten
  • 12952 stemmen

Competitie in België is echt helemaal ontspoort. De topploegen laten het compleet afweten, waardoor het een wildgroep van kleinere ploegjes is in de hoogste regionen. Allemaal wel grappig om Brugge, AA Gent en Standard slaag te zien krijgen, maar hoop toch dat ze zich herpakken in de tweede helft van het seizoen want om nu met Lokeren, Kortrijk en/of Zulte Waregem Europees te gaan spelen

Quido

• 14649 berichten
  • 6113 stemmen

Makkelie marchandeert wel weer lekker. Wijnaldum maakt een overduidelijke schwalbe maar krijgt geen geel. Pasveer klaagt vervolgens en krijgt wel geel. Marcelo deed dat net - na een schwalbe van Waterman - ook, maar kreeg geen geel. Buiten dat speelt PSV een heerlijke wedstrijd (op de eerste twintig minuten na rust na) en voetbalt het zoals ik Ajax graag zou zien (fel, goed combinerend, veel kansen creëerend). Had echt 10-0 moeten worden, minstens. Mooi om te zien ook dat ze na de 1-0 gewoon door blijven voetballen niet - zoals Ajax - lekker achterover gaan leunen om zowat zelf de 1-1 te verzorgen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.