• 15.963 nieuwsartikelen
  • 179.004 films
  • 12.272 series
  • 34.077 seizoenen
  • 649.163 acteurs
  • 199.261 gebruikers
  • 9.389.454 stemmen

Het grote voetbaltopic #5

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Ach, hij deed het bij Feyenoord leuk, maar hij was wel wat overhyped. Dat Feyenoord kon er geen reet van onder Been, dus ze waren dan al snel blij met iemand die wel wat talent had en het ook demonstreerde. Na Feyenoord hebben we van Ryo ook niks meer vernomen. Nee, van mij hoeft ie niet te komen. Ben geen voorstander van huurlingen. Zo'n Muniesa als ie nog komt is wel zat.

Redlop

• 8961 berichten
  • 3566 stemmen

Ik zou niet klagen als Ajacied met Miyaichi. Heeft in zijn korte tijd bij Feyenoord meer laten zien dan Ozbiliz, Ebecilio, Lukoki en Sulejmani bij elkaar.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Redlop schreef:

Ik zou niet klagen als Ajacied met Miyaichi. Heeft in zijn korte tijd bij Feyenoord meer laten zien dan Ozbiliz, Ebecilio, Lukoki en Sulejmani bij elkaar.

Welnee, zo indrukwekkend was het niet.

Neemt niet weg dat Ebecilio en co ook niet veel zijn hoor. Maar als ik dan moet kiezen dan ga ik liever voor eigen kweek.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ik snap ook nooit dat bv PSV fans hun ploeg nou echt leuk vinden. Er is toch niks leukers dan uit je eigen jeugd iemand top te zien worden? Bij Fischer zie je ook aan alles dat hij de komende jaren veel mooie dingen bij Ajax gaat laten zien.

Huh? Ajax heeft Fischer vorig jaar overgenomen van FC Midtjylland.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Welnee, zo indrukwekkend was het niet.

Neemt niet weg dat Ebecilio en co ook niet veel zijn hoor. Maar als ik dan moet kiezen dan ga ik liever voor eigen kweek.

Hij heeft ook maar 12 wedstrijden voor Feyenoord gespeeld. Ryo is natuurlijk (een stuk) getalenteerder dan de bovenstaande namen. Al moet hij het nog laten zien over een heel seizoen.

Huren is de toekomst voor Eredivisieclubs, op den duur moet Ajax er ook aan geloven, al zal hun trots nog lang in de weg zitten.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Huh? Ajax heeft Fischer vorig jaar overgenomen van FC Midtjylland.

Weet ik, maar ik beleef er wel meer plezier aan om iemand vanuit een jeugdteam door te zien stromen.

Ik vind 30 miljoen uitgeven en de halve eredivisie opkopen niet zo bijzonder. Dat is in het klein wat PSG en Man City doen. Overigens heeft Ajax zich in het verleden ook schuldig gemaakt aan deze manier van beleid voeren. Ben alleen blij dat ze het niet meer doen.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

Ajax heeft Fischer in een iets vroeger stadium binnen gehaald, maar het komt precies op hetzelfde neer. Al was hij vorig seizoen nog niet klaar voor de Eredivisie.

Fischer stond bekend als groot talent, dus van echt goed scouten is ook geen sprake.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Ajax heeft Fischer in een iets vroeger stadium binnen gehaald, maar het komt precies op hetzelfde neer. Al was hij vorig seizoen nog niet klaar voor de Eredivisie.

Fischer stond bekend als groot talent, dus van echt goed scouten is ook geen sprake.

Fischer is natuurlijk niet het enige voorbeeld. Ik vind het ook leuk om bv Denswil minuten te zien maken. Of Dijks.

Jij ziet toch ook graag Clasie? Hij is een goede speler, maar je vind het denk ik ook leuk dat hij de jeugdopleiding doorlopen heeft.

Overigens is Fischer in april 2011 al aangetrokken en was (is) het niet zeker dat hij bij het eerste blijft. Die heeft dus nog wel een stukje opleiding doorlopen.

Redlop

• 8961 berichten
  • 3566 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Maar als ik dan moet kiezen dan ga ik liever voor eigen kweek.

Snap ik, maar als je dan die beslissende wedstrjd tegen PSV hebt zou ik liever Ryo Miyaichi in de basis heben dan Ebecilio. Maar goed, mocht Ajax er niet uitkomen dan hebben wij ene Erton Fejzullahu in de aanbieding. Tweebenige speler, altijd handig om erbij te hebben..

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Redlop schreef:

(quote)

Snap ik, maar als je dan die beslissende wedstrjd tegen PSV hebt zou ik liever Ryo Miyaichi in de basis heben dan Ebecilio. Maar goed, mocht Ajax er niet uitkomen dan hebben wij ene Erton Fejzullahu in de aanbieding. Tweebenige speler, altijd handig om erbij te hebben..

We hebben de afgelopen 2 titels met Ebecilio gepakt

Verder kijk ik verder dan naar 1 seizoen. Ajax is met Ryo voor een jaar erbij niet beter af. Dat vertraagt de doorstroom van spelers waar je 5 jaar mee vooruit zou willen. Dat is korte termijn beleid. We hebben eindelijk een beleid met een coach, bestuur, rvc en Johan Cruijff dat gericht op de toekomst is.

happie

• 6251 berichten
  • 426 stemmen

Ajax had nog beter iets meer uit kunnen geven aan Narsingh, dan die Japanner te gaan huren. Daarbij kun je beter zelf spelers opleiden, dan dat je nutteloos spelers voor één jaar gaat huren. Uiteindelijk leveren spelers, die je zelf opleid, meer op dan dit soort huurlingen.

Zo'n Ryo is een leuke dribbelaar, maar volgens mij heeft hij tot nu toe net zoveel rendement, als wat er nu rondloopt bij ajax.

Redlop

• 8961 berichten
  • 3566 stemmen

@A&L

Mee eens, maar die spelers zijn er nog niet. Ryo 1 jaar huren, punten/poen ophalen in de CL, talenten 1 jaar extra laten rijpen is ook lange termijn beleid.

Nog beter is Erton Fejzullahu voor een absurd hoog bedrag over te nemen van NEC, heb je zeker 5 jaar plezier van.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Jij ziet toch ook graag Clasie? Hij is een goede speler, maar je vind het denk ik ook leuk dat hij de jeugdopleiding doorlopen heeft.

Tuurlijk is dat mooi. Maar je gaf met Fischer een verkeerd voorbeeld.

Overigens is Fischer in april 2011 al aangetrokken

Dat zei ik: vorig jaar.

en was (is) het niet zeker dat hij bij het eerste blijft. Die heeft dus nog wel een stukje opleiding doorlopen.

Strootman krijgt ook automatisch een stukje opleiding bij PSV, alleen speelt hij alvast in het eerste. Een eigen talent vind ik pas iemand die meerdere jeugdelftallen heeft doorlopen, het liefst van jongs af aan.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

happie schreef:

Ajax had nog beter iets meer uit kunnen geven aan Narsingh

Dat zei ik meteen al: voor 5 a 6 miljoen doen. Daarbij wordt Narsingh niet minder waard de komende jaren (NL elftal).

Daarbij kun je beter zelf spelers opleiden, dan dat je nutteloos spelers voor één jaar gaat huren.

Er is een verschil tussen huren en nutteloos huren. Als een speler kwaliteit oplevert, kun je het gerust doen. Zeker als er niemand klaarstaat in de jeugd, zoals nu bij Ajax (op de vleugels).

Uiteindelijk leveren spelers, die je zelf opleid, meer op dan dit soort huurlingen.

Als die jeugdspelers veel potentie hebben waarschijnlijk wel.

Zo'n Ryo is een leuke dribbelaar, maar volgens mij heeft hij tot nu toe net zoveel rendement, als wat er nu rondloopt bij ajax.

Veel assists en 3 doelpunten in 12 wedstrijden (waarvan een aantal als invaller). Maar Sulejmani heeft natuurlijk ook veel rendement in de Eredivisie.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Hoeveel is veel assists? Dat is een vrij vaag begrip.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Hoeveel is veel assists? Dat is een vrij vaag begrip.

Ik weet het aantal niet, maar zeker meer dan 5.

Daarnaast zorgde Ryo altijd voor dreiging en hield daardoor meerdere tegenspelers bezig, waardoor het hele team beter ging voetballen. Ik moet zeggen dat de verrassing er op een gegeven moment af was en Ryo nog meer zijn best moest doen om creatieve oplossingen te verzinnen.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Dat zijn wel prima cijfers dan voor 12 potjes, da's waar. Ik herinner me nog wel een leuk goaltje tegen ik meen Heracles in de Kuip van hem.

happie

• 6251 berichten
  • 426 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Dat zei ik meteen al: voor 5 a 6 miljoen doen. Daarbij wordt Narsingh niet minder waard de komende jaren (NL elftal).

(quote)

Er is een verschil tussen huren en nutteloos huren. Als een speler kwaliteit oplevert, kun je het gerust doen. Zeker als er niemand klaarstaat in de jeugd, zoals nu bij Ajax (op de vleugels).

(quote)

Als die jeugdspelers veel potentie hebben waarschijnlijk we

(quote)

Veel assists en 3 doelpunten in 12 wedstrijden (waarvan een aantal als invaller). Maar Sulejmani heeft natuurlijk ook veel rendement in de Eredivisie.

Huren is huren en blijft nutteloos. Een speler, die totaal geen binding met de club heeft en na een jaar alweer terugkeert bij zijn eigen club. Guidetti is Feyenoord over twee jaar ook alweer vergeten.

Die japanner had maar 3 doelpunten en 5 assists. Dat zie ik de huidige spelers die ajax heeft ook nog wel doen.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

Zonder Guidetti was Feyenoord geen tweede geworden. Het zou je maar CL opleveren... (wat met Dynamo waarschijnlijk niet zal gebeuren).

En Guidetti is Feyenoord over 2 jaar nog lang niet vergeten.

Ryo speelde in een niet erg aanvallend en niet goed spelend Feyenoord en gaf Feyenoord op dat moment elan.

Ebicilio of Ryo... Ik zou het wel weten.

Nogmaals: ik denk dat in de verdere toekomst (als er niks verandert in het huidige systeem) steeds meer Eredivisie clubs gaan huren, zelfs Ajax, als ze hun trots opzij gezet hebben. Sterker nog: dat lijken ze al gedaan te hebben met al die huurlingen van Barca.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Voorlopig hebben we nog niet 1 huurling

En het gaat ook niet om Ebecilio of Ryo qua kwaliteit (tuurlijk is die Jap beter), maar of je het moet doen omdat het een huurling is.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

Dat is dus een kwestie van afwegen of je denkt al genoeg kwaliteit op die positie te hebben en dat het de eigen talenten - als die er zijn - niet in de weg staat. Huren is makkelijk: niet duur en het jaar erop ben je er vanaf als je dat wilt (ook als je het niet wilt...)

Sahin, Ryo en Guidetti hebben ons veel plezier geleverd in ieder geval.

Een aantal huurlingen juist weer niet, maar daar ben je dus zo weer vanaf en hebben niet veel gekost.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Echt vreselijk, jammer dat kwalificatie vrijwel niet te ontlopen is, maar met deze staf zal ik altijd voor de tegenstander zijn.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Reinbo schreef:

Echt vreselijk, jammer dat kwalificatie vrijwel niet te ontlopen is, maar met deze staf zal ik altijd voor de tegenstander zijn.

Dan mag jij ook nooit meer wat over otherfool zeggen.

Net of ik tegen Oranje zou zijn als de staf zou bestaan uit Lodewijks, van Gastel en van Bronckhorst.

Hou op zeg.

Edit: Wat maakt Siem de Jong net tegen Celtic een wereldgoal zeg. Wat een gruwelijk afstandsschot, diagonaal in de kruising. Net als zijn goal uit tegen Heerenveen vorig seizoen.

Edit2: En meteen ook 2-0, schitterende aanval, prachtige bal ook van Fischer op onze IJslander!

depri83

• 6811 berichten
  • 1491 stemmen

Heb vanmiddag alleen de eerste helft kunnen zien maar vond PSV redelijk spelen tegen Bilbao. Vooral Willems (voordat hij uitviel) en het duo Van Bommel / Strootman maakte een uitstekende indruk. Narsingh was soms nog wat ongelukkig (acties te ver doorvoeren en enkele malen balverlies).

Morgen dus ook nog een leuke wedstrijd tegen Benfica.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

Lekker hoor. Na een half uur al 3-0 voorstaan met drie prachtgoals. Lekket om dit te zien vooral omdat je andere Nedrrlandse teams ziet aanmodderen tegen ploegen als Plovdiv, Inter Turku en Eindhoven.

depri83

• 6811 berichten
  • 1491 stemmen

En EL-finalist Bilbao...

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

rep_robert schreef:

Lekker hoor. Na een half uur al 3-0 voorstaan met drie prachtgoals. Lekket om dit te zien vooral omdat je andere Nedrrlandse teams ziet aanmodderen tegen ploegen als Plovdiv, Inter Turku en Eindhoven.

Ook tegen Emmen en Veendam speelde Ajax al heel aardig en waren de uitslagen met 5-0 en 5-1 ook uitstekend. Tegen Celtic laat Ajax het weer zien. Ondergrens ligt een stuk hoger dit jaar denk ik. En dan spelen we nog zonder Boerrigter, Sulejmani, Janssen, vd Wiel, Eriksen etc.

Al moet ik eerlijk zeggen dat dit Celtic lachwekkend slecht speelt. Wat een schande als dit het beste is wat Schotland aan voetbal te bieden heeft.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

depri83 schreef:

En EL-finalist Bilbao...

Fair is fair, het middenveld van PSV en de aanval zag er met vlagen zeer gelikt uit vandaag. Alleen verdedigend nog relatief vaak onzeker en slordig hoor.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Ook tegen Emmen en Veendam speelde Ajax al heel aardig en waren de uitslagen met 5-0 en 5-1 ook uitstekend. Tegen Celtic laat Ajax het weer zien. Ondergrens ligt een stuk hoger dit jaar denk ik. En dan spelen we nog zonder Boerrigter, Sulejmani, Janssen, vd Wiel, Eriksen etc.

.

Een conclusie kun je wel trekken uit deze eerste helft. Blind gaat het niet worden als hij zo blijft aanmodderen. Twee keer de bal knullig in de voeten bij de tegenstander op akelige plekken, schuift nooit in of komt nooit voor zijn man. Gelukkig heeft Frank geen oogkleppen op, ook hij weet dat dit niet langer kan.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.