• 16.377 nieuwsartikelen
  • 180.111 films
  • 12.394 series
  • 34.331 seizoenen
  • 651.575 acteurs
  • 199.682 gebruikers
  • 9.419.618 stemmen

Het grote voetbaltopic #5

zoeken in:

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Ach en tsk. Een MML clubje wint per ongeluk 1 potje en we krijgen dit:

The Oceanic Six schreef:

Benieuwd of otherfool nog iets over de mickey mouse league komt orakelen.

En dan doe ik dat op puur feitelijke basis en is het weer niet goed

depri83

• 6813 berichten
  • 1492 stemmen

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4113 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

En dan doe ik dat op puur feitelijke basis en is het weer niet goed

Ach ja, PSV won ook van Napoli

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Materny schreef:

Het Nederlands voetbal heeft gelukkig genoeg vetreserves opgebouwd de afgelopen jaren. Maar goed ook, want dit gaat een zeer, zeer mager jaar worden voor de coëfficienten.

Eerlijk gezegd is het totaal niet boeiend hoeveel punten er worden binnengehaald. Daar zou je als Ajax supporter gewoon schijt aan moeten hebben. Supporters van andere clubs zeiken altijd op Ajax, en zelfs als ze een grote tegenstander van het veld afspelen is het zogezegd gewoon omdat die tegenstander momenteel niet in vorm is.

Dus waarom zou je als Ajacied willen dat er meer punten gepakt worden zodat er meer Nederlandse clubs Europa in mogen. Zolang Ajax gewoon kampioen wordt spelen ze toch wel Europees voetbal.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Hoe zit het nou met jou, Nomak? Een jaar of 3 geleden meldde je nog dat de eventuele degradatie van Roda JC hetzelfde aanvoelde als het overlijden van een familielid. Om een paar maanden geleden opeens te melden dat je niets meer met voetbal hebt. En plots... meneer is Ajacied. Of is het enkel getroll en is het beter dat we gewoon niet meer op je reageren?

Eigenlijk weet ik het antwoord al.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Eerlijk gezegd is het totaal niet boeiend hoeveel punten er worden binnengehaald. Daar zou je als Ajax supporter gewoon schijt aan moeten hebben. Supporters van andere clubs zeiken altijd op Ajax, en zelfs als ze een grote tegenstander van het veld afspelen is het zogezegd gewoon omdat die tegenstander momenteel niet in vorm is.

Dus waarom zou je als Ajacied willen dat er meer punten gepakt worden zodat er meer Nederlandse clubs Europa in mogen. Zolang Ajax gewoon kampioen wordt spelen ze toch wel Europees voetbal.

Omdat ik realist genoeg ben om te weten dat Ajax niet ieder jaar kampioen zal worden. En tevens misgun ik geen enkele Nederlandse club Europees succes, zolang het maar niet conflicteert met Ajax.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Ach en tsk. De MML clubs doen het 1 jaartje slecht en we krijgen dit:

otherfool schreef:

En ja hoorrr, ook Turkije en Slovenië zijn de MML inmiddels voorbij:

1 Spain 7.571

2 Germany 6.785

3 England 6.714

4 Ukraine 6.000

5 Italy 5.583

6 France 5.750

7 Portugal 5.083

. Russia 5.083

9 Czech Republic 5.000

10 Belgium 4.700

11 Romania 4.600

12 Belarus 4.250

13 Croatia 4.125

. Sweden 4.125

15 Norway 4.100

16 Switzerland 3.625

17 Cyprus 3.500

18 Turkey 3.400

19 Slovenia 3.250

20 Netherlands 3.214

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Wat klopt daar niet aan dan?

Er werd naar mijn mening gevraagd ohgv de sterkte van de MML, tja dat die mening de Eredivisie-goednieuwsgemeente vervolgens niet bevalt is natuurlijk niet mijn schuld.

Enfin, gaan jullie je zondag maar weer wijsmaken dat Clown Kennis Vermeer, Darryl 'geen familie van' Janmaat, Sensatie Sananas en Jordi 'de nieuwe Xavi' Klaasje de internationale top gaan bestormen, ik doe daar niet aan mee. Een beetje meehobbelen in de MML kan namelijk iedereen.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4113 stemmen

Gaat er meer om dat jij nog al ver in je redeneringen gaat. Dan krijg je dat al snel. Natuurlijk evenaar je het niveau van Real of Barca de komende jaren niet meer. Echter schrijf jij de clubs nu ook wel heel snel af nadat ze even een ongemotiveerd potje tegen een Zweeds(? Ik weet niet eens tegen wie PSV speelde) en Levante hebben gespeeld, terwijl daarvoor Napoli nog kansloos weg werd getikt(of het reserves zijn maakt niet uit).

Misschien benaderen de PSV'ers zo'n potje tegen een Noors of Zweeds ploegje ook wel als Napoli tegen PSV. Ongeïnteresseerd...

Bij de top 5 qua landen in Europa hebben wij even niets te zoeken. Maar plek 5 t/10 is gewoon een stabiele middenmoot. Je doet alsof we afgegleden zijn naar het niveau van Slowakije of zo, dat is gewoon erg overdreven. We zijn gewoon Europese middenmoot en daar is op het moment niets mis mee. Trouwens, buiten succesvolle periodes om is Nederland dat eigenlijk altijd al geweest..

Buiten deze periodes om zijn we altijd middenmoot geweest:

1969-1973 (Ajax en Feyenoord)

1987-1992 (Ajax en PSV)

1995-1996 (Ajax)

2002 (Feyenoord)

Dus wat is je punt nu eigenlijk?

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Hoe zit het nou met jou, Nomak? Een jaar of 3 geleden meldde je nog dat de eventuele degradatie van Roda JC hetzelfde aanvoelde als het overlijden van een familielid. Om een paar maanden geleden opeens te melden dat je niets meer met voetbal hebt. En plots... meneer is Ajacied. Of is het enkel getroll en is het beter dat we gewoon niet meer op je reageren?

Eigenlijk weet ik het antwoord al.

Integendeel beste Nicolage Rico, je mag mijn berichten best wel serieus nemen want ik troll niet.

Ik had hier al eens een antwoord gegeven op een soortgelijke vraag over Roda en voetbal. Ik zal mezelf even quoten:

Nomak schreef:

Laat het me simpel houden door te zeggen dat ik daarna het één en ander (persoonlijk en roda-gerelateerd) heb meegemaakt dat mijn ogen heeft geopend.

Ik kijk tegenwoordig ook veel minder voetbal en fanatisme is me vreemd. Uiteraard heb ik nog mijn voorkeuren, maar ik kan me niet meer druk maken om het spelletje.

Gelukkig heb ik nog andere leuke hobby's en daarnaast kan ik sowieso meer genieten van individuele prestaties van sporters dan van een ploegsport als voetbal.

Dus neen, ik ben absoluut zeker geen Ajacied. Maar als neutrale kijker die het spelletje nu van een afstand volgt moet ik zeggen dat Ajax momenteel de leukste ploeg heeft.

Roda blijft altijd wel leuk natuurlijk, en ik zal de fijne tijden en razend spannende degradatiewedstrijden nooit vergeten. Maar geloof me als ik zeg dat ze zeker niet zo een gezellige familieclub zijn als ze zich voordoen, helaas. De huidige ploeg heeft ook totaal geen identiteit meer.

Met Feyenoord heb ik het minst, De Kuip is ook het enige stadion waar ik met stenen ben bekogeld na een winst voor de thuisploeg, wat een crapuul daar.

PSV vind ik ook helemaal niets, maar dat is dan om een andere reden, die hebben gewoon te veel onuitstaanbare individuen in de selectie.

AZ vind ik dan wel weer sympathieker dan tijdens het tijdperk Scheringa.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

rep_robert schreef:

Dus wat is je punt nu eigenlijk?

Dat er wel degelijk een negatieve tendens in zit, van de 5e plek in de jaren 95-05 naar nu zo de 8e - 10e. Het voetbal in Nederland wordt slechter en slechter. Internationaal is het de laatste jaren huilen met de pet op. De afgelopen 6 jaar hebben 12 NL clubs het mogen proberen in de CL. 5 raakten niet door de kwalificaties en 6 (straks 7) strandden in de poulefase. Dat is exact 0x KO-fase.

Van 3 CL clubs naar nu feitelijk nog maar 1, door naar 0 binnen een jaar of 3 a 4. Nederland heeft een heel treurige MML, dat kun je toch gewoon onder ogen zien? De stadions lopen vol en er kijken miljoenen mensen naar, het is alleen niveau 0,0. We zitten naar helemaal niks te kijken.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Je vergeet nogal wat periodes Robert. In 1974 won Feyenoord de UC, in 1975 bereikte Twente de finale en in 1978 won PSV die beker. In 1974 en 1978 WK finales met Nederland gespeeld. Jaren 80 waren tot 1987 wel vrij matig ja. Maar van 87-97 hebben we toch hele mooie dingen gezien. Ajax bereikte na de 2 CL finales nog een halve finale en een kwartfinale. En in 2005 stond PSV nog in de halve finale CL en AZ in de halve finale UC. Daarna zakte het wel erg weg. Laatste 7 jaar zijn vrij matig ja.

Nederland heeft vanaf eind jaren 60 tot begin deze eeuw een enorme rol gespeeld. Met clubs en zeker met Oranje. Oranje zelfs tot 2 jaar terug nog.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Dat er wel degelijk een negatieve tendens in zit, van de 5e plek in de jaren 95-05 naar nu zo de 8e - 10e. Het voetbal in Nederland wordt slechter en slechter. Internationaal is het de laatste jaren huilen met de pet op. De afgelopen 6 jaar hebben 12 NL clubs het mogen proberen in de CL. 5 raakten niet door de kwalificaties en 6 (straks 7) strandden in de poulefase.

Van 3 CL clubs naar nu feitelijk nog maar 1, door naar 0 binnen een jaar of 3 a 4. Nederland heeft een heel treurige MML, dat kun je toch gewoon onder ogen zien? De stadions lopen vol en er kijken miljoenen mensen naar, het is alleen niveau 0,0. We zitten naar helemaal niks te kijken.

Of de rest is veel beter geworden dankzij het grote geld. Vorige week in VI nog een reportage gelezen over de financiele situatie van het Spaanse voetbal. 5 miljard schuld in totaliteit. En dan kom je hier Nederland afkraken?

mjk87 (moderator films)

• 14672 berichten
  • 4592 stemmen

otherfool schreef:

Ietwat negatief. Van plek 6 naar plek 7 zorgt er inderdaad voor dat je een CL plek minder hebt. Eén plek dus maar. En we staan nu al jaren rond plek 8, vorig jaar zelfs de 4e van alle landen.

Dat zo weinig clubs nu in de CL komen heeft met nieuwe regels te maken, waardoor er meer kampioenen (van lagere divisies, dus als NL afdaalt komen ze daar in, dus meer kans het hoofdtoernooi te bereiken, die 0 zie ik niet gebeuren). Zelfs in de jaren 90 stonden ze maar 5e op de ranglijst en voetbalde Ajax in zijn eentje bijna alle punten binnen. Dat was dan nog wat erger te noemen.

Een MML zoals je zegt, dat is jouw mening. Treurig zou ik het echter niet noemen. Een redelijk gezonde financiële positie, dan zou ik eerder technisch failliete clubs in Portugal en Spanje treurig noemen.

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Dat er wel degelijk een negatieve tendens in zit, van de 5e plek in de jaren 95-05 naar nu zo de 8e - 10e. Het voetbal in Nederland wordt slechter en slechter. Internationaal is het de laatste jaren huilen met de pet op. De afgelopen 6 jaar hebben 12 NL clubs het mogen proberen in de CL. 5 raakten niet door de kwalificaties en 6 (straks 7) strandden in de poulefase. Dat is exact 0x KO-fase.

Niet mee eens. Vorig jaar waren wij de 3 na beste ploeg van Europa en wisten wij behoorlijk wat punten binnen te slepen. Een jaar zoals dit is hopelijk niet permanent maar kan ieder land overkomen. Engeland bijvoorbeeld kwam een paar jaar geleden ook op een dood spoor terecht toen alle clubs in de kwartfinale van de CL er al uit lagen. Ajax weet ook te verassen door te winnen van Manchester City en verliest helaas onverdiend van Dortmund wat Real Madrid weg speelt. Als FC Twente die scheids mee had, hadden zij die wedstrijd nog kunnen winnen ook en dan hoor je die geluiden niet en PSV kan nog makkelijk meedoen om de tweede plaats en mss wel de eerste in de poule. Er moet nog heel wat gebeuren als wij de afgrond ingaan en aangezien ik zie dat Ajax zich aan het opkrabbelen is en hun doelstelling (de Europese subtop bereiken zoals Dortmund en Schalke) is zeker niet onhaalbaar. Zeker als Maldini zijn plan invoert wat inhoud dat wat wij nu in Nederland hebben met categorieën werken ook voor heel Europa gaat gelden en dat Spaanse en Portugese clubs totaal door de mand vallen. Het Nederlandse voetbal heeft er nog nooit zo slecht voorgestaan sinds de jaren 60, klopt, maar wat valt kan ook weer omhoog komen.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Zolang er geen oliesjeiks honderden miljoenen in onze clubs steken, en dat wel doen in Oekraïne, Rusland, Engeland, etc. zullen zij steeds groter worden en wij niet. Voorlopig ben ik erg blij dat enkel Vitesse op die manier (nog niet zo erg als in die Oostbloklanden) geholpen wordt door mafiose lieden.

De Nederlandse voetballers zijn niet slechter geworden. Maar ze gaan het geld achterna, net als iedere voetballer.

Quido

• 14649 berichten
  • 6113 stemmen

Eerste wedstrijd van dit weekend ook alweer opgeluisterd door de uitstekende arbitrage; Groningen had in de eerste helft een penalty verdiend, maar kreeg die niet.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Zeefuik viel zeker weer? Dan weet ik nu al dat het geen penal was.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

Was denk ik wel een penalty, Utrecht was slecht en Groningen had wel een punt verdiend. Wat is v. Dijk trouwens een beest. Maar wij staan boven 020...

Feyenoord zondag even winnen en wij staan een punt los van Ajax.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Chucky92 schreef:

Maar wij staan boven 020...

)

De vlag kan uit in Utrecht

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

Materny schreef:

(quote)

De vlag kan uit in Utrecht

Laat mij lekker blij zijn is toch mooi meegenomen.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Absoluut

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Chucky92 schreef:

Was denk ik wel een penalty, Utrecht was slecht en Groningen had wel een punt verdiend. Wat is v. Dijk trouwens een beest. Maar wij staan boven 020...

Feyenoord zondag even winnen en wij staan een punt los van Ajax.

Vier zinnetjes, waarvan er 2 over boven Ajax staan gaan

Wat denken we hier trouwens over de Klassieker?

Uiteraard ga ik voor de winst van Ajax, maar ik vrees een gelijkspel. Ajax heeft betere spelers en kan hoger pieken, maar Feyenoord heeft thuisvoordeel en vast zoals elk jaar de arbitrage mee

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

Makkelijke winst voor Ajax, 0-2. Zie het liever niet, maar denk dat mensen Feyenoord een beetje overschatten, zo goed zijn zij niet met Verhoek, Pele en Schaken voorin.

nakada

• 2203 berichten
  • 1681 stemmen

Chucky92 schreef:

..... zo goed zijn zij niet met Verhoek, Pele en Schaken voorin.

Op deze leeftijd niet meer nee.

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Pele schaakt de bal vaak in de verrehoek. Goed trio.

Joy4ever

• 4633 berichten
  • 1858 stemmen

Erwinner schreef:

Pelle schaakt de bal vaak in de verrehoek. Goed trio.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Vier zinnetjes, waarvan er 2 over boven Ajax staan gaan

Wat denken we hier trouwens over de Klassieker?

Uiteraard ga ik voor de winst van Ajax, maar ik vrees een gelijkspel. Ajax heeft betere spelers en kan hoger pieken, maar Feyenoord heeft thuisvoordeel en vast zoals elk jaar de arbitrage mee

Zoveel betere spelers heeft Ajax niet. Balen alleen dat die Lamprou keept. Ben bang dat hij ons punten gaat kosten. Alleen voorin is Ajax wat sterker.

We zullen het morgen zien. Gelukkig is Schaken er weer bij.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Ajax heeft een betere keeper, betere achterhoede, betere aanvallende middenvelders en meer klasse voorin, ook al is dat niet ons beste deel.

Ik zou er 2 van Feyenoord wel willen hebben. Indi en Clasie vind ik 2 geweldige spelers. Van de rest ben ik niet weg.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ajax heeft een betere keeper, betere achterhoede, betere aanvallende middenvelders en meer klasse voorin, ook al is dat niet ons beste deel.

Ik zou er 2 van Feyenoord wel willen hebben. Indi en Clasie vind ik 2 geweldige spelers. Van de rest ben ik niet weg.

De Vrij zou ik er ook absoluut bij willen hebben! Veel potentie in die jongen. Buiten Clasie en Indi zijn er verder geen die ik zou willen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.