• 16.394 nieuwsartikelen
  • 180.165 films
  • 12.397 series
  • 34.338 seizoenen
  • 651.613 acteurs
  • 199.701 gebruikers
  • 9.420.762 stemmen

Het grote voetbaltopic #5

zoeken in:

Montorsi

• 9744 berichten
  • 2390 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Vertonghen zat zeker niet te slijmen. Die werd populair door zijn gedrevenheid en het tonen van emoties bij belangrijke duels. Ik vind bij Guidetti vooral de sneuheidsfactor groot. Constant roepen hoe geweldig de fans zijn, hoeveel hij eeuwig van Feyenoord houdt (knap na 1 jaartje) en dat hij Ajax niet moet. Hoe geforceerd wil je het hebben? Ik zie het Sigthorsson ofzo al zeggen.

Jij hebt echt een enorm selectief geheugen

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Apollinisch schreef:

(quote)
Beetje selectief en een beetje voorbarig. Ook maar een beetje nuanceren dan.

Scores van vorig jaar:

01. Spain 20.857

02. England 15.250

03. Germany 15.250

04. Netherlands 13.600

05. Portugal 11.833

06. Italy 11.357

07. France 10.500

08. Belgium 10.100

09. Russia 9.750

10. Cyprus 9.125

Selectief is Otherfool zijn middelnaam. Inhoudelijk krijg je niks verstandigs uit hem wanneer het op dit onderwerp aankomt. Nu zijn we volgens hem dramatisch afgezakt, maar toen we vorig jaar vierde werden was hij in geen velden of wegen te bekennen. Dus : selectief.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Otherfool heeft anders nog wel meer recht van spreken omdat hij de meest recente cijfers komt. Wat representatiever dan vorig jaar.

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Maar goed, de waarheid is hard en mag allicht niet gezegd worden.

Jij bent zo verblind door haat tegen je eigen Nederlandse clubs dat je zelf de waarheid niet ziet. Of weigert om het te zien.

Genk mocht vorig jaar meedingen in de CL. De Belgische kampioen werd in een poule gedropt met Chelsea, Valencia en Leverkussen. In Chelsea en Valencia werden we kansloos afgestraft met 5-0 en 7-0 cijfers. In eigen huis konden we wel ons mannetje staan. 0-0 tegen Valencia en 1-1 tegen Chelsea. Een wedstrijd die we hadden kunnen winnen als Dugary niet op de lat had getrapt in de 90ste minuut. Tegen Leverkussen zowel thuis als op verplaatsing verloren, in die 2 wedstrijden hebben we ook gestreden tot we erbij neervielen. Een 2 op 18 dus. Moet ik daarom de Belgische competitie mijn rug toedraaien? Ze degraderen tot een MML? Nee dat doe ik niet. Genk mag zich dan niet kunnen meten met de grootste Europese clubs, zelfs niet met de Europese sub-top maar ik blijf achter mijn club staan. En daar draait het uiteindelijk om.

Het kan me niet schelen dat we worden weggespeeld door Chelsea, een club die afgelopen zomer aan zo'n pakweg 100 miljoen euro inkopen gedaan heeft? Genk heeft ook een topaankoop verricht. De Ceulaer weggeplukt bij Lokeren voor zo'n 5 miljoen.

Tuurlijk is het makkelijk om net zoals jij te supporteren voor Real Madrid, een club die gegarandeerd in de halve finale staat. Maar als je je overmacht wilt tonen door het continu gebash op de prestaties van de Nederlandse clubs in Europa maak je jezelf alleen maar belachelijk hoor. Een Ajax mag dan niet het budget of de spelers hebben van Real, maar ze proberen toch hun mannetje te staan. De 3-1 tegen Man. City bevestigt dat, vorig jaar hebben ze ook een goed resultaat geboekt tegen United.

Je kunt blijven zeiken over hoe de Eredivisie niets voorstelt maar de clubs tonen zich ieder jaar telkens weer en weer. Het is sneu dat je je eigen ongelijk niet wilt toegeven.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Dat een club Europees af en toe een goed resultaat neerzet zegt niets over de kwaliteit van de competitie, alleen over de desbetreffende club. De verschillen zijn helaas gewoon te groot in de eredivisie en de clubs met kwaliteit zijn op een hand te tellen.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

orbit schreef:

(quote)

Feyenoord, die überhaupt Europa niet inkomt?

Ik zeg ook niet dat Feyenoord onze nationale eer en glorie in Europa is.

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

Naomi Watts schreef:

Dat een club Europees af en toe een goed resultaat neerzet zegt niets over de kwaliteit van de competitie, alleen over de desbetreffende club. De verschillen zijn helaas gewoon te groot in de eredivisie en de clubs met kwaliteit zijn op een hand te tellen.

Ik zeg ook niet dat de Eredivisie een topcompetitie is, wel dat ze zich nu en dan kunnen meten met de 'grootste'. Dat vind ik toch ook al iets.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Naomi Watts schreef:

Otherfool heeft anders nog wel meer recht van spreken omdat hij de meest recente cijfers komt. Wat representatiever dan vorig jaar.

Met zijn selectieve aanwezigheid heeft hij geen enkel recht van spreken. Zelfs voor trollgedrag begint hij vrij zielig te worden. Ik snap ook niet waarom hij zich in dit topic blijft melden. Zeg gewoon zondagavond in 1 bericht dat Messi en Ronaldo weer super waren en vertrek meer. Meer heeft hij toch niet te melden.

Vorig jaar was de Eredivisie de 4e competitie van Europa qua gepakte Europese punten. Toen hoorde je hem niet.

Ajax versloeg 2 dagen terug de Engelse kampioen. Daar hoor je hem niet over.

Twente verlies een keertje en hij is aanwezig.

Kom zeg.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4114 stemmen

Naomi Watts schreef:

Die Europese tussenstand is net zo erg een momentopname als dat hij beweert dat Ajax van City heeft gewonnen. Daar gaat het om.

Het gaat nu in de EL gewoon even heel slecht, maar we moeten niet doen alsof Nederland door landen als Slovenië is voorbij gestreefd. Daarvoor hebben we de normale Europese ranking over vijf seizoenen nog.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Daarom. Het gaat sowieso over 5 jaren waar ze het aantal tickets op baseren en vorig jaar was dat jaar extreem goed en dit jaar extreem slecht.

En nog nog zijn er voor dit jaar genoeg excuses.

AZ en Vitesse loten Anzji, 1 van de rijkste clubs ter wereld.

Ajax loot de kampioen van Spanje, Engeland en Duitsland.

Dan hou je 3 matige prestaties over. Heerenveen blameert zich bij Molde, maar Heerenveen heeft zonder de 3 toppers voorin gewoon een matige ploeg. Twente doet het nog het slechtste vind ik. In een groep met Hannover, Levante en Helsingborg 2 punten uit 3 duels pakken is genant. PSV stelt ook teleur tegen Dnjepr en vooral gister AIK.

Maar misschien gaat otherfool ook zo kritisch zijn op andere landen. Udinese verloor gister bij Young Boys uit Zwitserland. Napoli verliest van Dnjepr, Basel verliest van Videoton, Genk wint van Sporting Lissabon, Tottenham speelt slechts 1-1 bij het Sloveense Maribor...

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Je vergeet Feyenoord zeker express?

Feyenoord deed het tegen Kiev goed en had op basis van het voetbal door moeten gaan, maar was (en is nog steeds) voorin niet slagvaardig genoeg, helaas.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Haha shit, nee ik vergeet Feyenoord per ongeluk. Stond er eerlijk gezegd niet meer bij stil. Tegen Kiev loot je gewoon zwaar, tegen Praag levert Feyenoord gewoon 2 wanprestaties.

kos

• 46753 berichten
  • 8899 stemmen

Snap ook niet wat er nou zo'n probleem is met gewoon zeggen dat de NL competitie onwijs is afgezakt en Europees weinig meer voorstelt.

Hoef je verder niet op door te blijven hameren, maar als mensen steeds het tegendeel gaan zitten beweren heb je weinig keus natuurlijk..

Overigens hoeven we ons er niet voor te schamen of zo. Er is hier gewoon geen cultuur van grof geld in clubs gooien. En ik zal er niet minder snel een seizoenkaart van kopen.

Maar dat naïeve gedoe alsof we toch best leuk kunnen meedoen is weer het andere uiterste natuurlijk.

Leuk dat je een keer leuk speelt tegen Zenit, Valencia of City, maar onder de streep zul je als NL club natuurlijk nooit iets bereiken in dit voetbalklimaat.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Haha shit, nee ik vergeet Feyenoord per ongeluk. Stond er eerlijk gezegd niet meer bij stil. Tegen Kiev loot je gewoon zwaar, tegen Praag levert Feyenoord gewoon 2 wanprestaties.

Thuis was het alleen het eerste half uur slecht en kom je goed terug. UIt speelde Feyenoord onder niveau. Maar goed, met de aanval die er toen stond (en nog steeds) ga je toch niet ver komen in Europa.

Moeilijk om te zeggen dat Feyenoord het tegen Kiev uit en thuis voetballend goed deed hè?

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Thuis was het alleen het eerste half uur slecht en kom je goed terug. UIt speelde Feyenoord onder niveau. Maar goed, met de aanval die er toen stond (en nog steeds) ga je toch niet ver komen in Europa.

Moeilijk om te zeggen dat Feyenoord het tegen Kiev uit en thuis voetballend goed deed hè?

Tegen Kiev speelde Feyenoord best wel goed ja, vooral uit het eerste uur en thuis de eerste helft. Toen had je ook gewoon door moeten gaan.

Tegen Praag lever je gewoon 2 wanprestaties. 0-2 thuis achterkomen en uit met ik meen 3-0 verliezen is gewoon droevig.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

2-0. Maar het voetbal was, nogmaals, ondermaats in Praag. Dan nog was Sparta kwalitatief niet beter. Al hebben ze een gevaarlijke spits - meteen het verschil die 2 wedstrijden.

Tweede helft tegen Kiev thuis was wellicht nog beter.

Maar het zijn ouwe koeien; in de winterstop kunnen alle Nederlandse ploegen zich weer richten op de MM League. En dat maakt de Nederlandse competitie zo boeiend: spannend, veel goals en voornamelijk aanvallend voetbal.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Mhow, Ajax, PSV en zelfs Twente hebben nog kansen op overwintering. Twente moet sowieso in de volgende wedstrijd Levante verslaan en dan maar hopen dat het in de laatste 2 duels goed komt. Denk dat ze 9 punten nodig hebben.

PSV staat nu zelfs nog 2e, punt boven Napoli dat steeds de B ploeg opstelt. Over 2 weken uit bij AIK winnen en hopen dat Napoli weer verliest. Dan sta je al 4 punten los.

En Ajax...nouja voorlopig staan ze 3e. Na City weet je meer of je kan overwinteren in welk toernooi ook.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

O ja, nu vergat ik PSV.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

kos schreef:

Snap ook niet wat er nou zo'n probleem is met gewoon zeggen dat de NL competitie onwijs is afgezakt en Europees weinig meer voorstelt.

Hoef je verder niet op door te blijven hameren, maar als mensen steeds het tegendeel gaan zitten beweren heb je weinig keus natuurlijk..

Overigens hoeven we ons er niet voor te schamen of zo. Er is hier gewoon geen cultuur van grof geld in clubs gooien. En ik zal er niet minder snel een seizoenkaart van kopen.

Maar dat naïeve gedoe alsof we toch best leuk kunnen meedoen is weer het andere uiterste natuurlijk.

Leuk dat je een keer leuk speelt tegen Zenit, Valencia of City, maar onder de streep zul je als NL club natuurlijk nooit iets bereiken in dit voetbalklimaat.

Inderdaad. Snap ook niet waarom dat zo moeilijk is om te accepteren. Ik ben ook Feyenoord supporter maar ik zie ook in dat de eredivisie gewoon enorm afgezwakt is en nog meer gaat afzwakken de komende jaren. Misschien wel een teken aan de wand dat vooral ajacieden willen geloven dat het niet aan de orde is, dat maken de woorden van Mino Raiola nog treffender.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Nederland heeft nog exact dezelfde positie op de Country Ranking dan pakweg 5 jaar geleden. De Eredivisie is de 8e competitie van Europa met soms een uitschieter naar boven of naar beneden. De afzwakking van de competitie is niet iets wat de laatste jaren is ingezet, maar is ontstaan uit het Bosman arrest.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Je moet ook al wat ruimer kijken maar het is al vijf jaar inderdaad niet veel, en heeft in die tijd ook geen enkele progressie geboekt waar anderen dat wel doen. Binnen een paar jaar sta je buiten de top 10.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Inderdaad. Snap ook niet waarom dat zo moeilijk is om te accepteren. Ik ben ook Feyenoord supporter maar ik zie ook in dat de eredivisie gewoon enorm afgezwakt is en nog meer gaat afzwakken de komende jaren. Misschien wel een teken aan de wand dat vooral ajacieden willen geloven dat het niet aan de orde is, dat maken de woorden van Mino Raiola nog treffender.

Ajax is dan ook de enige club met genoeg blingbling in de prijzenkast om zo nu en dan even bij het verleden te mogen stilstaan

Maar verder denk ik niet dat veel NL supporters, ook Ajacieden, zich veel illusies maken over het huidige niveau van hun clubje. Het is eerder hopen op verrassingen zoals dat een club wel de juiste instelling toont, zoals woensdagavond. Als dat goed valt dan zijn enkele clubs wel in staat een aantal rondes verder te komen, als er niet steeds een Real of M. United je pad kruisen dan. Maar een Europese prijs winnen zie ik de top4 of 5 in NL niet meer snel doen de komende jaren nee.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Naomi Watts schreef:

Je moet ook al wat ruimer kijken maar het is al vijf jaar inderdaad niet veel, en heeft in die tijd ook geen enkele progressie geboekt waar anderen dat wel doen. Binnen een paar jaar sta je buiten de top 10.

Nee hoor, alleen Rusland gaat ons op termijn passeren. Oekraïne gaan wij waarschijnlijk zelfs nog voorbij.

Daarnaast wordt er wel degelijk progressie geboekt in punten aantallen:

6.333 in 2009;

9.416 in 2010;

11.166 in 2011;

en 13.600 in 2012.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Heb het dan ook niet over progressie qua behaalde punten maar de ontwikkelingen die er in veel landen aan het komen zijn, en het in Nederland niet veel beter wordt. Ook ben je ook steeds minder aantrekkelijk om redelijk goede spelers te houden. Vooral mede door miljardairen die een club willen hebben. Zie het niet rooskleurig in, al sta je er nu rond plaats 8 al niet best voor.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Naomi Watts schreef:

Heb het dan ook niet over progressie qua behaalde punten maar de ontwikkelingen die er in veel landen aan het komen zijn, en het in Nederland niet veel beter wordt. Ook ben je ook steeds minder aantrekkelijk om redelijk goede spelers te houden. Vooral mede door miljardairen die een club willen hebben. Zie het niet rooskleurig in, al sta je er nu rond plaats 8 al niet best voor.

Progressie op basis van het aantal behaalde punten is de enige factor die daadwerkelijk meetbaar is.

Bovendien is er na plaats acht, maar één land dat die progressie wel boekt en dat is Rusland. De komende jaren gaat Nederland nog hooguit één plaats zakken, mits oliesjeiks geen Slowaakse clubs gaan overnemen ofzo. Het is echter waarschijnlijker dat we op plaats acht blijven staan, omdat we Oekraïne gaan passeren.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Zoals die Duitser die hier alleen post bij slechte Nederlandse resultaten zou zeggen: So spielt mann fussball:

(afbeelding)

Wat werd City te kakken gezet!

happie

• 6258 berichten
  • 426 stemmen

Jammer dat het hakje niet helemaal op maat was.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Dit seizoen vind ik de Eredivisie kwalitatief zwakker dan vorig seizoen. Maar er zit maar weinig verschil in kwaliteit tussen vorig seizoen en 5 jaar daarvoor. Sterker: gemiddeld vond ik het vorig seizoen misschien wel beter dan 5 seizoenen ervoor.

Denk dat we nog wel ff op dit niveau blijven, aangezien er altijd leuke talenten naar Nl komen om zich te ontwikkelen en er ervaren spelers terug zullen blijven keren om hier af te bouwen. Net zoals nu dus.

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Zoals die Duitser die hier alleen post bij slechte Nederlandse resultaten zou zeggen: So spielt mann fussball:

(afbeelding)

Denk dat dat Ajax wel 60 minuten zo heeft gespeeld. Tikkie takkie

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(afbeelding)

Geweldig ja, jammer dat die sleepbeweging van Eriksen er net niet meer opstaat.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.