- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #5
Het grote voetbaltopic #5
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Betere verdediging bij Ajax? Haha. Middenveld scheelt ook niks. Mulder is niet slechter dan Vermeer, maar helaas keept hij morgen niet. Voorin is Ajax wat sterker, hoewel de aanval, op Babel na, ook matig is.
Denk dat dit kwalitatief misschien de slechtste Klassieker ooit zal worden.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
De Vrij zou ik er ook absoluut bij willen hebben! Veel potentie in die jongen. Buiten Clasie en Indi zijn er verder geen die ik zou willen.
Ik eigenlijk alleen Eriksen en Sightorson, maar die speelt nooit.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Middenveld scheelt niks zeg je?
Alleen Clasie zou ik willen ruilen voor Poulsen. Eriksen Vs. Ooijevaar en Siem Vs. Leerdam is no contest. Tevens is de bank van Ajax (Enoh, Serero, Schone) veel breder dan die van Feyenoord.
Verdediging ontloopt elkaar inderdaad niet veel. Aanval van Ajax is veel breder en meer ervaren.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
In de breedte heeft Ajax wellicht meer keuze op het middenveld, maar Vilhena komt eraan en Vormer is een prima back-up. De Jong zou Feyenoord niet sterker maken.
Vind de verdediging van Feyenoord wat sterker, en zeker een stuk breder. Kongolo is een groot talent.
Het verschil zit hem meer in de spelopvatting. Denk dat, mocht Ajax de 0-1 maken, veel sneller uit kan lopen naar een grotere uislag dan Feyenoord dat zou kunnen. Zit hem ook in het scorend vermogen. Immers is niet voor niets topscoorder.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Vilhena kwam er vorig jaar ook al aan. Puike wedstrijd tegen Twente en daarna van de radar verdwenen. Rioolrat liet zich deze week nog negatief uit over waarom Vilhena haast zou moeten maken met het verlengen van zijn contract door het gebrek aan speeltijd.
Tevens; als we opkomende talenten erbij gaan betrekken kan ik ook nog wel een heel blik opentrekken.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Vilhena is een opkomend talent, die al een tijd in de selectie zit en ook wel tegen de basis. Koeman houdt ervan spelers rustig te brengen en heeft daarnaast vertrouwen in Immers, die continue voor de goal verschijnt. We hadden het hier over de breedte van het middenveld. Rioala kan zoveel zeggen. Die denkt alleen aan zijn eigen portemonee.
Over de talenten; ik geloof dat Feyenoord al drie jaar achter elkaar de beste jeugdopleiding heeft.
Juist de reden dat de verschillen in kwaliteit niet zo groot zijn tussen Fey en Ajax. Of Ajax koopt gewoon erg slecht in...
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Uiteraard. De rest zal bij Feyenoord puur tribunemateriaal zijn. Geloof je het zelf?
Ik had De Vrij ook overigens nog kunnen noemen ja.
Maar verkies jij maar Immers boven Schone, Janmaat boven van Rhijn, Mathijsen boven Moisander en zo kan ik nog even doorgaan 
We zien het morgen wel.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Het verschil zit hem meer in de spelopvatting. Denk dat, mocht Ajax de 0-1 maken, veel sneller uit kan lopen naar een grotere uislag dan Feyenoord dat zou kunnen.
Haal zijn penalties weg en het scorend vermogen is niet meer dan een gemiddelde 10 op de Nederlandse velden. Wat betreft scorend vermogen heeft Feyenoord echt een straatlengte achterstand op Ajax. Zowel kwa daadwerkelijk gescoorde doelpunten als in verschillende doelpuntenmakers.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
J
Uiteraard. De rest zal bij Feyenoord puur tribunemateriaal zijn. Geloof je het zelf?
Ik had De Vrij ook overigens nog kunnen noemen ja.
Maar verkies jij maar Immers boven Schone, Janmaat boven van Rhijn, Mathijsen boven Moisander en zo kan ik nog even doorgaan 
We zien het morgen wel.
Vooral lood om ijzer. Het zijn geen spelers die Feyenoord beter zouden maken. Babel misschien nog. Meer niet.
Vind Janmaat zelfs beter spelen in de Eredivisie spelen dan van Rhijn. In het centrum hebben we Indi, Mathijsen, de Vrij en Kongolo. What the fuck moeten we met Moisander?
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Buiten dit alles vind ik wel dat Ajax een wat armoedige ploeg heeft zonder Vertonghen en Anita hoor. Met die 2 erbij zouden we makkelijk kampioen kunnen worden. Zeker Anita wordt vreselijk gemist. Poulsen kan niet echt voetballen, heeft vooral fysieke kwaliteiten. Anita liet de ploeg beter voetballen.
En dan zie je hem wekelijks als wissel bij Newcastle. Sja.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Haal zijn penalties weg en het scorend vermogen is niet meer dan een gemiddelde 10 op de Nederlandse velden. Wat betreft scorend vermogen heeft Feyenoord echt een straatlengte achterstand op Ajax. Zowel kwa daadwerkelijk gescoorde doelpunten als in verschillende doelpuntenmakers.
Staat weer tegenover dat Feyenoord minder makkelijk doelpunten weggeeft. Achterin staat het toch stabieler bij Feyenoord, terwijl we iedere wedtrijd in een andere formatie spelen, wegens absentie.
Immers is een matige voetballer, maar komt iedere wedtrijd in scorinspositie. Toch een kwaliteit.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Vilhena is een opkomend talent, die al een tijd in de selectie zit en ook wel tegen de basis. Koeman houdt ervan spelers rustig te brengen en heeft daarnaast vertrouwen in Immers, die continue voor de goal verschijnt. We hadden het hier over de breedte van het middenveld. Rioala kan zoveel zeggen. Die denkt alleen aan zijn eigen portemonee.
Over de talenten; ik geloof dat Feyenoord al drie jaar achter elkaar de beste jeugdopleiding heeft.
Juist de reden dat de verschillen in kwaliteit niet zo groot zijn tussen Fey en Ajax. Of Ajax koopt gewoon erg slecht in...
Koeman kan het zich niet permiteren om 'miljoenaankoop' Immers te passeren. Tevens als Koetje Vilhena langzaam wil brengen dan had hij wel hier en daar wat minuten mogen pakken dit seizoen lijkt me zo. Snap daar weinig van.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Staat weer tegenover dat Feyenoord minder makkelijk doelpunten weggeeft.
Nee hoor.
Immers is een matige voetballer, maar komt iedere wedtrijd in scorinspositie. Toch een kwaliteit.
Nu er nog wat mee doen op structurele basis.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Koeman kan het zich niet permiteren om 'miljoenaankoop' Immers te passeren. Tevens als Koetje Vilhena langzaam wil brengen dan had hij wel hier en daar wat minuten mogen pakken dit seizoen lijkt me zo. Snap daar weinig van.
Heeft eerder met z'n gedrag te maken dan met zijn kwaliteiten.
Immers is voorlopig gehuurd. Koeman heeft vertrouwen. Van mij mag Vilhena minuten maken...
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Staat weer tegenover dat Feyenoord minder makkelijk doelpunten weggeeft. Achterin staat het toch stabieler bij Feyenoord, terwijl we iedere wedtrijd in een andere formatie spelen, wegens absentie.
Ajax 10 goals tegen en jaja, Feyenoord 11 
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Heeft eerder met z'n gedrag te maken dan met zijn kwaliteiten.
Dat gaat hand in hand. Als je niet de kwaliteit hebt om je gedrag op professioneel niveau aan te passen ben je in mijn optiek een mindere voetballer dan een talent wat iets lager op de ladder staat. Alleen wanneer je voetballend vermogen zo exceptioneel is als klootzak zijnde ben je de uitzondering (Ibradacabra en gekke Mario)
Immers is voorlopig gehuurd. Koeman heeft vertrouwen. Van mij mag Vilhena minuten maken...
My bad; dacht dat hij gekocht was.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Nee hoor.
Nu er nog wat mee doen op structurele basis.
Op m'n telefoon kan ik lastig splitten. 
Immers doet het ook wel op structuele basis. In het begin wilde ie er niet in.
Ik had het over "makkelijk doelpunten weggeven". Feyenoord krijgt vooral doelpunten tegen tijdens dode spelmomenten (vrije trappen vooral). Tactisch gezien staat het stabiel achterin bij Feyenoord. Uitzonderingen daargelaten.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Dode spelmomenten tellen niet mee dan ofzo? Dan is ook een groot onderdeel van het verdedigen.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Ajax 10 goals tegen en jaja, Feyenoord 11
Zie antwoord hierboven. Ben minder snel met de telefoon.
Wist wel dat jij niet door zou denken. 
Ajax maakt veel dekkingsfouten en tactisch is het soms om te janken (achterin).
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Dode spelmomenten tellen niet mee dan ofzo? Dan is ook een groot onderdeel van het verdedigen.
Een goed genomen vrije trap is lastig te verdedigen.
Lamprou vind ik dan wel weer een soepkip daarin.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Ik kan overigens niet zeggen dat Ajax defensief sterk speelt, maar dat geldt net zo goed voor Feyenoord. Zie VVV, zie Groningen etc.
En Ajax heeft al duels tegen oa AZ en Twente gehad, maar Feyenoord alleen nog maar tegen de ''makkies''. Op PSV na, maar daar krijg je er ook geloof ik 4 tegen.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Groningen met de vallende Zeefuik, bedoel je, toen we met 10 man verder moesten? Eerste doelpunt viel uit een vrije trap.
Vitesse is de nummer 3 sheriff... En jullie verliezen vast weer in Utrecht. 
Verder meldde ik al eerder dat Ajax meer scorend vermogen heeft. Voorlopig heeft het nog niet meer punten opgeleverd.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6114 stemmen
Poulsen kan niet echt voetballen, heeft vooral fysieke kwaliteiten.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Groningen met de vallende Zeefuik, bedoel je, toen we met 10 man verder moesten? Eerste doelpunt viel uit een vrije trap.
Vitesse is de nummer 3 sheriff... En jullie verliezen vast weer in Utrecht. 
Verder meldde ik al eerder dat Ajax meer scorend vermogen heeft. Voorlopig heeft het nog niet meer punten opgeleverd.
Ajax komt altijd pas vanaf februari op stoom. Tot die tijd moeten we gewoon aan blijven haken.
Opvallend is trouwens dat Ajax al 3 kwart jaar ongeslagen is. Thuisnederlaag tegen Utrecht in Februari was onze laatste nederlaag.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Vooral in mei, juni en juli maakte Ajax een sterke indruk.
Vooral lood om ijzer.
Nogal, ja.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Klopt, in mei hebben we nu 2 jaar op rij de titel binnen getrokken.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Het gaat om het aantal wedtrijden, niet om de maanden.
Morgen komt er een eind aan. 
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Martens maanden uitgeschakeld - FCUpdate.nl

Wil niet lullig doen, maar misschien kan hij beter zijn carrière beëindigen? Bij elk klein tikje wat hij krijgt scheurt hij weer wat af. Moet zichzelf in bescherming nemen.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Het gaat om het aantal wedtrijden, niet om de maanden.
Morgen komt er een eind aan.
Ajax is in de competitie al 23 wedstrijden op rij ongeslagen. Vorig seizoen 14 laatste wedstrijden gewonnen en dit seizoen 5 gelijk en 4 winst. Maar dit soort statistieken maakt mij eerlijk gezegd niet veel uit, ik had dit seizoen liever 1 verloren en de andere 4 wel gewonnen in plaats van gelijk. Ajax moet morgen gewoon winnen, al vrees ik dat dat niet zal gebeuren.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Ajax heeft een betere keeper, betere achterhoede, betere aanvallende middenvelders en meer klasse voorin, ook al is dat niet ons beste deel.
Ik zou er 2 van Feyenoord wel willen hebben. Indi en Clasie vind ik 2 geweldige spelers. Van de rest ben ik niet weg.
Betere achterhoede? Lol, je maakt je weer eens volkomen belachelijk.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.