- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #5
Het grote voetbaltopic #5
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Betere achterhoede? Lol, je maakt je weer eens volkomen belachelijk.
Ik had het vervelend gevonden als iemand dit zou zeggen die ik wel serieus neem.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Ajax is in de competitie al 23 wedstrijden op rij ongeslagen. Vorig seizoen 14 laatste wedstrijden gewonnen en dit seizoen 5 gelijk en 4 winst. Maar dit soort statistieken maakt mij eerlijk gezegd niet veel uit, ik had dit seizoen liever 1 verloren en de andere 4 wel gewonnen in plaats van gelijk. Ajax moet morgen gewoon winnen, al vrees ik dat dat niet zal gebeuren.
Knappe serie, al zijn 5 gelijkspelen dit seizoen zwak.
Er valt geen zinnig woord te zeggen over de voorspelling van morgen. Het kan alle kanten op. Sta niet gek te kijken als het 0-3 wordt, ondanks de stabiele achterhoede.
Gok op een gelijkspel. Als Schaken blijft gaan en voor dreiging blijft zorgen, kan het leuk worden.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Ik had het vervelend gevonden als iemand dit zou zeggen die ik wel serieus neem.
Vraag me alleen af hoe je erbij komt.
Bovendien: als Alderweireld en/of Moisander wegvalt/wegvallen, heb je al een probleem.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Knappe serie, al zijn 5 gelijkspelen dit seizoen zwak.
Er valt geen zinnig woord te zeggen over de voorspelling van morgen. Het kan alle kanten op. Sta niet gek te kijken als het 0-3 wordt, ondanks de stabiele achterhoede.
Gok op een gelijkspel. Als Schaken blijft gaan, kan het leuk worden.
Ben het met mijn Ajax collega eens. Ik verlies liever 1x en win die 4 andere duels dan dat je zo ongeslagen blijft. Vorig seizoen 14x winst op rij, daar heb je wat aan. Dit seizoen krabbelt maar voort, erg nutteloos. PSV verliest 2x, maar staat wel 4 punten boven ons nu.
0-3 wordt het morgen niet. Ajax zal het erg lastig krijgen, want dat hebben ze wel vaker daar. De laatste hele makkelijke Klassieker qua stand is toch wel enkele jaren terug.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Vraag me alleen af hoe je erbij komt.
Bovendien: als Alderweireld en/of Moisander wegvalt/wegvallen, heb je al een probleem.
Omdat ze goed overeind blijven in topduels tegen oa Twente, Dortmund en City. De bovengrens ligt gewoon veel hoger. Daarnaast zijn het individueel 3 uitstekende spelers, terwijl Blind weer goed in het huidige systeem past. Blind speelt echt al maanden gewoon super. Maar niemand zal dat wel willen erkennen denk ik, want hij is een makkelijk slachtoffer om af te kraken.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Dit seizoen krabbelt maar voort.
Die hou ik erin. 
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Omdat ze goed overeind blijven in topduels tegen oa Twente, Dortmund en City. De bovengrens ligt gewoon veel hoger. Daarnaast zijn het individueel 3 uitstekende spelers, terwijl Blind weer goed in het huidige systeem past. Blind speelt echt al maanden gewoon super. Maar niemand zal dat wel willen erkennen denk ik, want hij is een makkelijk slachtoffer om af te kraken.
De Vrij was een tijdje terug nog super tegen Kiev. Indi doet het bij Oranje goed en is bij Feyenoord zowat onpasseerbaar.
Dat de bovengrens hoger ligt, veel nog wel, is kinkklare onzin en uit de lucht gegrepen.
Blind doet het goed de laatste tijd. Goed voorbeeld van iemand die boven zichzelf uitstijgt. Een periode. Maar verder vind ik het een erg matige voetballer en een nog matigere verdediger. Nelom speelt ook weleens goede wedstrijden, maar blijft een matige back. Blij dat Indi er staat morgen.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Alleen houdt Blind dit niveau al vast vanaf pakweg maart ofzo. Toch vrij knap, misschien kan hij meer dan we dachten.
Ik vind de Vrij en Indi prima spelers hoor. Dat noemde ik al vaker. Janmaat en Nelom vind ik weer vrij modaal.
PS: Viertal Nederlanders en Eriksen genomineerd voor Golden Boy Award - voetbalzone.nl
Oa Indi, Eriksen, Castaignois, Locadia en John genomineerd voor de Golden Boy award. Eriksen eindigde vorig seizoen nog bij de beste 5.
%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
Viertal Nederlanders en Eriksen genomineerd voor Golden Boy Award - voetbalzone.nl
WTF geen Maher,maar wel Castaignois of een Locadia 
Ahmed Musa 
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen

depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
Kunnen we nou ophouden met praten over die subtopper. Twente en PSV spelen vandaag ook. 
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Ook al staan Feyenoord en Ajax 17e en 18e, dan nog zou er alleen over die wedstrijd gepraat worden. 
RuudC
-
- 4636 berichten
- 2529 stemmen
Dat wil ik dan nog wel eens zien eigenlijk 
Montorsi
-
- 9744 berichten
- 2390 stemmen
Verdediging van Feyenoord is een stuk beter, dat geldt voor het middenveld van Ajax. Aanval ligt dicht bij elkaar, alsof Sana en Boerrigter beter zijn dan de aanvallers van Feyenoord. Alleen Babel is sterk, dus heel licht voor Ajax wat dat betreft. Nee de ploegen zitten qua kwaliteit vrij dicht bij elkaar.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Eens. Al verwacht ik dat Ajax dit seizoen verder gaat komen, omdat ze meer scorend vermogen hebben. Maar wie weet komt Pelle helemaal los dit seizoen. Sowieso erg fijn om een goed aanspeelpunt te hebben. Snelle, dynamische buitenspelers en een erg aanvallend ingestelde middenvelder zijn dan een pré. En die hebben we wel, op Verhoek na.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Kunnen we nou ophouden met praten over die subtopper. Twente en PSV spelen vandaag ook.
Ja, maar who cares?
Op een handvol boeren en duitsers na. 
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Verdediging van Feyenoord is een stuk beter,
Gebaseerd op wat vraag ik me af:
Vermeer/Cilessen Vs. Mulder/Lamprou: Duidelijk in het voordeel van Ajax.
van Rhijn Vs. Janmaat: Afgaande op het Nederlands elftal zijn beide zowat gelijk. Janmaat is meer ervaren op nationaal niveau maar van Rhijn talentvoller. In de huidig situatie schat ik ze gelijk in.
Alderweireld Vs. de Vrij: Gelijk. Alderweireld heeft o.a. een shitload aan ervaring, zowel bij Ajax, Cl als België; de Vrij is voetballend beter. Gelijk.
Moisander Vs. Mathijssen: Aanvoerder Fins elftal Vs. een voormalig Nederlands sterkhouder. Beide zijn ongeveer hetzelfde kwa voetballend vermogen. Beide uitstekende koppers en defensief positioneel sterk maar van tijd tot tijd altijd wel een slippertje.
BMI Vs. Blind: Duidelijk in het voordeel van BMI.
Ajax speelt wel al geruime tijd in dezelfde formatie nu, en heeft minder tegengoals te verwerken gekregen tot nu toe. Dus zeggen dat de verdediging van Feyenoord een stuk beter is; nee.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Koeman houdt ervan spelers rustig te brengen
Eredivisie Live commentator Mark van Rijswijk meldt zojuist dat Jean-Paul Boetius in de basis zal starten.

Ajax trouwens weer in dezelfde samenstelling als tegen City; Eriksen wedermaal als valse spits. Zal toch over een andere boeg moeten gaan; wanneer ze gaan doordekken er erop gaan zitten heb je Ajax vaak in het nauw/
Montorsi
-
- 9744 berichten
- 2390 stemmen
@materny, aanvoerder Fins elftal... tsja weet niet zo goed of dat een erg sterk argument is. Van de 4 verdedigers vind ik alleen Van Rhijn beter dan het equivalent van Feyenoord. Centrum vind ik wat beter, Moisander vind ik zwak, en linksback lijkt me helemaal duidelijk.
Vwb de tegengoals, Feyenoord heeft een beduidend zwaarder programma gehad tot nu toe.
Montorsi
-
- 9744 berichten
- 2390 stemmen
Boëtius in de basis, hopelijk doet ie wat er van hem gezegd wordt en is ie niet te veel onder de indruk 
happie
-
- 6258 berichten
- 426 stemmen
De verdedigingen ontlopen elkaar niet zoveel. Alhoewel die van Ajax toch vaak wat onzekerder oogt (uitgezonderd Blind). Moisander heeft een onzekere periode gehad, dat is er al wat vanaf, maar Alderweireld heeft het nu en van Rhijn maakt zo nu en dan wat schoonheidsfoutjes.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Het is bijna tijd om die knuppeltjes uit Rotterdam eens voetballes te geven 
*nu maar hopen dat Ajax ook echt wint, anders sta ik hier voor lul*
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
*nu maar hopen dat Ajax ook echt wint, anders sta ik hier voor lul*
Daar hoeft ajax niet voor te verliezen hoor. 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Boëtius eindelijk in de basis en in wat voor wedstrijd (ode Koeman). Koeman heeft naar me geluisterd dus
. Gewoon die jongen de vrijheid geven, niet te veel opdrachten meegeven.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen

The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Ik dacht al, wie kopt hem in 
Gelukkig onze stereotype PSVer 
Geintje hoor 
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4113 stemmen
Dit is wel de meest trieste bedoening ooit
Zit echt met plaatsvervangende schaamte te kijken. Afscheid nemen van een kontlikkende speler die allang afscheid heeft genomen. En dan die kontlikkerij.
Scheinheiligheid ten top, is er puur en alleen om het publiek op te jutten.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Beschamend, het grote Feyenoord dat zich zo laat kennen met Guidetti
Wat genant dit. Een passant die er 1 jaartje als huurling balde, een keer tegen Ajax 3 goals maakte en prijsloos weer de deur uit ging. En dan een afscheid alsof hij met 7 landstitels en 3x de CL weg ging

happie
-
- 6258 berichten
- 426 stemmen
Hij heeft wel een mooie sjaal voor de winter. 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.