• 16.394 nieuwsartikelen
  • 180.165 films
  • 12.397 series
  • 34.338 seizoenen
  • 651.613 acteurs
  • 199.701 gebruikers
  • 9.420.762 stemmen

Het grote voetbaltopic #5

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

(afbeelding)

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Milan ook weer eens onderuit. Wat zijn die afgezakt de laatste jaren zeg.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Wel kut, voorspel altijd een winst voor Ajax in de CL toto, nu zeg ik gelijkspel en dan winnen we Nouja, de rest gokte op City.

Tweet van Rio Ferdinand:

@RioFerdy5

Wow, both english teams beaten tonight. Would not have called that at all before. Ajax right back was quality tonight, modern day full back.

Eat that, kos en co.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Haha ja, worden hier wat mensen effe op hun plek gezet zeg.

Benieuwd of otherfool nog iets over de mickey mouse league komt orakelen.

happie

• 6258 berichten
  • 426 stemmen

Dit kon het Nederlandse voetbal ook wel gebruiken dit seizoen.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Haha ja, worden hier wat mensen effe op hun plek gezet zeg.

Ajax was goed vandaag, en prima tegen Dortmund. Nogmaals de bevestiging (wat ik al jaren roep) dat het heus niet zo slecht staat met de Nederlandse topclubs.

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2266 stemmen

De realiteit is dat het laatste kampioenschap van Feyenoord nauwelijks meer te herinneren is.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Hopelijk vinden de Godenzonen uit Amsterdam zondag nog wat motivatie om de vloer te vegen met dat clubje uit Rotterdam. Zal niet makkelijk zijn om je voor zo een wedstrijdje op te laden als je net tegen een zware tegenstander uit de Premier League hebt gespeeld.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Tweet van Rio Ferdinand:

(quote)

En Neville:

First time I've seen van Rhijn in the flesh. Impressive. Quick, mobile right-back, already capped by Holland, only 21. agreed

Ik vond hem trouwens niet bijzonder goed vanavond, vooral de eerste goal valt hem aan te rekenen. Eriksen en Schöne waren de beste vandaag.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Eriksen lees mega veel balverlies. Zelfs Daley was beter.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Nomak schreef:

Hopelijk vinden de Godenzonen uit Amsterdam zondag nog wat motivatie om de vloer te vegen met dat clubje uit Rotterdam. Zal niet makkelijk zijn om je voor zo een wedstrijdje op te laden als je net tegen een zware tegenstander uit de Premier League hebt gespeeld.

Ja, Ajax heeft altijd erg veel moeite zich op te laden voor een wedstrijd in de Kuip. (Was dat maar zo)

Werkelijk een van de domste opmerkingen die ik in 9 jaar Moviemeter hier heb gelezen op de site.

Ik hou het er zelf op dat zelfs een Feyenoord uit vorm, nog beter is dan het Man C dat ik gister de 2e helft zag, wat een drama was dat zeg.....

stfuympos

• 13367 berichten
  • 731 stemmen

*kater*

%%%%%%

• 2543 berichten
  • 1234 stemmen

Wat is City fantasie-loos zonder David Silva. Ze hebben dan 0,0% creativiteit .

Eriksen was inderdaad matig.

Mancini. “Of ik een idee heb waarom Joleon Lescott niet mee sprong met Niklas Moisander? Nee. Maar ook dat was mijn fout. Ik was vergeten te zeggen dat hij mee moest springen.”

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

%%%%%% schreef:

Eriksen was inderdaad matig.

Weer flink wat meters gemaakt, enkele mooie acties met de nodige dreiging, 1 goal, 1 assist. Inderdaad relatief veel balverlies maar gelukkig deze keer ver op de helft van City vaak. Prima wedstrijd van hem, maar het kan beter.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Haha, hij was weer dramatisch natuurlijk. Ondanks een paar geslaagde acties.

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

Knappe overwinning van Ajax. Zo kan het dus ook. Proficiat!

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Naomi Watts schreef:

Haha, hij was weer dramatisch natuurlijk. Ondanks een paar geslaagde acties.

Dramatisch nog wel

Als hij in deze dramatische vorm iedere week betrokken is bij twee goals en verdedigend niet verzaakt; mij hoor je niet klagen

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Hahaha lees ik hier echt dat Eriksen matig was?

Ben de laatste tijd erg kritisch op hem maar hij speelde een grandioze wedstrijd met enkele geweldige acties en vrij weinig balverlies. Echt lachwekkend dat mensen hem slecht durven te noemen gisteravond.

Eriksen en Schone staken gisteravond boven de rest uit. De enige 2 die ik matig vond waren Poulsen en Sana.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

The Oceanic Six schreef:

UEFA-ranking 2012/2013:

1 Spain

2 England

3 Germany

4 Ukraine

5 France

6 Italy

7 Portugal

8 Russia

9 Belgium

10 Belarus

11 Romania

12 Croatia

13 Norway

14 Czech Republic

15 Sweden

16 Cyprus

17 Switzerland

18 Netherlands

= Mickey Mouse Liga.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Ik had meer van je verwacht ofherfool. Misschien kan je ook nu eens je visie over gisteravond geven?

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Ik heb het niet kunnen koekeloeren maar het resultaat verrast me niet zo eigenlijk. City zit Europees behoorlijk op een dood spoor en thuis heeft Ajax daar wel een goede kans tegen, Mickey Mouse Liga of niet. Dortmund en Real krijgen zo wel een vrijgeleide naar de volgende ronde.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Van wat ik gezien heb, speelde Eriksen een prima pot. Mag ook wel eens een keer. Komt mede doordat er in de 2e helft enorm veel ruimte lag op het middenveld omdat City ongeorganiseerd de aanval probeerde te zoeken.

Met ruimte is Eriksen een prima voetballer. Tegen Feyenoord krijg hij die niet. Clasie erop en klaar.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Eriksen is en blijft de enige Ajacied met talent natuurlijk.

Sensatie Sananas viel ook weer uit de toon begrijp ik?

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Ik las een Engels bericht over de wedstrijd. De basisploeg van Ajax kostte een miljoen of 5 (Moisander en Sana), de rest jeugdopleiding. City's ploeg 200 miljoen. Dan mag je toch wel erg trots zijn. City heeft ongelimiteerd geld te besteden.

Ben het overigens grotendeels met NR eens. Eriksen kan alleen prima presteren zonder ruimte. Het is meer zijn mentaliteit wat me niet altijd aan staat. Zeker als je hem gister zag uitblinken en strijden.

Vind het niet zo chique van otherfool dat hij nu City maar weer neer zet als een club dat er niks van kan, aangezien ze Engels kampioen zijn.

Ajax moet nu uit bij City maar winnen, dan ben je sowieso 3e lijkt me en kan Ajax-Dortmund nog erg speciaal worden als Madrid tenminste thuis wel de Duitsers pakt.

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

Jawaddedadde schreef:

Het bijlange na niet slecht doet

Ze spelen als angsthazen tegen - laat ons eerlijk zijn - matige ploegen als Milan en Zenit. Met wat meer lef en geloof in eigen kunnen win je vanavond gewoon. Maar nee, blij zijn met een gelijk spelletje. En dan krijg je het deksel op de neus. Nee, Anderlecht doet het bijlange na niet goed in CL.

En kan iemand Vd Brom aub duidelijk maken dat Kanu ab-so-luut niet mag starten. Die jongen kan gewoon niet voetballen.

Angsthazen? Tegen Milaan misschien wel maar tegen Zenith was daar absoluut geen sprake van. Ze hebben 90 minuten lang druk gezet op de bal en veel grotere kansen gekregen dan Zenith. Winst voor Anderlecht was gisteren niet meer dan verdiend, helaas dacht die mafketel van een Gillet daar anders over.

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ajax moet nu uit bij City maar winnen, dan ben je sowieso 3e lijkt me en kan Ajax-Dortmund nog erg speciaal worden als Madrid tenminste thuis wel de Duitsers pakt.

Een ezel stoot zich geen 2 keer aan dezelfde steen. Het geniaal op elkaar ingespeelde aanvalskoppel Aguero/ Tevez ontbrak gisteren. Ook spelverdeler Silva was niet van de partij. Je mag er vrij zeker van zijn dat Mancini deze fout (Tevez op de bank) niet gaat maken in eigen huis.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Stu-Pot schreef:

(quote)

Een ezel stoot zich geen 2 keer aan dezelfde steen. Het geniaal op elkaar ingespeelde aanvalskoppel Aguero/ Tevez ontbrak gisteren. Ook spelverdeler Silva was niet van de partij. Je mag er vrij zeker van zijn dat Mancini deze fout (Tevez op de bank) niet gaat maken in eigen huis.

Aguero en Tevez konden spelen, dus dat vind ik niet relevant. Mancini vond gisteravond andere spitsen schijnbaar beter. Wat een slap excuus zeg. 4 spitsen met een totale waarde van 140 miljoen en dan klaag jij hier dat er 1 niet speelde? Kom op. Silva ontbrak ja. Mogen wij ook onze lijst met afwezigen opnoemen? Die is wel wat langer hoor.

En gister wilde City ook perse winnen, want nu zijn hun 2e ronde kansen bijna 0. Uit in Engeland zal City erg gaan drukken, waardoor er zeker ruimte voor Ajax komt. Zeker omdat City tactisch er geen bal van kan. Ze zijn als team gewoon niet best, maar individueel natuurlijk wel. Dat is bv het verschil met Madrid, die individueel en als team top zijn (alleen gister niet dan).

Manchester heeft wel binnen een ruim half jaar Ajax leren kennen, zowel het rode als het blauwe deel

PS:

(afbeelding)

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Vind het niet zo chique van otherfool dat hij nu City maar weer neer zet als een club dat er niks van kan, aangezien ze Engels kampioen zijn.

Ik vind het niet zo chique dat jij niet kunt lezen, maar ja wat doe je er aan. City presteert Europees nu eenmaal dramatisch en in de CL heeft de thuisclub, hoe matig van niveau ook, altijd wel een aardige kans op een resultaat (eergisteren Nordsjaelland - Juventus bijvoorbeeld. Of vorig jaar het arme Genk dat thuis 3x niet verloor van Valencia, Leverkusen en Chelsea. En wat dachten we van Basel tegen Man. United of die Cyprioten tegen Porto en nog wel 100 voorbeelden).

Uit is dan wat anders. En in Manchester wint City heus wel met een paar kooltjes verschil.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.