• 16.397 nieuwsartikelen
  • 180.165 films
  • 12.397 series
  • 34.338 seizoenen
  • 651.613 acteurs
  • 199.700 gebruikers
  • 9.420.788 stemmen

Het grote voetbaltopic #5

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Ik vind het niet zo chique dat jij niet kunt lezen, maar ja wat doe je er aan. City presteert Europees nu eenmaal dramatisch en in de CL heeft de thuisclub, hoe matig van niveau ook, altijd wel een aardige kans op een resultaat (eergisteren Nordsjaelland - Juventus bijvoorbeeld. Of vorig jaar het arme Genk dat thuis 3x niet verloor van Valencia, Leverkusen en Chelsea. En wat dachten we van Basel tegen Man. United of die Cyprioten tegen Porto en nog wel 100 voorbeelden).

Uit is dan wat anders. En in Manchester wint City heus wel met een paar kooltjes verschil.

Net zoals iedereen gisteravond ook een nederlaag voorspelde, incl jij zag ik bij de toto. En Man Utd zou in Engeland ook van Ajax winnen, liep ook wat anders he.

Ik vind het jammer dat je niet eens een keertje je ongelijk toe durft te geven en dan weer met een totale puntenlijstje van dit internationale seizoen aan komt.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Manchester heeft wel binnen een ruim half jaar Ajax leren kennen, zowel het rode als het blauwe deel

Net als het rode Manchester zal ook het blauwe Manchester de punten delen met Ajax. Niet slecht van Ajax, natuurlijk.

lucdecoster

• 1644 berichten
  • 6323 stemmen

Jawaddedadde schreef:

Knappe overwinning van Ajax. Zo kan het dus ook. Proficiat!

Ja, knappe overwinning, de verdediging van City vond ik maar zwak en zeker Kompany die volgens mij niet kan verdedigen. Ik begrijp zelfs niet dat die in de selectie staat van deze miljoenenploeg. Hij hoort thuis op de bank. Wel 3 mooie doelpunten van Ajax.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Net zoals iedereen gisteravond ook een nederlaag voorspelde, incl jij zag ik bij de toto. En Man Utd zou in Engeland ook van Ajax winnen, liep ook wat anders he.

Is toch niet zo vreemd? Winst van Ajax op beide clubs is een totale verrassing. Een off-day van de clubs uit Manchester en een heule, heule goede dag van Ajax. Dat is ook de enige mogelijkheid om te winnen van zulke clubs, want het kwaliteitsverschil is levensgroot.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Overigens, zoveel ruimte als Eriksen kreeg bij zijn - van richting veranderd - doelpunt heeft hij zelfs nog nooit in de Eredivisie gehad. Was echt schrijnend om te zien.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ik vind het jammer dat je niet eens een keertje je ongelijk toe durft te geven en dan weer met een totale puntenlijstje van dit internationale seizoen aan komt.

Dus als Basel van Man. United wint is de Zwitserse competitie ook serieus te nemen? De MML stelt niks voor en de stand bewijst dat, een enkele al dan niet pyrrhus-overwinning verandert dat niet.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Ik ga eens filosoferen:

BD: 7

RM: 6

Ajax: 3

City: 1

Volgende ronde: City-Ajax 1-2 en RM-BD 2-0

RM: 9

Ajax: 6

Daarna Ajax-BD 2-1 en City-RM 1-1

RM: 10

Ajax: 9

City: 2

En dan wordt het bibberen in die laatste ronde met RM-Ajax en BD-City

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Overigens, zoveel ruimte als Eriksen kreeg bij zijn - van richting veranderd - doelpunt heeft hij zelfs nog nooit in de Eredivisie gehad. Was echt schrijnend om te zien.

Jawel, vorig seizoen uit in de Kuip

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Gisteren was een klein sprookje. Dat gaat zich, zeker in Engeland, echt niet herhalen. Je wordt overmoedig, Jari.

MatthijsGr00t

• 14031 berichten
  • 1342 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ik ga eens filosoferen:

RM: 6

Ajax: 3

Volgende ronde: City-Ajax 1-2 en RM-BD 2-0

RM: 9

Ajax: 6

Daarna Ajax-BD 2-1 en City-RM 1-1

RM: 10

Ajax: 9

City: 2

En dan wordt het bibberen in die laatste ronde met RM-Ajax en BD-City

En dan wordt het RM - Ajax 3-0 en BD - City 4-1 en dat is mooi kut

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Jawel, vorig seizoen uit in de Kuip

Zelfs toen niet. Dat was een erg goed geplaatst schot. En daarna kreeg hij geen centimeter meer.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Dus als Basel van Man. United wint is de Zwitserse competitie ook serieus te nemen? De MML stelt niks voor en de stand bewijst dat, een enkele al dan niet pyrrhus-overwinning verandert dat niet.

Dan moet je Basel wel serieus nemen ieder geval.

Ik zal je wat feiten geven van de laatste 2 jaar CL/EL plus dit seizoen:

Ajax wint van Kiev, Auxerre, Milan, Zagreb (2x) Man Utd en Man City

Ajax speelt gelijk tegen Kiev, Milan, Lyon (2x)

Ajax verliest kansloos van Real Madrid (5x) en Auxerre en in de EL thuis van Man Utd. Oja, ook Spartak vergeten. Die wonnen in Rusland dik van ons.

Het meeste heb ik geloof ik wel genoemd. Dat zijn toch vrij goede prestaties, buiten Real Madrid dat gewoon veel te sterk voor iedereen bijna is.

De winst gister was geen incidentje.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Je hebt een paar leuke avondjes, maar verder heb je er geen reet aan, omdat je al vroeg in het toernooi strandt.

Maar voor die leuke voetbalavondjes moet je het doen als Nederlander zijn. Gewoon van genieten.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Tja Heerenveen wint ook wel eens in 1 seizoen van Ajax, PSV en Twente maar als je dan 12e in de ranglijst wordt, wat heb je eraan... Ajax overwinterde voor het laatst in de CL 10 (!) seizoenen terug, de laatste keer dat uberhaupt een NL club dat deed was 6 (!) seizoenen terug. Ook dit jaar vliegt Ajax er weer roemloos uit, en het scenario van 0 overwinterende Nederlandse clubs in Europa is nog altijd zeer wel denkbaar.

Ik zal je verder uit de droom helpen en alvast de eindstand van de poule geven:

RM: 15

BD: 11

City: 4

Ajax: 4

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Aguero en Tevez konden spelen, dus dat vind ik niet relevant. Mancini vond gisteravond andere spitsen schijnbaar beter. Wat een slap excuus zeg. 4 spitsen met een totale waarde van 140 miljoen en dan klaag jij hier dat er 1 niet speelde? Kom op. Silva ontbrak ja. Mogen wij ook onze lijst met afwezigen opnoemen? Die is wel wat langer hoor.

En gister wilde City ook perse winnen, want nu zijn hun 2e ronde kansen bijna 0. Uit in Engeland zal City erg gaan drukken, waardoor er zeker ruimte voor Ajax komt. Zeker omdat City tactisch er geen bal van kan. Ze zijn als team gewoon niet best, maar individueel natuurlijk wel. Dat is bv het verschil met Madrid, die individueel en als team top zijn (alleen gister niet dan).

Manchester heeft wel binnen een ruim half jaar Ajax leren kennen, zowel het rode als het blauwe deel

PS:

(afbeelding)

Ik vind het geen excuus hoor, ik haal het alleen maar aan. City was tenenkrommend slecht, Ajax was goed. Naar wat ik gezien heb een verdiende overwinning. Vind de keuze van Mancini alleen maar wat vreemd om Tevez op de bank te houden voor Dzeko. Er moet ergens een filmpje op Youtube staan waarin het spel van Aguero en Tevez (bij City) uitgelegd wordt. Die 2 zijn geniaal als ze naast elkaar spelen.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Je hebt een paar leuke avondjes, maar verder heb je er geen reet aan, omdat je al vroeg in het toernooi strandt.

Maar voor die leuke voetbalavondjes moet je het doen als Nederlander zijn. Gewoon van genieten.

Valt best wel mee. Ajax heeft alleen de pech dat ze steeds erg zwaar loten. Eerst RM en Milan (dat toen nog wel goed was) en dit jaar weer RM, City en BD. Dat is echt belachelijk zwaar.

En dan zie je andere groepen volzitten met ploegen als Bate, Montpellier, Zagreb en Anderlecht, met alle respect voor voor die clubs hoor.

2 jaar terug 7 punten gepakt, vorig jaar 8 en nu ook alweer sowieso 3. Vorig jaar had je gewoon door moeten gaan, maar iedereen kent dat schandalige verhaal nog wel. Dit jaar maak je gewoon 1% kans ofzo dankzij de belachelijk sterke tegenstand.

Als je meedoet aan de CL zonder echt te gaan voor de volgende ronde, dan kan je beter thuis blijven. Ik schaal Ajax wel hoger in dan het niveau meedoen is leuk en de rest boeit niet. Dan laten de uitslagen van de laatste 3 jaar CL wel zien.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

otherfool schreef:

Tja Heerenveen wint ook wel eens in 1 seizoen van Ajax, PSV en Twente maar als je dan 12e in de ranglijst wordt, wat heb je eraan... Ajax overwinterde voor het laatst in de CL 10 (!) seizoenen terug, de laatste keer dat uberhaupt een NL club dat deed was 6 (!) seizoenen terug. Ook dit jaar vliegt Ajax er weer roemloos uit, en het scenario van 0 overwinterende Nederlandse clubs in Europa is nog altijd zeer wel denkbaar.

Ik zal je verder uit de droom helpen en alvast de eindstand van de poule geven:

RM: 15

BD: 11

City: 4

Ajax: 4

Volgens mij telt bij gelijke stand eerst het onderlinge resultaat. Dan moet City wel erg ruim van Ajax gaan winnen in Engeland....

Verder overwinterde Ajax in 2005-2006 nog in de CL, onder Blind.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Valt best wel mee. Ajax heeft alleen de pech dat ze steeds erg zwaar loten. Eerst RM en Milan (dat toen nog wel goed was) en dit jaar weer RM, City en BD. Dat is echt belachelijk zwaar.

En dan zie je andere groepen volzitten met ploegen als Bate, Montpellier, Zagreb en Anderlecht, met alle respect voor voor die clubs hoor.

2 jaar terug 7 punten gepakt, vorig jaar 8 en nu ook alweer sowieso 3. Vorig jaar had je gewoon door moeten gaan, maar iedereen kent dat schandalige verhaal nog wel. Dit jaar maak je gewoon 1% kans ofzo dankzij de belachelijk sterke tegenstand.

Als je meedoet aan de CL zonder echt te gaan voor de volgende ronde, dan kan je beter thuis blijven. Ik schaal Ajax wel hoger in dan het niveau meedoen is leuk en de rest boeit niet. Dan laten de uitslagen van de laatste 3 jaar CL wel zien.

Feit is dat Ajax er voor de winterstop telkens uitligt. Straks ook weer. En zich waarschijnlijk weer vol kan richten op de Eredivisie. Wat de laatste twee jaren niet verkeerd heeft uitgepakt.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Volgens mij telt bij gelijke stand eerst het onderlinge resultaat. Dan moet City wel erg ruim van Ajax gaan winnen in Engeland....

Nulletje of 4

Verder overwinterde Ajax in 2005-2006 nog in de CL, onder Blind.

My bad.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Feit is dat Ajax er voor de winterstop telkens uitligt. Straks ook weer. En zich waarschijnlijk weer vol kan richten op de Eredivisie. Wat de laatste twee jaren niet verkeerd heeft uitgepakt.

Klopt, maar je ligt er niet kansloos uit in zware groepen. Als de volgende ronde geen ramp wordt bij City dan krijg je met Ajax-Dortmund daarna toch een heuse kraker voor misschien plek 2.

Verder legde ik me vooraf al neer bij dat we waarschijnlijk niet door gaan, maar het valt me niet tegen. Ajax speelde 2 van de 3 CL duels uitstekend. Uit in Duitsland vergaten ze zichzelf alleen te belonen.

En als we eruit vliegen, dan inderdaad weer op titeljacht. De landstitel gaat toch boven alles.

Overigens, een overwinning in de CL is goed voor 1 miljoen euro verdienen! Dus de penningmeester was gister ook vast blij.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4114 stemmen

Riekt ook wel naar calimero gedrag. Wint een Nederlandse club weer, komt otherfool met allemaal smoesjes en weet ik veel wat aanzetten. Terwijl op voorhand Ajax kansloos was tegen City en City wel eventjes met 2 vingers in de neus die puntjes zou komen halen. Geef gewoon je ongelijk toe en kom niet met incidentjes e.d. aanzetten.

Tuurlijk stel je Europees niet meer zoveel voor tegenwoordig, des te mooier is het als je wel wint van clubs als Milan, United en City.

Daarnaast blijft Engels voetbal overschat. Een Nederlandse ploeg(Ajax) zal NOOIT kansloos zijn tegen een Engelse ploeg. Ik heb Ajax tegen City op voorhand ook de meeste kansen toegedicht, puur omdat City voor geen meter kan voetballen. Daarom floppen ze Europees ook altijd.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Nulletje of 4

(quote)

My bad.

En net zei je nog dat City in de CL niks voorstelde. En nu gaan ze Ajax met 4-0 verslaan?

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

The Oceanic Six schreef:

En net zei je nog dat City in de CL niks voorstelde. En nu gaan ze Ajax met 4-0 verslaan?

Tja, omdat Ajax in de CL nog minder voorstelt natuurlijk.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Ik vind een 5-0 voorspelling eerlijk gezegd realistischer dan een 1-2.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

We zagen het gister.

Man man, wat een flauw gedoe hier. Wees ook eens mans genoeg je ongelijk toe te geven.

Vd Gijp moet morgenavond ook alweer flink gaan draaien om zijn mening nog serieus over te laten komen. Zou 1-14 ofzo worden volgens hem.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4114 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Hoeveel zou Ajax-City worden dan? Niet dat ik nu zeg dat wij daar wel eventjes winnen, maar Real Madrid praktijken zijn gewoon uitgesloten. Ook in Manchester zal Ajax mogelijkheden krijgen..

kos

• 46753 berichten
  • 8899 stemmen

Erg vermaakt bij Ajax - City gisteren leuke pot. Al was het kwalitatief natuurlijk bagger, maar wel spannend.

Aardig dat de werklust van Ajax zowaar een keer uitbetaald wordt in plaats van weer in kwalitatief betere messen te lopen. Het zat een keer mee.

City was dan ook echt dra-ma-tisch en geen schim van de ploeg die het normaal is. En dat met zo'n mega sterke opstelling, leek wel alsof ze met hun kop bij een ander potje waren of zo. Onwijze onderschatting afgestraft.

Wel wonderlijk hoe die Eriksen telkens zo werd opgehemeld.

In feite waren met name Alderweireld en vooral zowaar Schöne natuurlijk veruit de beste mensen van het veld.

Sana en Van Rhijn (as usual) vielen weer dramatisch door de mand.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Gelukkig is de BBC neutraler en geeft het ons wel alle credits.

'Het begin van Ajax deed aan het tijdperk-Cruijff denken' - voetbalzone.nl

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

rep_robert schreef:

Riekt ook wel naar calimero gedrag. Wint een Nederlandse club weer, komt otherfool met allemaal smoesjes en weet ik veel wat aanzetten. Terwijl op voorhand Ajax kansloos was tegen City.

Ik heb NB de quoteringen van de bookies hier voor de wedstrijd gezet; de kans op winst voor Ajax was 20%, gelijkspel 25% en verlies 55%. Verre van kansloos natuurlijk.

mjk87 (moderator films)

• 14680 berichten
  • 4592 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Vd Gijp moet morgenavond ook alweer flink gaan draaien om zijn mening nog serieus over te laten komen. Zou 1-14 ofzo worden volgens hem.

Gijp zal wel zeggen dat dit 1 van die honderd keer was, of beter, city speelde slecht, of nog beter: ajax kan prima spelen tegen engelse clubs, want kick and rush, spel maken kunnen ze niet en gewoon vergeten wat ze daarvoor hebben gezegd.

Gijp is sowieso wat negatief de laatste tijd. Heel vi trouwens, gezien de spelersbeoordeling van Her-Ajx deze week.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.