• 16.399 nieuwsartikelen
  • 180.165 films
  • 12.397 series
  • 34.338 seizoenen
  • 651.613 acteurs
  • 199.700 gebruikers
  • 9.420.804 stemmen

Het grote voetbaltopic #5

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

mjk87 schreef:

(quote)

Gijp zal wel zeggen dat dit 1 van die honderd keer was, of beter, city speelde slecht, of nog beter: ajax kan prima spelen tegen engelse clubs, want kick and rush, spel maken kunnen ze niet en gewoon vergeten wat ze daarvoor hebben gezegd.

Gijp is sowieso wat negatief de laatste tijd. Heel vi trouwens, gezien de spelersbeoordeling van Her-Ajx deze week.

Vd Gijp begint een zeikerd te worden ja. Ik hoef niet elke uitzending te horen hoe kut de Eredivisie is en dat onze ploegen in Europa alles zullen verliezen. Dat is naast bullshit ook gewoon irritant omdat Eredivisie kijkers je tv publiek zijn.

Ik vind het verder wel best. De usuals in dit topic reageren prettig verzuurd, dus dan zal Ajax het vast goed hebben gedaan.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4114 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Ik heb NB de quoteringen van de bookies hier voor de wedstrijd gezet; de kans op winst voor Ajax was 20%, gelijkspel 25% en verlies 55%. Verre van kansloos natuurlijk.

Zal best allemaal. Feit is dat veel mensen Ajax gewoon graag zien verliezen. Maar wanneer ze een goede mentaliteit tonen(daar schort het nog wel eens aan) kan er gewoon heel veel met deze selectie. Het kloof tussen Engelse clubs en Nederlandse clubs is gewoon niet zo groot zoals de kloof tussen bijvoorbeeld de Spaanse clubs en Nederlandse. Komt puur door de voetbalopvatting.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4114 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Vd Gijp begint een zeikerd te worden ja. Ik hoef niet elke uitzending te horen hoe kut de Eredivisie is en dat onze ploegen in Europa alles zullen verliezen. Dat is naast bullshit ook gewoon irritant omdat Eredivisie kijkers je tv publiek zijn.

Ik vind het verder wel best. De usuals in dit topic reageren prettig verzuurd, dus dan zal Ajax het vast goed hebben gedaan.

VInd het wel vermakelijk, maar het is louter onzin. Vooral tegen Engelse clubs zal de balans niet zo negatief uitpakken als Gijppie beweert. City= geen Barca of Real.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

rep_robert schreef:

Ook in Manchester zal Ajax mogelijkheden krijgen..

Oh jee dit zijn blijkbaar de jaarlijkse 2 weekjes hoop ('we horen er helemaal bij', 'Cruyff is op de goede weg', 'Siem is de nieuwe Xavi', 'Wembley here we come') om daarna weer met de voetjes op de grond te komen. Geloof me nou maar, Kennis zal in Manchester zijn hengeltje nodig hebben.

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3715 stemmen

Volgens mij zijn Otherfool en Ajax&Litmanen de zelfde user. Waarom uberhaupt aandacht geven aan elkaar anders...2005/2006 overwinterde Ajax nog in de CL nog overigens.

Natuurlijk jaloerse onzin discussie. Die paar leuke avondjes maken het natuurlijk fantastisch om te kijken! Het geeft ook gewoon hoop voor de toekomst. Ajax heeft een erg mager elftal en dan toch gewoon tegen 2 van de 3 topclubs alleraardigst meedoen en zelfs winnen. Ook vorig jaar hadden we niet eens een speler van het niveau Ibra, Suarez. Maar kwamen toch akelig dicht in de beurt. MML genoemd worden boeit met geen reet eigenlijk. We moeten gewoon leuk voetballen en dan kan er echt nog wel eens succes komen hoor.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Zal best allemaal. Feit is dat veel mensen Ajax gewoon graag zien verliezen. Maar wanneer ze een goede mentaliteit tonen(daar schort het nog wel eens aan) kan er gewoon heel veel met deze selectie. Het kloof tussen Engelse clubs en Nederlandse clubs is gewoon niet zo groot zoals de kloof tussen bijvoorbeeld de Spaanse clubs en Nederlandse. Komt puur door de voetbalopvatting.

Spanje: fysiek, tactisch en technisch sterk:

Engeland: fysiek en technisch sterk

Duitsland: fysiek, tactisch en technisch sterk

Italie: tactisch sterk

Nederland: tactisch en technisch sterk

Er liggen nog best mogelijkheden. Met de meeste clubs uit Duitsland, Italie en Engeland kunnen we best nog strijden. Spaanse top is onmogelijk, zelfs de clubs daaronder (Atl. Madrid, Malaga, Valencia) lijkt ook niet te doen.

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Gisteren was een klein sprookje. Dat gaat zich, zeker in Engeland, echt niet herhalen. Je wordt overmoedig, Jari.

Weet ik nog zo niet hoor. In de wedstrijd Man City - B Dortmund was City werkelijk dra-ma-tisch. Hadden gewoon met 1-4 of 1-5 moeten verliezen.

Dus waarom zou Ajax daar ook niet gewoon kunnen winnen?

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Jawaddedadde schreef:

(quote)

Weet ik nog zo niet hoor. In de wedstrijd Man City - B Dortmund was City werkelijk dra-ma-tisch. Hadden gewoon met 1-4 of 1-5 moeten verliezen.

Sterker, in Engeland krijgen we denk ik veel meer ruimte omdat City zal moeten aanvallen. Als je dan in vorm bent heb je genoeg kans op een punt of meer. Mits we wel beter verdediger dan gister bij de 0-1.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Jawaddedadde schreef:

Omdat ze een waardeloze selectie hebben?

mjk87 (moderator films)

• 14680 berichten
  • 4592 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Sterker, in Engeland krijgen we denk ik veel meer ruimte omdat City zal moeten aanvallen. Als je dan in vorm bent heb je genoeg kans op een punt of meer. Mits we wel beter verdediger dan gister bij de 0-1.

Dat was dan ook uit een counter, zeker als zij gaan aanvallen krijg je dat niet tegen. Gisteren hadden ze constant veel mensen ook achter de bal, dus terugspelen kon altijd wel (en je houdt balbezit), aanvallen kan en je wordt niet weggecounterd zoals tegen Madrid.

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3715 stemmen

Die gister wel wonnen van die zelfde club op uitstekend gras, met het zelfde weer als in Manchester! Damnit dat trolletje verleid me ook nog op een reactie.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Macmanus schreef:

Die gister wel wonnen van die zelfde club op uitstekend gras, met het zelfde weer als in Manchester!

VVV kan het thuis Feyenoord ook moeilijk maken, maar in de Kuip wordt het natuurlijk gewoon een nulletje of 4 a 5. Op hetzelfde gras, met hetzelfde weer. Terwijl Feyenoord 'ruimte weggeeft'.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4114 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Oh jee dit zijn blijkbaar de jaarlijkse 2 weekjes hoop ('we horen er helemaal bij', 'Cruyff is op de goede weg', 'Siem is de nieuwe Xavi', 'Wembley here we come') om daarna weer met de voetjes op de grond te komen. Geloof me nou maar, Kennis zal in Manchester zijn hengeltje nodig hebben.

We krijgen mogelijkheden, ik zeg niet dat we winnen. Als jij denkt dat we net zoals tegen Madrid drie keer die bal aan raken dan kom je nog bedrogen uit

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4114 stemmen

Jawaddedadde schreef:

(quote)

City heeft erg geluk gehad. Inderdaad kansloos door Dortmund weggespeeld, terwijl het verhaal in Madrid hetzelfde was. Met heel veel geluk hebben ze slechts met 3-2 verloren, maar het was een schiettent van Madrid-Ajax (van Martin Jol)proporties op het doel van City.

Het is maar dat ze die Hart erin hebben staan. Anders stond City gewoon kansloos op 0 punten.

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3715 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

VVV kan het thuis Feyenoord ook moeilijk maken, maar in de Kuip wordt het natuurlijk gewoon een nulletje of 4 a 5. Op hetzelfde gras, met hetzelfde weer. Terwijl Feyenoord 'ruimte weggeeft'.

Pfff! Denk je dat Feyenoord als het om miljoenen gaat en het de laatste kans op de 2de plek niet even wat beter gaat voetballen dan afgelopen week bij VVV? Je bent gek.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Macmanus schreef:

Die gister wel wonnen van die zelfde club op uitstekend gras, met het zelfde weer als in Manchester! Damnit dat trolletje verleid me ook nog op een reactie.

Laat zitten joh.

Ander nieuws:

'Milan heeft principe-akkoord met Rijkaard over terugkeer in San Siro' - voetbalzone.nl

Zou wel mooi zijn. Volgens mij heeft de Serie A nog nooit een Nederlandse coach gehad dacht ik.

kos

• 46753 berichten
  • 8899 stemmen

Lol, arme Milan.

Montorsi

• 9744 berichten
  • 2390 stemmen

Deze discussies hier. Ik heb gisteren alleen het laatste kwartiertje gezien, dus erg veel kan ik er niet over zeggen, maar het lijkt me duidelijk dat zowel Ajax erg sterk was, als City vrij zwak. Dan nog kun je je afvragen wat de causaliteit is, maar het lijkt me ook duidelijk (als ik het zo lees) dat De Boer het tactisch goed heeft neergezet en het bij City wel leek alsof ze Ajax niet een keer gescout hadden. Uiteindelijk is dit wel gewoon ook de verdienste van Ajax, dat je tegenstander het laat afweten is hun probleem, en tegen een ploeg met zoveel individuele kwaliteit moet je het alsnog maar laten zien. Al met al mag Ajax dus gewoon trots zijn op de prestatie, of ze er nou EL mee halen of niet.

Alleen nu maar hopen dat ze niet te veel vertrouwen hebben getankt voor zondag..

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

kos schreef:

Lol, arme Milan.

Het is nu al arm Milan als je ziet dat ze ongeveer alles verliezen dit seizoen. Rijkaard lijkt me best wel prima. Sowieso beter dat hij eens stopt met flutbanen als bondscoach van Saudi Arabie zijn en meer van die treurige klusjes.

Dieptepunt was wel Co Adriaanse die bondscoach werd van de jeugdselectie van Qatar enkele jaren terug

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Montorsi schreef:

Deze discussies hier. Ik heb gisteren alleen het laatste kwartiertje gezien, dus erg veel kan ik er niet over zeggen, maar het lijkt me duidelijk dat zowel Ajax erg sterk was, als City vrij zwak. Dan nog kun je je afvragen wat de causaliteit is, maar het lijkt me ook duidelijk (als ik het zo lees) dat De Boer het tactisch goed heeft neergezet en het bij City wel leek alsof ze Ajax niet een keer gescout hadden. Uiteindelijk is dit wel gewoon ook de verdienste van Ajax, dat je tegenstander het laat afweten is hun probleem, en tegen een ploeg met zoveel individuele kwaliteit moet je het alsnog maar laten zien. Al met al mag Ajax dus gewoon trots zijn op de prestatie, of ze er nou EL mee halen of niet.

Alleen nu maar hopen dat ze niet te veel vertrouwen hebben getankt voor zondag..

Samenvatting, mocht je hem willen:

NOS Sport - Gepassioneerd Ajax verslaat City

Zondag wordt het een kwestie van mentaliteit. Kwalitatief zijn we beter, maar dat zegt niet alles. Feyenoord zal gaan drukken en de sfeer zal vast vijandig zijn. Kwestie van je nu eens beter gaan verweren. Vorig jaar was er 30 minuten niks aan de hand, maar na die (neppe) penalty zakte Ajax compleet in elkaar.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

rep_robert schreef:

We krijgen mogelijkheden, ik zeg niet dat we winnen. Als jij denkt dat we net zoals tegen Madrid drie keer die bal aan raken dan kom je nog bedrogen uit

Mogelijkheden krijg je altijd wel, zelfs in die wedstrijd die in Madrid 16-0 had moeten eindigen schoot ik dacht Sulejmani nog op de lat (16-1 dus eigenlijk). Ajax kan dit niveau gewoon totaal niet aan, dat het incidenteel een wedstrijdje wint is natuurlijk prima maar laten we nu niet net doen alsof ze iets in de CL hebben te zoeken. Dat heeft namelijk geen enkele Nederlandse club.

kos

• 46753 berichten
  • 8899 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Het is nu al arm Milan als je ziet dat ze ongeveer alles verliezen dit seizoen.

Van de regen in de drup noemen ze zoiets.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Mogelijkheden krijg je altijd wel, zelfs in die wedstrijd die in Madrid 16-0 had moeten eindigen schoot ik dacht Sulejmani nog op de lat (16-1 dus eigenlijk). Ajax kan dit niveau gewoon totaal niet aan, dat het incidenteel een wedstrijdje wint is natuurlijk prima maar laten we nu niet net doen alsof ze iets in de CL hebben te zoeken. Dat heeft namelijk geen enkele Nederlandse club.

Ik gaf je net legio voorbeelden van de laatste 3 jaar die jouw bericht gewoon onzin laat zijn.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4114 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Schoot hem ergens in de 70e minuut op de lat ja. Je vergeet één ding, City is niet van hetzelfde niveau als Madrid. Dus daar ga je al de fout in.

Elk jaar heeft Ajax gewoon een verassing in de CL. En daarnaast hebben de nummers vier in de poules nog minder te zoeken in de CL en daar is Ajax nog nooit geëindigd. Het helpt ook niet dat Ajax telkens in zware poules terecht komt, wat de prestaties nog knapper maken. Een volledig geconcentreerd en gemotiveerd Ajax is tegen weinig clubs echt kansloos in de CL.

En als allerlaatst, who gives a fuck of we er iets te zoeken hebben. In feite hebben alleen de halve finalisten iets in de CL te zoeken want zij zijn degenen die ver komen. De rest doet allemaal voor spek en bonen mee(en een hoop centen). En face it, Ajax zit ook nog eens in de allerleukste poule. Ik bekijk al die andere affiches van tevoren en op dinsdag en woensdag zitten er gewoon geen leuke potten tussen. Alleen onze poule heeft aansprekende duels.

Ajax heeft gisteravond gewoon een miljoen verdiend door te winnen. Ajax wint ook van United en Milan(met Ibrahimovic). Toch ook geen Europese dwergjes.

kos

• 46753 berichten
  • 8899 stemmen

Meest schokkende is natuurlijk wel hoe City in hemelsnaam fysiek overwicht geen seconde heeft gebruikt.

Spelers als Toure, Kompany en Dzeko zouden Ajax vanaf minuut 1 compleet onder de voet moeten lopen.

Montorsi

• 9744 berichten
  • 2390 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Samenvatting, mocht je hem willen:

NOS Sport - Gepassioneerd Ajax verslaat City

Zondag wordt het een kwestie van mentaliteit. Kwalitatief zijn we beter, maar dat zegt niet alles.

Mwoa kwalitatief ligt het aardig dicht bij elkaar inmiddels vind ik. Verdediging van Feyenoord is sowieso duidelijk beter, middenveld en aanval is misschien licht voor Ajax, maar vooral de aanval is bij allebei niet bepaald de sterkste linie.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

kos schreef:

Meest schokkende is natuurlijk wel hoe City in hemelsnaam fysiek overwicht geen seconde heeft gebruikt.

Spelers als Toure, Kompany en Dzeko zouden Ajax vanaf minuut 1 compleet onder de voet moeten lopen.

Wat heb je aan fysieke macht als je slecht voetbalt? Ajax zette Eriksen in de voorhoede neer en lieten hem buiten de duels met bv Kompany, want dat zal Eriksen altijd verliezen. Maar voetballend kan Ajax brekers als Toure, Milner, Barry, Richards etc echt wel aan. En dat deden ze ook.

Overigens is Dzeko nou geen fysiek wonder dacht ik zo. Balotelli en Aguero zijn dat veel meer.

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3715 stemmen

Zie die Toure nog wel een rode pakken over twee weken. Moet Ajax even een beetje gaan pesten Hopelijk worden die jonkies op dat vlak ook even wat slimmer op dit niveau.

Tekenend was vooral de reactie van Richards te lezen op VI:

'Het is niet iets waar we veel aan gedaan hebben, we zijn gewend met vier man achterin te spelen. Dit was een moeilijk systeem en ik denk dat de spelers liever aan 4-4-2 vasthouden. Maar Mancini is de coach en we doen wat hij bepaalt.' (Nadat Mancini dus met 3 achterin ging spelen)

Op de aanval spelen kunnen ze dus niet eens. Vraag me af of ze over twee weken het opeens wel kunnen.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

rep_robert schreef:

City is niet van hetzelfde niveau als Madrid.

Of VVV nu uit naar de Kuip of de Arena moet, dat maakt ook niet zo veel uit. Kansloos is het toch.

Elk jaar heeft Ajax gewoon een verassing in de CL.

Nordsjaelland, Genk, Basel, Bate Borisov, Apoel Nicosia en Victoria Pilzen ook. Het gebeurt eigenlijk maar zelden dat een club geen enkel verrassinkje in petto heeft.

En daarnaast hebben de nummers vier in de poules nog minder te zoeken in de CL en daar is Ajax nog nooit geëindigd.

Nog niet nee...

En als allerlaatst, who gives a fuck of we er iets te zoeken hebben.

Tja, zeg dat dan gewoon, maar ga niet dromen van een uitwinst bij City en een glorieuze overwintering in de CL, want het gaat niet gebeuren.

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3715 stemmen

Wat heb je tegen dromen. Die komen wel eens uit hoor zuurpruim!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.