• 16.403 nieuwsartikelen
  • 180.165 films
  • 12.397 series
  • 34.338 seizoenen
  • 651.613 acteurs
  • 199.700 gebruikers
  • 9.420.825 stemmen

Het grote voetbaltopic #5

zoeken in:

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4114 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Of VVV nu uit naar de Kuip of de Arena moet, dat maakt ook niet zo veel uit. Kansloos is het toch.

Bij dit soort vergelijkingen haak ik al af.

Jij hebt het telkens over "ergens iets te zoeken hebben". Ajax heeft 25 miljoen Euro verdiend aan de CL vorig jaar. Lijken mij 25 miljoen redenen om er iets te zoeken te hebben.

Baal alleen nu dat we geen kratje bier hebben gezet op de wedstrijd van gisteren

Apollinisch

• 21300 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Overigens is Dzeko nou geen fysiek wonder dacht ik zo. Balotelli en Aguero zijn dat veel meer.

Aguero is 1m72 en 74 kilo, Dzeko torent een halve decimeter uit boven Ajax' langste verdediger.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4114 stemmen

Je kan ook gewoon 5 cm zeggen hoor. Valt wel mee

Apollinisch

• 21300 berichten
  • 0 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Nog niet nee...

Vooralsnog heeft Ajax gewoon de beste papieren voor de derde plek en ook al zouden ze vierde worden, wat dan nog? Alsof deze groep zo representatief is voor de gehele CL. Wanneer heeft een club volgens jou wel iets in de CL te zoeken?

Montorsi

• 9744 berichten
  • 2390 stemmen

Apollinisch schreef:

Wanneer heeft een club volgens jou wel iets in de CL te zoeken?

Als het uit Madrid komt.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

rep_robert schreef:

Bij dit soort vergelijkingen haak ik al af.

Lijkt me toch niet zo ingewikkeld. Real Madrid is het Ajax van de CL, Man City het Feyenoord en VVV het Ajax. VVV heeft in de MML net zo veel te zoeken als Ajax in de CL, wat niet verlet dat het wel eens een leuk succesje kan boeken natuurlijk. Dat zal alleen niet gebeuren in de Kuip of Arena.

Jij hebt het telkens over "ergens iets te zoeken hebben". Ajax heeft 25 miljoen Euro verdiend aan de CL vorig jaar. Lijken mij 25 miljoen redenen om er iets te zoeken te hebben.

Centjes verdienen en shirtjes ruilen, niks mis mee inderdaad. Maar voetballend heeft Ajax de CL niks te bieden, de resultaten de laatste jaren (nota bene meerdere keren uitgeschakeld in de voorrondes, en verder wat 3e plekken in de poulefase) laten dat toch wel zien.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4114 stemmen

En dan vraag ik nog steeds wat je hiermee probeert te zeggen 28 ploegen hebben niets in de CL te zoeken, pas vanaf de halve finales wordt het toernooi echt interessant.

De gehele poulefase is nu ook geen hol aan. Behalve onze poule, omdat er bij ons wel 4 leuke ploegen in één poule zitten.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Apollinisch schreef:

Wanneer heeft een club volgens jou wel iets in de CL te zoeken?

De grote clubs uit Spanje, Engeland, Frankrijk, Italië, Portugal en Duitsland, aangevuld met het nieuwe geld uit het Oostblok. Teams met genoeg kwaliteiten om structureel bij de laatste 8 a 16 van Europa te spelen. De rest doet voor de vorm mee om het schema vol te maken.

Apollinisch

• 21300 berichten
  • 0 stemmen

otherfool schreef:

Real Madrid is het Ajax van de CL, Man City het Feyenoord en VVV het Ajax. VVV heeft in de MML net zo veel te zoeken als Ajax in de CL, wat niet verlet dat het wel eens een leuk succesje kan boeken natuurlijk. Dat zal alleen niet gebeuren in de Kuip of Arena.

Slechte vergelijkingen weer. Als Real het Ajax van de CL is, is niet City, maar Dortmund het Feyenoord van de CL. Qua sfeer, stadion en ambiance, maar ook qua ploeg zijn dat meer gelijkende clubs. Een wedstrijd in Manchester is makkelijker dan in Dortmund. En wat deed Ajax daar ook alweer?

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4114 stemmen

Leuk voor die oostblokkers, maar geen hond die daar naar kraait in West Europa. Zij kunnen beter met elkaar een competitie opzetten.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

rep_robert schreef:

En dan vraag ik nog steeds wat je hiermee probeert te zeggen 28 ploegen hebben niets in de CL te zoeken, pas vanaf de halve finales wordt het toernooi echt interessant.

De gehele poulefase is nu ook geen hol aan. Behalve onze poule, omdat er bij ons wel 4 leuke ploegen in één poule zitten.

Je kan het ook overdrijven. De meeste poules moeten het doen met twee aansprekende teams, en deze poule heef ter gelukkig 3 en een club die een rijke historie heeft maar vooral getypeerd kan worden als vergane glorie.

kos

• 46753 berichten
  • 8899 stemmen

rep_robert schreef:

Leuk voor die oostblokkers, maar geen hond die daar naar kraait in West Europa. Zij kunnen beter met elkaar een competitie opzetten.

.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4114 stemmen

En in staat om nog wel eens van grote ploegen te winnen Wat de aantrekkelijkheid wel bevordert.

En 2 leuke teams in een poule van 4 is gewoon niet genoeg. Wat resulteert in extreem niet boeiende confrontaties deze CL.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4114 stemmen

kos schreef:

(quote)

.

Denk dat geen enkele ploeg erop zit te wachten om ergens naar een uithoek in Rusland te reizen waar het -30 graden is. En dan ook nog eens om 18:00 uur of zo moeten spelen, zodat die wedstrijden altijd al afgelopen zijn voordat de andere wedstrijden beginnen. Heeft niets met Europa te maken in mijn ogen.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Apollinisch schreef:

(quote)
Slechte vergelijkingen weer. Als Real het Ajax van de CL is, is niet City, maar Dortmund het Feyenoord van de CL. Qua sfeer, stadion en ambiance, maar ook qua ploeg zijn dat meer gelijkende clubs. Een wedstrijd in Manchester is makkelijker dan in Dortmund. En wat deed Ajax daar ook alweer?

Het ging natuurlijk om de kwaliteiten (top - subtop/middenmoot - degradatiekandidaat).

Apollinisch

• 21300 berichten
  • 0 stemmen

Ja maar leg dan even uit hoe Ajax een punt kon pakken in Dortmund?

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Dezelfde manier waarop Celtic een punt kon pakken in Barcelona?

Dat soort wedstrijden heb je wel eens. Inderdaad a-typisch, dat wel.

Apollinisch

• 21300 berichten
  • 0 stemmen

otherfool schreef:

Aaaaaaaaaaaaaaaah.

Maar als je Dortmund - Ajax vergelijkt met Barca - Celtic terwijl je de wedstrijd niet gezien hebt ("Heb maar 20 minuutjes kunnen kijken") weet ik genoeg, wij zijn uitgepraat.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

otherfool schreef:

Dezelfde manier waarop Celtic een punt kon pakken in Barcelona?

Dikke bullshit. Celtic verdedigde alleen maar, Ajax is in Dortmund constant in de aanval geweest en had zeker een goede kans of 3, 4.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Apollinisch schreef:

Ja maar leg dan even uit hoe Ajax een punt kon pakken in Dortmund?

Ik dacht dat Ajax (onterecht) had verloren en zonder punten naar huis ging.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

En sommige reacties hier, dat de Ajacieden hier nog de moeite doen om daar op te reageren, ongelooflijk.

Ajax heeft gisteren weer maar eens getoond wat iedereen al lang wist. Namelijk dat het met een onmeetbare afstand de allergrootste club van Nederland is. Ze hebben gedaan waar de andere Eredivisieclubs alleen maar van kunnen dromen. Geniet van deze overwinning en laat jullie dag dan toch niet verpesten door de haters.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Mooie flauwekul discussie weer. Kan de waarheid niet gewoon ergens in het midden liggen?

De selectie van Ajax is inderdaad veel slechter dan die van haar huidige opponenten. Desondanks heeft Ajax zich met 3 punten na 3 wedstrijden tekort gedaan. Bovendien was het vorig jaar met anderhalf been in de volgende ronde, maar werd het feest helaas gedwarsboomd door arbitrale blunders en lamlendige Kroaten.

Ajax heeft onder De Boer laten zien van bijna iedereen te kunnen winnen (behalve van Real Madrid). De Eredivisie stelt in Europa inderdaad niks voor, in Europa spelen namelijk maar 2 landen een echte rol van betekenis. Kan Ajax de komende jaren overwinteren in de Champions League? Als het een keer meezit wel.

Overigens heeft 'Oost-Europa' buiten Sjachtar Donetsk ook niks te zoeken in de Champions League.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Nomak schreef:

En sommige reacties hier, dat de Ajacieden hier nog de moeite doen om daar op te reageren, ongelooflijk.

Ajax heeft gisteren weer maar eens getoond wat iedereen al lang wist. Namelijk dat het met een onmeetbare afstand de allergrootste club van Nederland is. Ze hebben gedaan waar de andere Eredivisieclubs alleen maar van kunnen dromen. Geniet van deze overwinning en laat jullie dag dan toch niet verpesten door de haters.

Je hebt ook helemaal gelijk. Alleen is het lastig om niet op zoveel onzin te reageren.

Apollinisch

• 21300 berichten
  • 0 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Je hebt gelijk, punt blijf hetzelfde, hoe kon Ajax recht hebben op een punt in Dortmund (en daar akelig dichtbij zijn)?

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

'VfL Wolfsburg ontheft Magath uit functie, Jonker genoemd als vervanger' - voetbalzone.nl

Dit kan niet waar zijn

Zou die Jonker echt na Bayern ook Wolfsburg mogen leiden?

Haha om te gieren dit.

Asaharo

• 1042 berichten
  • 624 stemmen

Apollinisch schreef:

Maar als je Dortmund - Ajax vergelijkt met Barca - Celtic terwijl je de wedstrijd niet gezien hebt ("Heb maar 20 minuutjes kunnen kijken") weet ik genoeg, wij zijn uitgepraat.

Ik denk niet dat Otherfool dat zegt. Hij heeft het gewoon over het kwaliteitsverschil en het budget. Dat er uitzonderingen zijn in het voetbal is altijd zo maar dat de uitzondering blijft presteren tegen ploegen met steeds meer budgetten is nagenoeg onbestaande, wat helemaal niets afdoet van de puike prestatie van Ajax gisteren. De enige manier waarop Ajax kan meedingen in de CL is als een of andere rijke Rus of Sjeik jullie clubje opkoopt en de vergane glorie wil doen herstellen.

Montorsi

• 9744 berichten
  • 2390 stemmen

Nomak schreef:

(quote)

Was niet echt onterecht. Ajax had wat kansen in Dortmund, vooral in de eerste helft. Die moeten ze maken, dan loopt de wedstrijd heel anders, dus het was vooral zonde. Maar qua spel en kansenverhouding was Dortmund gewoon beter, overwinning was wel terecht.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Montorsi schreef:

(quote)

Was niet echt onterecht. Ajax had wat kansen in Dortmund, vooral in de eerste helft. Die moeten ze maken, dan loopt de wedstrijd heel anders, dus het was vooral zonde. Maar qua spel en kansenverhouding was Dortmund gewoon beter, overwinning was wel terecht.

Kom, je vergeet nog die enorme kansen meteen na de rust. Ajax had minimaal een punt moeten pakken en met meer scherpte gewoon 3.

PS: Champions League disaster for Man City following Ajax defeat - Soccer Limey in America - Soccer Limey in America - soccerlimeyinamerica.com

Buitenlandse media zijn lyrisch over Ajax

Montorsi

• 9744 berichten
  • 2390 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Kom, je vergeet nog die enorme kansen meteen na de rust. Ajax had minimaal een punt moeten pakken en met meer scherpte gewoon 3.

Die vergeet ik helemaal niet, ik zeg ook dat Ajax wel zijn kansen heeft gehad, maar al met al was het na pakweg 55 minuten eenrichtingsverkeer geworden, zo eerlijk moet je gewoon zijn. Dortmund heeft daarnaast qua aantal en grootte van kansen gewoon meer recht op een overwinning gehad. Een gelijkspel was opzich niet heel onterecht geweest qua spelopvatting van Ajax, maar qua veldspel en kansen was Dortmund wel de betere. Verhouding doelpogingen was 20 om 7, dat zegt wel genoeg toch?

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Ligt eraan hoe groot de kansen waren. Van Ajax herinner ik me hele grote kansen. Eriksen die na 10 minuten had moeten scoren, enorme kopkans voor De Jong toen na de rust, Babel met een grote kans. En BD had er ook wel een paar, maar een punt had het minimaal op moeten leveren.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.