- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #5
Het grote voetbaltopic #5
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Heerlijk voetbalavondje! 
Nu Twente en Vitesse nog.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Eriksen hoort nooit op die manier aangespeeld te worden.
Eriksen hoort inderdaad niet daar aangespeeld te worden, maar hij blonk weer uit in laksheid heel de wedstrijd. Wanneer laat hij nou eens zien dat hij geen talent meer is? Het wordt wel eens tijd dat hij zich meer laat gelden in wedstrijden dit seizoen. Vorig seizoen was hij belangrijk, dit seizoen heb ik hem nog geen enkele keer goed zien spelen.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Echt ongelofelijk dit, echt ongelofelijk. Babel zijn doelpunt was dan geen buitenspel, maar om het dan zo te laten lopen? Echt triest. Zo sta je (als Twente wint) al 7 punten achter op Twente en 4 op Vitesse en PSV (als ze beide winnen). Echt niet normaal, wanneer begint Ajax eens goed en worden ze wakker. Volgende week de Klassieker in de Kuip, dat zal ook wel weer verlies worden en midweeks Man City...
Nog eventjes doorbijten; de winterstop is bijna in zicht
Mentaal ziek! Zoveel talent en zo weinig mentale weerbaarheid. De instelling was vandaag meer dan prima, maar als een drilpudding zakt het zooitje weer vlak voor de eindstreep in elkaar. De Jong en Boerrigter absoluut om te janken!
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Eriksen hoort inderdaad niet daar aangespeeld te worden, maar hij blonk weer uit in laksheid heel de wedstrijd. Wanneer laat hij nou eens zien dat hij geen talent meer is? Het wordt wel eens tijd dat hij zich meer laat gelden in wedstrijden dit seizoen. Vorig seizoen was hij belangrijk, dit seizoen heb ik hem nog geen enkele keer goed zien spelen.
Ik hou het voorlopig nog op de leeftijd. Sneijder en vd Vaart waren op 20 jarige leeftijd bij lange na nog niet zo goed of bepalend als Chris. Tevens heeft Chris geen stabiele factoren of ervaring naast zich; alsof een 20 jarig jochie in staat is om de kar te trekken. Sinds wanneer is dat bij Ajax de verwachting....
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
De Jong, Boerrigter, Sana, Eriksen allemaal weer dramatisch slecht. Vermeer die aan de ene kant goede reddingen verricht, maar dat passje sloeg echt helemaal nergens op en de 3-3 moet hij gewoon hebben. Hij dook niet eens, volgens mij dacht hij dat de bal langs ging ofsow. Nee, dit is echt triest.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
AZ ook al lekker bezig. Heel de Nederlandse top is bij het feestje van Mutu langsgeweest blijkbaar.
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3409 stemmen
NEC speelt ook eindelijk weer eens een keer goed. Jammer van PSV weer. Vanmiddag gebeurde ongeveer hetzelfde bij City helaas; een achterstand snel omtoveren in een voorsprong (en overwinning).
PEN15
-
- 1281 berichten
- 637 stemmen
Tjongejonge zeg, dacht ik dat Juventus Napoli een spannende wedstrijd ging worden, nou vergeet het maar. Verschrikkelijke eerste helft. De uitslagen van vanavond in de Eredivisie maken me wel nieuwsgierig, gaat het eindelijk leuk worden.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Tjongejonge zeg, dacht ik dat Juventus Napoli een spannende wedstrijd ging worden, nou vergeet het maar.
Voor spektakel heden avond diende u te schakelen naar het Casa de Locos in La Coruna.
Een ouderwetse Spaanse kaartenwapperaar, een ontketende Sierd, Messi 3x en de eigen goal van het jaar van Jordi Alba. Toen de kruitdampen waren opgetrokken bleek het 4-5, wat een pot 
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Waarom mogen buitenlandse topclubs overal jonge talenten wegroven maar mag Feyenoord dit blijkbaar niet?
http://www.voetbalzone.nl/d...
Wat is dat voor een corrupte hypocriete bende bij de Fifa?
j0enne
-
- 9613 berichten
- 3800 stemmen
Een keer een spannende wedstrijd mag ook wel, wat kwamen we nog goed weg zeg.
Al was de overwinning natuurlijk dik en dik terecht met 30 schoten en Willem II een stuk of 3 en Vossebelt die de goal van z'n leven maakt.
Maar wat een verschil is dat toch zeg, van Bommel of die trage zak van een Engelaar die het spel maar blijft vertragen. Gelukkig werd die flapdrol na een half uur al gewisseld voor Locadia.
Heerlijk natuurlijk dat Twente en Ajax punten laten liggen! 
Vitesse blijft 't natuurlijk echt goed doen, al moeten ze de komende wedstrijden tegen de echte ploegen.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
Hoe een weekend in 15 speelminuten van verschrikkelijk naar top kan gaan.
Verschrikkelijk begin en dan sta je 70 minuten, waarbij je zelf totaal niet in de wedstrijd zit, tegen een muur te voetballen. Had de hoop na een minuutje of 60 al opgegeven maar op het moment dat die 1-2 erin ging voelde je het geloof groeien. De uiteindelijke overwinning inderdaad niet meer dan verdiend.
Vond het, itt jOenne, wel zuur voor Engelaar. Was zeker niet de slechtste PSV'er op het veld (Derijck was echt niveautje hopeloos) en vond het na die omzetting (hoewel hij tactisch wel te begrijpen was) nou ook niet meteen beter lopen. Is een jongen die zich ook nooit negatief heeft uitgelaten in de pers en vrees wel de impact die dit gaat hebben, gezien het interview met Lens, wel de reactie vanuit de spelersgroep hierop.
Hoop dat Advocaat weet wat hij doet.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
Waarom mogen buitenlandse topclubs overal jonge talenten wegroven maar mag Feyenoord dit blijkbaar niet?
http://www.voetbalzone.nl/d...
Wat is dat voor een corrupte hypocriete bende bij de Fifa?
Aangezien de jongen nog geen 16 is (en je voor je 16e (in Nederland althans) niet benaderd mag worden door een andere club (en hoe komt een 14 jarige Zweed anders aan Feyenoord)) lijkt me het niet heel raar dat de overgang gedwarsboomd wordt.
j0enne
-
- 9613 berichten
- 3800 stemmen
Hoe een weekend in 15 speelminuten van verschrikkelijk naar top kan gaan.
Verschrikkelijk begin en dan sta je 70 minuten, waarbij je zelf totaal niet in de wedstrijd zit, tegen een muur te voetballen. Had de hoop na een minuutje of 60 al opgegeven maar op het moment dat die 1-2 erin ging voelde je het geloof groeien. De uiteindelijke overwinning inderdaad niet meer dan verdiend.
Vond het, itt jOenne, wel zuur voor Engelaar. Was zeker niet de slechtste PSV'er op het veld (Derijck was echt niveautje hopeloos) en vond het na die omzetting (hoewel hij tactisch wel te begrijpen was) nou ook niet meteen beter lopen. Is een jongen die zich ook nooit negatief heeft uitgelaten in de pers en vrees wel de impact die dit gaat hebben, gezien het interview met Lens, wel de reactie vanuit de spelersgroep hierop.
Hoop dat Advocaat weet wat hij doet.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Ik hou het voorlopig nog op de leeftijd. Sneijder en vd Vaart waren op 20 jarige leeftijd bij lange na nog niet zo goed of bepalend als Chris. Tevens heeft Chris geen stabiele factoren of ervaring naast zich; alsof een 20 jarig jochie in staat is om de kar te trekken. Sinds wanneer is dat bij Ajax de verwachting....
Onzin. V/d Vaart en Sneijder waren beter dan Eriksen dit seizoen laat zien.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6114 stemmen
Overigens had ik het nog moeten zien met PSV als Lens gewoon rood had gekregen voor die elleboog. Bizar hoeveel kaarten die al ontlopen is in dit nog prille seizoen (dit, keer of twee opzettelijk hands ...).
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
@ NR
Op 20 jarige leeftijd? Dacht het niet. Staat nog een stuk over op AS met statistieken die er niet om liegen. Tevens heeft Eriksen wel een bar slecht team om zich heen vergeleken met wat Vaart en Wesley om zich heen hadden op hun rwintigste; rondom de periode van Koeman en het succes in de CL.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6114 stemmen
Kan best dat ie een slechter team om zich heen heeft, maar de laksheid waarmee ie speelt en de kinderlijke fouten die ie maakt hebben daar weinig mee te maken.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Rafael van der Vaart geboortedatum: 11-02-1983
2000/01 Ajax 27 7
2001/02 Ajax 20 14
2002/03 Ajax 21 18
En Sneijdertje maakte op 19-jarige leeftijd al het mooie weer in Oranje. Nee, Eriksen komt de laatste tijd niet in de buurt van deze spelers (al was die 2-3 natuurlijk de schuld van Kennis, maar goed).
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
@ NR
Op 20 jarige leeftijd? Dacht het niet. Staat nog een stuk over op AS met statistieken die er niet om liegen. Tevens heeft Eriksen wel een bar slecht team om zich heen vergeleken met wat Vaart en Wesley om zich heen hadden op hun rwintigste; rondom de periode van Koeman en het succes in de CL.
Jij zei dat Eriksen ook veel beter is dan hun waren op 20-jarige leeftijd. Statistieken zeggen me niet veel, aangezien de competitie destijds een stukkie sterker was, dus niet alleen het team waarin ze speelden.
Enkel in assists blinkt Eriksen uit. Belangrijk natuurlijk. Maar als Immers dit seizoen 14 scoort, vind ik hem nog steeds een waardeloze voetballer. 
Sneijder en v/d Vaart hadden meer talent dan Eriksen en lieten dat op die leeftijd ook veel vaker zien.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Kan best dat ie een slechter team om zich heen heeft, maar de laksheid waarmee ie speelt en de kinderlijke fouten die ie maakt hebben daar weinig mee te maken.
True m.b.t. kinderlijke fouten. Dat is een gegeven wat bijtertje Sneijder beter beheerste destijds.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Rafael van der Vaart geboortedatum: 11-02-1983
2000/01 Ajax 27 7
2001/02 Ajax 20 14
2002/03 Ajax 21 18
En Sneijdertje maakte op 19-jarige leeftijd al het mooie weer in Oranje. Nee, Eriksen komt de laatste tijd niet in de buurt van deze spelers (al was die 2-3 natuurlijk de schuld van Kennis, maar goed).
Zit waarheid in, maar toch;
Uit de statistieken blijkt dat Christian Eriksen actiever is geweest dan Wesley Sneijder en Rafael van der Vaart op dezelfde leeftijd. Hij speelde in vergelijking met de oud-Ajacieden meer wedstrijden en de som van zijn goals en assists is hoger.
En ja; Eriksen werd al geselecteerd voor Denemarken toen hij pas 17 was (of net 18 geworden; weet het niet meer).
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Jij zei dat Eriksen ook veel beter is dan hun waren op 20-jarige leeftijd. Statistieken zeggen me niet veel, aangezien de competitie destijds een stukkie sterker was, dus niet alleen het team waarin ze speelden.
Een Eriksen in de positie van Sneijder, met het destijdse materiaal om zich heen zou het denk ik beter doen. Tevens heb je wellicht gelijk, en is vergelijken niet juist omdat de situaties anders zijn. Maar het is oneerlijk om iemand zo te bekritiseren als hij pas 20 jaar is ( het seizoen van de bronzen schoen 19 jaar pas). Een van de meest ervaren Ajacieden op dit moment is 20 jaar, en men verwacht dat hij de kar gaat trekken; belachelijk natuurlijk.
Sneijder en v/d Vaart hadden meer talent dan Eriksen en lieten dat op die leeftijd ook veel vaker zien.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Over het eerste heb ik het nooit gehad.
Het oordelen van het talent is een mening, waarbij we het oneens zijn. V/d Vaart werd destijds gezien als een bijzonder groot talent. Eriksen nu een heel stuk minder. Eriksen lijdt daarnaast veel meer balverlies. Heb je ook van zulke statistieken? Aantal goede passes, aantal maal balverlies, aantal toevoegende acties?
V/d Vaart en Sneijder konden veel meer hun stempel op een wedstrijd drukken en consequenter. Eriksen doet het maar sporadisch.
Daarnaast sla ik doelpunten een stukje hoger aan dan assists.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Ik weet niet wie het hier zei pas geleden (wat ik zelf ook al vaker aanhaal) dat Eriksen te goed is voor het huidige Ajax. Wat heb je aan creativiteit wanneer alles om je heen grossiert in stilstaan of tikjes terug. Mensen als (de huidige) Boerrigter en drama Siem met wie je moet combineren; schei toch uit man.
Laat hem één jaar meedraaien bij Barca op dat niveau van trainen/balcirculatie en je zult zien wat ik bedoel. Blijf er nog altijd bij dat hij de gedoodverfde opvolger van Xavi is wanneer je moet kijken buiten de Barca school.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Ik denk dat bijna iedere speler het beter doet met de spelers van Barca om zich heen.
Ik verwacht absoluut niet dat hij de opvolger wordt van Xavi. Of hij moet echt grote sprongen gaan maken. Dat is ook nog zo'n punt; die laatste stappen zijn vaak het moeilijkst en er zijn er niet veel die dat waarmaken.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Over het eerste heb ik het nooit gehad.
Het oordelen van het talent is een mening, waarbij we het oneens zijn. V/d Vaart werd destijds gezien als een bijzonder groot talent. Eriksen nu een heel stuk minder. Eriksen leidt daarnaast veel meer balverlies. Heb je ook van zulke statistieken? Aantal goede passes, aantal maal balverlies, aantal toevoegende acties?
Balverlies lijden is onvermijdelijk wanneer je ploeggenoten verstoppertje spelen en niet in beweging zijn. Hij voert z'n acties nu tever door om maar een opening te vinden
V/d Vaart en Sneijder konden veel meer hun stempel op een wedstrijd drukken en consequenter. Eriksen doet het maar sporadisch.
Komt omdat het team er naar is.
Daarnaast sla ik doelpunten een stukje hoger aan dan assists.
Arme Xavi. Je hebt ook spelers nodig die ervoor zorgen dat Messi scoort. Het een kan niet zonder het andere. Als ik moest kiezen tussen een geblesseerde Xavi, of een willekeurige voorhoede speler van Barca (ongeacht of hij er 10 of 20 inlegt) dan wist ik het wel
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Tuurlijk niet. Dat niveau gaat ie niet halen. Ook nergens op gebaseerd.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Ik denk dat bijna iedere speler het beter doet met de spelers van Barca om zich heen.
Absoluut waar
Of hij moet echt grote sprongen gaan maken.
Verwacht ik wel
Waar.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.