• 16.399 nieuwsartikelen
  • 180.165 films
  • 12.397 series
  • 34.338 seizoenen
  • 651.613 acteurs
  • 199.700 gebruikers
  • 9.420.804 stemmen

Het grote voetbaltopic #5

zoeken in:

depri83

• 6813 berichten
  • 1492 stemmen

Quido schreef:

Overigens had ik het nog moeten zien met PSV als Lens gewoon rood had gekregen voor die elleboog. Bizar hoeveel kaarten die al ontlopen is in dit nog prille seizoen (dit, keer of twee opzettelijk hands ...).

Dat was geen bewuste elleboog. Een rondzwaaiende arm waar geel gegeven had moeten worden.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Een Eriksen, met het talent waar velen het over hebben, moet veel vaker in scoringspositie komen in de Eredivisie, en sowieso dus veel vaker scoren.

Dat hij dit seizoen belabberd voetbalt, omdat zijn medespelers er niets van kunnen vind ik veel te makkelijk. Als hij echt zo goed is, moet hij opstaan. Natuurlijk is het vervelend dat je de ballen niet terug gepasst krijgt op de juiste momenten, etc, maar het is ook weer niet zo dat zijn medespelers er niets van kunnen. Een echt goede voetballer ziet altijd wel mogelijkheden om de bal kwijt te kunnen. Eriksen lijkt er soms met zijn hoofd niet helemaal bij te zitten.

Voorlopig vind ik dat hij juist individueel te vaak tekort komt.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Naomi Watts schreef:

Tuurlijk niet. Dat niveau gaat ie niet halen. Ook nergens op gebaseerd.

Het is eerder nergens op gebaseerd dat hij het niet gaat halen. Even de aaneenschakeling aan gewonnen talentawards buiten beschouwing gelaten. Ik verwacht dat wanneer Ajax wat meer in zijn ritme gaat komen (binnen 1a2 jaar) dat ook zo zal zijn voor Eriksen. Iedere trainer die met hem werkt voorspelt een fantastische toekomst, in Denemarken was hij hét talent sinds Laudrup (tot voorheen).

Wanneer een Vaart of Sneijder het al tot de absolute top weet te schoppen (Real), zie ik dat bij hem ook wel gebeuren wanneer hij wat meer op leeftijd is.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Materny schreef:

(quote)

Zit waarheid in, maar toch;

Uit de statistieken blijkt dat Christian Eriksen actiever is geweest dan Wesley Sneijder en Rafael van der Vaart op dezelfde leeftijd. Hij speelde in vergelijking met de oud-Ajacieden meer wedstrijden en de som van zijn goals en assists is hoger.

Even de factchecker, Eriksen is ook van februari dus de vergelijking met VdVaart is snel gemaakt:

2009/10 Ajax 15 0

2010/11 Ajax 28 6

2011/12 Ajax 33 7

VdVaart: 69 wedstrijden met 39 goals

Eriksen: 76 wedstrijden met 13 goals

Niet vergeten dat VdVaart 2 zware blessures had aan het begin van zijn carrière. Ik geloof graag dat Eriksen meer assists heeft gegeven, maar hij maakt de vergelijking verder niet echt waar. Het is wel een echt talent (een woord dat ik in tegenstelling tot anderen niet voor elke huistuinenkeuken voetballer gebruik), maar ook een mooi-weer voetballer. Het zal me benieuwen of een topclub het aandurft deze speler te halen.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Een Eriksen, met het talent waar velen het over hebben, moet veel vaker in scoringspositie komen in de Eredivisie, en sowieso dus veel vaker scoren.

Eriksen staat niet diep genoeg om in scoringspositie te komen (net als Xavi); dat is niet zijn schuld. Wel moet hij vaker de opgelegde kansen afmaken; dat is waar.

Als hij echt zo goed is, moet hij opstaan

Met wat meer ervaring en klasse naast hem was dat makkelijker geweest. Een twintig jarig joch moet sporadisch opstaan; en niet op wekelijkse basis, al heeft men helaas wel die verwachting na zijn fantastische tweede seizoenhelft vorig jaar.

.Eriksen lijkt er soms met zijn hoofd niet helemaal bij te zitten.

A.k.a laksheid. Dat is inderdaad waar, en dat is ook mijn grootste punt van kritiek op hem. Tevens trek hij te vaak zijn poot terug in een duel. Met wat meer lef en risico in duels wint hij er 8 meer in een wedstrijd.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Materny schreef:

Iedere trainer die met hem werkt voorspelt een fantastische toekomst, in Denemarken was hij hét talent sinds Laudrup (tot voorheen).

Wanneer een Vaart of Sneijder het al tot de absolute top weet te schoppen (Real), zie ik dat bij hem ook wel gebeuren wanneer hij wat meer op leeftijd is.

V/d Vaart werd het talent sinds Cruijf genoemd in Nederland.

Daarnaast is er een groot verschil tussen de absolute top halen en er te slagen/te blijven.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Even de factchecker, Eriksen is ook van februari dus de vergelijking met VdVaart is snel gemaakt:

2009/10 Ajax 15 0

2010/11 Ajax 28 6

2011/12 Ajax 33 7

VdVaart: 69 wedstrijden met 39 goals

Eriksen: 76 wedstrijden met 13 goals

Niet vergeten dat VdVaart 2 zware blessures had aan het begin van zijn carrière. Ik geloof graag dat Eriksen meer assists heeft gegeven, maar hij maakt de vergelijking verder niet echt waar. Het is wel een echt talent (een woord dat ik in tegenstelling tot anderen niet voor elke huistuinenkeuken voetballer gebruik), maar ook een mooi-weer voetballer. Het zal me benieuwen of een topclub het aandurft deze speler te halen.

Naar wat ik begrijp is er al genoeg interesse geweest de afgelopen jaren. Gelukkig is hij slim genoeg om te blijven, daar waar hij hier ongelimiteerd krediet heeft. Vertrekt hij naar een Roma of Tottenham (bijv.) en speelt hij 3 van zulke klote wedstrijden is het de bank. Vanaf daar is het einde onwikkeling en zal hij absoluut nooit de top bereiken.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Materny schreef:

(quote)

Naar wat ik begrijp is er al genoeg interesse geweest de afgelopen jaren. Gelukkig is hij slim genoeg om te blijven, daar waar hij hier ongelimiteerd krediet heeft. Vertrekt hij naar een Roma of Tottenham (bijv.) en speelt hij 3 van zulke klote wedstrijden is het de bank. Vanaf daar is het einde onwikkeling en zal hij absoluut nooit de top bereiken.

Als hij werkelijk zo'n groot talent is, zullen de desbetreffende trainers niet zo oppervlakkig denken zoals jij nu doet en hem wat meer kansen geven.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

V/d Vaart werd het talent sinds Cruijf genoemd in Nederland.

Dat zeker niet, maar wel een carriere om U tegen te zeggen; en ook hij heeft het maximum haalbare weten te halen op clubgebied. Het lijkt er iig. op dat hij recordinternationaal gaat worden met zijn huidige 29 jaar en 102 caps.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Daarnaast is er een groot verschil tussen de absolute top halen en er te slagen/te blijven.

Waarheid.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

V/d Vaart heet absoluut niet het maximum haalbare op clubgebied weten te halen.

Ik vind hem een goede voetballer, maar altijd nog 2 niveaus minder dan Xavi, die jij noemde.

Voor de rest vind ik Eriksen ook een talent, maar vooral dit seizoen komt het er maar moelijk uit en voegt hij niet veel meer toe dan een gemiddelde Eredivisievoetballer. En dat kan geen goede zaak zijn.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Nicolage Rico schreef:

[Als hij werkelijk zo'n groot talent is, zullen de desbetreffende trainers niet zo oppervlakkig denken zoals jij nu doet en hem wat meer kansen geven.

Kansen geven doen ze in Afrika. Een standaard clubtrainer kan zich het niet permiteren om een zwakke nummer 10 te blijven opstellen (omdat het waarschijnlijk na bepaalde tijd zijn vruchten gaat afwerpen). Wanneer er resultaten behaald moeten worden en het grote geld van belang is dan ben je gezien als de huidige Christian Eriksen bij een Roma, Tottenham of Newcastle.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Materny schreef:

Naar wat ik begrijp is er al genoeg interesse geweest de afgelopen jaren.

Tja interesse is er altijd, zeker voor een talentvolle jonge speler. Maar welke club is daadwerkelijk bereid er pakhembeet 20 miljoen voor neer te leggen? Ik moet het nog maar zien.

Uiteindelijk deemsterde het toptalent VdVaart (ooit op 1 in de top 50 grootste talenten van Europa, daar komt Eriksen alvast niet aan) ook een beetje weg, werd voorbij gestoken door Sneijder en vertrok voor een relatieve habbekrats naar HSV.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Nicolage Rico schreef:

V/d Vaart heet absoluut niet het maximum haalbare op clubgebied weten te halen.

Vaart werd in Madrid gewoon geslachtofferd toen het hele Nederlandse zooitje in de verdomhoek zat. Want de wedstrijden die hij speelde waren over het algemeen gewoon prima. Wat dat betreft heeft hij het maximum gehaald, maar niet weten te behouden (zoals jij al zei)

Ik vind hem een goede voetballer, maar altijd nog 2 niveaus minder dan Xavi, die jij noemde.

Ik ook, maar ik zie dan ook meer perspectief in Eriksen dan in Vaart

maar vooral dit seizoen komt het er maar moelijk uit en voegt hij niet veel meer toe dan een gemiddelde Eredivisievoetballer. En dat kan geen goede zaak zijn.

Klopt als een bus. Maar ik weit dat nogmaals aan de lantaarnpalen om hem heen en zijn nog jeugdigheid. Wanneer het niveau omhoog gaat kan hij moeiteloos mee (zie de tweede seizoenhelft vorig jaar, en die daarvoor). Wanneer het niveau omlaag knalt vliegt hij net zo hard de bocht uit als iedereen.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Een mooie stijl (zoals Eriksen heeft) en een verfijnde techniek wordt te vaak verward met de term "talent".

Vaart deed het niet slecht bij Real Madrid, maar vanwege het feit dat hij het hoogste niveau nooit lang heeft weten vast te houden vind ik niet dat hij het maximum op clubgebied heeft behaald. Hij heeft ook nog nooit de CL gewonnen.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Uiteindelijk deemsterde het toptalent VdVaart (ooit op 1 in de top 50 grootste talenten van Europa, daar komt Eriksen alvast niet aan) ook een beetje weg, werd voorbij gestoken door Sneijder en vertrok voor een relatieve habbekrats naar HSV.

True, maar vorig jaar (na zijn goede periode bij Ajax en Denemarken) zat hij wel bij de laatste shifting van 5 in de Golden Boy award. Andere vier waren Gotze (die uiteindelijk ook won), Alcantara, Wilshere en Hazard.

Wanneer een 19 jarig joch dan al op die lijst staat na een goed seizoen bij een Europese middenmotor dan doe je toch iets goed. Ik ben ervan overtuigd dat hij de draad weer oppakt en zijn verwachte toekomst waar gaat maken.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Materny schreef:

(quote)

Het is eerder nergens op gebaseerd dat hij het niet gaat halen. Even de aaneenschakeling aan gewonnen talentawards buiten beschouwing gelaten. Ik verwacht dat wanneer Ajax wat meer in zijn ritme gaat komen (binnen 1a2 jaar) dat ook zo zal zijn voor Eriksen. Iedere trainer die met hem werkt voorspelt een fantastische toekomst, in Denemarken was hij hét talent sinds Laudrup (tot voorheen).

Ja, zo ken ik er nog wel een paar. Achahbar is de nieuwe Messi. Nee, zo werkt het niet. Dat je een hard on voor die jongen hebt prima maar dit soort uitspraken zijn fanboy voer. Meer niet. Maar we zullen zien, voorlopig is ie nog niet eens goed genoeg voor Granada.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Ja, zo ken ik er nog wel een paar. Achahbar is de nieuwe Messi.

Volgens?

Nee, zo werkt het niet. Dat je een hard on voor die jongen hebt prima maar dit soort uitspraken zijn fanboy voer.

Het was Frank die hem gelijkwaardig zag aan Ozil binnen x aantal jaar, en misschien nog wel beter. Beticht je hem ook van fanboy voer? Om over Jol en OIsen maar niet te spreken. Of de journalisten, en redactie van Tuttosport (Golden Boy). Het is niet dat ik dit uit de lucht grijp oid., mensen met 10x meer verstand van voetbal dan ik roepen het. Tevens bekijk ik het absoluut niet door de bril van een fanboy; dan sluit je je namelijk af van al het negatieve; en er is genoeg negatiefs te melden over Eriksen (laks, niet fel genoeg, slordig etc.)

[quote]Maar we zullen zien [quote]

Eerder dan je denkt. Grappig hoe wispelturig men kan zijn. Toen hij er vorig jaar 20 oid. vrij zette voor de goal was het de omgedraaide wereld.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Materny schreef:

@ NR

Op 20 jarige leeftijd? Dacht het niet. Staat nog een stuk over op AS met statistieken die er niet om liegen. Tevens heeft Eriksen wel een bar slecht team om zich heen vergeleken met wat Vaart en Wesley om zich heen hadden op hun rwintigste; rondom de periode van Koeman en het succes in de CL.

Ja, dit is dat stuk:

Eriksen 'actiever' dan Sneijder - Ajax Showtime - ajaxshowtime.com

Hierin staat dat Van der Vaart in 21 wedstrijden een som heeft van 22, Sneijder met 30 wedstrijden een som van 20 en Eriksen in 33 wedstrijden een som van 26. Ten eerste kan je dit niet vergelijken omdat ze allemaal een andere aantal wedstrijden hebben gespeeld. Daar komt nog bij dat ze allemaal in een ander elftal hebben gespeeld. Het scheelt namelijk een hoop of je met iemand als Ibrahimovic samen speelt of met een De Jong in de spits. Daarnaast waren de tegenstanders anders en ga zo maar door. Die statistieken kun je dus gewoon niet vergelijken. Het is gewoon appels met peren vergelijken. Feit is gewoon dat Eriksen vorig seizoen belangrijk is geweest voor Ajax (7 goals en 15 assists), dit seizoen heeft hij alleen nog niks laten zien.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Kut Ajax. Bah bah bah. Moeilijk zeg, 0-2 en 1-3 uitspelen

En ook nog fijn dat de speler die rood had moeten krijgen de 2e voor Heracles daarna maakt waarna de grensrechter de 2-4 van Ajax onterecht affluit. Wat een dikke shit. Maargoed, de schuld ligt verder gewoon bij dit lamlendige Ajax. Wat spelen spelers als De Jong, Sana, Boerrigter en Eriksen vreselijk slecht zeg. Niet dat de rest het veel beter doet overigens.

j0enne

• 9613 berichten
  • 3800 stemmen

Eriksen is gewoon een overhypte speler...

Soms laat die aardige dingen zien maar meer ook niet.

Van Ginkel, da's pas een toptalent imo. Zelfs in Labyad en Maher zie ik meer.

Maar van die kwal zal natuurlijk nu niks meer terecht komen aangezien die bijna alleen maar op de bank zit.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Eens.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Materny schreef:

Het was Frank die hem gelijkwaardig zag aan Ozil binnen x aantal jaar, en misschien nog wel beter. Beticht je hem ook van fanboy voer?

Als Ajax trainer nou niet de meest objectieve in het voetbalvak.

Om over Jol en OIsen maar niet te spreken.

Van hetzelfde laken een pak. Jol vond hem zelf één van deb etere nummer tiens ter wereld, terwijl ie 'm zelf niet eens op 10 zette. Tja..

Of de journalisten, en redactie van Tuttosport (Golden Boy). Het is niet dat ik dit uit de lucht grijp oid., mensen met 10x meer verstand van voetbal dan ik roepen het.

Ja, dat was Freddy Adu ook, en waar voetbalt ie nu?

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Jol zei dat hij binnen 3 jaar goed, heel goed of fantastisch zou worden. Meer heeft hij niet gezegd. Hij heeft Eriksen op het moment dat hij hem opstelde nooit 1 van de beste tiens ter wereld genoemd.

Eriksen speelt een heel slecht seizoen, simpel. Maar hij heeft wel enorm veel talent. Komt er alleen niet uit met spelers als Poulsen, De Jong en Boerrigter om je heen die niet zo snel handelen als hij doet. En Eriksen mist de mentaliteit van iemand die ook opstaat als het niet draait. Dat deden Sneijder en vd Vaart wel en daarom waren zij verder. Technisch gezien kan Eriksen echt wel met hen mee, maar op veel andere vlakken nog lang niet. Eriksen moet oppassen dat de fans niet uitgekeken op hem raken, want dit fantasieloze voetbal moet hij niet te lang gaan spelen.

Oja. dat Eriksen bij de 5 grootste talenten zit volgens Tutto is natuurlijk wel iets om trots op te zijn. Maar een talent is geen vedette nog, dus het kan dan best gebeuren dat iemand een Adu carriere krijgt. Overigens is die Adu alleen in Amerika enorm opgehemeld, een land waar ze sowieso geen reet van voetbal begrijpen.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Wat een wanvertoning gister zeg. Hoogtepunt was nog dat Ali er eindelijk in kwam. Nieuw aanstormed talent van AZ die van Verbeek geen tot zeer weinig kansen krijgt. Net als Maher trouwens, die er pas inkwam nadat GJ echt geen andere oplossing meer zag en zich meteen al in zijn eerste wedstrijd bewees (behalve voor GJ, want Maher mocht weer een paar wedstrijden wachten tot meer minuten).

Messaoud: 'Eerste speler met zeven liedjes' - AZ.nl

Goede coach, maar ook zo vreselijk koppig. Verbeek kan de gemiddelde AZ-fan echt niet overtuigen dat een Donny Gorter over meer kwaliteiten beschikt dan een Wijnaldum. Of een Reijnen meer kwaliteit bezit dan Lam. En zet Esteban ook maar eens op de bank, dit seizoen kost hij alleen maar punten. Boymans heeft ook laten zien dat hij geen topspits is, zal Luckassen dan echt zoveel slechter zijn?

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Gaat weer lekker in De Koel....

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Natuurlijk weer een tegengoal uit een vrije trap. Dat weet je, net als tegen Groningen, van tevoren met zo'n waardeloze keeper.

En ook weet je van tevoren dat VVV z'n eerste overwinning gaat pakken tegen Feyenoord.

Met zo'n dramatische voorhoede wordt het natuurlijk niks meer.

Fernandez.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ja, die Fernandez mogen ze echt aan Excelsior geven, zelfs met geld erbij ga je er nog op vooruit.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Immers

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Als Ajax trainer nou niet de meest objectieve in het voetbalvak.

(quote)

Van hetzelfde laken een pak. Jol vond hem zelf één van deb etere nummer tiens ter wereld, terwijl ie 'm zelf niet eens op 10 zette. Tja..

(quote)

Ja, dat was Freddy Adu ook, en waar voetbalt ie nu?

Je weet net als ik dat Frank zelden op hoogmoed of onzinnige uitspraken te betrappen is. Ajax trainer of niet. Hij werkt iedere dag met hem, en kent m al sinds hij nog in de B1 speelde. Wie zal hem en zijn potentie dan beter kennen vraag ik me af.

En Jol heeft dat nooit gezegd; wat AL1 al aangaf. Wat Adu betreft, daar pak je me ook een uniek voorbeeld zeg...

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.