- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #5
Het grote voetbaltopic #5
Joy4ever
-
- 4621 berichten
- 1842 stemmen
Ik ben het minus zijn laatste opmerking ook met j0enne eens. Ik kijk niet eens meer naar wedstrijden van Barcelona. Vroeger kon ik absoluut van Barca genieten. In de tijd van Romario, Laudrup, Stoichkov. Maar het Barcelona van de laatste jaren is er één van de kleurloze muizen, oeverloos getik en het constant rollen over het gras. Messi blijft een fenomeen en het is een "eer" om hem live te zien spelen maar dat is dan ook het enige lichtpuntje dat ik kan ontdekken.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Tja, dat jij zo geilt op Barcelona kan ik ook niks aan doen.
Kijk jij ook naar Barcelona zonder Messi? Dan is d'r al helemaal niks meer aan.
Tuurlijk. Ik kijk voor goed voetbal, niet voor vermakelijk voetbal. Maar je hoeft het er niet in te wrijven hoor dat Iniesta de voetbalschoenen van Rodney Sneijder nog niet eens mag strikken
.
Barca en het Spaanse elftal bewijzen al jaren zelfs in niet goede doen het internationale voetbal te domineren met hogeschool voetbal. Als je een voetbalhart hebt, doet dat je wel wat ja.
RuudC
-
- 4636 berichten
- 2529 stemmen
Hou toch op met dat flauwe gezever. Niet iedereen houdt van voetbal op jouw manier.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Gezever? Jij geeft aan dat je liever MM league kijkt dan dit.
Mijn mening heeft er ook niets mee te maken maar een tennisliefhebber geniet van Federer, een basketballiefhebber van Michael Jordan, en een voetballiefhebber van Barca. Die complexiteit zo simpel laten lijken. Of het leuk is om naar te kijken is iets anders, maar Barca uitzetten leek me gister alleen voor Benfica fans gerechtvaardigd.
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
Ik zie ook wel het geniale in het spel van Barcelona maar ik kan inderdaad ook meer genieten van een Premier League wedstrijd die op en neer vliegt. Natuurlijk is het niveau dan minder, geen twijfel maar qua kijkspel is het voor mij leuker dan een eenzijdige Barcelona wedstrijd.
Alhoewel het wachten op weer een geniale actie van Messi het wachten meer dan waard kan zijn. Maar die kijk ik dan later wel in de samenvatting.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Mensen noemen het ook weer oeverloos rollen terwijl Benfica gisteren gewoon weer aan het rond schoppen was.
Dat het leuk is om naar te kijken is een ander verhaal, maar dat is niet de schuld van een ploeg die gewoon doet waar het basisprincipe van de sport om draait. Het is aan alle andere ploegen om er wat leuks van te maken, maar een voetbal filosofie hanteren(en zich er ook daadwerkelijk altijd aan houden) geldt helaas niet voor veel clubs op de wereld.
Stu-Pot
-
- 3491 berichten
- 1189 stemmen
Kijk jij ook naar Barcelona zonder Messi? Dan is d'r al helemaal niks meer aan.
Heb je wel al een wedstrijd gekeken van Barca? Dan zou je toch moeten weten dat het iets meer is dan alleen maar Messi. Of vind je spelers van het niveau Xavi en Iniesta Barca-onwaardig?
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Ik ben het minus zijn laatste opmerking ook met j0enne eens. Ik kijk niet eens meer naar wedstrijden van Barcelona. Vroeger kon ik absoluut van Barca genieten. In de tijd van Romario, Laudrup, Stoichkov. Maar het Barcelona van de laatste jaren is er één van de kleurloze muizen, oeverloos getik en het constant rollen over het gras. Messi blijft een fenomeen en het is een "eer" om hem live te zien spelen maar dat is dan ook het enige lichtpuntje dat ik kan ontdekken.
Barcelona moet veel de bal rondtikken, omdat elke tegenstander met 11 man op een kluitje voor de eigen zestien gaat staan.
Het is het onvermogen van de tegenstander dat de bal zo vaak rond moet alvorens de aanval wordt gezocht.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Saai vind ik het ook niet. Technisch/tactisch fantastisch, schitterende spelers.
Alleen dat eindeloze rollen en vragen om kaarten, echt ongelooflijk hoe vaak ze dat nodig hebben in een wedstrijd. Een duikvereniging. Theatervoetbal in goede en slechte zin.
Jawaddedadde
-
- 5348 berichten
- 2196 stemmen
Alsof andere ploegen dat niet doen. Wat het overigens niet goed praat. Vind ook dat een team als Barcelona dergelijke duikelaars niet nodig heeft.
Barca en het Spaanse elftal bewijzen al jaren zelfs in niet goede doen het internationale voetbal te domineren met hogeschool voetbal. Als je een voetbalhart hebt, doet dat je wel wat ja.
Verder 
Stu-Pot
-
- 3491 berichten
- 1189 stemmen
Saai vind ik het ook niet. Technisch/tactisch fantastisch, schitterende spelers.
Alleen dat eindeloze rollen en vragen om kaarten, echt ongelooflijk hoe vaak ze dat nodig hebben in een wedstrijd. Een duikvereniging. Theatervoetbal in goede en slechte zin.
Zoals iedere ploeg..
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Alsof andere ploegen dat niet doen.
Niet in die mate nee, absoluut niet. Schwalbe is een Duits woord en dat had ooit een reden, inmiddels kunnen we het beter voor een Catalaans begrip vervangen. Er zijn toch weinig ploegen die elke wedstrijd 90 minuten lang bezig de tegenstander een kaart aan te naaien. Een team vol Anthony Lurlings.
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
En als één ploeg dat nou niet nodig heeft is het Barca wel.
RuudC
-
- 4636 berichten
- 2529 stemmen
Gezever? Jij geeft aan dat je liever MM league kijkt dan dit.
Mijn mening heeft er ook niets mee te maken maar een tennisliefhebber geniet van Federer, een basketballiefhebber van Michael Jordan, en een voetballiefhebber van Barca. Die complexiteit zo simpel laten lijken. Of het leuk is om naar te kijken is iets anders, maar Barca uitzetten leek me gister alleen voor Benfica fans gerechtvaardigd.
Nee, het is gewoon enorm stijlloos door in de eerste plaats al te zeggen dat je alleen maar een liefhebber kan zijn als je ook kan genieten van de stijl van barcelona. Het slaat werkelijkwaar nergens. Bekijk je de hele wereld zo zwartwit?
Jawaddedadde
-
- 5348 berichten
- 2196 stemmen
Niet in die mate nee, absoluut niet. Schwalbe is een Duits woord en dat had ooit een reden, inmiddels kunnen we het beter voor een Catalaans begrip vervangen.
Jij houdt met een notitieblokje alle duiken en schwalbes bij? Dit zit - helaas - in het voetbal van tegenwoordig ingebakken. Een jammerlijke trend maar zeker niet beperkt tot Barcelona alleen.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Ze zijn er alleen het meest bedreven in. Lijkt me niet zo moeilijk te constateren.
Stu-Pot
-
- 3491 berichten
- 1189 stemmen
Niet in die mate nee, absoluut niet. Schwalbe is een Duits woord en dat had ooit een reden, inmiddels kunnen we het beter voor een Catalaans begrip vervangen. Er zijn toch weinig ploegen die elke wedstrijd 90 minuten lang bezig de tegenstander een kaart aan te naaien. Een team vol Anthony Lurlings.
Tegenstanders van Barca kunnen zich moelijk schuldig maken aan schwalbes, ze krijgen simpelweg de bal niet. Je moet het dan ook in verhouding bekijken, Barca heeft iedere wedstrijd zo'n 75% balbezit, niet meer dan logisch dat ze zich laten vallen om de zoveelste aanslag op hun kostbare benen te voorkomen.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Nee, het is gewoon enorm stijlloos door in de eerste plaats al te zeggen dat je alleen maar een liefhebber kan zijn als je ook kan genieten van de stijl van barcelona. Het slaat werkelijkwaar nergens. Bekijk je de hele wereld zo zwartwit?
Ik denk dat jij goed voetbal niet kan scheiden van aantrekkelijk voetbal. Toch een flink nuanceverschil.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Ik kijk alleen nog naar stukken van de wedstrijd wanneer Barca speelt. Blijft erg knap, maar gaat op ten duur toch vervelen. Merk dat ik geregeld even 10 minuutjes wegzap wanneer ze spelen.
ASman
-
- 1715 berichten
- 929 stemmen
Zoals iedere ploeg..
Barcelona heeft een universiteitsdiploma op het gebied van goed voetbal spelen ( als je andere ploegen amper de kans geeft om te voetballen, dan doe je het natuurlijk geweldig).
Maar ze hebben eveneens een universiteitsdiploma op het gebied van duiken, klagen en zagen ( tot ze hun zin van de scheids krijgen, waar ze meestal niet al te veel moeite voor hoeven te doen) en regelrecht theater spelen.
Op beide gebieden onklopbaar. Ik volg dus ook de redeneringen van beide kampen op dit forum ergens wel.
En Puyol...afschuwelijke blessure uiteraard. Ik heb hetzelfde voorgehad met mijn knie. Maar het is natuurlijk niet de eerste keer dat Puyol als een wilde ezel in de lucht aangevlogen komt. Per wedstrijd doet hij dit wel zo'n 10 keer. Dan kan je er niet van versteld staan dat zo'n blessure je weleens kan overkomen.
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3782 stemmen
Heb je wel al een wedstrijd gekeken van Barca? Dan zou je toch moeten weten dat het iets meer is dan alleen maar Messi. Of vind je spelers van het niveau Xavi en Iniesta Barca-onwaardig?
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Sanchez en Pedro spelen (vaak) niet centraal en Villa krijgt veel minder minuten of is ook veroordeeld tot de flank.
RuudC
-
- 4636 berichten
- 2529 stemmen
Ik denk dat jij goed voetbal niet kan scheiden van aantrekkelijk voetbal. Toch een flink nuanceverschil.
Er valt niet feitelijk vast te stellen wat 'goed voetbal' en/of 'aantrekkelijk voetbal', dus je zwetst maar wat. Maar goed, je gaat je maar lekker superieur voelen met die mening van je. Ik denk er het mijne van.
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3782 stemmen
Sanchez en Pedro spelen (vaak) niet centraal en Villa krijgt veel minder minuten of is ook veroordeeld tot de flank.
Je zit toch elke wedstrijd te wachten totdat Messi weer één of andere geniale actie heeft waardoor die weer iemand één op één met de keeper zet of gewoon iedereen voorbij gaat en zelf scoort. Villa, Pedro en Sanchez zijn daar gewoon niet tot in staat.
kos
-
- 46714 berichten
- 8870 stemmen
Goed is voor mij niet hetzelfde als vermakelijk. Daar valt verder weinig over te discussieren. Net als dat goede spelers ook gewoon saaie drollen kunnen zijn (*kuch* Messi *kuch*)
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Een voetballer moet in principe voetballen. Het gedoe buiten het veld interesseert me geen zak en irriteert mensen eigenlijk sneller dan dat het wat toevoegt. Laat ze maar lekker alleen focussen op het voetbal. Hoe saaier hoe beter wat mij betreft. Beter dan die mooiboys die alleen maar met zichzelf bezig zijn.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Of het hele PSV elftal
Met hun "tweetjes" bij die rode kaart dit weekend.
Maar anyway, ik vind het vaak wat overdreven. Al vind ik Sanchez en Alves soms wel echt overdrijven. Voor de rest valt het me ook gewoon vaak op dat ze ook echt veel rotschoppen krijgen. Niet meer dan logisch wanneer je de ploeg bent die andere ploegen frustreert. Dat willen mensen nog wel eens vergeten.
Verder is het helaas wel jammer dat het voetbal tegenwoordig alleen nog maar uit mietjes bestaat. En dan maak ik geen onderscheid meer tussen clubs.
Onderhond
-
- 87616 berichten
- 12876 stemmen
Qua theater is er ook niet zoveel verschil tussen Barcelona en andere ploegen, alleen komt het vaak anders over bij Barca.
Ook wanneer ze rustig met 0-2 voorstaan en een wedstrijd controleren blijven ze schoonspringen. Het oogt gewoon zo zielig bij een ploeg die verder de tegenstander van het kastje naar de muur speelt dat het irriteert. Kijk, dat er wat theater komt kijken bij felbevochten wedstrijden waar beide ploegen vol gaan voor winst daar is nog wat voor te zeggen, maar in een makke match als gisteren is het gewoon pijnlijk.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Vind ik niet, want zo mak vond ik die Benfica spelers niet als ik eerlijk mag zijn
Op een gegeven moment lag het spel alleen maar stil vanwege overtredingen.
Onderhond
-
- 87616 berichten
- 12876 stemmen
Elk contact met een Barcelona speler is dan ook een overtreding ... voor een ploeg die zo bewierrookt wordt is het gewoon oneervol en hun imago onwaardig.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.