• 16.000 nieuwsartikelen
  • 179.051 films
  • 12.275 series
  • 34.086 seizoenen
  • 649.268 acteurs
  • 199.285 gebruikers
  • 9.390.823 stemmen

Het grote voetbaltopic #5

zoeken in:

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

Het blijft onbegrijpelijk dat sommige mensen niet van Barcelona kunnen genieten. Soms is het getik - naast het feit dat het bijzonder kundig en moeilijk is - misschien wat te eentonig en langdradig, maar het moment dat ze excelleren is vaak zó ontzettend briljant. Bij vlagen (groot in aantal) spelen ze het mooiste voetbal dat er ooit is geweest.

En dan opmekering als "ja maar, zonder Messi..." Messi speelt daar nu eenmaal. En Iniesta, Xavi en de rest ook, die onderhand wel bewezen hebben de beste voetballers te zijn momenteel.

Verder kan ik me wel irriteren aan het toneel van Dani Alves, Busquets en nog een paar. Dat hebben ze, inderdaad, helemaal niet nodig. Bij Real, om maar een club te noemen , is het helaas niet anders.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

rep_robert schreef:

Een voetballer moet in principe voetballen.

Die kan regelrecht op een tegel.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

Ja al dat gemekker over saaie en lelijke voetballers. Houd je gewoon bezig met voetballen en hang niet de diva uit. Wat kan het iemand verrekken of Messi saai is. Zolang ze hun werk maar goed uitvoeren en de supporters tevreden houden. Wees blij dat er nog top voetballers zijn die geen pagina's gereserveerd hebben in de roddelbladen.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

Denk dat iedereen Messi zou willen zijn, dan komt er jaloezie de hoek om kijken.

Dat "in principe" deed het 'm.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

Genoeg voetballers die dat in principe niet doen

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

Genoeg over gisteren. Wat te denken van vanavond?

De Lage Landen versus de Spanjolen.

pronostiekje:

Anderlecht - Malaga: 1-1 (ach ja, ik heb m'n supportersbril op)

Ajax - Real Madrid: 1-3

DBTim

• 854 berichten
  • 1151 stemmen

Ik gok dat Real ze even hun ding laat doen, vervolgens zal er een grote kans voor Ajax komen die gemist wordt. Dan gaan de koppies een beetje hangen, en is de scherpte weg. Op dat moment zet Real even aan en staan ze binnen 10 minuten op 0-2. Vervolgens vinden ze het wel goed, Ajax speelt nog wel aardig, maar krijgen geen kansen meer. Vervolgens zet Madrid aan het einde van de 2e helft nog even aan, en wordt het ook nog 0-3.

Wat krijg ik van jullie als het precies zo loopt?

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Vorig jaar had je nog een totaal niet gemotiveerd Real maar is in deze poule wel anders. Ze zullen Ajax - met het oog op het weekend - zo snel mogelijk kansloos willen laten. En dat kan prima door sleutelspelers rust te geven. Een Real waar het rommelt binnen de selectie is nog steeds vele maten te groot voor Ajax.

En ja tuurlijk krijgt Anderlecht een pak op de broek. Al gun ik ze het allerbeste, leuke club. Helaas met een onsympathieke trainer.

ASman

• 1715 berichten
  • 929 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Het blijft onbegrijpelijk dat sommige mensen niet van Barcelona kunnen genieten.

Voor jou onbegrijpelijk, voor anderen heel begrijpelijk

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Het zal mij benieuwen. Uiteraard zullen de gedachten van Real vooral bij El Clásico zijn en zal de ploeg van El Único ook met een kleine overwinning of zelfs gelijkspel tevreden van het veld stappen. Aan de andere kant ontbreekt het Ajax nu juist aan (fysiek) vermogen om dan zo'n wedstrijd 'vervelend' te laten zijn voor de voetbaltechnisch veel betere gasten.

Resultaat: Real wint op halve kracht met 1-2.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

ASman schreef:

Voor jou onbegrijpelijk, voor anderen heel begrijpelijk

Het was mij bekend dat ik een mening gaf.

kos

• 46714 berichten
  • 8870 stemmen

Als Ajax een vroege goal maakt kan er nog een hoop gebeuren. Real hoeft maar een slechte avond te hebben en er zit weer een hoop zand in de motor, zal niet de eerste keer zijn dit seizoen.

Normaal gesproken moet het natuurlijk wel een makkie zijn.

kos

• 46714 berichten
  • 8870 stemmen

otherfool schreef:

Aan de andere kant ontbreekt het Ajax nu juist aan (fysiek) vermogen om dan zo'n wedstrijd 'vervelend' te laten zijn voor de voetbaltechnisch veel betere gasten.

.

Inderdaad, dat is uiteraard een groot pluspunt.

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

Real gaat wss wel spelen met een b-elftal. Dat houdt dus in dat Ajax niet hoeft te vrezen voor een Ronaldo of een Di Maria. Barcelona gaat voor alles en iedereen en die punten die je verliest in de Champions League zijn later in het seizoen wel in te halen. In de eerste helft is het bij beide ploegen aftasten, de spelers van Real laten Ajax het spel maken en Ajax durft niet aan te vallen om de angst van een snelle counter. Het gaat goed voor de Amsterdammers, vlak voor rust staat het nog 0-0 en daar tekent de ploeg voor. Maar, net wanneer de geur van de thee al in je neus kruipt, slaan de Spanjaarden toe. 0-1 en een psychologisch zeer slecht moment voor de Amsterdammers. Ajax moet nu wel, maar kan alleen maar blaffen maar niet bijten. Het resultaat, Real maakt de 0-2 en speelt de wedstrijd uit. Misschien dan Ajax op dit moment voor die 1-2 gaan en misschien lukt het ook nog eens, maar ga er maar vanuit dat Real kwalitatief te hoog gegrepen is. Ajax staat onderaan met 0 uit 2.

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Als Ajax naïef hun eigen spelletje gaat spelen zijn ze kansloos. Doen ze het net zo als in Dortmund en hebben ze een beetje geluk, lijden ze een kleine nederlaag.

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

Naomi Watts schreef:

En ja tuurlijk krijgt Anderlecht een pak op de broek. Al gun ik ze het allerbeste, leuke club. Helaas met een onsympathieke trainer.

Ow? Geen fan van John vd Brom?

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Niet echt, maar dat komt bij jou ook nog wel .

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Volgens mij is er niemand fan van John vd Brom hier in Nederland. Blij dat ie naar België is opgerot. Ron Jans ook trouwens, die mag daar ook wel blijven.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Niks mis mee.

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Uitstekend!

Misschien een ideetje voor FC Utrecht?

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Vd Brom is een prima kerel. Nepte ADO wel een beetje toen hij naar Vitesse ging, maar bij Vitesse is hij gewoon weggewerkt vanwege onrealistische eisen. Zal Rutten ook overkomen als hij geen top 3 gaat eindigen dit jaar denk ik.

Benieuwd wat Ajax straks kan. Heb weinig verwachtingen tegen RM, maar we zullen zien.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

nclo schreef:

Real gaat wss wel spelen met een b-elftal. Dat houdt dus in dat Ajax niet hoeft te vrezen voor een Ronaldo of een Di Maria. Barcelona gaat voor alles en iedereen en die punten die je verliest in de Champions League zijn later in het seizoen wel in te halen.

Ach ja, Higuain, Kaka en consorten kan ik ook moeilijk B noemen. Al zijn zij natuurlijk niet van het gemotiveerde soort bankzitters dat dit soort wedstrijden spelen.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Waar komen al die onrealistische uitspraken van de 'prominenten' opeens vandaan? Alsof Ajax makkelijk een goed resultaat moet kunnen halen tegen Real ... Een 1-3 / 1-4 lijkt me realistischer.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Ajax

Kom op helden!

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Vermeer toont gewoon wederom aan een hele goede keeper te zijn. Maar blijf allemaal vooral lachen om zijn lengte. Pakt gewoon weer 2 hele moeilijke ballen.

RuudC

• 4636 berichten
  • 2529 stemmen

Wat voor vies jodencomplot is dat met die ballen? Wel heel makkelijk tijdrekken zo

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Vermeer al zeker 4, 5 geweldige reddingen

Ajax waardeloos. Had een krachtsverschil verwacht maar dit is erg matig. Positief is nog wel de 0-0.

happie

• 6252 berichten
  • 426 stemmen

Manman, die Boerigter is geen schim meer van de speler, die hij voor zijn rugblessure. Je zou haast nog met Ebicillio gaan spelen.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Enige plek waar we de bal vaker dan een keer naar een eigen speler kunnen passen is rond de eigen zestien. En dan ook hoogstens een keer of twee, drie. Snapte die lyrische reacties na Utrecht-uit en Twente-thuis sowieso al niet echt, voetballend was het twee keer al erg matig tegen ploegen die niet eens druk zetten. Onder Jol werd er nog beter gevoetbald toen thuis tegen Real.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Verdiende voorsprong, maar de goal zelf vond ik lucky.

En daar is Quido weer, altijd klaar om te klagen. Je hebt wel door dat we de 1 na beste ploeg van Europa treffen nu he?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.