- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #5
Het grote voetbaltopic #5
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Gaat erom dat de voorzitter van Utrecht dit nu op Ajax probeert af te schuiven.
Wat een lafaard ben je dan. Ik zie geen enkele reden waarom Utrecht supporters nu niet naar de ArenA zouden kunnen komen, jij wel? Daar gaat het om. Het feit dat Ajax de supporters van ADO weer wil toelaten en ADO dat zelf niet wilt is ook weer tekenend(bang dat Ajax ook eens wat support mee kan krijgen in dat vijandige stadion).
Feyenoord is een ander verhaal, maar in de tussentijdse evaluatie kwamen ze ook weer met een onzin conclusie dat ze het nog niet veilig achtten of zo. Gaat natuurlijk ook nergens over, de Klassieker is nu ook al een paar jaar dood.
De voorzitter heeft gezegt dat het misschien beter is om de volgende thuiswedstrijd geen Ajax supporters toe te laten, en zij heel duidelijk dat Ajax fans niks verkeerd deden. Wat had hij dan moeten doen? Zeggen dat Utrecht supporters niet meer welkom zijn in hun eigen stadion? Dat is natuurlijk niet realistisch. Tuurlijk lijkt het nu of Ajax supporters de schuld krijgen, maar volgens mij kan hij weinig anders en probeert hij een duidelijk signaal af te geven (geen Utrecht fans naar Amsterdam), om de KNVB misschien te pleasen. Er gaan toch amper Utrecht fans naar Amsterdam, dus om gewoon geen supporters toe te laten is misschien geen slecht besluit om de KNVB dus te pleasen.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Euhh ja, al het tuig dat zich misdroeg moet gestraft worden. Rotzooi op spelers gooien, zij moeten gewoon gestraft worden. Wanneer je generaliseert en het uitpubliek niet toelaat straf je gewoon de verkeerde mensen. Het wordt eens tijd dat de echte daders gestraft worden.
Indirect worden Ajacieden de schuld gegeven, omdat wij hooghartig en arrogant zouden zijn. Wat een onzin zeg. Gewoon trieste pogingen om je eigen fouten goed te praten. Of is het ook de schuld van AZ supporters dat die Wesley het veld op rende vorig jaar? 
En tsjah, KNVB pleasen...waarom zouden ze vraag ik me af? Nu straffen ook zij weer de verkeerde mensen(de mensen die niets doen en gewoon naar een uitwedstrijd gaan). Pak gewoon de daders, genoeg camerabeelden.

Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Euhh ja, al het tuig dat zich misdroeg moet gestraft worden. Rotzooi op spelers gooien, zij moeten gewoon gestraft worden. Wanneer je generaliseert en het uitpubliek niet toelaat straf je gewoon de verkeerde mensen. Het wordt eens tijd dat de echte daders gestraft worden.
Indirect worden Ajacieden de schuld gegeven, omdat wij hooghartig en arrogant zouden zijn. Wat een onzin zeg. Gewoon trieste pogingen om je eigen fouten goed te praten. Of is het ook de schuld van AZ supporters dat die Wesley het veld op rende vorig jaar? 
En tsjah, KNVB pleasen...waarom zouden ze vraag ik me af? Nu straffen ook zij weer de verkeerde mensen(de mensen die niets doen en gewoon naar een uitwedstrijd gaan). Pak gewoon de daders, genoeg camerabeelden.
(afbeelding)
Inderdaad onzin, daarom is van Dop ook OUD-voorzitter. 
Achja, hoe moet je straffen? 1000 mensen stadionverbod geven voor spreekoren kan niet, degene die wat gooiden natuurlijk wel en die jongen die het veld op rende ook.
Zoveel is er trouwens niet eens gebeurt woensdag. Die keeper van Ajax kreeg een aansteker gegooid naast hem. Hij pakten de aansteker en ging het als een judas een de scheids laten zien (een aansteker die naast hem kwam
) toen kwam de scheids naar hem en kreeg de scheids een aansteker of iets dergelijks tegen hem aan. En hopzakee gestaakt, dan kan je elke wedstrijd onderhand staken.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Jij bagatelliseert het ook al
Lijkt me logisch als een scheidsrechter een aanteker op z'n hoofd krijgt dat hij de wedstrijd stopt. Je kan Cillessen een judas noemen, maar je kan ook die mongolen achter het doel pakken i.p.v. de keeper de schuld te geven. Jij bent net zo erg 
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
Dat morele superioriteitsgevoel van Ajax-supporters waar Van Dop het over heeft klopt natuurlijk precies, maar om ze daarom nou in elkaar te gaan slaan lijkt me wat te veel eer.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Ach, dat is ook wat overtrokken natuurlijk. Het is vooral iets wat de supporters van de andere clubs verzinnen om Ajax te haten. Een Utrecht supporter vindt zichzelf en zijn club vast ook wel beter dan Ajax. Lijkt me niet meer dan logisch...
Daarnaast hebben de supportersverenigingen van beide clubs de laatste jaren veel contact met elkaar onderhouden, echt wel superieur en hooghartig van Ajax 
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Jij bagatelliseert het ook al
Lijkt me logisch als een scheidsrechter een aanteker op z'n hoofd krijgt dat hij de wedstrijd stopt. Je kan Cillessen een judas noemen, maar je kan ook die mongolen achter het doel pakken i.p.v. de keeper de schuld te geven. Jij bent net zo erg
Misschien wel, maar de media maakt het veel groter dan dat het is. Overal lees je het over die supporter die het veld op kwam, daar was niks aan de hand. Wedstrijd gestaakt, jongen gaat het veld op, jongen wordt gepakt en weggedragen. Tuurlijk het is niet goed wat hij doet, maar je kunt het erger maken dan dat het is.
Zelfde met spreekoren, ik weet niet anders dan dat het altijd gebeurt bij Utrecht-Ajax. Buiten viel het ook wel mee.
Ik wil niks bagataliseren, maar je kunt het 'probleem' ook groter maken dan dat het is. Als het bij Zwolle - Venlo was gebeurt was die mediahype er niet en zouden wij er nu niks over praten.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ach ja.
De man is geobsedeerd door PSV en Mertens in het bijzonder. Vergelijk alleen al het aantal reacties van de afgelopen dag van hem mbt de wedstrijden van Ajax (tegen topper Twente) en PSV (tegen degradatiekandidaat VVV) en je weet genoeg.
Shit, je hebt me. Ik heb een PSV obsessie

Ik heb voorgenomen deze week nog een excorsist te bezoeken om de geest Herdgang te verdrijven 
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Misschien wel, maar de media maakt het veel groter dan dat het is. Overal lees je het over die supporter die het veld op kwam, daar was niks aan de hand. Wedstrijd gestaakt, jongen gaat het veld op, jongen wordt gepakt en weggedragen. Tuurlijk het is niet goed wat hij doet, maar je kunt het erger maken dan dat het is.
Zelfde met spreekoren, ik weet niet anders dan dat het altijd gebeurt bij Utrecht-Ajax. Buiten viel het ook wel mee.
Ik wil niks bagataliseren, maar je kunt het 'probleem' ook groter maken dan dat het is. Als het bij Zwolle - Venlo was gebeurt was die mediahype er niet en zouden wij er nu niks over praten.

Onze oppertokkie uit Urecht spreekt weer zeg
Zullen we eens gaan graven in het archief hoe jij reageerde op hooligan Wesley bij Ajax-AZ? Denk dat je niet zo heel positief over Ajax sprak.
Utrecht is een asociale kutclub met mensen die alleen maar domme dingen zeggen, zoals die van Dorp zijn idee dat Ajacieden dan maar thuis moeten blijven als het thuispubliek zit te rellen.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen

Onze oppertokkie uit Urecht spreekt weer zeg
Zullen we eens gaan graven in het archief hoe jij reageerde op hooligan Wesley bij Ajax-AZ? Denk dat je niet zo heel positief over Ajax sprak.
Utrecht is een asociale kutclub met mensen die alleen maar domme dingen zeggen, zoals die van Dorp zijn idee dat Ajacieden dan maar thuis moeten blijven als het thuispubliek zit te rellen.
Als jij het verschil niet ziet tussen een fan die het veld op komt, weinig doet en van het veld wordt gedragen of een fan die een keeper doormidden probeert te trappen.... dan zegt dat wat over jou.
Ik hoor trouwens niemand over die vrouw die afgelopen weekend het veld was opgegaan? Waarom niet? Omdat het dan niet over Ado/Feyenoord of Utrecht gaat?
Dus omdat van Dop (die al weg is) domme dingen zegt is het gelijk waarbij alleen maar stom geluld wordt? 
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Als jij het verschil niet ziet tussen een fan die het veld op komt, weinig doet en van het veld wordt gedragen of een fan die een keeper doormidden probeert te trappen.... dan zegt dat wat over jou.
Ik hoor trouwens niemand over die vrouw die afgelopen weekend het veld was opgegaan? Waarom niet? Omdat het dan niet over Ado/Feyenoord of Utrecht gaat?
Dus omdat van Dop (die al weg is) domme dingen zegt is het gelijk waarbij alleen maar stom geluld wordt?
Het gaat om veiligheid. Als de ene iemand schopt en de ander doet dat niet, dan boeit dat niks. Feit is dat beiden op het veld kwamen en wat kwalijks hadden KUNNEN doen.
En die van Dop is al net zo treurig als voorheen Du Chatinier die ook constant over 020 sprak. Ja, met zulke mensen zorg je er wel voor dat je achterban wat normaler gaat doen he. Not.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Het gaat om veiligheid. Als de ene iemand schopt en de ander doet dat niet, dan boeit dat niks. Feit is dat beiden op het veld kwamen en wat kwalijks hadden KUNNEN doen.
En die van Dop is al net zo treurig als voorheen Du Chatinier die ook constant over 020 sprak. Ja, met zulke mensen zorg je er wel voor dat je achterban wat normaler gaat doen he. Not.
Het gaat om de intentie waarom iemand het veld op gaat.
Wil jij vertellen dat deze vrouw (waar ik voor de rest niemand op hoor) die het veld op gaat, net zo erg is als Wesley. Bij jou redenatie wel, onder het mom van, zij had ook iets kunnen doen,,,
Streakster verblijdt fans bij bekerduel GVVV - Groningen - AD.nl
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Het gaat om de intentie waarom iemand het veld op gaat.
Wil jij vertellen dat deze vrouw (waar ik voor de rest niemand op hoor) die het veld op gaat, net zo erg is als Wesley. Bij jou redenatie wel, onder het mom van, zij had ook iets kunnen doen,,,
Streakster verblijdt fans bij bekerduel GVVV - Groningen - AD.nl
Haha wat een onzin zeg. Niemand weet wat iemand die het veld op rent gaat doen. Misschien had die knakker bij Utrecht wel een mes bij zich. Veld op is veld op. En dat de ene persoon dat agressiever doet dan de andere, dat boeit dan niet.
Een vrouwelijke streaker (zie het nu overigens pas) ziet er leuk uit maar zo iemand moet je ook aanpakken. Veld betreden is veld betreden.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Haha wat een onzin zeg. Niemand weet wat iemand die het veld op rent gaat doen. Misschien had die knakker bij Utrecht wel een mes bij zich. Veld op is veld op. En dat de ene persoon dat agressiever doet dan de andere, dat boeit dan niet.
Een vrouwelijke streaker (zie het nu overigens pas) ziet er leuk uit maar zo iemand moet je ook aanpakken. Veld betreden is veld betreden.
Tuurlijk aanpakken, maar zoals ik al zei. De intentie waarom iemand het veld op gaat is belangrijk. Wesley ging met de intentie om de keeper een trap te geven, wat de intentie was van die Utrechter is onduidelijk, maar als hij iemand had willen mishandelen had hij het wel gedaan, waarschijnlijk gewoon een malloot die te veel gedronken heeft en niet weet wat hij op het veld moet doen, en die vrouw die het veld op ging was gewoon (aandacht)geil.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Tuurlijk aanpakken, maar zoals ik al zei. De intentie waarom iemand het veld op gaat is belangrijk. Wesley ging met de intentie om de keeper een trap te geven, wat de intentie was van die Utrechter is onduidelijk, maar als hij iemand had willen mishandelen had hij het wel gedaan, waarschijnlijk gewoon een malloot die te veel gedronken heeft en niet weet wat hij op het veld moet doen, en die vrouw die het veld op ging was gewoon (aandacht)geil.
Nogmaals, het boeit niet met welk idee iemand het veld op gaat. Dat weet je immers niet als het zover is. Dat die kerel van Utrecht spijt heeft boeit me niet. Dat zal Wesley ook wel hebben. Beiden keihard aanpakken. En die medewerkers van Utrecht moeten eens wat aan die overdreven Ajax haat doen. Afkeer prima, maar wat daar gebeurt is vrij ziek.
kos
-
- 46714 berichten
- 8870 stemmen
Morgen Real weer in die lelijke Arena
.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Morgen Real weer in die lelijke Arena
.
Benieuwd of Ronaldo weer verdrietig of gelukkig is. Dat weet je bij die jongen ook nooit. Hij heeft het zo zwaar als multimiljardair.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3874 stemmen
Hoop dat Ajax die wedstrijd na twee jaar eens met wat meer flair ingaat. Je hebt gewoon een hele reele kans om die wedstrijd te winnen. Zo'n Real Madrid heeft totaal geen zin in die wedstrijd zeker omdat zondag Barca wacht. Profiteer daar eens een keer van.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Hoop dat Ajax die wedstrijd na twee jaar eens met wat meer flair ingaat. Je hebt gewoon een hele reele kans om die wedstrijd te winnen. Zo'n Real Madrid heeft totaal geen zin in die wedstrijd zeker omdat zondag Barca wacht. Profiteer daar eens een keer van.
Je doet net of Madrid een VVV is ofzo. Ajax speelde er vorig jaar ook 2x aardig tegen, zeker vergeleken met het seizoen daarvoor toen het 2 droevige duels waren. Maar Real is gewoon te sterk, geen schande. Ik hoop dat Ajax morgen lekker op hun eigen manier gaat ballen en dan maar zien wat het wordt. Verliezen is geen schande, al het andere zou gewoon goed zijn. Een topduel van Twente winnen staat nog lang niet gelijk aan een topduel van RM winnen. En ze zullen morgen gewoon gemotiveerd spelen. Mourinho heeft liefst 24 spelers meegenomen, alle grote jongens zijn erbij. In deze CL groep zal ook RM geen misstap durven te maken.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3874 stemmen
Doe ik helemaal niet. Ik doe alleen wel alsof er een wereld van verschil zit tussen deze thuiswedstrijd tegen Madrid en de uitwedstrijd van over een paar weken. Die win je never nooit niet als het ergens om gaat. Morgen kun je gewoon 3 punten pakken.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Gewoon 3 punten pakken? Want Real verliest ook wel regelmatig? Dat ze een beetje uit vorm zijn doet niks van hun klasse af, helaas. Hoop dat je gelijk krijgt, maar vertrouw er niet zo op. Jammer dat wij niet AC Milan ofzo in de groep hebben. Die had je dus wel makkelijk kunnen pakken in hun vorm en met hun matige selectie.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
Alleen thuis deed Ajax vorig jaar een tijdje leuk mee met Real. Uit was het kansloos met een grote K.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Alleen thuis deed Ajax vorig jaar een tijdje leuk mee met Real. Uit was het kansloos met een grote K.
Uit had Ajax een prima 1e half uur. In de 1e tien minuten had Ajax gewoon zelfs 0-1 en misschien 0-2 moeten maken. Kijk maar terug. Real is alleen de beste counterploeg ter wereld. Ook als ze niet best spelen zijn ze dodelijk. Thuis ben je vorig jaar genept met 2 afgekeurde goals die geteld hadden moeten worden. Niet dat je op zeker dan een punt had gepakt, maar je was er dichtbij. Uit was het na een goed half uur overigens wel gedaan na de 1-0. Toen werd het snel 3-0 en speelde Real het simpel uit.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
Is ook niet vreemd dat je als Nederlandse club volkomen kansloos bent in Bernabeu. Tegenwoordig. En in de toekomst.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Nu wel, toekomst geen idee. Ligt eraan wat er gaat veranderen in het voetbal. In 96 kreeg Ajax nog een staande ovatie in Bernabeu omdat Real tot op het bot was vernederd door Ajax.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
Wist dat je daarmee zou komen. Vandaar dat ik er bij zei: Tegenwoordig. En in de toekomst. Als er niks gebeurd. Geloof niet dat het "oude systeem" ooit terug keert. In de loop der jaren zijn de ontwikkelingen te hevig geweest en die zie ik niet zo snel wederkeren. Een goede optie lijkt me dan "max van 5 buitenlanders in een elftal". Maar dan zullen de grote voetbalclubs vast gaan zeuren dat in alle andere takken van het bedrijfsleven geen limiet is gesteld qua aantal buitenlanders.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Wel lachen trouwens, Celtic (Ajax veegde hen nog met 4-0 van de mat deze zomer) wint zijn 1e uitwedstrijd in de CL ooit, 2-3 bij het Spartak Moskou van de Zeeuw. Samaras met de winnende vlak voor tijd.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Denk niet dat iemand dat goed had in de poule idd. Wel een keer leuk voor Celtic, krijgen ze ook eens het idee dat ze kunnen voetballen.
jordandejong
-
- 4772 berichten
- 1431 stemmen
Die spits van hun (Hooper) is best wel aardig trouwens. Verder wel leuk voor Celtic inderdaad. Heb de wedstrijd niet gezien maar een uitoverwinning bij Spartak is best knap.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.