- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #5
Het grote voetbaltopic #5
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Toch knap, hele wedstrijd met 10 man en maar 1-0 verliezen...
Sorry, Boerrie vergeten. Trouwens niks aan gemist, speelden erg zwak. 4,5
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Een prachtig staaltje van Único. Ik geef het je te doen, 90 minuten lang City van het matje spelen en dan pas in extremis de beloning krijgen. Een schitterend moment!
Ouwe troll van me
Is gewoon zielig gedrag. Bij Maradona is het sneu, bij Mourinho is het ook sneu. Simpel zat
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Keeper moet gewoon een hoek kiezen en dan maar hopen. Dat heeft echt niks met keeperskwaliteiten te maken, Westerveld kon ook altijd beter pingels tegenhouden dan Sar. Voor de rest heb ik de wedstrijd niet gezien, maar ik geloof best dat-ie een paar ballen op z'n lichaampje heeft gekregen. Nog geen comedycapers schijnbaar, maar de CL duurt nog 5 wedstrijden...
Sar pakte zo vanaf 2000 constant pingels. Nota bene nog in een kwartfinale EK en een CL finale om eens wat te noemen.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Tegen die tijd had-ie alleen al 4 belangrijke strafschoppenseries verloren. 'Nota bene' onder andere in een CL finale en een halve finale EK en WK. Maar enfin, je maakt mij niet wijs dat de beste keepers ook de meeste pingels stoppen. Die strafschop van Dortmund was zo afschuwelijk slecht, daar verbleekten Stam en Ramos nog bij.
Ouwe troll van me
Is gewoon zielig gedrag. Bij Maradona is het sneu, bij Mourinho is het ook sneu. Simpel zat
Bij Maradona vond ik het ook prachtig, kijk maar na in het archief!
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Volgens mij stopte Sar er op Euro 2000 ook gewoon 1, ik meen van Maldini. De rest weet ik niet meer. Maar zo vanaf 2000 werd hij daar ook aardig goed in. Stopte geloof ik als Fulham keeper eens 2 pingels in 1 wedstrijd.
De pingel van Dortmund was overigens slecht ja, maar je moet maar wel goed wachten. De meeste keepers duiken dan al naar een hoek, Vermeer wachtte goed.
Helaas hebben we er geen reet van gehad. Ik ga nu met een katerig gevoel slapen.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Ajax had wel een puntje verdiend, maar ook hier merk ik weer dat wanneer Ajax tegen een wat betere ploeg speelt ik constant met het gevoel zit dat er gewoon geen doelpunten in zitten. Het mist daar voorin aan venijnigheid, slimheid en vooral ervaring. Zo'n Sana is echt een maatje te klein op dit podium. Overigens best verrast door Babel. De snelheid, vooral in de eerste paar meters, zit daar nog steeds goed in.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Overigens had Sarretje ook die tegen Chelsea verloren als Terry niet was uitgegleden en op de paal had getrapt. Het was een fantastische keeper, maar gewoon geen penaltystopper.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ajax had wel een puntje verdiend, maar ook hier merk ik weer dat wanneer Ajax tegen een wat betere ploeg speelt ik constant met het gevoel zit dat er gewoon geen doelpunten in zitten. Het mist daar voorin aan venijnigheid, slimheid en vooral ervaring. Zo'n Sana is echt een maatje te klein op dit podium. Overigens best verrast door Babel. De snelheid, vooral in de eerste paar meters, zit daar nog steeds goed in.
Jammer dat Sigthorsson niet speelde. Dan had je Babel op links gehad en dan had je al 2 stevige spelers voorin gehad. Ben het ook wel met je eens, Ajax mist voorin in dit soort duels stootkracht. Al is het geen schande tegen een goede ploeg als Dortmund. Dit probleem kende Ajax vorig jaar ook al. Tegen Lyon en Madrid scoorden ze 0 goals. Nouja, tegen Madrid 2 maar die werden onterecht afgekeurd. Maar puur als team en als voetballend geheel doet Ajax het vrij aardig in de CL de laatste 3 seizoenen. Er staat ieder geval een hardwerkend collectief. Ik zag bv Sana en Babel regelmatig ballen in eigen 16 wegwerken. Dat zie je Dries Mertens bij PSV niet doen om eens iemand te noemen die onder vuur ligt.
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
Dat zie je Dries Mertens bij PSV niet doen om eens iemand te noemen die onder vuur ligt.
Moet dat nou weer zo'n sneer, het was hier net zo gezellig. 
Ook niet waar trouwens, ook Dries doet z'n verdedigende werk gewoon. De kritiek is dat er aanvallend de laatste weken niks uit zijn voeten komt.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Alderweireld speelde afgezien van dat doelpunt een grandioze pot. Al bijna een nieuwe Vertonghen aan het worden. Verder waren Vermeer, Babel en Blind idd zeer sterk vanavond
Volwassen gespeeld en Eriksen had moeten scoren, zuur dat je verliest. We zullen zondag zien wat overheerst. Als Ajax de komende drie wedstrijden (ADO-uit, Utrecht-uit, Twente thuis) goed doorkomt, zijn ze inderdaad meer volwassen geworden.
Onderhond
-
- 87616 berichten
- 12876 stemmen
Aardige uitslag van Anderlecht al zal het wel weer een oersaaie wedstrijd geweest zijn. WInst van Dortmund toch wel verdiend, zeker op basis van de tweede helft. Was verder best een open wedstrijd, maar het is toch vooral door het geklungen van Dortmund voorin dat het zolang 0-0 is gebleven. Wel terecht dat de penalty gekeerd werd.
Apollinisch
-
- 21299 berichten
- 0 stemmen
Tjemig, die Blind zeg, dat begint zowaar wat te worden. Afgelopen zaterdag tegen RKC terecht verkozen tot man van de wedstrijd en ook vandaag kon 'ie goed mee. Vermeer blijft zich verbeteren (al is daar weinig voor nodig natuurlijk) en speelde vanavond een van z'n betere wedstrijden. Toch jammer dat 'ie zelfs dan nog zo vaak de fout in gaat. Werd door het publiek gewoon uitgelachen toen 'ie na het stoppen van die strafschop de weg totaal kwijt leek en zonder enkele aanleiding om de haverklap de bal de tribunes in schoot. Dat de jong geen grootse voetballer is werd weer 's mooi geillustreerd, stond Janssen daar nou nog maar. Sana heeft nog een hele lange weg te gaan, dat is pijnlijk duidelijk geworden. Deed het niet eens zo vreselijk slecht de tweede helft, maar had in de rust uiteraard gewisseld moeten worden. Grootste tegenvallers waren echter Eriksen en Boerrigter. Twee van Ajax' grootste talenten, maar vandaag allebei erg matig. Babel en Poulsen presteerden beduidend beter en zijn nu al aanwinsten.
Maar al met al toch een verdiende nederlaag. Ondanks die paar kansjes is Ajax toch vooral machteloos geweest en heb ik nooit echt in een gelijkspel of meer geloofd.
Real trouwens erg indrukwekkend, maar baas boven baas, die rushes van Yaya Touré. 
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Keeper moet gewoon een hoek kiezen en dan maar hopen.
Dat is nou net de reden waarom Van der Sar nooit een penalty tegenhield.
Zie ook: Van der Sar: van strafschop kluns naar penalty killer - 1 Minute Manager - 1minutemanager.nl
en
De wetenschap van een penalty | Sport: Voetbal - sport.infonu.nl
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Je hebt gelijk en ik maakte een foute woordkeuze. Bedoelde uiteindelijk dat het tegenhouden van een strafschop niets met keeperskwaliteiten te maken heeft, zoals het scoren van een strafschop niets met voetbalkwaliteiten van doen heeft. Dat op beide te trainen valt is absoluut waar.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Vraag me trouwens af waarom Kompany zijn hoofd als een schildpad intrekt wanneer Ronaldo de 3-2 maakte. Hart had geen kans meer om te reageren; vond het maar een raar moment.
Jawaddedadde
-
- 5348 berichten
- 2196 stemmen
Aardige uitslag van Anderlecht al zal het wel weer een oersaaie wedstrijd geweest zijn.
Nee hoor. Eerste helft was best aardig om naar te kijken. Tweede helft werd het wat minder, vooral omdat Anderlecht niet meer echt aan aanvallen dacht, en Milan eigenlijk te beperkt is om echt druk te zetten.
Joy4ever
-
- 4621 berichten
- 1842 stemmen
Milan stelt sowieso niet veel mee voor. Zullen ook een anoniem seizoen draaien in de Serie A. Anderlecht moet Milan thuis kunnen pakken. En met verder Zenit en Malaga in de poule is een overwintering in de CL zeker mogelijk. Ik hoop het voor ze.
eRCee
-
- 13449 berichten
- 1981 stemmen
Vermeer had best wat aardige reddingen, maar om nu van een sublieme partij te spreken, nou nee. Vooral bij terugspeelballen komt hij ongelofelijk onzeker en paniekerig over, maait de bal maar in het blinde weg. Als lijnkeeper wel prima, maar meevoetballend is het niks.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Het wordt trouwens wel een keer tijd dat Eriksen zich laat gelden in dit soort duels. Gister liet hij af en toe iets leuks zien, maar veelal had hij toch onnodig balverlies. Daarnaast had De Boer gewoon Sulejmani eerder in moeten laten vallen voor Sana, want die jongen kan het nog niet aan. Ik vrees dat dat voor Sana ook zal blijven, want je kan ook niet zeggen dat hij heel jong is. Hij is 'al' 23 en dan ben je langzaamaan geen talent meer.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
En die koekenbakker van een verslaggever elke keer zeggen wanneer Vermeer hem de tribune inschoot. "het is hem vergeven, hij heeft de penal gehouden". Vermeer keepte een prima pot, maar wanneer je als keeper een penal tegenhoudt wil dat nog niet zeggen dat je daarna 5 ballen de 3e ring in mag schieten uit paniek idd.
lucdecoster
-
- 1644 berichten
- 6323 stemmen
Aardige uitslag van Anderlecht al zal het wel weer een oersaaie wedstrijd geweest zijn. WInst van Dortmund toch wel verdiend, zeker op basis van de tweede helft. Was verder best een open wedstrijd, maar het is toch vooral door het geklungen van Dortmund voorin dat het zolang 0-0 is gebleven. Wel terecht dat de penalty gekeerd werd.
Na 45 minuten heb ik de match Anderlecht -Milaan afgezet om naar Ajax te kijken. Het was geen uitmuntende match. Het leek wel of beide ploegen geen doelpunt konden maken. Ik heb dan toch nog een doelpunt kunnen zien juist op het einde met Dortmund. Dortmund vond ik niet al te superieur thuis in de 2de helft. Ik denk dat in die groep des doods Madrid en Manchester de favorieten zijn.
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3782 stemmen
Het wordt trouwens wel een keer tijd dat Eriksen zich laat gelden in dit soort duels. Gister liet hij af en toe iets leuks zien, maar veelal had hij toch onnodig balverlies. Daarnaast had De Boer gewoon Sulejmani eerder in moeten laten vallen voor Sana, want die jongen kan het nog niet aan. Ik vrees dat dat voor Sana ook zal blijven, want je kan ook niet zeggen dat hij heel jong is. Hij is 'al' 23 en dan ben je langzaamaan geen talent meer.
Als je dan ziet dat wij Labyad bijna gratis de deur uit hebben gedaan...
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Eriksen loopt over van talent, maar moet niet blijven denken dat ie daar alles mee kan bereiken. Ook gisteren weer veel te lichtzinnig en nonchalant, resulterend in balverlies en een slechte aanname bij de kans die een zekere 0-1 had moeten zijn. Moet ervoor blijven werken.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Als je dan ziet dat wij Labyad bijna gratis de deur uit hebben gedaan...
Brrr als ik er zo even bij stilsta heeft PSV echt wel een ongelooflijk onuitstaanbare rotploeg met irritante individuen als Mertens, Strootman, Van Bommel en kort geleden nog Labyad.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
slechte aanname bij de kans die een zekere 0-1 had moeten zijn. Moet ervoor blijven werken.
Er zat ook een klote stuit in die pass van Babel, een pass waarbij Eriksen licht moest inhouden om hem te kunnen aannemen. Met de aanname zelf was weinig mis. Tevens ook gewoon goed gekeept van die Duitser. Was absoluut niet zo makkelijk als het leek.
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3782 stemmen
Brrr als ik er zo even bij stilsta heeft PSV echt wel een ongelooflijk onuitstaanbare rotploeg met irritante individuen als Mertens, Strootman, Van Bommel en kort geleden nog Labyad.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Erg veel zin in Chelsea - Juve 
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Och, Suarez blijft 't toppunt!
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
Ik zie de link tussen de transferwaarde van Labyad en jouw mening over het karakter van de PSV-selectie ook niet.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.