- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #5
Het grote voetbaltopic #5
depri83
-
- 6813 berichten
- 1507 stemmen
Pirlo miste het jaar ervoor wel een Panenka. Helemaal uitrekenen kan je het gewoon niet, dus de adoratie als het lukt en de negatieve reacties als het niet lukt vind ik altijd wat overdreven.
Die adoratie als het wel lukt heb jij bij mij dan ook niet gezien. Je moet gewoon eindeloos oefenen op penalty's net zolang tot je hem moeiteloos redelijk hard in de bovenhoek kan schieten dan is elke keeper kansloos.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Als kansen missen een kunst was...
Man man, hoeveel wil er hebben Anderlecht
Maar goed, ik gun het onze Belgische vrienden (en John) ook wel. Leuke revanche van Proto met die bal oppakken in de laatste minuten; heb het zelden gezien dat een tegenstander al rond de 20 (?) minuut geel krijgt voor tijd rekken.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Oeps:
De UEFA is een onderzoek gestart naar de incidenten bij Feyenoord - Dynamo Kiev, zo meldt het Algemeen Dagblad vandaag. Bij het duel werd er door Feyenoord fans vuurwerk afgestoken en werden er voorwerpen op het veld gegooid. Feyenoord ligt zoals bekend onder een vergrootglas bij de Europese voetbalbond
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2389 stemmen
Was te verwachten natuurlijk. Hopelijk blijft het bij een boete.
Anders moeten de tribunes van de nieuwe Kuip maar zo ver van het veld gebouwd worden dat die "supporters" het veld niet meer halen...
Onderhond
-
- 87684 berichten
- 13035 stemmen
heb het zelden gezien dat een tegenstander al rond de 20 (?) minuut geel krijgt voor tijd rekken.
Eerste geel was denk ik rond de 40e minuut. Maar het moet wel een recordaantal krampgevallen zijn denk ik. Behalve dan de laatste 10 minuten, toen waren de krampen weg bij AEL 
stfuympos
-
- 13369 berichten
- 732 stemmen
Anders moeten de tribunes van de nieuwe Kuip maar zo ver van het veld gebouwd worden dat die "supporters" het veld niet meer halen...
RuudC
-
- 4636 berichten
- 2529 stemmen
Beetje jammer dat de harde kern van Feyenoord nergens lessen uit trekt.... 
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Voetbalzone - Ajax en PSV vrezen Europees fiasco van concurrenten in titelstrijd
Nou vind ik die Brands maar een eikel, maar ik ben het in deze wel met hem eens. Twente, Hveen en Feyenoord is minder relevant in deze, maar het zou ook met het oog op de titelstrijd fijn zijn als Twente in de EL blijft spelen.
Buiten dat, het zou voor Nederland wel dieptriest zijn als we in september met alleen Ajax en PSV het Europese seizoen starten.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Beetje jammer dat de harde kern van Feyenoord nergens lessen uit trekt....
Zitten helaas te veel mongolen tussen voor wie zelfs de lagere school al te hoog gegrepen was. Rest is schijnbaar niet in staat om sociale controle toe te passen.
RuudC
-
- 4636 berichten
- 2529 stemmen
Ik vind het vooral zonde voor Feyenoord. Jarenlang ploeteren om er weer bovenop te komen en dan zitten er weer lui in je eigen aanhang die alles verpesten.
kos
-
- 46782 berichten
- 8927 stemmen
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
De maatregelen moeten ook gewoon vooral veel strenger. Al keurt de harde kern dit ook gewoon af, in vak S en X wordt je in zo'n geval gelijk tot de orde geroepen. Dus dit afschuiven op de harde kern is ook onterecht.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Zo, eindelijk zijn we wakker in Nederland. Henriksen hoogstwaarschijnlijk naar AZ. Magistrale aankoop. Ajax? PSV? AZ is gewoon titelkandidaat.
kappeuter (crew films)
-
- 74730 berichten
- 5988 stemmen
depri83
-
- 6813 berichten
- 1507 stemmen
Zo, eindelijk zijn we wakker in Nederland. Henriksen hoogstwaarschijnlijk naar AZ. Magistrale aankoop. Ajax? PSV? AZ is gewoon titelkandidaat.
Stond bij PSV ook op het lijstje maar moesten eerst spelers voor vertrekken. Ook goede verhalen over gehoord deze Henriksen. Rosenborg heeft trouwens al bevestigd.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Ajax? PSV? AZ is gewoon titelkandidaat.
Niks nieuws.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Stond bij PSV ook op het lijstje maar moesten eerst spelers voor vertrekken. Ook goede verhalen over gehoord deze Henriksen. Rosenborg heeft trouwens al bevestigd.
Klopt, was ook echt een goede aankoop geweest. Zou gehaald worden als Toivonen wegging begreep ik? Schijnt idd weergaloos te zijn, de keren dat ik 'm zag was ie behoorlijk indrukwekkend.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Niks nieuws.
Voordat steunpilaar Moisander weggekaapt werd klopt het, maar hiermee compenseer je veel en ga je er zelfs ver op vooruit. AZ is voor mij titelkandidaat numero uno, met PSV vlak daarna. Ajax en Twente mogen tot speelronde 30 ook nog wel hopen.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
We zullen zien. AZ heeft nog altijd een zeer smalle groep, dat gaat ze punten kosten. Wanneer een Altidore zou wegvallen kom je al uit bij Boymans of Gudmundsson (word je niet vrolijk van). Zwakke backs als Gorter en Marcellis, nu ook Moisander weg. Op het middenveld hebben ze redelijk veel goede keus.
Nee; circa 9 van AZ zijn van degelijk niveau; daarachter kom je al uit bij namen als Boymans, Reijnen en Berghuis; hoogstens middelmaat.
stijf
-
- 342 berichten
- 232 stemmen
Zo, eindelijk zijn we wakker in Nederland. Henriksen hoogstwaarschijnlijk naar AZ. Magistrale aankoop. Ajax? PSV? AZ is gewoon titelkandidaat.
Uitstekende speler, maar niet het type speler dat Ajax nodig heeft, Henriksen moet het vooral hebben van zijn dynamiek en het vermogen om box-to-box te spelen. Een speler die nogal eens aansluit bij de spitsen en zo'n speler hebben we al in de vorm van Siem de Jong. Neemt niet weg dat het een goede aankoop is van AZ.
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2389 stemmen
Was uiteraard ook niet serieus bedoelt. 
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2389 stemmen
Beetje jammer dat de harde kern van Feyenoord nergens lessen uit trekt....
Is waarschijnlijk niet eens (deels) de harde kern. Gewoon een paar van die jonge gassie, die hun emoties niet onder controle hebben en heel dom wat dingen op het veld gooien.
Edit: wat NW ook zegt. Al gaat (een deel van) de harder kern ook niet vrijuit natuurlijk.
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2389 stemmen
Zo, eindelijk zijn we wakker in Nederland. Henriksen hoogstwaarschijnlijk naar AZ. Magistrale aankoop. Ajax? PSV? AZ is gewoon titelkandidaat.
En vorig seizoen vond je het nog lachwekkend dat mensen AZ als titelkandidaat zagen, terwijl ze er toch op achteruit zijn gegaan. 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Haha ja, maar toen hadden ze niet de Scandinavische Hamsik
.
Het leeuwendeel van de "harde kern" leven voor Feyenoord en die doen dit soort dingen niet. Ze zijn tot in veel in staat maar dit hoort er niet toe, en past al helemaal niet bij de code.
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2389 stemmen
Toen hadden ze de goede Elm en Moisander nog.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
En Holman, en in mindere mate Poulsen.
Buiten Viergever om is hun verdediging niet veel bijzonders. En voor de rest is de spoeling gewoon te dun wanneer blessures en schorsingen een feit worden. Ik zal ze niet afschrijven als titelkandidaat, maar denk dat het toch een 3e a 5e plek gaat worden.
Nog twee dagen voor we met lijstjes kunnen gaan strooien hier. Zolang er geen gekke dingen gaan gebeuren meer kwa transfers lijkt het me toch weer tussen PSV en Ajax te gaan; met Twente als dark horse.
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2389 stemmen
Ze zijn een outsider. Eigenlijk net zo hard als Feyenoord. Hoewel Feyenoord met Pelle een grote titelkandidaat is natuurlijk. 
Holman vind ik niet bijzonder en voegde niet veel toe, al is het fijn voor de breedte. Elm was hun belangrijkste speler vorig seizoen.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Zal die drie elke dag van de week opgeven voor Henriksen.
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2389 stemmen
Niet zo overdrijven, Watts. 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Die beste jongen heeft mij met Fifa12 drie keer op rij de CL bezorgt, en heeft altijd contractverlenging geaccepteerd. Mag ik even?
.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

