- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #5
Het grote voetbaltopic #5
DMF
-
- 1042 berichten
- 385 stemmen
Indi was gisteren, op die wereldpass na, vrij matig. Sowieso is hij regelmatig veel te traag en anticipeert hij ondermaats. Nelom viel gisteren enorm sterk in, met veel power en veel meer dynamiek. Verdedigend is hij wel een stuk minder doorgaans.
Ik vond 'm wel goed eigenlijk. Heeft duidelijk op zijn donder gehad van Koeman en oogde eindelijk weer eens gretig en scherp. Won zijn duels, zat er een paar keer goed tussen en inderdaad een prima pass op Boëtius. Nelom vond ik vorig seizoen overtuigend in zijn eerste optredens, maar daarna oogde het allemaal wel heel nonchalant en verdedigend te kwetsbaar. Zijn eerste acties gisteren waren niet goed (had ook al snel geel), maar tweede helft was prima. Een redelijke back-up, meer niet. Maar Indi schijnt overmorgen al weer te kunnen trainen, dus erg veel gaan we hem niet in actie zien waarschijnlijk.
Van Geel laat De Vrij heus niet voor minder dan 10 mln lopen. Is echt een stuk meer waard dan Fer of Wijnaldum en die zouden volgens sommigen hier samen nog geen 5 mln op gaan brengen,
Van Geel is een goede onderhandelaar, maar tien miljoen voor een CV met een éénjarig contract, een paar interlands en vier Europa League plus twee voorronde Champions League potjes, is echt hoogst onrealistisch. Voor verdedigers wordt sowieso al niet veel geld neergelegd en De Vrij moet het eerst nog maar eens allemaal laten zien. Zo overtuigend is hij dit seizoen ook niet.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2366 stemmen
Ik vond 'm wel goed eigenlijk. Heeft duidelijk op zijn donder gehad van Koeman en oogde eindelijk weer eens gretig en scherp. Won zijn duels, zat er een paar keer goed tussen en inderdaad een prima pass op Boëtius. Nelom vond ik vorig seizoen overtuigend in zijn eerste optredens, maar daarna oogde het allemaal wel heel nonchalant en verdedigend te kwetsbaar. Zijn eerste acties gisteren waren niet goed (had ook al snel geel), maar tweede helft was prima. Een redelijke back-up, meer niet. Maar Indi schijnt overmorgen al weer te kunnen trainen, dus erg veel gaan we hem niet in actie zien waarschijnlijk.
Met Nelom werd er veel meer vooruit gespeeld. Heeft natuurlijk ook met het wedstrijdbeeld te maken, maar hij viel echt gretig en krachtig in. Ik ben het met je eens dat er meer potentie in BMI zit, maar ik vraag me af of dat op de linksbackpositie zal zijn. Ook verwacht ik dat Nelom het zwakker gaat doen naarmate hij speelt. Het lijkt wel of hij dan minder gefocust is.
Mooi dat BMI er snel weer bij is.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Nederland staat weer op zijn kop terwijl er niks is gebeurd, typisch Nederland.
En terecht! Dit fysiek geweld staat voor eeuwig op het netvlies gebrand van onze kindertjes. Psychologen in opleiding krijgen een crash course om snel in te kunnen spelen op de traumatiserende fall out van deze veldslag, die ongetwijfeld niet lang meer op zich laat wachten. Zelfs Chuck Norris huilt zich iedere avond in slaap na het zien van deze schokkende beelden.
depri83
-
- 6805 berichten
- 1491 stemmen
Vanavond is er een stille tocht voor Joris en Pownews schijnt vanmiddag de capuchon van het hoofd van Lens te hebben getrokken waarna ze hem een rondje hebben achtervolgd op de Herdgang.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Om het shirtje trekken een halt toe te roepen wordt er voortaan enkel nog naakt gespeeld.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
"Met Mallenco zijn onze cijfers slechter dan bij anderen. De enige competitiewedstrijd die we verloren was met hem", foeterde interim-coach Jordi Roura op de persconferentie.

eRCee
-
- 13448 berichten
- 1980 stemmen
En terecht! Dit fysiek geweld staat voor eeuwig op het netvlies gebrand van onze kindertjes. Psychologen in opleiding krijgen een crash course om snel in te kunnen spelen op de traumatiserende fall out van deze veldslag, die ongetwijfeld niet lang meer op zich laat wachten. Zelfs Chuck Norris huilt zich iedere avond in slaap na het zien van deze schokkende beelden.
Jaja, drijf er de spot maar mee, maar het zijn en blijven gewoon treurige taferelen, symptomatisch voor de voetballertjes en het volstrekt onsportieve gedrag in deze sport, van tijdrekken en schwalbe's tot het eindeloos mekkeren tegen en zelfs maltraiteren van scheidsrechters. Ik kan me geen andere sport voor de geest halen waar dergelijk kinderachtig en onsportief gedrag zo geintegreerd is met de sport zelf en goedgepraat wordt. En dat is inclusief het darten.
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Lens stond hem op te wachten al een hele poos na de wedstrijd. Dat is wel wat anders dan deze in the heat of the moment actie.
Poe poe.. Dat is wel heel wat inderdaad.
Toen de heilige Messi dat een paar weken terug deed op die back van Madrid de huid vol te schelden werd dat ook afgedaan alsof het de normaalste zaak van de wereld was..
Begrijp me goed, ik vind Lens behoorlijk sneu, Willems dubbel zo sneu, maar laten we niet gaan overdrijven zeg.
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Jaja, drijf er de spot maar mee, maar het zijn en blijven gewoon treurige taferelen, symptomatisch voor de voetballertjes en het volstrekt onsportieve gedrag in deze sport, van tijdrekken en schwalbe's tot het eindeloos mekkeren tegen en zelfs maltraiteren van scheidsrechters. Ik kan me geen andere sport voor de geest halen waar dergelijk kinderachtig en onsportief gedrag zo geintegreerd is met de sport zelf en goedgepraat wordt. En dat is inclusief het darten.
Er is ook geen andere sport zo commercieel als voetbal. In Nederland dan. Ik neem tenminste aan dat je geen cricket en curling volgt.
$pecial
-
- 1147 berichten
- 553 stemmen

Misschien heeft niemand het opgemerkt, maar Dries was ook van de partij. De stennis schopper 
Hier kan ik nou wel om lachen.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Jaja, drijf er de spot maar mee,
Als het aan mij lag kregen de clubs ook puntaftrek. Maar dat is wellicht de Ajacied in me die spreekt
De neutrale liefhebber zegt me dat individuele schorsingen van enkele wedstrijden voldoende moeten zijn.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Heb nog Derksen en Frank de Boer vandaag teruggekeken. Prettig interview, ook de nodige kritische onderwerpen over zijn verleden (vertrek Ajax, Nandrolon etc) en ook zijn visie op een hoop zaken. Het bevestigt wederom wat ik al lang vond; de Boer is een held. Prettig mens, goede vakman.
Zondag zit van Bommel bij Derksen. Benieuwd of Mark zelfkritisch is, of dat hij alle gele kaarten af doet als onzin.
Redlop
-
- 8961 berichten
- 3566 stemmen
Wat ik wel vreemd vind is dat hij spijt heeft van de verbanning van El Hamdaoui. Dat leek me juist een verstandige zet om te laten zien dat rotte appels in een ploeg geen kans van slagen hebben.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Wat ik wel vreemd vind is dat hij spijt heeft van de verbanning van El Hamdaoui. Dat leek me juist een verstandige zet om te laten zien dat rotte appels in een ploeg geen kans van slagen hebben.
Zo zei hij het niet. Hij had het alleen misschien iets anders aan willen pakken met de eerste wedstrijd van de Boer als Ajax coach, toen el Hamdaoui op de bank gezet werd en dat pas bij de wedstrijdbespreking hoorde. Maar de Boer bevestigde tegen Derksen duidelijk dat niemand het groepsproces kan verpesten. Ofwel, hij staat wel achter de verbanning.
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Dat interview van Derksen is vanavond toch pas?
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Dat interview van Derksen is vanavond toch pas?
Zondagavond 21.15 is het altijd op RTL7 
Herhaling is altijd maandags na VI.
En op bepaalde sites vind je de uitzending ook al snel terug haha.
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3705 stemmen
Poe poe.. Dat is wel heel wat inderdaad.
Toen de heilige Messi dat een paar weken terug deed op die back van Madrid de huid vol te schelden werd dat ook afgedaan alsof het de normaalste zaak van de wereld was..
Begrijp me goed, ik vind Lens behoorlijk sneu, Willems dubbel zo sneu, maar laten we niet gaan overdrijven zeg.
Ging me meer om de wat manke vergelijking met de beelden van Barca. Er is natuurlijk een verschil tussen in de wedstrijd boos worden en na een half uur? bedenktijd. Messi lijkt me overigens ook weinig soeps buiten het voetbal. Ziet er zo dom uit.
Verder is dit topic toch 1 en al overdrijven. Het gaat tenslotte al tig pagina's over een paar mannen die met een balletje spelen.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Deze hele site gaat helemaal nergens over. Een stel mensen die een paar regels tekst uit hun hoofd leren en vervolgens uitspreken...
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Sneijder scoort voor Galatasaray, komen van 0-2 terug tot 2-2.
j0enne
-
- 9608 berichten
- 3780 stemmen
Lekkere goal van Sneijder.
Staan wel achter mede dankzij deze eigen goal:
jordandejong
-
- 4772 berichten
- 1431 stemmen
What the hell is er met Johan z'n oog??
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Aardig mooie goal van Wesley! 
nclo
-
- 1494 berichten
- 157 stemmen
En dan moesten wij Interpol erbij halen om te kunnen bewijzen dat er omkoping plaatsvond in Turkije 
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.