- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #5
Het grote voetbaltopic #5
Minken
-
- 668 berichten
- 494 stemmen
Tja, Indi niet echt aan te rekenen als centrale verdediger zijnde. Lijkt me dat Advocaat Zanka ook niet kwalijk neemt dat ie niet zo sterk was.
Indi mag van mij wel weg, want daar heb je een beter alternatief voor om handen. Wel moet Koeman eens leren gewoon de beste vier op te stellen (al was Mathijssen wel sterk gister).
Mathijsen is na winterstop de beste verdediger bij Feyenoord. En hij stelt waarschijnlijk ook de sterkste op als hij met Indi op de linksback speelt. Ik snap dat gezeur van Indi niet zo, beste linksback van Nederla...
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Nou, als ik dus Liverpool was zou ik ook vragen naar die dooie spelmomenten. Pelle is trouwens een aanvallende kopper, dat vergt toch andere kwaliteiten. Moisander en Alderweireld kunnen ook wel een aardige bal koppen......aanvallend. Verdedigend zijn ze zwak in de luchtduels. Al verbeteren zij zich wel daarin.
Anyway, Liverpool is vooral een fysieke ploeg waar weinig voetbal in zit. Dan zou ik toch wel wat luchtkracht willen hebben achterin. Ik zou zeker geen Nederlandse verdedigers halen op dit moment 
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2366 stemmen
Nou, als ik dus Liverpool was zou ik ook vragen naar die dooie spelmomenten.
Hoort erbij, uiteraard. Neemt niet weg dat de Vrij en BMI daar slechts een onderdeel van zijn en dat ze daarin kunnen/moeten groeien.
Pelle is trouwens een aanvallende kopper, dat vergt toch andere kwaliteiten. Moisander en Alderweireld kunnen ook wel een aardige bal koppen......aanvallend. Verdedigend zijn ze zwak in de luchtduels. Al verbeteren zij zich wel daarin.
Gisteren deed Pellè het anders uitstekend. Maar het is en blijft een noodoplossing. Al is lengte bij dode spelmomenten een must.
Anyway, Liverpool is vooral een fysieke ploeg waar weinig voetbal in zit. Dan zou ik toch wel wat luchtkracht willen hebben achterin. Ik zou zeker geen Nederlandse verdedigers halen op dit moment
Dat wil niet meteen betekenen dat ze altijd een ploeg willen zijn die het van fysiek moeten hebben ipv voetbal. BMI is overigens puur een fysieke verdediger. Aan de bal blijft hij matig. De Vrij is wel een voetballende verdediger.
Over je laatste zin: dat komt waarschijnlijk omdat Ajax geen goede (en Nederlandse) verdedigers heeft. 
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2366 stemmen
Mathijsen is na winterstop de beste verdediger bij Feyenoord. En hij stelt waarschijnlijk ook de sterkste op als hij met Indi op de linksback speelt. Ik snap dat gezeur van Indi niet zo, beste linksback van Nederla...
Op dit moment doet Indi het slecht op linksback. Maar de concurrentie in Nederland is niet groot op die positie. Na de winterstop blijkt andermaal dat Indi geen echte back is.
Mathijsen heeft toch een aantal maal lopen schutteren achterin, na de winterstop. Ik vond hem een periode voor de winterstop juist erg sterk. Maar het blijft lastig als je geen snelheid hebt. Hij moet het hebben van tactiek en slimmigheidjes. Maar dat resulteert tegenwoordig in opstootjes in catacomben. 
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Mwoah, wat ze zeggen bij VI altijd klopt wel. Overal spelen grote negers achterin, die heb je eigenlijk ook nodig. Vooral de Joost Broerse-Pelle vergelijking ging ook wel op. Hier in Nederland heeft iedereen opeens moeite met Pelle omdat hij een beetje lengte heeft. In Frankrijk en andere landen lachen ze om spitsen met deze lengte.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2366 stemmen
Mwoah, wat ze zeggen bij VI altijd klopt wel. Overal spelen grote negers achterin, die heb je eigenlijk ook nodig. Vooral de Joost Broerse-Pelle vergelijking ging ook wel op. Hier in Nederland heeft iedereen opeens moeite met Pelle omdat hij een beetje lengte heeft. In Frankrijk en andere landen lachen ze om spitsen met deze lengte.
Dat is niet alleen omdat Pellè lengte heeft. Hij gebruikt zijn lichaam goed. Is haast niet van de bal te krijgen. Ik begrijp wel weer dat je de kwaliteiten van Feyenoordspelers omlaag probeert t te praten. 
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Kwaliteit en Feyenoord in één zin gaat ook niet samen inderdaad
Ik heb verder geen idee eigenlijk, had hem in de ArenA laatst niet gezien namelijk 
Minken
-
- 668 berichten
- 494 stemmen
Stond je zeker in je blote bas wooohoohhoooo te schreeuwen.
Minken
-
- 668 berichten
- 494 stemmen
Nederland staat weer op zijn kop terwijl er niks is gebeurd, typisch Nederland.
depri83
-
- 6805 berichten
- 1491 stemmen
Die Jan-Hermen de Bruijn heeft echt een klap van de molen gehad.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Stond je zeker in je blote bas wooohoohhoooo te schreeuwen.
Don't get me started
Ik heb vooral de PSV aanhang gehoord op de televisie. Pas na de voorsprong kwamen jullie er af en toe doorheen met wat verplichte hand in hand liedjes.Maar nee, hij was gewoon nergens te bekennen
Minken
-
- 668 berichten
- 494 stemmen
Het zal wel niet gebeuren, maar om dit nou te gaan roepen is toch wel triest en heel makkelijk om te scoren.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2366 stemmen
Nederland staat weer op zijn kop terwijl er niks is gebeurd, typisch Nederland.
Haha, als dat gebeurt, gaat het land pas op zijn kop.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Volkomen terecht, alles in het belang van Ajax(aangezien die spelers van ons zelf nooit willen profiteren)
En tegelijkertijd ook allebei 5 duels zonder publiek, aangezien de supporters overal de schuld van krijgen.
mjk87 (moderator films)
-
- 14552 berichten
- 4532 stemmen
Ik zat meer te denken aan degradatie naar de Topklasse, lijkt me reëler. Met een paar puntjes aftrek stel je bij lange na geen daad. En Lens uiteraard strafrechtelijk vervolgen. Mis ik nog iets?
Overigens lijkt me dat dan weer geniaal, 3 punten aftrek en dan als Ajax zijnde met 1 punt voorsprong kampioen worden. Dan is het land te klein.
mjk87 (moderator films)
-
- 14552 berichten
- 4532 stemmen
(afbeelding)
En dan nog met een spelfout erin ook, nog schandelijker eigenlijk.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Vond dit van de week ook mooi staaltje negatieve beeldvorming rondom voetbalsupporters:
16 jaar cel voor Ajaxhooligan Rick H. - AD.nl
Tuurlijk belachelijk wat hij heeft gedaan, maar het heeft niets met een Ajax wedstrijd in het algemeen te maken. Omdat hij een seizoenskaartje van Ajax in zijn zak heeft zitten staat er gelijk dat een Ajax hooligan celstraf heeft gekregen.
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Zie net pas de beelden, in Spanje lachen ze zich hier een kriek om, kom nou. Wat een aanstellerij, beetje duwen en trekken, niks aan het handje.
Puntenaftrek 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
ELF zit zeker in Amsterdam.... Onzinnige stemmingmakerij. Totaal onbekend blad, probeert er wat PR uit te halen. Sukkels.
'Puntenaftrek voor Feyenoord en PSV na opstootje tussen spelers' - bnr.nl
Daarbij verwacht ik bij puntenaftrek een bestorming a la het Maasgebouw, maar dan dij de directeur KNVB thuis. 
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Gaat nergens over inderdaad, verwacht ook niet dat het zo'n vaart zal lopen. Zoals otherfool zegt, in Spanje lachen ze hier om.
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3705 stemmen
Mee eens. Minimaal 10 punten.
En Mertens paar wedstrijden geschorts omdat die te laf was om mee te doen! Pfff eerst zo cool op de foto met ze buddy's en als ze zijn hulp nodig hebben in de kleedkamer blijven. Watje!
Dat argument is best stompzinnig trouwens dat ze elders erom lachen. Alsof het dan moet kunnen. Wij zijn hier toch ook beschaafder dan in het zuiden van Europa. Laten we dat een beetje koesteren.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ze mogen Verhoek schorsen, daar zou ik dan weer best mee kunnen leven. 
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Ja, want in Spanje schoppen en trappen ze er altijd op los in de catacombes en krijgen ze er applaus voor van de Spaanse voetbalbond 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ach kom op zeg, was wat shirtje trekken, doen ze bij corners ook de hele tijd. Zwaar overdreven allemaal. Enkel Lens verdient een reprimande....
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Speciaal voor Jan Hermen 'dit heb ik nog nooit gezien' de Bruijn dan maar:
Met het 'beschaafde Nederlandse' commentaar van Sierd.
mjk87 (moderator films)
-
- 14552 berichten
- 4532 stemmen
Maar dat was 's nachts om iets voor enen en waren de kinders met hun tere zieltjes al naar bed. Wel geweldige pot dat.
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3705 stemmen
Toch om het niet te overdrijven was dit wel anders hoor Otherfool. Lens stond hem op te wachten al een hele poos na de wedstrijd. Dat is wel wat anders dan deze in the heat of the moment actie.
Neemt niet weg dat die straf overdreven zou zijn en ook nergens over gaat dat stukje. En indd vooral Lens een mafkees is. Volgende week is iedereen het alweer vergeten.
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Maar van mijn part krijgt Lensie Lensie en misschien nog een paar anderen ook wel een boete of schorsinkje maar het stelt allemaal zo weinig voor... Bijna iedereen is gewoon aan het sussen.
Voor het akkefietje bij Barca - Madrid kreeg Mourinho trouwens 2 en Villanova 1 wedstrijd schorsing, en Marcelo, Ozil en Villa kwamen er ook met 1 potje vanaf.
Er werd geen puntenaftrek afgekondigd 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.