• 15.963 nieuwsartikelen
  • 178.998 films
  • 12.271 series
  • 34.076 seizoenen
  • 649.163 acteurs
  • 199.256 gebruikers
  • 9.389.050 stemmen

Het grote voetbaltopic #5

zoeken in:

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

Het is moeilijk in te schatten hoe goed Siem de Jong eigenlijk is. Hij doet mij een beetje denken aan Kuyt, weinig techniek maar wel een geweldige mentaliteit. Of zie ik dat verkeerd?

Trouwens, Utrecht moet die (edit mod: gescheld verwijderd) Kali lekker op de tribune trappen. Die ondankbare hond mag van mij daar lekker wegrotten.

Joy4ever

• 4620 berichten
  • 1841 stemmen

Chucky92 schreef:

Het is moeilijk in te schatten hoe goed Siem de Jong eigenlijk is. Hij doet mij een beetje denken aan Kuyt, weinig techniek maar wel een geweldige mentaliteit. Of zie ik dat verkeerd?

Cijfers liegen niet . Maar Siem moet het idd meer van zijn mentaliteit hebben dan van zijn techniek. Daarom zijn veel Ajax fans ook zo kritisch op hem. Maar ja, een speler als Siem heeft dit Ajax keihard nodig. Als hij de tweede seizoenshelft heel blijft dan is Ajax de grootste titelkandidaat.

j0enne

• 9608 berichten
  • 3780 stemmen

Wereldelftal 2012:

Iker Casillas (Real Madrid)

Dani Alves (Barcelona), Marcelo (Real Madrid), Gerard Piqué (Barcelona), Sergio Ramos (Real Madrid)

Xabi Alonso (Real Madrid), Xavi (Barcelona), Andrés Iniesta (Barcelona)

Lionel Messi (Barcelona), Radamel Falcao (Atlético Madrid) en Cristiano Ronaldo (Real Madrid)

Tellen alle stemmen uit Spanje dubbel ofzo?

Kompany en Thiago Silva moesten sowieso allebei in 't centrum ten koste van Pique en Marcelo.

Yaya Toure i.p.v. Xabi Alonso.

Zlatan i.p.v. Falcao.

kos

• 46713 berichten
  • 8868 stemmen

Ja. eens met jouw namen in verdediging en Touré. Falcao vind ik niet zo vreemd.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

Joy4ever schreef:

Als hij de tweede seizoenshelft heel blijft dan is Ajax de grootste titelkandidaat.

Niet overdrijven. In veel wedstrijden zie je hem niet. Heeft daarnaast teveel balverlies en is voetballend vaak matig. Wel knap dat hij bijna in alle topwedstrijden scoort. Sowieso heeft hij veel scorend vermogen, zeker voor een aanvallende middenvelder). Lijkt mij ook dat hij in de basis van Ajax hoort.

kos

• 46713 berichten
  • 8868 stemmen

Ik zou zeggen:

----------------------Cech-------------

S. Ramos-----Kompany-----T. Silva-----Lahm

------Xavi----------Toure-------Iniesta----

Messi----------------Falcao-----------C Ronaldo

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

Joy4ever schreef:

(quote)

Cijfers liegen niet . Maar Siem moet het idd meer van zijn mentaliteit hebben dan van zijn techniek. Daarom zijn veel Ajax fans ook zo kritisch op hem. Maar ja, een speler als Siem heeft dit Ajax keihard nodig. Als hij de tweede seizoenshelft heel blijft dan is Ajax de grootste titelkandidaat.

AL vind ik wel dat Siem bij vlagen een perfecte bal aanname heeft en dat hij op de vierkante meter best veel met de bal kan. Juist door zijn techniek is hij zo ver gekomen.

Het is denk ik vooral een gebrek aan (handeling)snelheid dat hem in veel wedstrijden de das om doet. Hierdoor oogt een speler gelijk ook lomp, terwijl hij dat niet is. KJH heeft dat ook, maar tovert bv altijd wel omhalen uit de doos.

j0enne

• 9608 berichten
  • 3780 stemmen

kos schreef:

Ja. eens met jouw namen in verdediging en Touré. Falcao vind ik niet zo vreemd.

Falcao is inderdaad niet vreemd maar Zlatan was bij Milan de koning en doet gewoon precies hetzelfde bij PSG. Da's toch echt heel erg knap hoor! Falcao alleen bij Atletico. Bijna 30 in 2012 en Zlatan 35 bij allebei in 2012.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Bij Porto ook magnifiek gepresteerd, en Falcao trekt een middelmatig team helemaal op, Zlatan heeft altijd ondersteuning van teamgenoten gehad.

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

Er wordt in zo'n geval ook meer van je verwacht. Bovendien hadden Atletico en Porto ook geen slecht elftal.

Tevens moeten wij er ook maar gewoon bij neerleggen dat die hele lijst de komende 10 jaar sws 70% Barcelona is en de rest. Dan heb je nog dat Spanje de laatste toernooien uitzonderlijk heeft gepresteerd. Dan wordt Zlatan wel ff overrompeld, wat desondanks vrij onterecht blijft.

j0enne

• 9608 berichten
  • 3780 stemmen

70% Barcelona? Dan moeten d'r wel wat aankopen komen die fenomenaal gaan spelen.

Alleen Messi en Iniesta zijn zekerheidjes. Xavi is namelijk al 32, Pique vind ik overschat en Dani Alves is te wisselvallig.

kos

• 46713 berichten
  • 8868 stemmen

Pique hoort natuurlijk nooit van zn leven in dat lijstje en Dani Alves is idd veel te wisselvallig.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Jaapie, 'De Rots Van Kampen' Stam in dienst bij Ajax

Zal zich onder andere met het eerste, jong en de jeugd van Ajax gaan bezig houden als o.a. defensive coach. Wat een eindbazen hebben wij inmiddels verzameld

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

Is dit wel de officiële lijst? Op Reddit staat namelijk 'According to Belgian Media'.

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12875 stemmen

Gemeld door de media, niet de lijst van de Belgische Media wss.

Sporza

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Naomi Watts schreef:

Bij Porto ook magnifiek gepresteerd, en Falcao trekt een middelmatig team helemaal op, Zlatan heeft altijd ondersteuning van teamgenoten gehad.

Bij AC Milan was het toch echt Zlatan die de kar trok, voor de rest hadden/hebben ze niet veel meer.

%%%%%%

• 2543 berichten
  • 1234 stemmen

Pique heeft het laatste seizoen onder Pep nauwelijks gespeeld (ik weet verder niet of hij nu wel een basis plaats heeft) ,maar vreemd is het dat hij in dat elftal staat.

Voor Casillas moet natuurlijk Cech of Thibaut courtois.

AZ wil geld zien en blokkeert Pellè-betaling Feyenoord aan Parma - voetbalzone.nl

Goede zaak, aanpakken die handel !

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

Hoewel ik Courtois doodgraag als beste keeper van de wereld wil zien, is het nog wat te vroeg daarvoor. Met Atletico wel de EL gewonnen maar geen CL weten te verzilveren. Ook de afwezigheid van de Duivels op het EK zal hierin een factor spelen.

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

Materny schreef:

Jaapie, 'De Rots Van Kampen' Stam in dienst bij Ajax

Zal zich onder andere met het eerste, jong en de jeugd van Ajax gaan bezig houden als o.a. defensive coach. Wat een eindbazen hebben wij inmiddels verzameld

Kunnen wij niet handelen of zo? Krijgen jullie Japie en dan krijgen wij Hennie Spijkerman terug

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

Guardiola: 'Ik keer komend seizoen terug als trainer' - voetbalzone.nl

Lijkt er dus toch op dat het slechts een sabbatical year van Peppie was.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Hij mag ook wel naar Alkmaar komen.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Messaoud twee maanden niet in actie voor AZ - FCUpdate.nl

Het zit de Marokkaanse Messi ook niet mee verdomme!

Exclusief: Messaoud: "Verbeek en ik kunnen door ??n deur, laat ik het daarop houden" - SoccerNews.nl

Bedankt GJ Verbeek. Die loopt dus gratis de deur uit.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Kale Japie terug bij Ajax

De visie van Cruijff wordt steeds meer geperfectioneerd. Ik ben een trots Ajacied. Wat een machtige kern uitvoerders bezit Ajax nu zeg. Stam, Jonk, Bergkamp, de Boertjes, Overmars, vd Sar en noem ze op. Daar kan heel Europa minus Bayern stikjaloers op zijn.

nclo schreef:

Kunnen wij niet handelen of zo? Krijgen jullie Japie en dan krijgen wij Hennie Spijkerman terug

Hennie wordt zeer gerespecteerd bij Ajax, die mag van mij nog jaren blijven.

Je zal ze ergens anders vandaan moeten halen

depri83

• 6811 berichten
  • 1491 stemmen

Hennie Spijkerman is toch geen naam.

Denk je dat die jongens iets kunnen opsteken van een man die alleen bij PEC en de Eagles heeft gespeeld...

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

depri83 schreef:

Hennie Spijkerman is toch geen naam.

Denk je dat die jongens iets kunnen opsteken van een man die alleen bij PEC en de Eagles heeft gespeeld...

Laten we de carriere van Dick Advocaat er eens bijpakken als speler:

Dick Advocaat - Wikipedia - nl.wikipedia.org

Roda, Sparta, ADO, Utrecht. Allemaal middenmoot clubjes. Wat zegt het dus? Uiteindelijk beoordeel je iemand op zijn capaciteiten.

Spijkerman is een uitstekende assistent. Niet voor niets wilde de Boer Spijkerman er perse bij hebben toen hij gevraagd werd hoofdtrainer van Ajax te worden. Uitstekende veldtrainer, mentor en steunpilaar.

depri83

• 6811 berichten
  • 1491 stemmen

Herkennen we cynisme niet meer A&L?

Waar ik op doelde was het feit dat, hoewel grote namen, sommigen die je opnoemt als waar andere clubs jaloers op zouden moeten zijn, als trainer of bestuurder zich nog amper bewezen hebben.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

depri83 schreef:

Herkennen we cynisme niet meer A&L?

Waar ik op doelde was het feit dat, hoewel grote namen, sommigen die je opnoemt als waar andere clubs jaloers op zouden moeten zijn, als trainer of bestuurder zich nog amper bewezen hebben.

Potver, nee deze had ik niet door

Ben het overigens eens met je hoor. Maar ik vind wel dat de juiste mensen de juiste functies hebben. Alleen Bergkamp als assistent is een kleine twijfel, aangezien hij me zeer introvert lijkt. Maar verder kan ik me goed vinden in de aanwezige namen bij de aanwezige functies. Al zal vd Sar wel afwachten worden.

%%%%%%

• 2543 berichten
  • 1234 stemmen

Waarom heeft Di Matteo de prijs niet gewonnen ?

Hij heeft het rommeltje van Villa Boas op moeten ruimen en heeft ook nog eens de CL met aantrekkelijk voetbal gewonnen.

Waarschijnlijk kijken mensen tegenwoordig alleen maar Spaans voetbal.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Omdat Di Matteo maar een paar maanden dat seizoen coach was, ergens 5e of 6e in Engeland werd en met ontzettend veel mazzel (Chelsea was in elke ronde echt duidelijk de mindere) de CL won? Alsnog knap gedaan hoor, maar meer niet.

Wel weer mooi dat Mourinho niks wint.

depri83

• 6811 berichten
  • 1491 stemmen

Nr 4 voor Messi.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.