- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #5
Het grote voetbaltopic #5
%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
Hij heeft zeker niet minder wedstrijden gecoacht als Del Bosque..
Messi 
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Di Matteo is gewoon de enige die recht had op die prijs. Doet met Chelsea wat niemand hem kon voordoen.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Tja, waar gaat die gouden bal nog over? Gewoon een populariteitsprijs.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dude
.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Messi 
Levende legende in ons midden.
%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
Het is gewoon een populariteitsprijs geworden inderdaad.
Hij heeft 91 goals gescoord, maar op beslissende momenten gemist o.a. een zeer belangrijke penalty tegen Chelsea.
Hij heeft buiten de beker (?) geen andere prijzen gewonnen met Barca of Argentinië.
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Gouden Bal is bij mijn weten nog altijd een individuele prijs, geen collectieve. Dus volkomen terechte winnaar. Eigenlijk zou daar zelfs geen discussie over gevoerd mogen worden.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Buiten zijn 91 goals schoot de Argentijnse steraanvaller meer dan 20 records/prestaties aan flarden afgelopen kalenderjaar.
Weet bij god niet hoe de NOS aan 20 records/prestaties komt, maar mocht het zo zijn (ongetwijfeld wel) dan is er natuurlijk geen twijfel wie de bal moet winnen.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Hij heeft 91 goals gescoord, maar op beslissende momenten gemist o.a. een zeer belangrijke penalty tegen Chelsea.
Hij heeft buiten de beker (?) geen andere prijzen gewonnen met Barca of Argentinië.
Haha hij heeft 91x gescoord, maar je rekent hem 1 gemiste pingel aan? 
Buiten dat is dit een individuele prijs. Dat hij geen grote prijs won is niet zo relevant.
DBTim
-
- 854 berichten
- 1151 stemmen
Ronaldo deed het natuurlijk ook uitstekend in de penaltyreeks tegen Bayern
%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
Ik zeg toch niet dat Ronaldo hem moest winnen
.
Ik geloof dat Ronaldo er geen anm trouwens.
Verder geeft Nomak onder me het netjes aan waarom de goudenbal naar vriendjespolitiek ruikt.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Belachelijk gewoon. Paar jaar geleden is Ronaldo topschutter maar wint Messi prijzen met Barcelona: Gouden Bal voor Messi. Nu wint Ronaldo de prijzen: Gouden bal nog steeds voor Messi.
Sneijder wint alles wat er te winnen valt met Inter en loodst Nederland naar de finale van het WK: Gouden bal voor Messi.
Wat een belachelijke zeikprijs is dit. Net zo belachelijk als dat wereldelftal met enkel spelers uit de Primera Division en zelfs Pique in plaats van Kompany.
DBTim
-
- 854 berichten
- 1151 stemmen
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Belachelijk gewoon. Paar jaar geleden is Ronaldo topschutter maar wint Messi prijzen met Barcelona: Gouden Bal voor Messi. Nu wint Ronaldo de prijzen: Gouden bal nog steeds voor Messi.
Sneijder wint alles wat er te winnen valt met Inter en loodst Nederland naar de finale van het WK: Gouden bal voor Messi.
Wat een belachelijke zeikprijs is dit. Net zo belachelijk als dat wereldelftal met enkel spelers uit de Primera Division en zelfs Pique in plaats van Kompany.
Je haalt echt alles door elkaar. Messi was in die jaren natuurlijk ook extreem bepalend om die prijzen te winnen. Dus heel terecht dat hij die prijzen won. Al had Iniesta hem in 2010 ook kunnen krijgen voor een weergaloos WK. Maar ok, daar kan je over twijfelen.
Ronaldo heeft er de laatste jaren geen recht op gehad, er was gewoon steeds 1 betere.
Sneijder had de gouden bal ook niet meer dan Messi verdiend. Wel had Sneijder in 2010 in de top 3 moeten eindigen.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Sneijder had de gouden bal ook niet meer dan Messi verdiend.
DMF
-
- 1042 berichten
- 385 stemmen
Het jaar was voor Pellè net wat te kort om serieus om de Gouden Bal mee te dingen. Nieuwe kansen in 2013, dan verwacht ik hem er zeker bij.
Joy4ever
-
- 4620 berichten
- 1841 stemmen

%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
Sneijder had de gouden bal ook niet meer dan Messi verdiend. Wel had Sneijder in 2010 in de top 3 moeten eindigen.
Hoezo ?
Omdat Messi een weergaloos WK speelde met Argentinië of omdat Barca mede door Messi van Inter won ?
Sneijder won 3 belangrijkste club prijzen, was mede topscoorder van het WK waar hij ook nog eens de finale in mee speelde...
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Sneijder was toen weergaloos, maar dat waren meer spelers. Iniesta, Xavi en Messi waren toen ook steengoed.
Kijk, Messi verpulverde dit jaar elk individueel record. Dan verdien je de prijs voor beste speler.
De prijs voor beste team zal Barcelona niet krijgen over 2012. Zoals Guardiola terecht de prijs voor beste coach niet kreeg vanavond. Daarbij kijk je namelijk wel naar prijzen. Het was logisch dat Del Bosque won, EK winst is toch erg bijzonder.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Hoezo ?
Omdat Messi een weergaloos WK speelde met Argentinië of omdat Barca mede door Messi van Inter won ?
Sneijder won 3 belangrijkste club prijzen, was mede topscoorder van het WK waar hij ook nog eens de finale in mee speelde...
Omdat Messi toen ook extreem bepalend was, sowieso voor Barca.
Ben er overigens wel mee eens dat Spaans voetbal wel erg overhyped wordt. Iemand als van Persie had toch ook wel over heel 2012 in de top 3 moeten komen lijkt me.
Verder, boeiend. Het zal mij worst wezen wie deze prijzen pakt. De echte prijzen worden in mei verdeeld. Sowieso snap ik niet dat er prijzen over een kalenderjaar zijn. Die moet je per seizoen houden.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Die gouden bal verkiezing is nog saaier dan dat tikkie takkie spel.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Ook opmerkelijk 
9 van de laatste 12 edities werden gewonnen door iemand van Barca of Real. Misschien nog wel meer in verhouding, heb niet verder dan 2001 gekeken wie won. Alleen Ronaldo (Manu), -andere-Ronaldo (Inter) en Kaká (Milan) vallen buiten de Spaanse boot.
%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
Omdat Messi toen ook extreem bepalend was, sowieso voor Barca..
En Sneijder niet voor Nederland en Inter waar hij meer mee bereikte ?
Volgens mij kijken ze daar alleen Spaans voetbal...
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Het was logisch dat Del Bosque won, EK winst is toch erg bijzonder.
Dan is Di Matteo zijn prestatie veel indrukwekkender. Met een Chelsea dat enorm verzwakt is als je het vergelijkt met het Chelsea van enkele jaren terug doet hij gewoon wat zelfs El Special Único hem niet kon voordoen.
Montorsi
-
- 9721 berichten
- 2382 stemmen
is hier nou serieus een discussie gaande of die Gouden Bal terecht is of niet? 
Van de vier op een rij lijkt me juist deze onbetwistbaar.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Benieuwd hoe Ronaldo hierop reageerde. Iemand een foto van zijn kop toen de uitreiking bekend werd gemaakt? 
Montorsi
-
- 9721 berichten
- 2382 stemmen
Ronaldo zou toch allang weten dat hij zeker niet ging winnen lijkt me.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Ronaldo zou toch allang weten dat hij zeker niet ging winnen lijkt me.
Denk ik ook, maar het moet toch weer een klap in zijn dure gezichtje zijn 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.