- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #5
Het grote voetbaltopic #5
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Dat pak van Messi
Komt uit de Johan Derksen collectie denk ik.
j0enne
-
- 9608 berichten
- 3780 stemmen
Del Bosque trainer van 't jaar, tjongejonge! 
Wat knap van die man zeg om z'n elftal weer kampioen te maken... En dan ook nog zo ruk spelen op 't EK.

The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Je weet dat nog nooit een ploeg 2x een EK op rij won he? En nog nooit won een ploeg (althans, Europese) 3 landenprijzen op rij. In dat kader mag je het toch wel knap genoeg noemen.
De concurrentie Guardiola (geen titel en CL) en Mourinho (ook alleen maar de Spaanse titel) waren zeker niet beter dan Del Bosque.
Jurgen Klopp had hem ook wel mogen krijgen als kampioenenmaker in Duitsland, 2e jaar dat ze Bayern voor blijven wat enorm knap is.
j0enne
-
- 9608 berichten
- 3780 stemmen

Drogba voor van Persie. HAHAHAHAHAH 
We hebben ook zo enorm veel gehoord nog dit seizoen uit China!
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Nutteloos, zo'n grote lijst. Nrs 11 tot 20 hebben sowieso niks bovenin de top voor deze prijs te zoeken. Wie gaat nu een Balotelli of Pique in een lijst beste speler vh jaar zetten zeg. Maak er gewoon een top 10 van met spelers die echt kans maken.
Overigens niet gek dat Drogba hoog staat. Sleepte zo'n beetje in zijn eentje de CL binnen.
j0enne
-
- 9608 berichten
- 3780 stemmen
Boeien. En wat deed die de rest van 't jaar in China? Niks. 
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Tja, waar gaat die gouden bal nog over? Gewoon een populariteitsprijs.
Voor je het gemist hebt: hij heeft een record aantal doelpunten gemaakt met buitenaards voetbal.
Prijzen winnen is meer een teamprestatie dan hoe Messi zijn doelpunten maakt. 
Messi is gewoon de allerbeste. Daar is die bal voor bedoelt.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Voor je het gemist hebt: hij heeft een record aantal doelpunten gemaakt met buitenaards voetbal.
En buitenaards? Die Messi komt ook gewoon uit een kutje, net als jij en ik. En hij speelt op exact dezelfde planeet als alle anderen.
Prijzen winnen is meer een teamprestatie dan hoe Messi zijn doelpunten maakt.
depri83
-
- 6811 berichten
- 1491 stemmen
Haha,die Joachim Löw!
Zijn stemmen voor de ballon d'or.
1. Özil
2. Neuer
3. Xavi
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Die Messi komt ook gewoon uit een kutje, net als jij en ik.
Ik krijg soms het idee dat je uit een fles azijn bent gekropen.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Ik krijg soms het idee dat je uit een fles azijn bent gekropen.
%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
Deze reactie kwam ik op internet tegen en zet ik even hier neer omdat er gewoon duidelijk met 2 maten gemeten wordt. Messi moet gewoon winnen en ze veranderen de regels zelfs voor. Dat komt in deze reactie namelijk vrij duidelijk naar voren.
2011: Cristiano + Copa del Rey + Pichichi = geen Ballon d'or. . 2012: Messi + Copa del Rey + Pichichi = Ballon d'or.
2010: Sneijder wint de Italiaanse competitie, Italiaanse beker, Champions league en staat in de finale van het WK als topscoorder. Toch wint Messi het, want.. geen enkel idee waarom.. Het enige wat hij had gewonnen, was het landskampioenschap.
2011: Ronaldo scoort aan de lopende band in Spanje, maar toch wint Messi hem. Dit omdat Barcelona als elftal prijzen had gepakt. Dit klinkt als een geldige reden.
en nu... 2012, Messi scoort aan de lopende band maar heeft geen enkele belangrijke prijs gewonnen en de criteria is veranderd. Het gaat allemaal niet meer om de teamprestatie, maar om het individu. Het is een individuele prijs en Messi hoort hem te winnen.
Ik begrijp het niet meer.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Het criteria is: wie is de beste?
Het antwoord: Messi.
Het bewijs: de Gouden Bal.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Men doet alsof er een complot aan verbonden zit. Aanvoerders, trainers en journalisten kiezen toch de winnaar van de gouden bal uit right? Lijkt me sterk dat Messi ze allemaal in één grootste gangbang overhaalt.
Wat zijn die vakmensen Messi verschuldigd om (volgens sommige) onterecht op hem te stemmen.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Mwah, zal ook veel stemmen krijgen omdat ie zo'n aardige jongen lijkt. Kijk 'm is normaal zijn, en die boze arrogante Ronaldo is daar niets bij.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Waarom zou Ronaldo 'm dit jaar moeten winnen? Heeft op het landskampioenschap toch ook geen enkele aansprekende prijs gewonnen. Lijkt me logisch dat de bal weer naar Messi ging.
Jij bent wel op heel wat meer vlakken verzuurd....
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Als je dan zo'n argument aangevoerd zorg er dan wel voor dat Messi het qua prijzen beter heeft gedaan. La Liga winnen is nog velen knapper dan een Copa Del Reytje.
Weergaloos gepresteerd, vooral qua goals maar Ronaldo is veel waardevoller gebleken.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Verschil is natuurlijk dat Messi zich in een jaar zonder prijzen wel op een positieve manier kan onderscheiden.
WInt hij geen prijzen met Barcelona, dan verbetert Messi wel een stuk of 20 records(bron: NOS) in een jaar
Ronaldo valt nu bijvoorbeeld niet of nauwelijks op, ondanks een redelijke seizoenstart. Messi schiet al vanaf dag 1 dit jaar de ene na de andere bal erin.
Volgens mij is dit nog steeds een beste voetballer verkiezing. Niet de meest waardevolle speler..Anders kan elke flutspeler die in een finale de winnende erin kopt winnen. Daarom horen spelers als Drogba ook niet thuis in deze lijst.
Jawaddedadde
-
- 5348 berichten
- 2196 stemmen
Dat en Messi is gewoon de betere voetballer van de twee. Zou ondertussen toch duidelijk mogen zijn.
Montorsi
-
- 9721 berichten
- 2382 stemmen
Deze reactie kwam ik op internet tegen en zet ik even hier neer omdat er gewoon duidelijk met 2 maten gemeten wordt. Messi moet gewoon winnen en ze veranderen de regels zelfs voor. Dat komt in deze reactie namelijk vrij duidelijk naar voren.
2011: Cristiano + Copa del Rey + Pichichi = geen Ballon d'or. . 2012: Messi + Copa del Rey + Pichichi = Ballon d'or.
2010: Sneijder wint de Italiaanse competitie, Italiaanse beker, Champions league en staat in de finale van het WK als topscoorder. Toch wint Messi het, want.. geen enkel idee waarom.. Het enige wat hij had gewonnen, was het landskampioenschap.
2011: Ronaldo scoort aan de lopende band in Spanje, maar toch wint Messi hem. Dit omdat Barcelona als elftal prijzen had gepakt. Dit klinkt als een geldige reden.
en nu... 2012, Messi scoort aan de lopende band maar heeft geen enkele belangrijke prijs gewonnen en de criteria is veranderd. Het gaat allemaal niet meer om de teamprestatie, maar om het individu. Het is een individuele prijs en Messi hoort hem te winnen.
Ik begrijp het niet meer.
Hoezo 'criteria'? Spelers, trainers en pers mogen gewoon kiezen wie ze de beste vinden, daar wordt toch uiteindelijk helemaal geen 'reden' voor opgegeven. Meeste stemmen wint, dat is het enige criterium.
Montorsi
-
- 9721 berichten
- 2382 stemmen
Ohnee.. dat had jij alleen bij Frank de Boer 
RuudC
-
- 4636 berichten
- 2529 stemmen
AGOVV is vanmorgen failliet verklaard..
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Zuur, maar niet onverwacht natuurlijk.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Zat in het uitvak met die bekerwedstrijd van Ajax daar. Leuk stadionnetje midden in bosrijk gebied. Voor de rest zijn de accomodaties natuurlijk niet profclubwaardig en zijn er vele amateurclubs met een betere ambiance en meer te bieden hebben.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Toiboy wil alleen blijven bij het halen van de CL, maar gaat sowieso niet verlengen ( contract voor 1.5 jaar nog). 
kos
-
- 46713 berichten
- 8868 stemmen
Lekker belangrijk allemaal, zo'n beste speler populariteitsverkiezing.
depri83
-
- 6811 berichten
- 1491 stemmen
Toiboy wil alleen blijven bij het halen van de CL, maar gaat sowieso niet verlengen ( contract voor 1.5 jaar nog).
Dat hij zou gaan vertrekken in de zomer was al een gegeven, dus niks nieuws onder de zon.
Montorsi
-
- 9721 berichten
- 2382 stemmen
Dat hij zou gaan vertrekken in de zomer was al een gegeven, dus niks nieuws onder de zon.
Behalve dat hij nu zegt in de zomer niet te willen vertrekken maar zijn contract wil uitdienen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.