• 15.963 nieuwsartikelen
  • 178.978 films
  • 12.270 series
  • 34.074 seizoenen
  • 649.096 acteurs
  • 199.245 gebruikers
  • 9.388.248 stemmen

Het grote voetbaltopic #5

zoeken in:

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

AGE-411 schreef:

Ik wil gewoon zeggen dat alles mogelijk is, en dat men gerust out of the box mag denken. (En niet langer in hokjes).

Het zou pas bizar zijn als Barcelona niet meer in de Spaanse competitie zou spelen. Waar zouden ze dan heen moeten? Naar de Catalaanse? Daar zullen ze nogal een tegenstand krijgen, dan zou Barcelona ook heel erg snel een middelmatig ploegje worden.

AGE-411 schreef:

Maar als men enige leefbaarheid wil behouden in de competitie, dan zal men toch met iets nieuws moeten komen.

Ja, maar zomaar elke ploeg laten kiezen is al helemaal geen optie. Dan is er geen enkele club meer die kiest om in België te blijven, dan heb je helemaal geen competitie meer.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ik ben voor de Beneliga. Toch enkel mooi als je clubs als Anderlecht, Standaard en Brugge erbij krijgt ipv VVV, Willem 2 en Pec Zwolle. Vraag me enkel af of de schaalvergroting voldoende is om mee te kunnen met de 5 grote liga's. Maar een verbetering voor de positie van topclubs en het niveau van de competitie is het zeker. Doen!

Waarom zou je tegen zijn? (Behalve als je voor VVV en zo bent) De Benelux bestaat toch ook al jaren. Dus zo grensoverschrijdend is het idee helemaal niet.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Valencia .

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

AGE-411 schreef:

(quote)

Standard ligt in de Luikse wijk 'Sclessin', in het Franstalig landsgedeelte. 100% van de bevolking spreekt er Frans, en velen hebben nog nooit een Nederlandstalige van dichtbij gezien.

Volgens mij bedoel je Anderlecht in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest?

Nee, had het over de stad inderdaad. Dacht dat er ook aardig wat Vlamingen zaten. Maar jij zegt dus dat het allemaal asocialen zijn?

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Treurige aftocht voor Anita, hopelijk valt het mee. Zag er niet best uit.

Asaharo

• 1042 berichten
  • 624 stemmen

mjk87 schreef:

Die Europese plekken zorgen voor ontwikkeling van spelers, omdat je daar tegen nog betere tegenstanders speelt en tegen heel andere (voetbal)culturen. Daarnaast zit het ook in het dna van de voetballer dat je Europees mag spelen. Het zorgt dat de rest van de wereld je ziet en dus verhoogt het ook je kansen op een transfer.

Ja, daar heb je gelijk in. Het was maar een idee, maar ik zie hier dat de meesten hier geen reet voelen voor Belgische ploegen en behoorlijk denigrerend denken over onze competitie, wat ik niemand kwalijk neem overingens.

j0enne

• 9608 berichten
  • 3780 stemmen

Kut United! Godverdomme zeg, word d'r ziek van. Altijd komen ze op achterstand en weten ze weer terug te komen. Vaak in de laatste minuten.

Bij City wou 't vandaag niet lukken. 10 man achter de bal en een uitstekende Mignolet die 3 zekere goals eruit hield.

Die goal van Sunderland, blunder van Hart, mocht natuurlijk nooit tellen aangezien het een zuivere overtreding was op Zabaleta vlak voor de goal.

Nastasic ontsnapte wel, was een zuivere rode kaart maar kreeg geel. Kompany werd trouwens ook gespaard.

Helaas, weer 7 punten.

Asaharo

• 1042 berichten
  • 624 stemmen

Lefgozer schreef:

Ze spreken er wel Frans. Althans, het asociale gedeelte van de stad.

En jij spreekt vanuit je eigen ervaringen? Standaard Luik is een fantastische club om voor te supporteren, hele vriendelijke mensen, een paar heethoofden misschien maar die zijn er overal. Zowel Franstaligen als Vlamingen zijn supporter, al is het maar vanwege nostalgische redenen.

j0enne

• 9608 berichten
  • 3780 stemmen

Oh, belachelijke overtreding van Valencia natuurlijk in de laatste minuut op Anita. Triest.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Eens met Asaharo. Ondanks mijn kritieken op Standard dat naar Frankrijk zou verhuizen vind ik het een erg mooie club. Ken ook een aantal fanatieke supporters en wat gewone mensen uit de stad Luik. Zijn verre van asociaal en heb er nooit slechte ervaringen mee gehad.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Schitterende 2e helft van Man Utd gekeken zeg. Echt genoten van een wedstrijd die op en neer golfde. En opvallend, weer scoort die Mexicaan de winnende in blessuretijd. Toch knap. Het was weer een typische Man Utd wedstrijd, erg vermakelijk dus. En City verloren, ook prima zaak. Mijn voorkeur ligt in de Engelse top al heel wat jaren bij Man Utd, voordat mensen het zich afvragen Sinds de generatie Neville, Scholes, Giggs, Keane, Beckham.

Vieze aanslag op Anita nog trouwens, bah.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Asaharo schreef:

(quote)

En jij spreekt vanuit je eigen ervaringen? Standaard Luik is een fantastische club om voor te supporteren, hele vriendelijke mensen, een paar heethoofden misschien maar die zijn er overal. Zowel Franstaligen als Vlamingen zijn supporter, al is het maar vanwege nostalgische redenen.

Met elke supportersgroep uit Europa prima kunnen pilsen op het Waagplein (hier in Alkmaar). Behalve met die van Standard. Eén verkeerde blik van een AZ-supporter mondde al uit in een vuistgevecht. Die gasten van Luik zijn er alleen maar om te vechten man. Na dit incident kregen wij vervolgens een buscombi opgelegd voor de uitwedstrijd (de bus kwam trouwens pas een kwartier na het begin van de wedstrijd aan bij het stadion). Respect voor die nep-Turken (zo zien ze eruit in ieder geval) heb ik dus niet.

Asaharo

• 1042 berichten
  • 624 stemmen

Lefgozer schreef:

Met elke supportersgroep uit Europa prima kunnen pilsen op het Waagplein (hier in Alkmaar). Behalve met die van Standard. Eén verkeerde blik van een AZ-supporter mondde al uit in een vuistgevecht. Die gasten van Luik zijn er alleen maar om te vechten man. Na dit incident kregen wij vervolgens een buscombi opgelegd voor de uitwedstrijd (de bus kwam trouwens pas een kwartier na het begin van de wedstrijd aan bij het stadion). Respect voor die nep-Turken (zo zien ze eruit in ieder geval) heb ik dus niet.

Zulke dingen gebeuren in het voetbal, ik ben het er ook niet mee eens hoor. Wel redelijk zwak van je dat je een paar gefrustreerde buitenwijkjongeren gebruikt als beeld van het standaardpubliek, want dat zijn wij totaal niet en de meesten van ons vinden het verschrikkelijk dat dit soort belachelijke lullen het verkloten. Zullen wsh wel gasten geweest zijn die al geband zijn is het eigen stadion in luik en die dan maar in Europese uitwedstrijden wat keet gaan schoppen.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Schitterende 2e helft van Man Utd gekeken zeg. Echt genoten van een wedstrijd die op en neer golfde. En opvallend, weer scoort die Mexicaan de winnende in blessuretijd. Toch knap. Het was weer een typische Man Utd wedstrijd, erg vermakelijk dus. En City verloren, ook prima zaak. Mijn voorkeur ligt in de Engelse top al heel wat jaren bij Man Utd, voordat mensen het zich afvragen Sinds de generatie Neville, Scholes, Giggs, Keane, Beckham.

Zie je wel dat je een gloryhunter bent.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Reinbo schreef:

Zie je wel dat je een gloryhunter bent.

Neu, support de club zeker niet maar zie er wel graag wedstrijden van en hoop dat ze kampioen worden. Komt eigenlijk doordat ik het beleid daar super vind. Jeugdspelers stromen door, continuïteit in de leiding (Fergie zit er al 3 eeuwen) en selectie (zelfs nu spelen Giggs en Scholes nog!), een mooi stadion en bijna altijd wel aansprekende spelers. Nu van Persie daar speelt vind ik het persoonlijk nog weer leuker om te volgen. Op 1 of andere manier vind ik het leuk landgenoten te zien spelen.

Maar ik vind in Engeland meer clubs wel leuk. Newcastle, Everton en Swansea zijn ook de moeite waard.

City en Chelsea vind ik weer helemaal niks.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Shawcross, wat een joker is het toch ook.

%%%%%%

• 2543 berichten
  • 1234 stemmen

Eerst Rekik, nu heeft Aké zijn debuut gemaakt op 17 jarige leeftijd

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Jammer, zie dat soort spelers die zo jong vertrekken liever floppen...

stfuympos

• 13362 berichten
  • 731 stemmen

Reinbo schreef:

Ik ben voor de Beneliga. Toch enkel mooi als je clubs als Anderlecht, Standaard en Brugge erbij krijgt ipv VVV, Willem 2 en Pec Zwolle. Vraag me enkel af of de schaalvergroting voldoende is om mee te kunnen met de 5 grote liga's. Maar een verbetering voor de positie van topclubs en het niveau van de competitie is het zeker. Doen!

Waarom zou je tegen zijn? (Behalve als je voor VVV en zo bent) De Benelux bestaat toch ook al jaren. Dus zo grensoverschrijdend is het idee helemaal niet.

Een Ajacied en een Feyenoorder die het eens zijn, ben je nu nog steeds voor?

Ik wel.

edit. vind Willem II trouwens er wel gewoon bij horen, mooi stadion mooi tenue alleen ergens is er iets fout gegaan wat ik niet weet.

van duijn

• 935 berichten
  • 845 stemmen

Opvallend ook dat Liverpool weer op zijn bek is gegaan vanavond. Nou ja.. Met de aankopen die de club de laatste jaren doet is het eigenlijk niet zo gek en dan bedoel ik vooral spelers als Carrol, Henderson en Downing die hun waarde lang niet hebben laten zien (Ongeveer 80 Miljoen). Maar het imago dat de club op het veld uitstraalt is al helemaal om te kotsen. Vooral die Suarez die zich gedraagt als een kleuter van 4. Nee nee, dan ben ik een veel groter fan van Manchester United die vandaag weer een spectaculaire wedstrijd hebben gespeeld. En zo'n van Persie, daar kijk ik dan tien keer liever naar als een Luis Suarez.

stfuympos

• 13362 berichten
  • 731 stemmen

De eredivisie kan wel een Suarez gebruiken,

enough said!

van duijn

• 935 berichten
  • 845 stemmen

Die hebben Toivonen al, dat is ook al zo'n rat. Maar als psv-er vind ik dat niet heel erg

stfuympos

• 13362 berichten
  • 731 stemmen

Eens en vica versa maar bedoel het meer als kwaliteit injectie.

depri83

• 6811 berichten
  • 1491 stemmen

Smerige aanslag nog op Begovic trouwens van Luis. Hij keek nog even om of hij eraan kwam en stak toen gewoon z'n been uit zonder ook maar enige kans te maken de bal te raken.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

Schaken mist sowieso de eerste 5 wedstrijden van de 2e competitiehelft, en de bekerwedstrijd tegen PSV. Hij was de laatste weken uit vorm, maar dit is toch wel een aderlating, omdat "we" geen vervangers hebben.

van duijn

• 935 berichten
  • 845 stemmen

Fernandez heb toch ook heel lang bij feyenoord aan de flank gevoetbald?

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

Gewoon met Boetius en Verhoek spelen. Schaken speelt al weken als een natte krant dus die zal je niet echt missen. Als je de keus hebt moet je altijd voor Schaken gaan maar denk niet dat we hem veel zullen missen. Hopelijk dat Wesley nu hij een aantal wedstrijden de kans krijgt weer een beetje gaat laten zien waarom we hem gehaald hebben.

Onze vriend Omar kunnen we daar ook altijd nog neer zetten trouwens.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

depri83 schreef:

Smerige aanslag nog op Begovic trouwens van Luis. Hij keek nog even om of hij eraan kwam en stak toen gewoon z'n been uit zonder ook maar enige kans te maken de bal te raken.

Hij is overijverig, maar dat is Luis. Al hield ie nog wel duidelijk in. Dat moet er misschien uit, of dat is zijn kracht, hij gaat voor elke bal hoe reëel (?) die inschatting wel (of niet) is.

depri83

• 6811 berichten
  • 1491 stemmen

Overijverig is wat anders dan gevaarlijk. Hij heeft als aanvaller al evenveel gele kaarten als Van Bommel!!!

(afbeelding)

En hij zag Begovic aankomen.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

depri83 schreef:

Hij heeft als aanvaller al evenveel gele kaarten als Van Bommel!!!

Dus? Bommel zei zelf dat dat aan het kaartensysteem in Nederland ligt

Je bent er wel druk mee, getuige ook nog je foto.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.