• 15.963 nieuwsartikelen
  • 178.985 films
  • 12.271 series
  • 34.076 seizoenen
  • 649.096 acteurs
  • 199.246 gebruikers
  • 9.388.579 stemmen

Het grote voetbaltopic #5

zoeken in:

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Voor de Ajacieden onder ons:

Interview Dennis en Wim ? Deel III - AFCA

Asaharo

• 1042 berichten
  • 624 stemmen

Ik ben voorstander van de BeNe-liga, maar niet op de manier waarop het nu wordt voorgesteld. De structuur is geheel verkeerd. Neen, De Nederlandse competitie blijft en de Belgische competitie blijft bestaan. de zes beste van Nederland en de zes beste van België spelen na het kampioenschap play-offs als een soort beker der lage landen. Wat vinden jullie van zoiets?Hoe op te lossen met de kalender? Simpel, fuck de europese plekken, alsof we daar iets te zoeken hebben.

mjk87 (moderator films)

• 14558 berichten
  • 4537 stemmen

Die Europese plekken zorgen voor ontwikkeling van spelers, omdat je daar tegen nog betere tegenstanders speelt en tegen heel andere (voetbal)culturen. Daarnaast zit het ook in het dna van de voetballer dat je Europees mag spelen. Het zorgt dat de rest van de wereld je ziet en dus verhoogt het ook je kansen op een transfer.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Lekker gekeept De Gea .

%%%%%%

• 2543 berichten
  • 1234 stemmen

Op die manier wilt natuurlijk geen speler meer naar Nederland of Belgie vertrekken.

Scouts willen natuurlijk ook zien hoe de interessante speler voor hun tegen ''echte'' tegenstand speelt.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Haha, wat bizar is dit. Doelpunt afkeuren, en minuut later goedkeuren.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Wat is dit nu weer voor een onzin? Wat is het nut van een nationale competitie als je zomaar kan beslissen om naar een andere competitie over te stappen?

AGE-411 schreef:

En de man heeft natuurlijk gelijk: Standard heeft niets te winnen met tegen ploegjes als Lierse, Cercle Brugge, Charleroi, Mons, ... te spelen. Dat interesseert geen kat. (Die ploegen kunnen vaak nog geen 1000 supporters op de been brengen). Het zijn voornamelijk de wedstrijden tussen de 8 beste ploegen die op wat kijkers kunnen rekenen.

Neen, die man heeft helemaal niet gelijk. Die kleinere ploegen horen er gewoon bij. Zonder die kleinere ploegen heb je geen competitie.

En wat is die gozer van Standard nu eigenlijk aan het muilen? Kunnen nog niet eens kampioen worden in de Belgische competitie, wat gaan ze dan doen met ploegen als Ajax, PSV en Twente erbij?

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Nicolage Rico schreef:

'BeNeLiga dichterbij na akkoord tussen topclubs' | Feyenoord nieuws | FR12.nl

Hopelijk een broodje aap verhaal.

Mag inderdaad hopen dat het een broodje aap verhaal is. Sommige uitwedstrijden zijn nu al te ver, laat staan als je nog naar België moet ook. Vorig jaar nog naar Anderlecht-AZ geweest voor de Uefa Cup. Dan is het op zich nog wel leuk, omdat je dan eerst de hele dag kan pilsen, maar als het voor de competitie is zie ik de combiregelingen alweer opgelegd worden.

En wie wordt er warm van de Belgische clubs (behalve de grote clubs)? Ik niet in ieder geval. Ik zou ook bijvoorbeeld geeneens weten of Eupen alleen de naam van de club is of ook van de stad. Oftewel: totaal geen affiniteit mee. Lierse heb ik dan weer wel respect voor. Die hebben de beste Belgische linksbuiten ooit voortgebracht.

Ik snap dat het voor de Belgen wel interessant kan zijn, want het is toch een kwaliteitsinjectie (en ze kunnen zich bewijzen tegenover de gemene 'Ollanders).

Standard Luik wil snel over naar Beneliga - FCUpdate.nl

En deze klootzakken moeten al helemaal hun bek houden. Wat een fout volk is dat.

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Wat is dit nu weer voor een onzin? Wat is het nut van een nationale competitie als je zomaar kan beslissen om naar een andere competitie over te stappen?

Hokjesdenken anno 2012.

Als een ploeg zich niet meer thuis voelt binnen een bepaalde competitie, dan hoeft die er ook niet meer in te spelen. Laat Standard zich dan maar inschrijven in de Franse competitie.

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

Lefgozer schreef:

En wie wordt er warm van de Belgische clubs (behalve de grote clubs)? Ik niet in ieder geval. Ik zou ook bijvoorbeeld geeneens weten of Eupen alleen de naam van de club is of ook van de stad. Oftewel: totaal geen affiniteit mee. Lierse heb ik dan weer wel respect voor. Die hebben de beste Belgische linksbuiten ooit voortgebracht.

Het gaat dan ook enkel over de voornaamste clubs uit beide landen. Ploegen als Lierse komen er niet aan te pas, en blijven in nationale competitie spelen.

Zie het als een soort van Champions League van de lage landen.

BTW: Eupen speelt dit jaar alweer in 2de klasse. Maar ze waren 2 jaar geleden de eerste ploeg uit het Duitstalige gebied in de 1ste klasse. Eupen is het grootste dorpje (19.000 inw) uit het Duitstalige gebied, dat na de oorlog door Duitsland moest worden afgestaan.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Net of de Franse competitie op Standard Luik zit te wachten

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Nationale competities moeten ook nationaal blijven.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

AGE-411 schreef:

Hokjesdenken anno 2012.

Als een ploeg zich niet meer thuis voelt binnen een bepaalde competitie, dan hoeft die er ook niet meer in te spelen. Laat Standard zich dan maar inschrijven in de Franse competitie.

Hokjesdenken? Jij snapt er dus werkelijk helemaal niets van eh. Het gaat hier om NATIONALE competities. Luik ligt nog steeds in België dus het is niet meer dan logisch dat Standard deelneemt aan de Belgische competitie.

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

Materny schreef:

Mag je thuis geen bier van vrouwlief jongen?

Ik heb geen vrouwlief (wel een moederlief).

Ik drink bier waar en wanneer ik wil

stfuympos

• 13362 berichten
  • 731 stemmen

Tja als je spelers als Bakkal, Aissatti etc. niet meer kan behouden voor de competitie ( of een Kuyt die naar Turkije gaat) word het toch eens tijd om uit je schuilplaatsje te komen en een verder te denken dan je neus (ik weet het)lang is.

Kwalitatief gaat de eredivisie er jaarlijks op achteruit en zie dat niet veranderen, of clubs moeten gaan fuseren anders is het imo. niet eens tegen te houden.

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Hokjesdenken? Jij snapt er dus werkelijk helemaal niets van eh. Het gaat hier om NATIONALE competities. Luik ligt nog steeds in België dus het is niet meer dan logisch dat Standard deelneemt aan de Belgische competitie.

Net wel. In de wereld van vandaag zijn landsgrenzen veel minder belangrijk geworden

Men moet af van het hokjesdenken. Da's zo 19de eeuws.

Als Standard de Belgische competitie niet meer lust, dan moeten ze zich maar inschrijven in een competitie waar ze zich wel thuis voelen.

Barcelona: hetzelfde verhaal.

Catalonië bewandeld de weg naar onafhankelijkheid. Barcelona-supporters vroegen zich al af: "Krijgen we dan een Catalaanse competitie met enkel Catalaanse clubs"? "Neen", zei de voorzitter van Barcelona. Barcelona schrijf zich dan gewoon in, in de Spaanse competitie.

Hetzelfde zien we trouwens in Monaco en Andorra: Ploegen in die landen schrijven zich ook in in de landencompetities die hen het beste aanstaan.

mjk87 (moderator films)

• 14558 berichten
  • 4537 stemmen

De Eredivisie gaat er al jaren niet meer op achteruit. Kijk naar de coëfficiënten, alleen dit seizoen is een uitzondering, door zware loting en door twee clubs die hun prioriteiten ergens anders hebben gelegd. Verder is in de breedte (met AZ, Twente, nu Vitesse) Nederland sterker geworden en kan zich prima meten met de subtop (buiten de top12 zo ongeveer) van Europa. Je wint eens, je verliest eens.

Nederland is de echte top kwijtgeraakt ja, maar dat is al vanaf begin 2000's en die haal je niet terug als je samen met wat Belgische clubs samengaat. En daarmee win je nog steeds niet van Barcelona of Real Madrid, op die enkele keer in de zoveel na. Eerder moet daar geld weg dan dat het in Nederland erbij zou moeten voor een gelijkwaardigere Europacup.

@AGE-411. Die landsgrenzen die we hebben is het enige zo ongeveer nog. Mensen voelen zich nog Nederlander, Duitser of Fransoos. Verbonden met hun geschiedenis. Een klein stukje houvast in een snel globaliserende wereld. Wellicht dat jij dat als Belg minder voelt (meer met Vlaanderen). Daarom wat mij part ook geen Douglas in het Nederlands Elftal.

stfuympos

• 13362 berichten
  • 731 stemmen

Ajax in de BundesLiga

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

AGE-411 schreef:

Barcelona: hetzelfde verhaal.

Catalonië bewandeld de weg naar onafhankelijkheid. Barcelona-supporters vroegen zich al af: "Krijgen we dan een Catalaanse competitie met enkel Catalaanse clubs"? "Neen", zei de voorzitter van Barcelona. Barcelona schrijf zich dan gewoon in, in de Spaanse competitie.

En dat is hetzelfde als Standard dat zich in de Franse competitie inschrijft?

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Wat een lekkere goal! Cisse is de naam. Obertan ook . Zijn wraak op Man U.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

stfuympos schreef:

Ajax in de BundesLiga

Twente. Maar die horen er eigenlijk ook.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Wat een save van Krul maar toch weer 3-3. Die dekselse Van persie. 3-3. Wat een match.

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
En dat is hetzelfde als Standard dat zich in de Franse competitie inschrijft?

Inderdaad. Het zijn ook voorbeelden van clubs die in een buitenlandse competitie spelen.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

stfuympos schreef:

Ajax in de BundesLiga

Israeli Premier League.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

De Eredivisie kan ook samengaan met PSG. Dan hebben we letterlijk een Mickey Mouse League.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

AGE-411 schreef:

Inderdaad. Het zijn ook voorbeelden van clubs die in een buitenlandse competitie spelen.

Catalonië is nog steeds een deel van Spanje. Barcelona heeft altijd in de Spaanse competitie gespeeld.

Is onvergelijkbaar met een Standard dat totaal niets met Frankrijk te maken heeft. Met een heel klein beetje logisch nadenken zou jij het ook moeten weten.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Catalonië is nog steeds een deel van Spanje. Barcelona heeft altijd in de Spaanse competitie gespeeld.

Is onvergelijkbaar met een Standard dat totaal niets met Frankrijk te maken heeft. Met een heel klein beetje logisch nadenken zou jij het ook moeten weten.

Ze spreken er wel Frans. Althans, het asociale gedeelte van de stad.

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

Nomak schreef:

(quote)

Ik wil gewoon zeggen dat alles mogelijk is, en dat men gerust out of the box mag denken. (En niet langer in hokjes).

Ik lig er eigenlijk niet wakker van. Maar als men enige leefbaarheid wil behouden in de competitie, dan zal men toch met iets nieuws moeten komen.

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

Lefgozer schreef:

(quote)

Ze spreken er wel Frans. Althans, het asociale gedeelte van de stad.

Standard ligt in de Luikse wijk 'Sclessin', in het Franstalig landsgedeelte. 100% van de bevolking spreekt er Frans, en velen hebben nog nooit een Nederlandstalige van dichtbij gezien.

Volgens mij bedoel je Anderlecht in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest?

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Weer de laatste minuut voor Man U. Word je toch schijtziek van.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.