• 15.963 nieuwsartikelen
  • 178.985 films
  • 12.271 series
  • 34.076 seizoenen
  • 649.106 acteurs
  • 199.248 gebruikers
  • 9.388.664 stemmen

Het grote voetbaltopic #5

zoeken in:

Insignificance

• 3220 berichten
  • 5589 stemmen

En Eriksen zal van mening zijn dat Ajax wel wat meer mag laten zien om langer te blijven.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Gelijk heeft ie, hij is al bijna 21 en heeft nog geen tientallen miljoenen op zijn bankrekening staan. De onmenselijkheid.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Sanna vragen aan John wie is dat als Pelle aan de bal is . Die blik van Guidetti ook. Priceless .

Insignificance

• 3220 berichten
  • 5589 stemmen

Kom kom, jij kan nadenken. Ik heb het in ieder geval over perspectief en zijn sportieve ontwikkeling. Hij zit bij een club die net een nieuwe weg is ingeslagen. Ajax is zuinig, verkoopt vrij fors, het wordt nog een hele klus om CL te halen en in geval van mislopen groeit de kans dat het een zure transferzomer wordt.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Denk juist dat de sportieve vooruitzichten beter zijn dan ooit. Vooral de lichting die er nog staat, Fischer die er nu bij gekomen is. De nieuwe weg die ingeslagen is staat sportieve ontwikkeling juist centraal. Blijf hem gewoon niet zo ver in zijn ontwikkeling staan wat een vertrek zal rechtvaardigen.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Ja, inderdaad. Wat Naomi zegt. De vooruitzichten zijn juist uitstekend. Eriksen kan zelf die CL ook binnenhalen door na de winter weer een hoog niveau te halen. En zo slecht gaat het wat dat betreft niet eens. 3 puntjes achterstand...

Insignificance

• 3220 berichten
  • 5589 stemmen

Naomi Watts schreef:

De nieuwe weg die ingeslagen is staat sportieve ontwikkeling juist centraal.

Ja natuurlijk, maar daar heeft hij op dit moment niet veel aan. Hij ziet de ene na de andere speler om zich heen vertrekken.

Blijf hem gewoon niet zo ver in zijn ontwikkeling staan wat een vertrek zal rechtvaardigen.

Qua persoonlijkheid is het juist iemand die het best tot zijn recht komt in de luwte van meer toonaangevende spelers. Daar zijn er momenteel niet veel van bij Ajax.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Hij ziet ook de ene na het andere talent om zich heen debuteren. Dit Ajax is niet veel zwakker dan dat van vorig jaar.

j0enne

• 9608 berichten
  • 3780 stemmen

Ik vind dit Ajax wel zwakker dan vorig jaar met Anita, Vertonghen en Janssen. Moisander, Poulsen en Schone zijn echt beduidend slechter. Al speelt Schone soms best aardige wedstrijden.

En vorig jaar was Sulejmani nog best goed, Bulykin pikte ook veel doelpunten mee in die geringe speeltijd die hij kreeg.

mjk87 (moderator films)

• 14558 berichten
  • 4537 stemmen

Als team speelt Ajax echt wel beter. Achterin mis je wel een stukje verdedigende kwaliteit van Vertonghen, dat zie je ook aan het aantal tegengoals. Maar ook vorig seizoen begon Ajax pas goed te spelen na de winterstopt. Daarvoor waren Blind en Vertonghen echt prut soms, en Anita nog niet het fanatieke menneke dat hij die tweede seizoenshelft wel was.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Kijk gewoon naar waar Ajax nu staat. 3 punten achterstand, overwintering in de beker en Europa, na een loodzware poule. Ik denk dat de doelcijfers ongeveer wel bijna hetzelfde zijn als vorig jaar.

Kwalitatief lijkt het minder, maar op het veld valt dit reuze mee. Deze ploeg verslaat ook PSV, Twente en Manchester City.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Nog nergens is definitief naar buiten gekomen dat Eriksen niet gaat verlengen. Zwartkruis liet weten dat het niet waarschijnlijk is, maar ik wacht wel even af. Ik ga er wel vanuit dat hij in de zomer wil vertrekken, afgaande op zijn interviews en de meeting met hem in club Bantam.

Zou het zonde en ook dom van hem vinden, hij gaat namelijk verzuipen in het buitenland bij een (sub)topper momenteel. Het ongelimiteerde krediet dat hij bij Ajax heeft als basisspeler krijgt hij niet in Engeland of Spanje, daar is het dan banken. Basisspeler bij een middenmotor is met zijn wisselvalligheid is momenteel de max. Al zou Barca dan wel weer een prima club zijn voor hem om als (beginnend) wisselspeler op dat niveau te werken/trainen. Het spel van Barca is hem op het lijf geschreven.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

"Ik probeer mijn werk bij de A-selectie van PSV zo goed mogelijk te doen", vervolgt Advocaat. "Daar draait het om. Zo af en toe, als er veel van mijn jongens meedoen zoals laatst in Heerenveen, dan ga ik naar het tweede kijken. Maar bij de A1 op zaterdagmiddag zien ze me echt niet, hoor. Die gasten komen over een jaartje of vier een keer bij het eerste. Wat heb ik daaraan?"

Wat mogen wij blij zijn met de Boer, en Feyenoord met Koeman.

depri83

• 6811 berichten
  • 1491 stemmen

Wat heeft Adcocaat, met een éénjarig contract, bij de A1 te zoeken. Daarnaast loopt de trainer van de A1, Cocu, bijna dagelijks ook bij de 1e selectie dus mochten er spelers zijn die in aanmerking komen voor een stap hogerop weet Advocaat dat snel genoeg.

En Advocaat is in ieder geval eerlijk. De Boer die een aanbieding van Spartak verzint om zich even populair te maken bij de fans...

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

depri83 schreef:

Wat heeft Adcocaat, met een éénjarig contract, bij de A1 te zoeken. Daarnaast loopt de trainer van de A1, Cocu, bijna dagelijks ook bij de 1e selectie dus mochten er spelers zijn die in aanmerking komen voor een stap hogerop weet Advocaat dat snel genoeg.

En Advocaat is in ieder geval eerlijk. De Boer die een aanbieding van Spartak verzint om zich even populair te maken bij de fans...

Of Spartak probeert zich eruit te lullen nu ze een blauwtje hebben gelopen. Wat is logischer, denk je zelf?

En het is vrij triest dat Dickie de A selectie niet boeiend vind. Korte termijn tactieken. Vind je het gek dat bijna geen A junior dit seizoen een serieuze kans krijgt? Dat is op zich niet eens Dick zijn schuld, maar van Sanders en Brands die iemand voor 1 jaartje aannemen. Wat dat betreft was Rutten zo beroerd nog niet. Die man stak hart en ziel in PSV en was bij elke jeugdwedstrijd aanwezig.

depri83

• 6811 berichten
  • 1491 stemmen

Waarom een A-junior de kans geven als er internationals en veelbelovende jongens uit Jong-PSV voor hem staan.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

depri83 schreef:

Denk dat menig supporter en jeugdspeler het wel fijn zou vinden wanneer er een echte clubman aan het roer staat, en niet een huursoldaat als Advocaat. Zo'n korte termijn gedachte die je openlijk uitspreekt werkt door op je hele organisatie En stel dat Advocaat nog één jaar blijft (nog niks over bekend), dan is het waarschijnlijk dat de jeugd wedermaal geen kans gaat krijgen. Daar komt immers vallen en opstaan bij kijken, en is een lange-termijn proces. En wat heeft Advocaat daar aan.

En ja, de Boer die gaat liegen voor zich populair te maken Als er iemand is die dat niet nodig heeft in Amsterdam........ Lijkt me eerder dat de Russen niet willen toegeven dat ze een blauwtje hebben gelopen.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

depri83 schreef:

Waarom een A-junior de kans geven als er internationals en veelbelovende jongens uit Jong-PSV voor hem staan.

Lange termijn? Niet gaan miepen als Bazoer 2 zijn biezen dadelijk pakt.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

depri83 schreef:

De interim-coach van Spartak roept wat en jij gelooft het meteen

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

depri83 schreef:

A ploeg, Jong PSV. Natuurlijk worden die ploegen bedoeld. Krijg het idee dat Dick zijn jeugd nauwelijks kent. En dan is het maar te hopen dat hij wat van Cocu en Faber aan wil nemen over die jongens.

Wat mij betreft ben je als hoofdcoach normaal een passant. En dus zou je iemand aan moeten stellen die de langere termijn komt bewaken. De Boer doet dit goed, Koeman bij Feyenoord ook. Advocaat en McClaren doen dit een stuk minder. Nu wordt bv Depay weer het slachtoffer, men denkt nu na hem te verhuren. Toch jammer?

Verder vind ik Dick een prima kerel hoor. Het interview in de VI was zelfs erg leuk (dat Poetin gedeelte was echt grappig haha), een aardige kerel. Maar zijn beleid staat me niet aan. Zou hem bij Ajax niet hoeven, omdat hij zich alleen op de A ploeg richt.

depri83

• 6811 berichten
  • 1491 stemmen

AjaxRulezzz schreef:

(quote)

De interim-coach van Spartak roept wat en jij gelooft het meteen

De Boer roept wat over interesse van Spartak en jij gelooft hem meteen?

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

Noem 1 reden waarom de mateloos populaire de Boer zou liegen? Het enige wat hem daarmee kan overkomen is forse imagoschade oplopen.

Schijnbaar had dit van Spartak niet uit mogen lekken OF ze hadden zijn handtekening willen hebben. Beiden is mislukt en dan ga je ontkennen.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

´ Frank opent zijn oogjes op een vroege zondagmorgen. Slaperig kijkt hij om zich heen en draait zich nog eens om. Zijn gedachte dwalen af, hoe maak ik me vandaag weer eens een populaire gozer? Wacht, ik zal eens een bogus bericht de wereld insturen dat Moskou me wil voor 6 miljoen. Even mijn vrouw en kinderen op de hoogte stellen van mijn popularity stunt en gaan met die banaan'

Really?

depri83

• 6811 berichten
  • 1491 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

A ploeg, Jong PSV. Natuurlijk worden die ploegen bedoeld. Krijg het idee dat Dick zijn jeugd nauwelijks kent. En dan is het maar te hopen dat hij wat van Cocu en Faber aan wil nemen over die jongens.

Wat mij betreft ben je als hoofdcoach normaal een passant. En dus zou je iemand aan moeten stellen die de langere termijn komt bewaken. De Boer doet dit goed, Koeman bij Feyenoord ook. Advocaat en McClaren doen dit een stuk minder. Nu wordt bv Depay weer het slachtoffer, men denkt nu na hem te verhuren. Toch jammer?

Verder vind ik Dick een prima kerel hoor. Het interview in de VI was zelfs erg leuk (dat Poetin gedeelte was echt grappig haha), een aardige kerel. Maar zijn beleid staat me niet aan. Zou hem bij Ajax niet hoeven, omdat hij zich alleen op de A ploeg richt.

De Boer is lid van het technische hart van Ajax. Koeman, die ook gewoon nog een heleboel spelers aantrok, is door de financiële situatie van F'noord gedwongen veel jeugd op te stellen. Bij zijn vorige clubs was zijn eerste prioriteit altijd aankopen.

Daarnaast hebben Willems, Depay, van Ooijen en in iets mindere mate Locadia en Ritzmaier hun kansen wel gehad dit jaar.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

De Boer is lid van het technische hart van Ajax. Koeman, die ook gewoon nog een heleboel spelers aantrok, is door de financiële situatie van F'noord gedwongen veel jeugd op te stellen. Bij zijn vorige clubs was zijn eerste prioriteit altijd aankopen.

Daarnaast hebben Willems, Depay, van Ooijen en in iets mindere mate Locadia en Ritzmaier hun kansen wel gehad dit jaar.

De Boer is vooral hoofdtrainer. En Koeman koopt ook graag, maar is er niet vies van jeugd in te zetten. Bij Ajax en ook bij PSV deed hij dit ook al in het verleden.

Verder vind ik dat van jouw 5 spelers alleen Willems kansen heeft gehad. Maar hij debuteerde al onder Rutten natuurlijk. Door de blessure van Pieters had Dick ook geen keuze natuurlijk. De andere spelers hebben nauwelijks een rol van betekenis mogen spelen. Locadia schiet een hattrick tegen VVV erin, maar daarna kwam hij nauwelijks nog aan spelen. Depay speelt hartstikke lekker, maar krijgt ook slechts af en toe 10 of 20 minuten.

Maar we gaan er denk ik niet uitkomen. Jij vind het logisch, ik niet. Dat kan.

DMF

• 1042 berichten
  • 385 stemmen

Naomi Watts schreef:

Sanna vragen aan John wie is dat als Pelle aan de bal is . Die blik van Guidetti ook. Priceless .

"Hey goedverdoemme."

Wat een figuur.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

DMF schreef:

(quote)

"Hey goedverdoemme."

Wat een figuur.

Wat een held inderdaad. Die beleving, en zo oprecht. Geweldig figuur. Hoe hij los gaat op de tribune kan ie zo op vak S of X .

depri83

• 6811 berichten
  • 1491 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

De Boer is vooral hoofdtrainer. En Koeman koopt ook graag, maar is er niet vies van jeugd in te zetten. Bij Ajax en ook bij PSV deed hij dit ook al in het verleden.

Verder vind ik dat van jouw 5 spelers alleen Willems kansen heeft gehad. Maar hij debuteerde al onder Rutten natuurlijk. Door de blessure van Pieters had Dick ook geen keuze natuurlijk. De andere spelers hebben nauwelijks een rol van betekenis mogen spelen. Locadia schiet een hattrick tegen VVV erin, maar daarna kwam hij nauwelijks nog aan spelen. Depay speelt hartstikke lekker, maar krijgt ook slechts af en toe 10 of 20 minuten.

Maar we gaan er denk ik niet uitkomen. Jij vind het logisch, ik niet. Dat kan.

Idealiter zie ik ook graag een coach die betrokken is bij alle geledingen van de club en 100 jaar aanblijft om de continuïteit te waarborgen, echter loopt het niet altijd zo, bij PSV niet en ook bij Ajax (in het verleden en wat de toekomst brengt is ook maar af te wachten) niet.

PSV heeft ervoor gekozen om, nu Faber en/of Cocu nog niet klaar zijn om de topjob op zich te nemen, een coach voor (hoogstwaarschijnlijk, afhankelijk van de ontwikkeling van eerdergenoemde Faber en Cocu) één jaar aan te trekken. Dat deze coach dan wat minder oog heeft voor de ontwikkeling van de A1 en lagere elftallen is dan ook niet vreemd. Eveneens niet dat hij niet geduldig kan zijn met de pieken en dalen van jeugdspelers. Als deze spelers dan in zijn ogen ook nog niet voldoen aan zijn standaarden in de wedstrijden waarin zij wel de kans kregen (hele matige wedstrijden tegen de amateurs in de beker- en in enkele Europa league wedstrijden) dan houdt het op met het geduld van Advocaat. De kwaliteit van de jeugdopleiding van PSV zal verhoogd moeten worden of spelers zullen meer verhuurd moeten worden om daar ervaring op te doen.

Toch kunnen ook deze jeugdspelers iets opsteken van Advocaat over hoe er het aan toe gaat in de top, fouten worden niet getolereerd en er zal aan getrokken moeten worden voor een kans in het eerste.

Maar goed, PSV zal waarschijnlijk altijd afhankelijker zijn van het aankoopbeleid dan Ajax dat is. Wat me alleen een beetje tegenstaat is de toon die hier soms op het forum, maar ook in de media aangeslagen wordt tegen PSV (en Twente for that matter) dat zelf opleiden moreel hoger op de trap staat dan goed inkopen (wat Ajax nu eigenlijk ook gewoon doet, alleen wat jonger).

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

De uiteindelijke vraag is wat wij Nederlanders hier mee opschieten. Het gehele rechterrijtje zal zich moeten schikken in een soort van Jupiler competitie. Clubs als Nac, Ado, Utrecht krijgen Ajax en Feyenoord nooit meer over de vloer en mogen gaan dansen met Zulte Waregem en Leuven.. Strijden voor Europese plekken is verleden tijd. Half lege stadions, want wie zit er te wachten op NAC - Leuven als topper?

De Nederlandse topclubs krijgen meer concurrentie, het niveau zal omhoog gaan. Hoe zit het met de verdeling van Europese (CL) tickets? Televisiegelden?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.