• 15.963 nieuwsartikelen
  • 178.986 films
  • 12.271 series
  • 34.076 seizoenen
  • 649.163 acteurs
  • 199.250 gebruikers
  • 9.388.702 stemmen

Het grote voetbaltopic #5

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Ik kijk even naar mijn eigen club Ajax. Wat hebben zij hier aan?

Meer reistijd nodig, die paar miljoen Belgen erbij levert echt geen enorme stijging van begroting op en ook qua merchandising schiet dit niet op, want een Belg gaat echt niet plots de producten van Anderlecht of Luik laten liggen om Ajax spul te kopen.

Het enige wat werkt is dat Ajax-Anderlecht leuker is dan Ajax-NAC, maar meer ook niet. Je krijgt dus een beetje meer uitdaging, maar ook weer niet ontzettend veel. Hou lekker gewoon je eigen competitie en probeer te zorgen met Europese regels dat de top 3 competities (Eng, Spa, Dui) niet zover uit kunnen lopen op een hoop vlakken dat alle andere competities nutteloos worden.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Zo'n competitie komt er nooit. Snap dat het voor de Belgen wel een winst is.

Mijn Boxing day schema: Man U - Newcastle, Aston Villa - Tottenham en Stoke City - Liverpool .

timbo_

• 13116 berichten
  • 3874 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Of Spartak probeert zich eruit te lullen nu ze een blauwtje hebben gelopen. Wat is logischer, denk je zelf?

En het is vrij triest dat Dickie de A selectie niet boeiend vind. Korte termijn tactieken. Vind je het gek dat bijna geen A junior dit seizoen een serieuze kans krijgt? Dat is op zich niet eens Dick zijn schuld, maar van Sanders en Brands die iemand voor 1 jaartje aannemen. Wat dat betreft was Rutten zo beroerd nog niet. Die man stak hart en ziel in PSV en was bij elke jeugdwedstrijd aanwezig.

Omdat Advocaat niet bij A-jeugd gaat kijken steekt hij niet hart en ziel in club. Rare redenatie. Mourinho en Mancini doen ook maar half werk?

Bovendien is toch overduidelijk wat de visie van PSV op dit moment is. Talentvolle jonge spelers kopen, daar succes mee hebben en vervolgens die jongens duurder door verkopen. Totaal onvergelijkbaar met de visie van Ajax dus derhalve is beide trainer met elkaar vergelijken laat staan er op afrekenen redelijk idioot.

Als je beleid is dat je succes wil met jonge spelers en die duurder door wilt verkopen, dan is het grote onzin om je als trainer van het eerste volop met de jeugd te bemoeien. Daar ben je namelijk niet voor aangesteld. Daarbij is Advocaat helemaal een bijzonder geval. Die heeft een contract voor één jaar en hoeft maar één ding te doen en dat is kampioen worden. Zou ronduit belachelijk zijn mocht hij de hele dag op de herdgang rondkijken om de jeugd aan het werk te zien.

Die jeugdopleiding is bovendien zoals depri zegt voor Cocu. Die mag daar nu rondkijken zodat hij over een jaar of twee precies weet wat voor vlees hij in de kuip heeft als hij hoofdtrainer wordt. Samenvattend. Volkomen logisch wat Dick Advocaat daar allemaal zegt en geen enkele reden voor de PSV leiding om het daar niet mee eens te zijn.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Maar zijn beleid staat me niet aan. Zou hem bij Ajax niet hoeven, omdat hij zich alleen op de A ploeg richt.

En gelijk heb je. Dick Advocaat zou totaal niet passen in de Ajax visie. Maar voor het beleid dat PSV op dit moment voert is het een perfecte keuze

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Mooie wedstrijden ja. Ik hoop een stuk van Man Utd te kijken.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Volgens mij gaf Brands zelf aan zich volledig op de jeugd te storten.

O ja

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

Nicolage Rico schreef:

[BeNeLiga dichterbij na akkoord tussen topclubs' | Feyenoord nieuws | FR12.nl

Hopelijk een broodje aap verhaal.

Als zo'n nieuwtje niet op VI staat en alleen op een fansite van Feyenoord of een andere club neem ik het inderdaad niet serieus

timbo_

• 13116 berichten
  • 3874 stemmen

Naomi Watts schreef:

Volgens mij gaf Brands zelf aan zich volledig op de jeugd te storten.

O ja

En is er vorig jaar achter gekomen dat, dat niet genoeg bleek. Voortschrijdend inzicht. Maar als jij drie jongens uit PSV-jeugd kunt noemen die klaar zijn voor het grote werk. Ik ben benieuwd, want ik zie ze niet.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

timbo_ schreef:

(quote)

En is er vorig jaar achter gekomen dat, dat niet genoeg bleek. Voortschrijdend inzicht. Maar als jij drie jongens uit PSV-jeugd kunt noemen die klaar zijn voor het grote werk. Ik ben benieuwd, want ik zie ze niet.

Dat weet niemand, want we zien ze nooit. Maar je zou Locadia en Depay eens belangrijk kunnen maken ofzo. Het is maar een idee.

Snap Bazoer hartstikke goed dat hij daar vertrokken is.

Die Brands is overigens nog wisselvalliger dan het weer. Lult alle kanten op, zolang het hem maar uitkomt en zolang hij maar niet als een onbenul eruit komt.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Brenet, Horsten (wel stevige concurrentie op zijn positie) en Van Ooijen. Depay en Locadia hadden allang een vaste kracht moeten zijn, of in ieder geval flink wat wedstrijden hebben mogen spelen.

Bakkali mag helemaal niet te lang gaan duren. Voor Bazoer was het ook tijd maar die heeft ook in gezien dat dat bij PSV niet gaat worden. Bij Bakkali ook een kwestie van tijd als dat niet snel gebeurt. Dan dient ie zijn contract uit en is weg.

Lekker korte termijn denken bij PSV .

timbo_

• 13116 berichten
  • 3874 stemmen

PSV kan het zich gewoon niet permitteren om weer een jaar geen kampioen te worden. Dan kies je voor Mertens en Lens in plaats van voor Depay. Verder heeft die jongen het zichzelf ook gewoon moeilijk gemaakt met zijn grote mond.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3874 stemmen

Bakkali is als ik me niet vergis in mei voor drie jaar vastgelegd. Heeft dus nog wel even. Locadia krijgt zijn minuutjes wel en Depay moet zich eerst maar eens wat bescheidener gaan opstellen.

En wat betreft dat korte termijn denken. Helemaal mee eens. Maar ervaar het niet als een probleem. Als korte termijn denken wil zeggen dat Mertens, Strootman, Van Bommel en Lens bij PSV spelen. Prima! Liever die vier dan vier middelmatige jeugdspelers.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Met zo'n grote mond is niets mis, prima zo'n overtuiging bij een jeugdspeler. Vilhena is ook niet bescheiden, gelukkig maar. Als grote mond hebben al een reden is om je te negeren dan kan je je heil maar beter ergens anders zoeken.

Genoeg jeugd die tot hun 19e/20e nog bij jong PSV ballen. Flik dat bij Bakkali en hij is weg, en terecht. Die kan nu of anders volgend seizoen al van waarde zijn.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

timbo_ schreef:

PSV kan het zich gewoon niet permitteren om weer een jaar geen kampioen te worden. Dan kies je voor Mertens en Lens in plaats van voor Depay. Verder heeft die jongen het zichzelf ook gewoon moeilijk gemaakt met zijn grote mond.

Stel dat je het nu wel wordt. Wat dan?

Dan ben je het 1 jaar en moet je volgend jaar beginnen te bouwen aan je toekomst. Misschien blijft Dick wel, moet je zelfs nog een jaar wachten. En ondertussen loopt je jeugd boos weg, want zij komen niet aan spelen toe.

En nog erger (voor PSV dan..) is als je geen kampioen wordt dit jaar. Dan heb je weer niks, plus dat je jeugd gefrustreerd is omdat zij die kansen niet hebben gehad.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Bovendien vind ik het geen garantie dat je met ervaring betere resultaten boekt. Ik noem een Boëtius bvb.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Naomi Watts schreef:

Bovendien vind ik het geen garantie dat je met ervaring betere resultaten boekt. Ik noem een Boëtius bvb.

Sterker, daar is PSV het beste voorbeeld in gebleken de laatste jaren. Niks gewonnen met Engeland, Pieters, Toivonen, Lens, Mertens en noem ze op. Ja, de beker. Maar ach.

van duijn

• 935 berichten
  • 845 stemmen

Las vandaag dat er veel grote clubs in zowel België als Nederlands een voorstander zijn van de zogenoemde BeNeLiga. Waar wachten we nog op? Voer het in en we kunnen voortaan Ajax- Anderlecht of PSV - Standard Luik een topper noemen ipv AZ - Vitesse of Feyenoord - Utrecht. Eindelijk een goede manier om clubs als Willem II, VV Venlo, NAC Breda of PEC Zwolle allemaal naar de Jupiler League te bonjouren. De competitie wordt er leuker op, het voetbal wordt er leuker op, we kunnen weer meedoen in Europa en we financieel gaan vooruit. Nog meer voorstanders?

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

van duijn schreef:

Las vandaag dat er veel grote clubs in zowel België als Nederlands een voorstander zijn van de zogenoemde BeNeLiga. Waar wachten we nog op? Voer het in en we kunnen voortaan Ajax- Anderlecht of PSV - Standard Luik een topper noemen ipv AZ - Vitesse of Feyenoord - Utrecht. Eindelijk een goede manier om clubs als Willem II, VV Venlo, NAC Breda of PEC Zwolle allemaal naar de Jupiler League te bonjouren. De competitie wordt er leuker op, het voetbal wordt er leuker op, we kunnen weer meedoen in Europa en we financieel gaan vooruit. Nog meer voorstanders?

Zolang de supporters niet als veevoer vervoerd hoeven te worden vind ik het prima. Elke week een buscombi naar België zie ik niet zo zitten.

%%%%%%

• 2543 berichten
  • 1234 stemmen

Maar wat heeft Belgie nog meer te bieden behalve Anderlecht,Luik en Genk ?

Ik zie liever Nac en Den Haag inplaats van Eupen en Kortrijk...

Wat zal er gebeuren met de eerstedivisie ?

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Brugge.

mjk87 (moderator films)

• 14558 berichten
  • 4537 stemmen

Ik zie liever ook Zwolle en Willem II dan Genk of Anderlecht. Omdat het al jaren zo is en het nog altijd over een landskampioenschap gaat. Heel veel rijker zal je niet worden als competitie (vraag me ook af hoeveel mensen gaan afhaken) en samen heb je beduidend minder plekken in Europa. Geen goed idee dus,

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

'Standard wil Beneliga of het trekt naar Frankrijk' - De Standaard

Toch wel opvallend dat nu ook Duchatelet zich gaat uitspreken vóór de Beneliga.

En de man heeft natuurlijk gelijk: Standard heeft niets te winnen met tegen ploegjes als Lierse, Cercle Brugge, Charleroi, Mons, ... te spelen. Dat interesseert geen kat. (Die ploegen kunnen vaak nog geen 1000 supporters op de been brengen). Het zijn voornamelijk de wedstrijden tussen de 8 beste ploegen die op wat kijkers kunnen rekenen.

Als je die wedstrijden kunt aanvullen met toppers als Standard - PSV, Standard - Ajax, ... dan wordt de competitie automatisch interessanter. Er zullen meer kijkers op af komen, en de ploegen zullen ook groter worden (meer supporters, meer geld om nog betere spelers aan te trekken).

Wat mij betreft: hoe sneller hoe beter. (En ik ben nochtans geen voetballiefhebber).

edit: kwam hier blijkbaar al ter sprake

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Zolang de supporters niet als veevoer vervoerd hoeven te worden vind ik het prima. Elke week een buscombi naar België zie ik niet zo zitten.

Is niet zo zeer een probleem. De afstanden in het buitenland zijn veel groter (Engelse competitie, Spaanse competitie, ...)

Standard ligt maar een kwartiertje voorbij Maastricht, en da's meteen ook de meest zuidelijk ploeg van dat niveau.

mjk87 schreef:

Ik zie liever ook Zwolle en Willem II dan Genk of Anderlecht. Omdat het al jaren zo is en het nog altijd over een landskampioenschap gaat. Heel veel rijker zal je niet worden als competitie (vraag me ook af hoeveel mensen gaan afhaken) en samen heb je beduidend minder plekken in Europa. Geen goed idee dus,

Maar niemand ligt wakker van een wedstrijd als Ajax - Zwolle, of Anderlecht - Eupen. Als men ieder weekend wedstrijden krijgt als Ajax - Anderlecht, terwijl men tegelijkertijd ook nog PSV - Standard krijgt, gaan meer mensen naar het voetbal kijken. Dat zal voor alle ploegen een verrijking zijn, en de competities veel interessanter maken ... ook naar het buitenland toe!

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Daar heb je wel een punt. Denk dat supporters van Heerenveen of Groningen al helemaal tegen zijn. Maar ach, Spaanse of Franse supporters moeten op wekelijkse basis 300 a 600 km op de hort.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Zou het als in Zeeland wonende supporter wel ideaal vinden voor uitwedstrijden maar dan moet je idd geen combiregeling hebben.

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

Materny schreef:

(quote)

Daar heb je wel een punt. Denk dat supporters van Heerenveen of Groningen al helemaal tegen zijn. Maar ach, Spaanse of Franse supporters moeten op wekelijkse basis 300 a 600 km op de hort.

Inderdaad.

En bekijk het zo: een kwartiertje langer op de supportersbus = een half uur (heen en terug) meer dat je van huis weg bent en bier kan drinken

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Mag je thuis geen bier van vrouwlief jongen?

mjk87 (moderator films)

• 14558 berichten
  • 4537 stemmen

AGE-411 schreef:

Maar niemand ligt wakker van een wedstrijd als Ajax - Zwolle, of Anderlecht - Eupen. Als men ieder weekend wedstrijden krijgt als Ajax - Anderlecht, terwijl men tegelijkertijd ook nog PSV - Standard krijgt, gaan meer mensen naar het voetbal kijken. Dat zal voor alle ploegen een verrijking zijn, en de competities veel interessanter maken ... ook naar het buitenland toe!

Denk het niet, de stadions hebben al een zeer hoge bezettingsgraad. Ajax - Zwolle trekt 30.000 aanwezige toeschouwers, maar die 20.000 lege plekken zijn bijna allemaal seizoenkaarthouders. Nederlanders willen sowieso weinig uitgeven voor voetbal, zeker niet voor tv-rechten. Al komt wekelijks Barcelona langs. En de supporters van de kleinere clubs zullen dan hun abonnementen wel gaan opzeggen.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Ik weet ook niet waar de beslissing ligt. Als inderdaad ook clubs als Pec, Nac, Nec moeten instemmen met de Beneliga voor het doorgang te laten vinden gaat het natuurlijk nooit van de grond afkomen.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Ik weet het zo net niet. Aan de ene kant verhogen Anderlecht, Brugge, Standard Luik en Genk wel het niveau van de Eredivisie, maar dat zijn ook de enige 4 clubs. Aan de overige clubs heb je naar mijns inzien niet veel. Dat clubs als NAC, Zwolle, Willem II en RKC eigenlijk niet in de Eredivisie thuis horen, ben ik het wel mee eens. Maar ik vraag me af in hoeverre je meer inkomsten krijgt en in hoeverre je het niveau verhoog. En natuurlijk wat er dan gebeurt met de Europese plekken, krijgen we dan meer CL plekken of niet?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.