• 17.815 nieuwsartikelen
  • 183.798 films
  • 12.722 series
  • 35.139 seizoenen
  • 658.808 acteurs
  • 200.866 gebruikers
  • 9.504.171 stemmen

Het grote voetbaltopic #4

zoeken in:

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Ja zag het al bij hi Ha Hondenlul. Kruisje er aan de bovenkant af. Wordt gezellig in Quatar.

depri83

• 6822 berichten
  • 1521 stemmen

Montorsi schreef:

Oke dan, daar gaan we..

Ik heb veel minder met PSV, ook in Europees opzicht. Qua historie misschien meer titels, maar ze zijn nooit memorabel, de EC1 van PSV is iedereen in de wereld vergeten, en dan hebben ze zelfs nog ooit een UEFA Cup gewonnen, helemaal in de vergetelheid geraakt. Eigenlijk is PSV een club die vooral de laatste 20 jaar successen heeft geboekt door uitstekend beleid, maar nog steeds is het blijft het een uit de kluiten gewassen regioclub. De uitstraling reikt eigenlijk niet verder dan Brabant(/Limburg?), zitten er wel PSV'ers in de grote steden? Bovendien zijn de fans zo'n beetje de grootste verwende zeikstralen die er zijn, bescheidenheid kennen ze niet (wat dat betreft een beetje het zelfde euvel als Ajacieden ). Ik merk aan mezelf dat ik minder supporter voor PSV in Europa, dan bijvoorbeeld voor Ajax.

Tja '78 vergeten. Ook Jan van Beveren en Willy van der Kuijlen vergeten? Of de gebroeders Van de Kerkhof en Ernie Brandts, die allen een belangrijke rol speelden op het navolgende WK?

Dat de supportersschare wat achterblijft bij die van Ajax en Feyenoord kan ik niet ontkennen, maar de laatste jaren zijn ook in mijn regio steeds meer kinderen te zien in PSV-shirts. En dat ze verwend zijn klopt misschien ook wel, maar ja, 7 kampioenschappen in 10 jaar doen dat met je, zeker als je in de paar jaar daarna helemaal niks wint. Ook bij Ajax speelde dat probleem inderdaad, dat Feyenoord dat gevoel niet kent, tja...

moviemafketel schreef:

Ja zag het al bij hi Ha Hondenlul.

Wat een bizar slecht programma is dat trouwens zeg.

Montorsi

• 9793 berichten
  • 2403 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

Tja '78 vergeten. Ook Jan van Beveren en Willy van der Kuijlen vergeten? Of de gebroeders Van de Kerkhof en Ernie Brandts (die een belangrijke rol speelden op het navolgende WK?

Kan ook allemaal aan mij liggen hoor, maar wie heeft het ooit over de europese cups van PSV? Het enige wat ik van die van 88 weet is dat het penalties waren, en er geen hol aan was. Over 78 mag jij het me vertellen dan bij deze, ben wel benieuwd?

kos

• 46837 berichten
  • 8963 stemmen

moviemafketel schreef:

Ja zag het al bij hi Ha Hondenlul. Kruisje er aan de bovenkant af. Wordt gezellig in Quatar.

Moet het eerst nog zien. Zoiets zal niet zo simpel doorgevoerd worden daar. Belachelijk ook.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

moviemafketel schreef:

Ja zag het al bij hi Ha Hondenlul.

Wat een bizar slecht programma is dat trouwens zeg.

Dacht, laat ik het eens kijken, maar het is vreselijk idd. Spaan en Vermeegen samen was perfect, maar alleen zijn ze beiden zeer ergerlijk.

depri83

• 6822 berichten
  • 1521 stemmen

Montorsi schreef:

(quote)

Kan ook allemaal aan mij liggen hoor, maar wie heeft het ooit over de europese cups van PSV? Het enige wat ik van die van 88 weet is dat het penalties waren, en er geen hol aan was. Over 78 mag jij het me vertellen dan bij deze, ben wel benieuwd?

Het ging vooral in het verleden in de media inderdaad wel eens te weinig over PSV (ik denk dat je daar op doelt want op de plekken waar ik me begeef wordt er genoeg over de prijzen van PSV gesproken), de redenen daarvoor, met het gevaar voor Calimero uitgemaakt te worden, lagen toch bij de randstedelijke media.

Maar goed, je zegt al dat je weinig voor PSV voelt dus dat ga ik je niet allemaal voorkauwen. Als je meer wilt weten zoek je het maar lekker zelf op.

Nicolage Rico

• 20244 berichten
  • 2399 stemmen

depri83 schreef:

zeker als je in de paar jaar daarna helemaal niks wint. Ook bij Ajax speelde dat probleem inderdaad, dat Feyenoord dat gevoel niet kent, tja...

Huh? Feyenoord kent dat gevoel als geen ander natuurlijk.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Probleem van gloryhunters bedoelt depri denk ik.

Nicolage Rico

• 20244 berichten
  • 2399 stemmen

Begrijp wel dat hij bedoelt dat Feyenoord het gevoel van winnen niet (echt) kent.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Ja, om die reden vroeg ik me al af waar jouw lijstje blijft...

Ik voel amper de behoefte om me te verlagen tot jullie niveau.. daarbij zijn mijn voorkeur/afkeur toch wel genoegzaam bekend lijkt me, als een Bokito te staan borsttrommelen over je clubvoorkeur en vooral haat jegens een andere club is meer iets voor Rotterdamse paupertjes met gezamenlijk één hersencel.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Chucky92 schreef:

Nederland: FC Utrecht

Hekel aan: 020

Helaas woon ik hier ook, niet vanwege dit soort droeftoeters gelukkig.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Voor een provinciaal die steeds stelt dat de Tokkies uit Rotterdam komen zijn die smileys toch wel erg misplaatst.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Voor een Rotterdammer die vol van zichzelf is en denkt over meer dan gemiddelde intelligentie te beschikken reageer je wel als een Tokkie voortdurend.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ik denk het niet ik weet het. (Paar testjes gedaan, kan zo bij Menza)

En dat Tokkie gedrag is bewust. Vermaak me er kostelijk mee.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Tsja, ik heb het in latijn op mijn doctoraatsbul gegraveerd staan, laat die menzatestjes of LOI infantiliteiten maar zitten verder

Alhoewel ik ook wel weet dat je bewust hangt te trollen hier, wordt het zo nu en dan een beetje vermoeiend. Verder heb ik nog nergens een aannemelijke reden gezien om Ajax te haten buiten de (begrijpelijke) afgunst. Ik vraag me af of ik zo zou reageren als de situatie omgekeerd was. Weet wel dat Real ook door de meeste andere clubs in Spanje gehaat wordt en dat hoofdsteden nooit populair zijn bij de provincie, kennelijk universele verschijnselen.

Nicolage Rico

• 20244 berichten
  • 2399 stemmen

orbit schreef:

(quote)

Wat vind je hier precies triest aan? Zelf doe je hetzelfde, of sterker: je benamingen zijn vaak nog veel kinderachtiger.

Edit: wat reinbo ook zegt.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Wat vind je hier precies triest aan? Zelf doe je hetzelfde, of sterker: je benamingen zijn vaak nog veel kinderachtiger.

Edit: wat reinbo ook zegt.

Ik ben het 010 niveau wel weer een beetje voorbij, maar misschien praat jij nog zo, half Rotterdam doet dat immers nog.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Om een eind te maken aan dit eeuwige gemekker dat toch altijd weer om dezelfde punten blijft draaien:

Verwachtingen voor vanavond?

Ik denk

AZ-Twente 2-1

Heerenveen-Ajax 1-1

RKC-PSV 1-3

Roda-Feyenoord 1-1

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

AZ-Twente 2-2

Heerenveen-Ajax 1-3

RKC-PSV 1-1

Roda-Feyenoord 0-2

jordandejong

• 4775 berichten
  • 1433 stemmen

AZ-Twente 2-1

Heerenveen-Ajax 2-3

RKC-PSV 1-3

Roda-Feyenoord 1-2

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

AZ-Twente 1-1

Heerenveen-Ajax 2-1 (wishful thinking)

RKC-PSV 1-3

Roda-Feyenoord 1-3

Bor. Dortmund - Bayern 2-1

Atletico Madrid - Real Madrid 2-1 (wishful thinking, gelijkspel ook prima)

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

orbit schreef:

(quote)

Och, och, iemand noemt Ajax 020 en gelijk een Ajacied die op zijn pikkie is getrapt. Je kunt ook overal wat op te zeiken hebben.

Joy4ever

• 4665 berichten
  • 1892 stemmen

AZ-Twente 1-1

Heerenveen-Ajax 4-3 (verwacht sowieso aardig wat doelpunten)

RKC-PSV 0-3

Roda-Feyenoord 1-3

Bor. Dortmund - Bayern 2-1

Atletico Madrid - Real Madrid 1-2

Juventus - Lazio 2-1

happie

• 6274 berichten
  • 426 stemmen

AZ-Twente 0-0

Heerenveen-Ajax 1-5 (net zoals bijna iedere topwedstrijd van Heerenveen)

RKC-PSV 0-1

Roda-Feyenoord 1-1

Bucks - Knicks Win for the Bucks

Clipps - OKC Win for the Clipps

Suns - Grizzlies Win for the Grizzlies

Hawks - Celtics Win for Hawks

Lakers - Spurs Win for the Spurs

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Voor het arrogante Ajax maar tegen het hooghartige Real

Voor zwart geld clup Ajax maar tegen het corrupte Juve

Je roemt Man U voor hun volle karakter en winnaarsmentaliteit maar hebt niets met het type Kuyt.

Beckam is een icoon van Man U, maar een naar ego bij Real.

PG is een nare poen club, maar je bent wel voor het beursgenoteerde bedrijf Ajax...

Zijn jullie met z'n tweeen?

Leer eens maar eens begrijpend lezen...

- Ja, kwestie van smaak.

- Zwart geld club? Welja, vergelijk Ajax even met een club die jarenlang scheidsrechter omkocht en die naar verluidt zwaar aan de pep zat.

- Ik vind de instelling van Kuijt ook prima, maar vind Kuijt wel een kutspeler.

- Waar lees je dat ik Beckham een ego noem? Dat zeg ik, beter lezen. Ik noemde de groep Zidane, Raul en Beckham juist sympathiek. In die jaren vond ik Real verre van kut.

- Ja hoor, nogmaals. Vergelijk een overgenomen grootgeldverspiller even met Ajax dat zakelijk een move maakte. Ajax smijt niet met geld.

PS: vanavond:

AZ-Twente 1-1

RKC-PSV 0-1

Heerenveen-Ajax 1-3

Roda-Feyenoord 1-2

Al hoop ik natuurlijk dat RKC en Roda winnen. Bij Ajax heb ik wel een vrij goed gevoel. Ajax speelt al jaren na de winter goed en wint dan maandenlang. Vorig jaar, onder Jol, onder ten Cate...dat zie ik nu weer gebeuren. Hopelijk genoeg voor de titel.

Vrij bizar overigens, vanavond ook nog Juve-Lazio, Dortmund-Bayern, Atl-Real Madrid en nog oa Engelse top.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

AZ-Twente 1-1

Heerenveen-Ajax 2-2

RKC-PSV 1-4

Roda-Feyenoord 2-1

Natuurlijk hopen we op wat beters in geval van Ajax en Psv.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

AZ-Twente 2-1

Heerenveen-Ajax 6-0

RKC-PSV 0 - 2

Roda-Feyenoord 2 - 1

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

AZ-Twente 2-0

RKC-PSV 0-5

Heerenveen-Ajax 1-2

Roda-Feyenoord 2-0

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Chucky92 schreef:

Heerenveen-Ajax 6-0

Hoe vergaat het 'F-5'en', terwijl je jezelf aan het plezieren bent?

Nicolage Rico

• 20244 berichten
  • 2399 stemmen

orbit schreef:

(quote)

Ik ben het 010 niveau wel weer een beetje voorbij, maar misschien praat jij nog zo, half Rotterdam doet dat immers nog.

Gevalletje Plaat Voor Je Kop.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.