• 17.815 nieuwsartikelen
  • 183.798 films
  • 12.723 series
  • 35.140 seizoenen
  • 658.810 acteurs
  • 200.866 gebruikers
  • 9.504.209 stemmen

Het grote voetbaltopic #4

zoeken in:

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Kuyt is wel minder dan Guidetti. Toch zou het een prima aankoop zijn voor Feyenoord uiteraard. Laat alle wat oudere Nederlands Elftal spelers maar weer in Nederland komen spelen. Juich het alleen maar toe.

Montorsi

• 9793 berichten
  • 2403 stemmen

Oke dan, daar gaan we..

Nederland:

Voor: Feyenoord. Waarom lijkt me duidelijk. Altijd mee opgegroeid, Rotterdamse familie. Maar ook rationeel vind ik het de mooiste club van het land, al is dat natuurlijk niet echt objectief. Ik hou gewoon meer van de down to earth mentaliteit, het ondersteunen van jongens van het veld in plaats van het hebben van een leuk middagje. Feyenoord straalt de stad uit, eigenlijk meer dan elke andere club die ik ken. Daarnaast heeft de club dankzij stadion, historie, fans etc een nationale uitstraling. Ik heb ook gewoon het gevoel dat de club bij de fans meer in het hart zit dan bij andere clubs, en de grote wedstrijden horen bij het nationale sportcanon, maar dat is ook wel makkelijk te zeggen als je er zelf zo dicht op zit.

Tegen: Ik haat geen enkele club, vind ik zo droevig. Op supportersvlak is er natuurlijk de rivaliteit met Ajax, maar haat is het absoluut niet. Sterker nog, zonder Ajax geen Feyenoord en andersom denk ik. Mooiste rivaliteit in het land als het gezond is althans, en dat mag nooit verdwijnen. Ajax is en blijft een club met een enorme uitstraling, enorm veel briljante spelers in het verleden, en gewoon enorme successen. Iedereen kent de grote wedstrijden van die club, en de bekende sportmomenten zien we heel vaak. Qua fans en clubmentaliteit heb ik er echter totaal niks mee. Dat hele belachelijk misplaatste wat ze dan zelf noemen 'bravoure' vind ik vreselijk, de welhaast bijna zelfbenoemde 'verkorenheid' van de club is het tegenovergestelde van mijn club, en dat valt regelmatig verkeerd. Maar verder is het vooral een duidelijk verschil in identiteit wat deel uitmaakt van de rivaliteit.

Ik heb veel minder met PSV, ook in Europees opzicht. Qua historie misschien meer titels, maar ze zijn nooit memorabel, de EC1 van PSV is iedereen in de wereld vergeten, en dan hebben ze zelfs nog ooit een UEFA Cup gewonnen, helemaal in de vergetelheid geraakt. Eigenlijk is PSV een club die vooral de laatste 20 jaar successen heeft geboekt door uitstekend beleid, maar nog steeds is het blijft het een uit de kluiten gewassen regioclub. De uitstraling reikt eigenlijk niet verder dan Brabant(/Limburg?), zitten er wel PSV'ers in de grote steden? Bovendien zijn de fans zo'n beetje de grootste verwende zeikstralen die er zijn, bescheidenheid kennen ze niet (wat dat betreft een beetje het zelfde euvel als Ajacieden ). Ik merk aan mezelf dat ik minder supporter voor PSV in Europa, dan bijvoorbeeld voor Ajax.

Qua Europese ploegen boeit het me al heel wat minder, heb wel een lichte voorkeur, maar die reikt eigenlijk amper dan dat in dit geval. Wat sterker is het gevoel voor Liverpool, maar Dortmund, Atletico Madrid, Olympique Marseille en Parma (bij Italiaanse ploegen valt ook weinig te kiezen) en Standard Luik. Buiten Europa heb je nog Boca Juniors.

happie

• 6274 berichten
  • 426 stemmen

Nederland: Ajax

Buitenland: Geen uitgesproken favoriet, dat wisselt per seizoen. Heb alleen een hekel aan Barca en Real de laatste jaren, vooral als ze tegen elkaar spelen. Ik heb de laatste jaren nog nooit zo'n slechte reclame voor het voetbal gezien, als bij El Classico.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Niet voor iemand die er 20 inschopt en andere spelers beter maakt, en de ploeg op sleeptouw kan nemen. Of denk jij dat dergelijke spelers 3 ton verdienen? Ik kan je zeggen dat dit fabels zijn.

(quote)

Dan nog goed genoeg voor de Eredivisie natuurlijk.

(quote)

Bij Feyenoord zal hij centrumspits worden. Als hij ze er maar inschiet. En daarnaast hard werken is mooi meegenomen.

(quote)

Als hij daadwerkelijk komt, bewijst hij in één klap een echte Feyenoorder te zijn, want hij levert zo'n 10 miljoen keiharde eurootjes in. Zou jij het doen?

(quote)

Dat waren er 4, werden voor redelijke grote bedragen overgenomen, en Hofland is een matige voetballer en de Cler een dramatische voetballer. Makaay schopte er 15 in per seizoen - niet slecht en niet goed.

Stel, Kuyt schiet er 15 in volgend seizoen, vind jij 1 miljoen dan niet een beetje duur?

Nicolage Rico

• 20244 berichten
  • 2399 stemmen

moviemafketel schreef:

Kuyt is wel minder dan Guidetti. Toch zou het een prima aankoop zijn voor Feyenoord uiteraard. Laat alle wat oudere Nederlands Elftal spelers maar weer in Nederland komen spelen. Juich het alleen maar toe.

Denk dat Kuijt op dit moment nog wel wat beter is dan Guidetti, overall gezien. Guidetti heeft natuurlijk wel meer potentie.

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

Dat salaris haal je wel weer binnen middels merchandising.

Sportief kan het echter alleen maar tegenvallen: Dirkie kan er natuurlijk niet zo veel van.

Nicolage Rico

• 20244 berichten
  • 2399 stemmen

Chucky92 schreef:

Stel, Kuyt schiet er 15 in volgend seizoen, vind jij 1 miljoen dan niet een beetje duur?

Niet als hij 15 belangrijke doelpunten maakt, zodat Feyenoord CL haalt. 15 is voor mij ook de ondergrens van wat hij moet scoren. Speculeren heeft verder ook niet zoveel zin.

Feit is dat Feyenoord een spits nodig heeft die er direct staat. Heb jij nog goede opties?

En inderdaad: wat Otherfool zegt. Denk dat er binnen een week al zo'n 50.000 shirtjes, met Dirkie achterop, verkocht zullen worden.

Montorsi

• 9793 berichten
  • 2403 stemmen

moviemafketel schreef:

Ik vind het wel komisch, juist omdat er geen reden bij staat. Alle andere clubs zijn tegen Ajax, zonder dat ik ooit een goede reden heb gehoord. Ja Amsterdammers hebben bluf en een grote waffel, maar als dat al een reden is haha.

Dat lijkt me anders een vrij goede reden weinig met de club en zijn mensen te hebben.

Montorsi

• 9793 berichten
  • 2403 stemmen

Chucky92 schreef:

(quote)

Hangt er van af, als hij 15 keer de winnende maakt niet. 15 keer de 5-0 is een ander verhaal. Bovendien is 1 miljoen per jaar voor een clubicoon nooit te veel. Vergeet ook niet dat je makkelijk een half miljoen terugverdient met shirtverkoop.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Montorsi schreef:

(quote)

Dat lijkt me anders een vrij goede reden weinig met de club en zijn mensen te hebben.

Ik vind het juist wel een leuke eigenschap, maar dat is persoonlijk natuurlijk.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Niet als hij 15 belangrijke doelpunten maakt, zodat Feyenoord CL haalt. 15 is voor mij ook de ondergrens van wat hij moet scoren. Speculeren heeft verder ook niet zoveel zin.

Feit is dat Feyenoord een spits nodig heeft die er direct staat. Heb jij nog goede opties?

En inderdaad: wat Otherfool zegt. Denk dat er binnen een week al zo'n 50.000 shirtjes, met Dirkie achterop, verkocht zullen worden.

Goede opties? Wees creatief en scout in het buitenland, zoals Groningen dat perfect heeft gedaan met Berg, Suarez, Matavz, Texeira.

Montorsi

• 9793 berichten
  • 2403 stemmen

moviemafketel schreef:

(quote)

Ik vind het juist wel een leuke eigenschap, maar dat is persoonlijk natuurlijk.

Zit je mooi op je plek, maar voor de duidelijkheid, heel veel mensen vinden het een beetje vervelend. En lachwekkend misplaatst ook tegenwoordig. Om die reden krijg je ook wat vaker de deksel op je neus in het land.

Nicolage Rico

• 20244 berichten
  • 2399 stemmen

Daar zullen ze ongetwijfeld mee bezig zijn, Chicky.

Maar Kuijt is een buitenkansje. Iemand die 4 miljoen euro per jaar in wilt leveren om maar bij zijn oude liefde te voetballen... Romantiek in de voetbal bestaat toch nog.

(al is er natuurlijk nog niks zeker, maar het alleen al overwegen is prachtig ).

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Maar Kuijt is een buitenkansje. Iemand die 4 miljoen euro per jaar in wilt leveren om maar bij zijn oude liefde te voetballen... Romantiek in de voetbal bestaat toch nog.

Tijd zal het leren, ik denk niet dat wij eruit gaan komen. Ik zie het alleen niet zo zonnig in als jij. Is de kans eigenlijk groot dat hij gaat?

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Montorsi schreef:

(quote)

Zit je mooi op je plek, maar voor de duidelijkheid, heel veel mensen vinden het een beetje vervelend. En lachwekkend misplaatst ook tegenwoordig. Om die reden krijg je ook wat vaker de deksel op je neus in het land.

Dat is het risico van een grote waffel ja. je valt wat harder op je neus als niet uitkomt wat je van te voren verwacht had. Maar dat liever dan je van te voren indekken om dit risico te verminderen.

Ik vind de verschillen tussen Ajax en Feyenoord juist zo mooi, dat houdt de boel levend. Rotterdammers en Amsterdammers verschillen werkelijk bij op alle fronten. (Heb veel veel Amsterdamse en Rotterdamse familieleden).

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(al is er natuurlijk nog niks zeker, maar het alleen al overwegen is prachtig ).

Lees wel dat ze hem dan een langdurig contract willen aanbieden waarin hij een miljoen per jaar verdient. Uiteindelijk dus nog iets van 3 a 4 miljoen bij elkaar. En misschien wordt hij elk seizoen alleen maar zwakker. Het is en blijft een risico-aankoop, maar ik denk dat Kuijtje zich hier prima redt.

Nicolage Rico

• 20244 berichten
  • 2399 stemmen

moviemafketel schreef:

(quote)

Lees wel dat ze hem dan een langdurig contract willen aanbieden waarin hij een miljoen per jaar verdient. Uiteindelijk dus nog iets van 3 a 4 miljoen bij elkaar. En misschien wordt hij elk seizoen alleen maar zwakker. Het is en blijft een risico-aankoop, maar ik denk dat Kuijtje zich hier prima redt.

Nogmaals: met merchandising verdien je al een groot deel terug.

Ieder jaar 6 ton betalen voor Mokotjo (een bankzitter) vind ik veel erger.

Nicolage Rico

• 20244 berichten
  • 2399 stemmen

Chucky92 schreef:

Tijd zal het leren, ik denk niet dat wij eruit gaan komen. Ik zie het alleen niet zo zonnig in als jij. Is de kans eigenlijk groot dat hij gaat?

Is nog weinig over bekend, maar gezien het feit dat Kuijt en Feyenoord met elkaar in gesprek zijn zie ik het wel goed komen.

Vooraf van dit seizoen kwamen we er ook niet uit over welk team nu beter was: Feyenoord of Utrecht.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Bankzitten in Liverpool lijkt me ook niet wat voor hem. Zal vast wel doorgaan.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Is nog weinig over bekend, maar gezien het feit dat Kuijt en Feyenoord met elkaar in gesprek zijn zie ik het wel goed komen.

Vooraf van dit seizoen kwamen we er ook niet uit over welk team nu beter was: Feyenoord of Utrecht.

Ja, maar wie wat het verwacht dat Feyenoord zo zou presteren? Niemand toch? En hé, Utrecht heb wel 2x van Ajax gewonnen, Feyenoord niet.

Nicolage Rico

• 20244 berichten
  • 2399 stemmen

Chucky92 schreef:

(quote)

Ja, maar wie wat het verwacht dat Feyenoord zo zou presteren? Niemand toch? En hé, Utrecht heb wel 2x van Ajax gewonnen, Feyenoord niet.

Daar ben ik je nog dankbaar voor.

Ik had een 6e plaats ingecalculeerd voor dit seizoen. Simpelweg omdat er naast PSV, AZ, Ajax en Twente geen selecties waren die beter waren dan die van Feyenoord (samen met Groningen, Vitesse en Heerenveen, dacht ik toen nog).

Maar ze presteren natuurlijk wel beter dan verwacht. Het gat tussen de nummer 6 en 7 is erg groot en Feyenoord staat nu zelfs 5e met grote kans op meer.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Daar ben ik je nog dankbaar voor.

Ik had een 6e plaats ingecalculeerd voor dit seizoen. Simpelweg omdat er naast PSV, AZ, Ajax en Twente geen selecties waren die beter waren dan die van Feyenoord (samen met Groningen, Vitesse en Heerenveen, dacht ik toen nog).

Ik had Feyenoord een stuk lager verwacht, omdat op dit moment hun 2 beste spelers (Clasie en Guidetti) het verassend goed doen. Wie had verwacht dat Clasie het zo goed zou doen? Hij deed het leuk bij Exelcior maar is nu heel belangrijk voor Feyenoord, en wie kende Guidetti voor Feyenoord en dacht dat hij zo goed zou zijn?

Wie had verder verwacht dat Schaken het zou goed zou doen?

Een hoop verassingen in het team van Feyenoord, waar denk ik niemand rekening mee had gehouden. Helemaal niet na vorig jaar (dat kut seizoen voor Fr)

Nicolage Rico

• 20244 berichten
  • 2399 stemmen

Dat is ook het verschil tussen nummer 6 (waar hard voor gestreden had moeten worden) en de positie van nu (kans op de titel).

Schaken voetbalt overigens al een hele tijd ondermaats.

Fer voetbalde toen overigens ook nog voor Feyenoord.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Dat is ook het verschil tussen nummer 6 (waar hard voor gestreden had moeten worden) en de positie van nu (kans op de titel).

Schaken voetbalt overigens al een hele tijd ondermaats.

Fer voetbalde toen overigens ook nog voor Feyenoord.

Schaken heeft toch wel wat goede wedstrijden gespeeld? Toen hij kwam had volgens mij niemand dat verwacht.

Wat is er trouwens met Cabral aan de hand? Werd toch altijd gezien als een heel groot talent?

Nicolage Rico

• 20244 berichten
  • 2399 stemmen

Cabral voetbalt vooral tegen zichzelf. Maar hij is vooral een frivole speler zonder overzicht. Hij blijft maar kappen en draaien. Ben benieuwd of het ooit nog wat wordt. Dit seizoen kan hij nog een supersub worden. Schiet hij er vanavond eentje in dan vergeet ik in 1 klap zijn mindere wedstrijden...

Voor de winterstop vond ik Schaken vrij sterk. Na de winterstop is het wat minder. Sowieso iemand met veel te weinig rendement. Voor de goal bevriest hij, net zoals El Ahmadi. Schaken oogt ook nog eens vermoeid (waarschijnijk toch stiekem naar de disco).

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

moviemafketel schreef:

Voetbalkenners in het buitenland zullen nog wel weten over de tijd van Cruijff bij Ajax en de 3 EC1-finales op rij die gewonnen werden. Dat Feyenoord de 1e was weet niemand in het buitenland.

De misplaatste arrogantie weer.

Waarom zo men in het buitenland het wel van Ajax weten maar niet van Feyenoord. Man U was ook eerder dan 3 keer Liverpool. Dat weet ik ook als buitenlander. Echt de eigenschap 'compleet dichtgetikt' is zwaar oververtegenwoordigd onder de aanhangers van Ajax.

kos

• 46837 berichten
  • 8963 stemmen

Ik ben dol op voetballers met een clubhart en als Kuijt die miljoenen wil inleveren zou hij een absolute held zijn, maar als het mijn echtgenoot of vader was zou ik hem dat toch echt nooit meer vergeven. .

Kom zeg, in zo'n verdorven poenerige wereldje als het voetbal momenteel pik je die miljoenen mooi even mee.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ik heb het al eerder geschreven, maar ik denk dat ook meespeelt dat Kuyt zijn 5 kinderen liever op een streng gereformeerde school zet in de buurt van opa en oma, dan dat hij ze nu nog langs wat zuid Europese creches wil slepen. Een zeldzaamheid dat wel.

Nicolage Rico

• 20244 berichten
  • 2399 stemmen

Klopt, en ook z'n vrouwtje wil terug. Ze kan al genoeg schoenen kopen met Dirkies passies.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.