• 17.815 nieuwsartikelen
  • 183.798 films
  • 12.723 series
  • 35.140 seizoenen
  • 658.810 acteurs
  • 200.866 gebruikers
  • 9.504.209 stemmen

Het grote voetbaltopic #4

zoeken in:

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Zit ze diep hé

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Sommige vullen hier het lijstje alléén maar in om aan te geven waar ze in Nederland een hekel aan hebben.. wat een verrassing! Typisch

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Ik vind het wel komisch, juist omdat er geen reden bij staat. Alle andere clubs zijn tegen Ajax, zonder dat ik ooit een goede reden heb gehoord. Ja Amsterdammers hebben bluf en een grote waffel, maar als dat al een reden is haha.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

moviemafketel schreef:

Ik vind het wel komisch, juist omdat er geen reden bij staat. Alle andere clubs zijn tegen Ajax, zonder dat ik ooit een goede reden heb gehoord. Ja Amsterdammers hebben bluf en een grote waffel, maar als dat al een reden is haha.

Rotterdammers staan in hun recht om niets te moeten hebben van Ajax (aartsrivaal etc.), al is haat helaas een term die veelvuldig en ten onrechte hier te lezen is. Maar waar bijvoorbeeld die Utrechters en Haagse Tokkies het lef vanaf halen met hun papegaaiengedrag is voor mij een mysterie.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Als je verder niks voorstelt dat heul je mee met de andere loser.. eh underdogs

depri83

• 6822 berichten
  • 1521 stemmen

Er zeggen er een paar een hekel aan Ajax te hebben en de hele Ajax-kliek buitelt weer over elkaar heen om te kijken wie het hoogst komt op de moral high ground.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

moviemafketel schreef:

Ben je nu echt zo dom dat je die reden zelf niet kunt bedenken?

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Materny schreef:

(quote)

Rotterdammers staan in hun recht om niets te moeten hebben van Ajax (aartsrivaal etc.), al is haat helaas een term die veelvuldig en ten onrechte hier te lezen is. Maar waar bijvoorbeeld die Utrechters en Haagse Tokkies het lef vanaf halen met hun papegaaiengedrag is voor mij een mysterie.

Ik zie totaal niet in waarom 'het een hekel hebben aan Ajax' enkel voorbehouden zou moeten zijn aan Rotterdammers.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Nou, ik zal ook maar een lijstje maken.

Nederland: Ajax. Dat is ook de enige club die ik support. Ik heb helemaal niks met Dirk Kuijt achtige spelers.

Engeland: Man Utd, is door de jaren heen gegroeid doordat ze een mooie karaktervolle ploeg hadden met iconen als Beckham, Giggs, Neville, Scholes, Keane etc. Gun ze het beste. Prachtig shirt, stadion en een eeuwige winnaarsmenalitijt.

Hekel aan: Real Madrid, hooghartige, treurige club. Helemaal nu met Mourinho, Pepe en Ronaldo. Wat een stel nare ego's zitten daar zeg. In de periode van Zidane, Beckham

Hekel aan: Inter (het lelijke broertje van AC), Juventus (corrupte kutclub).

.

Voor het arrogante Ajax maar tegen het hooghartige Real

Voor zwart geld clup Ajax maar tegen het corrupte Juve

Je roemt Man U voor hun volle karakter en winnaarsmentaliteit maar hebt niets met het type Kuyt.

Beckam is een icoon van Man U, maar een naar ego bij Real.

PG is een nare poen club, maar je bent wel voor het beursgenoteerde bedrijf Ajax...

Zijn jullie met z'n tweeen?

kos

• 46837 berichten
  • 8963 stemmen

Woei, 8ste!

(afbeelding).

kos

• 46837 berichten
  • 8963 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Verder support ik internationaal alleen voor Oranje, zoals het een Nederland betaamt.

.

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

kos schreef:

Woei, 8ste! (afbeelding).

Kansloos

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Ben je nu echt zo dom dat je die reden zelf niet kunt bedenken?

Jaloezie op de gewonnen prijzen ?

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

depri83 schreef:

Er zeggen er een paar een hekel aan Ajax te hebben en de hele Ajax-kliek buitelt weer over elkaar heen om te kijken wie het hoogst komt op de moral high ground.

Inderdaad .

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

moviemafketel schreef:

(quote)

Jaloezie op de gewonnen prijzen?

Nee, maar je bent wel warm. Probeer eens te denken vanuit de club die door die ander wordt gesupport. Kan die het schelen hoeveel prijzen Ajax wint? Nee, niet echt, maar wel hoeveel prijzen / wedstrijden zijn eigen club wint.....

Nu moet het muntje toch wel vallen.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

De oorspronkelijke vraag was:

Joy4ever schreef:

Wellicht leuk voor degenen die dat willen om je favoriete voetbalclubs te noemen? Mogen uiteraard meerdere per land zijn. Ik ben benieuwd! Een eventuele toelichting is uiteraard welkom .

Nederland:

België:

Duitsland:

Engeland:

Italië:

Spanje:

Overig:

ps. Ik weet niet zeker of deze vraag al een keer gesteld is, mocht het zo zijn: scusi.

En de antwoorden die hierop volgden. het zit gewoon erg diep bij jullie.

FillumGek schreef:

Nederland

- Hekel aan: Vitesse, PSV, Ajax.

maxcomthrilla schreef:

- Hekel aan: Ajax.

Finisterra schreef:

Nederland

- Hekel aan: Ajax (equivalent van Anderlecht)

Pitakaas schreef:

Hekel: Ajax (1 en 1 is 2)

Lefgozer schreef:

Hekel aan: Ajax

$pecial schreef:

Hekel aan: Ajax

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ach, sommige mensen tonen eigen initiatief. Niets mis mee.

PS. Ik heb ook een hekel aan Ajax. Niet omdat ik jaloers ben op hun prijzen, wel omdat ze te vaak van Feyenoord winnen en die prijzen vaak voor onze neus hebben weggekaapt. Maar jaloers op zo'n arrogante poenige beursgenoteerde onderneming zal ik nooit kunnen zijn. Daarvoor heeft die club veel te veel onaantrekkelijke kanten en vervelende bobo's, nepsupporters en glory hunters die erachter aan lopen.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Nee, maar je bent wel warm. Probeer eens te denken vanuit de club die door die ander wordt gesupport. Kan die het schelen hoeveel prijzen Ajax wint? Nee, niet echt, maar wel hoeveel prijzen / wedstrijden zijn eigen club wint.....

Nu moet het muntje toch wel vallen.

Nee, snap absoluut niet waarom andere clubs een hekel aan Ajax hebben. Zonder Ajax zou dit voetballand helemaal niet op de kaart hebben gestaan. Je kan voor je eigen club zijn, maar daarom automatisch een hekel hebben aan Ajax is ook gewoon meelopersgedrag. Net zoals jullie ons als gloryhunters beschouwen, zijn de tegenstanders een horde mensen die allemaal meelullen om maar een zondebok te hebben. Ik gun Feyenoord wel hun succesjes, mits Ajax nog meer succes heeft uiteraard.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

moviemafketel schreef:

(quote)

Nee, snap absoluut niet waarom andere clubs een hekel aan Ajax hebben. Zonder Ajax zou dit voetballand helemaal niet op de kaart hebben gestaan. Je kan voor je eigen club zijn, maar daarom automatisch een hekel hebben aan Ajax is ook gewoon meelopersgedrag. Net zoals jullie ons als gloryhunters beschouwen, zijn de tegenstanders een horde mensen die allemaal meelullen om maar een zondebok te hebben. Ik gun Feyenoord wel hun succesjes, mits Ajax nog meer succes heeft uiteraard.

Die misplaatste arrogantie weer. Zonder Ajax had Cruiff gewoon bij FC Amsterdam en Van Basten bij Utrecht gespeeld en dan hadden die clubs meer succes gehad. Daarbij was het Feyenoord die dit land voetballend op de kaart heeft gezet in 1970. Hadden we Ajax dus helemaal niet voor nodig. Werkelijk wat een bizarre en domme gedachtekronkels sommige supporters van die club er toch op na houden. En het dan nog raar vinden dat mensen daar een hekel aan krijgen.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Voetbalkenners in het buitenland zullen nog wel weten over de tijd van Cruijff bij Ajax en de 3 EC1-finales op rij die gewonnen werden. Dat Feyenoord de 1e was weet niemand in het buitenland. Welke trainer je ook hoort wanneer ze een interview hebben voor een CL-wedstrijd bijvoorbeeld is dat ze allemaal zich hebben verdiept in de geschiedenis en werkwijze van Ajax, maar Feyenoord hoor je ze nooit ook maar iets over zeggen.

Nicolage Rico

• 20244 berichten
  • 2399 stemmen

orbit schreef:

Sommige vullen hier het lijstje alléén maar in om aan te geven waar ze in Nederland een hekel aan hebben.. wat een verrassing! Typisch

Ja, om die reden vroeg ik me al af waar jouw lijstje blijft...

Nicolage Rico

• 20244 berichten
  • 2399 stemmen

Reinbo schreef:

Daarbij was het Feyenoord die dit land voetballend op de kaart heeft gezet in 1970.

Haha, inderdaad! En Ajacieden maar denken dat zij het zijn.

maxcomthrilla

• 15588 berichten
  • 2882 stemmen

Grappig dat sommige Ajacieden ineens aan huillie huillie doen.

5 redenenen waarom ik een hekel heb aan Ajax ( niet te verwarren met haten ):

1. Ajax is als geen andere club in NL een club van egotrippers. Clubiconen rollen vechtend over straat i.p.v. in het belang van hun club te denken. Macht is belangrijker dan Ajax. Een hoop gedoe en publiciteit in de media, die niets met voetbal van doen hebben = vermoeiend.

2. Theaterpubliek.

3. Ik erger mij nogal eens aan provincialen die voor Ajax zijn. Stelletje gloryhunters.

4. Ajacieden denken vaak dat de hele voetbalwereld om Ajax draait. Kortom misplaatste arrogantie.

5. Ajax roept op geen enkele manier een warm gevoel bij mij op in hun omgang met voetballers etc. Ajax heeft bij mij het imago van een kil beursgenoteerd bedrijf.

Verder heb ik ook geen zin om dit soort punten te bediscussiëren met Ajacieden, waarvan akte. Dus hier zullen de Ajacieden die zich afvragen waarom mensen een hekel hebben aan Ajax het maar mee moeten doen.

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

De grote vraag is natuurlijk waarom het je ook maar iets kan schelen wat 'mensen in het buitenland' of uberhaupt 'andere mensen' van je clubje vinden...

Ik moet ook altijd zo lachen om die types hier die dan helemaal gloeien van trots als hun ploegje het populairst blijkt te zijn onder Chineze scholieren of huisvrouwen op de Keukenhof ofzo.

Nicolage Rico

• 20244 berichten
  • 2399 stemmen

otherfool schreef:

Ik moet ook altijd zo lachen om die types hier die dan helemaal gloeien van trots als hun ploegje het populairst blijkt te zijn onder Chineze scholieren of huisvrouwen op de Keukenhof ofzo.

En hoe zit het bij de Friezen die nooit buiten komen?

depri83

• 6822 berichten
  • 1521 stemmen

moviemafketel schreef:

De oorspronkelijke vraag was:

(quote)

En de antwoorden die hierop volgden. het zit gewoon erg diep bij jullie.

(quote)

(quote)

(quote)

(quote)

(quote)

(quote)

De initiatiefnemer was Fillumgek, die gewoon de traditionele top 3 noemt. Dat daarna anderen de 'hekel aan' lijstjes ook meenemen lijkt me niet vreemd en daar zit inderdaad wat Ajax tussen. Maar moeten de PSV'ers dan maar meteen in een stuip schieten omdat Jeroentjuh, A&L1 en Fillumgek omdat die PSV (Jeroentjuh niet specifiek) noemen. Hou toch op!

Wees er trots op zou ik zeggen. Ik lach me tegenwoordig kapot als er weer een halve gare komt beweren dat hij die club uit Eindhoven niks gunt omdat wat steun hebben gehad van de gemeente of omdat die nare Ola Toivonen er rondloopt.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

- Een spits die er meteen staat.

- Veel ervaring.

- Iemand waar de talenten nog veel van kunnen leren.

- Garantie op 15 - 25 goals

- Iemand die er altijd voor gaat en een ploeg op sleeptouw kan nemen.

- Een echte Feyenoorder: geen woorden maar daden, er altijd 100% voor gaan.

- Een held.

Feyenoord is niet in de financiele positie om spelers als Dost te kunnen kopen. Daarachter kunnen talenten zich altijd nog ontwikkelen - liefst van de eigen jeugd.

Wie weet gaat-ie over een jaar of 3 a 4 nog wel naar Utrecht joh.

Zo ken ik er ook een paar,

- Te duur (1 miljoen salaris is gekken werk)

- Het beste is er al af

- Werkt hard, maar dat doet hij bij Oranje en Liverpool ook en loopt men alleen maar in de weg.

- Een echte Feyenoorder? Die vent heeft geen clubhard, toen hij bij Utrecht wegging zij hij dat Utrecht zijn club was en toen hij bij Feyenoord wegging zei hij dat over Feyenoord. Hij lult alleen maar in het straatje van de supporters.

- Ik voorzie eerder een Hofland, de Cler etc scenario. Een speler die als verlosser wordt terug gehaald, op basis van niks, en veelste duur is.

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Heb geen hekel aan PSV, dat zou namelijk betekenen dat ik denk dat ze ertoe doen. Hou me liever bezig met wat ik mooi vind, dat is uiteindelijk voor iedereen belangrijker

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

Nederland: FC Utrecht

Hekel aan: Ado, 020 en Twente

Engeland: Kan mij niks schelen, toch alleen maar kut clubs.

Italië: Milan

Spanje: Real (alleen al omdat ik zo'n tering hekel aan Barca heb)

Duitsland: alle clubs vind ik wel leuk, elke club kan kampioen worden, alleen Bayern vind ik een kut club

Nicolage Rico

• 20244 berichten
  • 2399 stemmen

Chucky92 schreef:

Zo ken ik er ook een paar,

- Te duur (1 miljoen salaris is gekken werk)

Niet voor iemand die er 20 inschopt en andere spelers beter maakt, en de ploeg op sleeptouw kan nemen. Of denk jij dat dergelijke spelers 3 ton verdienen? Ik kan je zeggen dat dit fabels zijn.

- Het beste is er al af

Dan nog goed genoeg voor de Eredivisie natuurlijk.

- Werkt hard, maar dat doet hij bij Oranje en Liverpool ook en loopt men alleen maar in de weg.

Bij Feyenoord zal hij centrumspits worden. Als hij ze er maar inschiet. En daarnaast hard werken is mooi meegenomen.

- Een echte Feyenoorder? Die vent heeft geen clubhard, toen hij bij Utrecht wegging zij hij dat Utrecht zijn club was en toen hij bij Feyenoord wegging zei hij dat over Feyenoord. Hij lult alleen maar in het straatje van de supporters.

Als hij daadwerkelijk komt, bewijst hij in één klap een echte Feyenoorder te zijn, want hij levert zo'n 10 miljoen keiharde eurootjes in. Zou jij het doen?

- Ik voorzie eerder een Hofland, de Cler etc scenario. Een speler die als verlosser wordt terug gehaald, op basis van niks, en veelste duur is.

Dat waren er 4, werden voor redelijke grote bedragen overgenomen, en Hofland is een matige voetballer en de Cler een dramatische voetballer. Makaay schopte er 15 in per seizoen - niet slecht en niet goed.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.