- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #4
Het grote voetbaltopic #4
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Och jee, weer zo'n simpele zwart/wit kijker. Laat ik mezelf eens quoten:
Hoe moeilijk is het nu helemaal te bevatten dat als je idolaat bent van Jose Mourinho dat niet hetzelfde is als het 'haten' van Barcelona? Het is toch echt geen rocket science zou je zeggen...
jij was wel de laatste persoon waarvan ik dit soort zinnige tekst had verwacht
Mijn complimenten voor je eerste zinnige post!
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
City heeft renderende spelers aangetrokken. Aguero, Silva, Nasri,... Chelsea heeft een moeilijk scorende Torres, Lukaku (reserves), Courtois (uitgeleend aan Atlético) en nu De Bruyne aangekocht. Laatstgenoemde zal ook (waarschijnlijk) uitgeleend worden maar De Bruyne zal Chelsea (nog) niet op de kaart zetten. Ik kan mij buiten deze 4 geen spelers herinneren die Chelsea aangekocht heeft. Je kan dan wel geld hebben, maar je moet er wel iets mee doen.
Ik ging puur in op jouw uitspraak dat geld niet garant staat aan succes. Als ik iets heb geleerd van het 21-eeuwse voetbal is dat juist alles om geld draait.
Dat ze geld hebben bedoel ik mee te zeggen dat ze van de zomer ook rustig 100 miljoen kunnen neerleggen voor Hazard en een heel tripje spelers. Dan ben je opeens kanshebber.
Ik heb nooit bedoeld te zeggen dat ze met dit team kampioen kunnen worden.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Nederland: Ajax natuurlijk. Een club die zelf spelers opleidt, vernieuwend is geweest, heel veel prachtspelers heeft voortgebracht en altijd van eigen kracht uitgaat i.p.v. kopen, kopen, kopen!
Hekel aan: Geen enkele club, maakt mij niks uit wat de rest maakt als Ajax maar wint!
Engeland: Arsenal (vroeger Man Utd). Vroeger als klein jongetje was ik fan van Van Nistelrooy (ja, ik als Ajax-supporter) daarom was ik eigenlijk voor Man Utd. Tegenwoordig heb ik meer sympathie voor Arsenal, de enige club die niet meedoet met dat koopgedrag en nog fatsoenlijk voetbal probeert te spelen. Er hebben natuurlijk ook geweldige spelers als Bergkamp en Henry gespeeld.
Hekel aan: Man City, dit komt vooral door dat koopzieke de laatste tijd. Echt een zieke club de laatste tijd.
Italië: AC Milan, hebben grootste historie met spelers als Van Basten etc. Maar ook een club als Juventus kan ik waarderen.
Spanje: Toen Robben, Sneijder etc. bij Real speelde was ik nog voor Real én Barça, maar nou Real verrot is en Barça echt weergaloos voetbal speelt is het voor mij wel duidelijk. Barça. Echt jammer dat zo'n arrogante kerel als Mourinho zo'n grote en mooie club als Real traint, zonde.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Nederland: AZ
Hekel aan: Ajax
Voor de rest volg ik geen clubs. Vind ik altijd beetje onzin, twee of meer clubs supporten.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3919 stemmen
Hoe moeilijk is het nu helemaal te bevatten dat als je idolaat bent van Jose Mourinho dat niet hetzelfde is als het 'haten' van Barcelona? Het is toch echt geen rocket science zou je zeggen...
Wordt hier structureel met elkaar verward.
rep_robert
-
- 27566 berichten
- 4178 stemmen
Nederland: AFC AJAX
Zuid-Afrika: Ajax Cape Town 
Engeland: Voorkeur voor Arsenal, maar sinds Henry en Bergkamp weg zijn i.c.m het sfeerloze nieuwe stadion geen voorkeur. Walgelijke competitie met nepclubs verder. Enkel de clubs met Nederlanders zijn interessant.
Duitsland: Geen voorkeur, misschien Dortmund vanwege de entourage waar ze in mogen spelen. Erg sympathieke club. Het is ook mooi om the Hunter wekelijks voor Schalke te zien mogen scoren
Frankrijk: Interesseert me geen zak.
Italie: Interesseert me geen zak.
Spanje: Barcelona, in mijn jeugd een paar keer geweest en sinds ik dat kloffie aan mocht op vakanties als 10 jarig jochie toch een voorkeur voor die club gehad. Het helpt ook dat zij voetbal spelen zoals het spelletje bedoeld is. Dat er een Oranje enclave is geweest helpt ook mee.
Eigenlijk boeit het voetbal buiten ajax om mij vrij weinig. Corrupte en gekochte competities als Engeland en Italië zijn amper interessant. Echter wanneer er een pot erg goed voetbal op tv is kan je me er wel voor wakker maken. Dan moet je het meer als een neutrale supporter bekijken. Daarnaast is het sfeertje op de tribunes in het buitenland interessanter dan het voetbal zelf.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Corruptie weten ze bij Ajax ook het nodige van.... De zwart geld club van de micky mouse league.
rep_robert
-
- 27566 berichten
- 4178 stemmen
Laat je frustraties jegens Ajax maar lekker op de vrije loop Reinbo
Lucht op of niet?
Joy4ever
-
- 4665 berichten
- 1893 stemmen
Juventus (corrupte kutclub)
AC Milan is dat dan ook
. Ze zijn beiden gestraft voor het omkoopschandaal.
Valt me trouwens wel op dat relatief veel Ajax fans een hekel hebben aan Juventus. Maar dat zal wel mede komen omdat Juventus vrijwel iedere confrontatie met de Amsterdammers heeft gewonnen 
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
AC Milan is dat dan ook
Valt me trouwens wel op dat relatief veel Ajax fans een hekel hebben aan Juventus. Maar dat zal wel mede komen omdat Juventus vrijwel iedere confrontatie met de Amsterdammers heeft gewonnen
Mhow 
YouTube - Ajax - Juventus finale europacup 1 (1973).
Geen onbelangrijke zege destijds....weer een EC1 erbij 
Maar ik heb geen echte hekel aan Juve hoor. Vind het alleen een club waar de geur van corruptie omheen hangt. En dat oerlelijke Delle Alphi dat altijd 150 mensen aan toeschouwers had werkte ook niet erg mee.
Vind overigens een fenomeen als Del Piero wel geweldig. Was helaas 2 jaar terug nog goed bezig in de ArenA met een schitterend hakje als assist.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Nederland: Excelsior en Feyenoord
Duitsland: Weder Bremen (Heb er een half jaar gewoond en vanwege het mooie treffen met Feyenoord), verder sympathie voor Dortmund, mooie volksclub, evenals Schalke. En ach, HSV en Bayern, als er Nederlanders de dienst uit maken vind ik ze minder onsympathiek dan gebruikelijk.
Engeland: Chelsea & QPR vind ik leuke clubs al vanaf de jaren 80, evenals Ipwich. Heb nikst met Arsenal, saaie club. Verder vind ik de meeste engelse clubs wel mooi, dus voorkeur hangt stek af van wie we speelt en van wie ze winnen of verliezen. Zie ze altijd liever doorgaan dan clubs uit Zuid Europa.
Frankrijk: Mompelier, omdat mijn opa daar in de buurt een huis had waar we vaak naar toe gingen en Lyon, omdat je daar zo goed in de file kon staan.
Maar eigenlijk interesseert het mij geen barst.
Spanje: Valencia. Mooie club, mooie stad, (wel kut supporters
), mar in de strijd tussen Real en Barca absoluut Real. Waarom? Vind Madrid een veel leukere stad dan Barcelona en heb ze ooit in een vol Bernabeau met 5-0 zien winnen. Dat ze me die avond op zo'n feest trakteerden ben ik ze eeuwig dankbaar.
Italië: Niemand, allemaal onsympathieke clubs. Hangt dus sterk af van wie waar speelt. Doe mij maar de underdog ipv een Milan of Juve. Geen Romeinse clubs, die zijn beide te eng of erg voor woorden. Zou Napoli wel weer eens aan de top willen zien. 
Rusland: Spartak Moskou, met al die nieuwe gekochte clubs heb ik nog minder.
Turkije: Fenerbache: Sfeelvolle volksclub
België: Club Brugge, maar vooral omdat de rest me nog minder zegt en ik Anderlecht onsympathiek vind.
Portugal: Porto, omdat ze John de Wolf KO hebben geslagen. Respect 
rep_robert
-
- 27566 berichten
- 4178 stemmen
AC Milan is dat dan ook
Heb er niks mee en ook niks tegen. Het is alleen jammer dat de Haagse Tokkies bilmatties zijn met Juve, dus dat maakt die club wel een stuk onsympathieker natuurlijk.
Asaharo
-
- 1042 berichten
- 624 stemmen
laat ik ook maar een lijstje neerpennen. Heel erg leuk om te lezen voor welke clubs jullie hier allemaal zijn. 
Dan maar beginnen met mijn België: afschuwelijke competitie die ik niet ongelooflijk meer volg sinds de play-offs zijn geïntroduceerd maar men voorkeur gaat uit naar Standard luik. Zowat de ploeg met de mooiste supporters en sfeervolle sfeer in het stadion.
Engeland: Arsenal zoals nog enkele hier vanwege Bergkamp, Henry, Ljungberg ( fantastische persoonlijkheid) en Reyes. Fulham vind ik ook een tof clubje, en Man City gun ik ook wel wat. De geschiedenis interesseert me niet zo, het is dat ik Aguëro, Super Mario en Yaya Touré zulke sterke voetballers vind. Kompany ook natuurlijk, het grootste verdedigende beest van de PL.
Spanje: Barcelona natuurlijk voor de rest heb ik sympathie met alle ploegen die er spelen. Merendeel spelers uit eigen kweek, daar kan Engeland nog iets van leren.
Nederland: Niet echt een voorkeur, ik gun het ze allemaal wel.
Frankrijk: Volg Lille al een hele tijd vooral omdat mijn favoriete voetballer daar speelt. Eden Hazard, spijtig dat hij volgend jaar weg is, maar hij is klaar voor een stapje hoger. Ik zie hem nu al iedere defensie in de PL kapot spelen.
Italië interesseert me niet en Duitsland ook niet echt, Bayern en Dortmund vind ik wel mooie clubs maar vooral Schalke is mijn favo; Ik check geregeld of Raul er niet weer eentje in het mandje heeft gelegd. Zelfs toen hij bij Madrid voetbalde vond ik Raul een super speler. Dat hij zo is afgedankt door Madrid heeft mijn kijk op die club geen goed gedaan. Hij is duizend keer sterker en intelligenter dan de spitsen die ze daar nu lopen hebben. Maar ach, ben er wel blij mee voor hem, hij blijft de spelvreugde van een kind behouden en op die manier kan hij toch wat spelen.
Stu-Pot
-
- 3491 berichten
- 1189 stemmen
België: afschuwelijke competitie die ik niet ongelooflijk meer volg sinds de play-offs
Inderdaad. Alhoewel de play-offs toch een beetje spanning bied blijf ik er wel naar kijken, beter gezegd luisteren. Maar het is één grote aanfluiting, het idee alleen al.
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Play offs, zeker voor de titel en een CL ticket, zijn belachelijk.
In Nederland was dit tot enkele jaren terug ook. Nrs 2 -5 kregen CL play offs. Valt nog mee dat ze hier de kampioen wel kampioen lieten zijn. Vind ons systeem nu wel leuk. 1 Europa League ticket voor nrs 5-8 (of 6-9), dat geeft op zich wel spanning want een ploeg of tien doet vaak lange tijd daarvoor mee.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3919 stemmen
jij was wel de laatste persoon waarvan ik dit soort zinnige tekst had verwacht
Mijn complimenten voor je eerste zinnige post!
Deze kende je ook al niet. Waarschijnlijk heb je er nog wel meer gemist die in je straatje passen.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3919 stemmen
Heb trouwens net boek Ik, Zlatan gelezen. Waarschijnlijk één van de meest verknipte persoonlijkheden in het voetbal. Hele rare vent en dan druk ik me zwak uit!
Wel geweldig leuk om te lezen zeker omdat hij natuurlijk hele tijd bij Ajax heeft gespeeld. Prachtig om te lezen hoe hij een gigantische hekel heeft aan Van der Vaart en een aantal anderen zoals vooral Beenhakker dan weer adoreert.
En die Mino Raiola wordt door boek zelfs spontaan een coole gast.
Respekked
-
- 6287 berichten
- 1238 stemmen
Je lacht toch je ballen uit je broek om Liverpool.
edit. Toch niet..
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
En Barça heeft met 4-0 gewonnen, nu nog hopen dat Real morgen punten laat liggen en dat Ajax morgen wint!
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Je lacht toch je ballen uit je broek om Liverpool.
edit. Toch niet..
Uitgerekend Caroll maakt hem 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Al winnen ze nu weer, lachen is het nog steeds. Zoveel geinvesteerd en het lijkt echt werkelijk nergens op. Ik vind er ook vrij weinig aan heel dat Liverpool dus rouw er niet om.
Respekked
-
- 6287 berichten
- 1238 stemmen
De man van 1 goal per 20 miljoen. Had Blackburn de winst zeker gegund, kunnen wel wat puntjes gebruiken. Degraderen zou zonde zijn. Al was het alleen al omdat we daar 9 van de 10 keer met 7-1 of 6-2 overheen walsen.
depri83
-
- 6822 berichten
- 1521 stemmen
Het is allemaal niet overtuigend wat Milan de laatste weken laat zien. Vanavond weer billenknijpen bij Chievo. Gelukkig staan de grensrechters vandaag wel goed op te letten door 2x voor buitenspel te vlaggen waardoor de doelpunten van Chievo niet telden.
Nu maar hopen op een misstap van Juve tegen Lazio.
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Liverpool
.
http://www.vi.nl/interactief/Elftal-van-de-maand-maart-1.htm
Hilarisch
_O^
Zelfs ik lach me hierbij de ballen uit de broek:)
Al mogen ' van Rhijn, Toby, Jan, Kenneth (Één tegengoal gehad in de maand maart), Anita en Janssen wel blijven staan.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Corruptie weten ze bij Ajax ook het nodige van.... De zwart geld club van de micky mouse league.
Tijd voor je pilletje..
$pecial
-
- 1147 berichten
- 557 stemmen
Nederland: PSV
Hekel aan: Ajax
Voor de rest heb ik geen favoriet in het buitenland, maar om dan toch maar een voorkeur uit te spreken:
België: interesseert me vrij weinig
Engeland: Arsenal
Duitsland: Schalke 04
Frankrijk: volg het Franse voetbal totaal niet
Spanje: Real
Italië: AS Roma
Quido
-
- 14658 berichten
- 6158 stemmen
Triest om te zien dat zoveel mensen echt een hekel aan een club blijken te hebben.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.