• 17.815 nieuwsartikelen
  • 183.798 films
  • 12.723 series
  • 35.143 seizoenen
  • 658.817 acteurs
  • 200.867 gebruikers
  • 9.504.385 stemmen

Het grote voetbaltopic #4

zoeken in:

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

otherfool schreef:

Alleen maar de meest scorende club in de beste competitie ter wereld. Altijd weer genieten. Maar goed, dat heb ik al 1000x proberen aan te geven...

Nu heb je het over Real, maar ik heb het over Mourinho in het algemeen. Dat je hem een kleurrijke man vindt, oke, maar hij heeft toch bij al zijn clubs bewezen dat hij alleen maar aan het resultaat denkt en niet aan het publiek. Met uitzondering van Real misschien, maar hij heeft ook exceptionele spelers tot zijn beschikking. Het zou heel dom zijn om niet aan te vallen met dit materiaal (ja ook als je tegen Barça moet).

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Je wordt potjandorie betaald om te voetballen en nog goed ook en hardwerkende mensen halen een duur ticket. Het stadion bij United zit vol en er dan niet voor willen gaan? Krankzinnig zou dat zijn natuurlijk.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Stu-Pot schreef:

(quote)

Je hoort vaak dat het in Spanje altijd tussen Barcelona en Real gaat. Eens dat is ook zo. In Engeland gaat het nu tussen City en United. De rest loopt er ook maar wat bij. United is kampioen, City heeft de 2de plaats, nu rest alleen nog de strijd voor plaats 3, 4,... In Spanje ligt het helemaal anders. Er wordt nog een strijd geleverd voor de titel. En een gigantische strijd voor een Europees ticket met maar liefst 11 ploegen. Lijkt me veel interessanter te volgen doordat in Spanje alles nog kan gebeuren bij de eerste 12 ploegen. De vergelijking met EL heb ik gemaakt door de kracht van die Spaanse ploegen aan te tonen. Dat Man. United wordt vernedert door Barcelona is niet meer dan normaal, dat ze vernedert worden door Bilbao (11de plaats momenteel) zegt genoeg over de Spaanse competitie en hoe zwaar die wel niet is. Als je je blind staart op de eerste 2 plaatsen en op de resultaten van Barcelona en Real mis je een heleboel. Zet Manchester United of City in de Liga BBVA en Barcelona of Real Madrid spelen nog steeds kampioen met een verschil van 30 punten. Het verschil toont niet aan hoe zwak de competitie is, alleen hoe sterk Real en Barca wel niet zijn.

Terwijl vorig jaar City nog 6e was ofzo. Dat dit jaar de clubs uit Manchester domineren is ook maar incidenteel.. Volgend jaar kunnen het zomaar Chelsea en Arsenal zijn. In Engeland zijn gewoon meer kanshebbers dan in Spanje aangezien het daar vrijwel altijd óf Barcelona óf Real is. Ik zie daar volgende jaren echt geen verandering in komen.

Dat de strijd daaronder spannend is, klopt zeker, maar uiteindelijk vind ik de competitie in Spanje volkomen uit balans. En in Engeland vechten er ook veel clubs om een EL/CL ticket.

Uiteindelijk gaat het om positie 1 en in Nederland zit ik ook niet elke zondagavond in spanning te kijken of Excelsior of de Graafschap gaat degraderen. Dat boeit me niet.

Over de Real discussie: hoezo vind iedereen dat Mourinho anti-voetbal speelt? Dat slaat nergens op, na Barcelona spelen ze fantastisch voetbal. Of kijken jullie alleen de Classico's, waar Real (terecht) niet vol de aanval gaat spelen aangezien je dan geslacht wordt. Aangezien Barca je enige concurrent is, is het logisch dat je die 2 wedstrijdjes vol op resultaat gaat voetballen. Mooi voetbal doe je dan maar weer de week daarop tegen Zaragoza ofzo.

Besides, tegen Barcalone speelt iedereen verschrikkelijke opportunisch. Ze zijn echt niet achtelijk daar.

Nicolage Rico

• 20244 berichten
  • 2399 stemmen

'Dirk Kuyt wil naar Feyenoord' | Feyenoord nieuws | FR12.nl

Kleine update (wat eigenlijk geen update is )

schram101

• 16767 berichten
  • 2379 stemmen

Stu-Pot schreef:

Een echte topclub wilt alles winnen, of het nu de Chamions of Europa League is.

Hier sla je de plank dus al mis. Zo zou het moeten zijn, maar is het in de praktijk zeker niet. Natuurlijk, ze zouden hem best willen winnen, maar in de praktijk worden er prioriteiten gesteld. Het is nu eenmaal vrijwel onmogelijk op alle fronten keihard mee te strijden om de prijzen.

Twente tegen Schalke niet gezien trouwens in de uitwedstrijd?

En ik kan mij niet herinneren dat United aantrad met een B-elftal. En dan nog, op die manier weggespeeld worden zou nooit mogen. Ook al geef je geen fuck om die competitie.

Dat hoeft ook niet per se. Als die spelers met het koppie alweer bij Stoke City van zaterdagmiddag zijn kan dat genoeg zijn. Het mag natuurlijk nooit zo vernederd worden, maar ik denk niet dat Fergie er minder om geslapen heeft.

Btw, tegen Ajax speelde ze verre van met de eerste elf hoor?

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Het is gewoon een feit dat de clubs die in de 4 grote competities meedoen voor de titel dat belangrijker vinden dan de EL. Ze worden daar door de bredere top nu eenmaal niet zo heel vaak kampioen, dus heeft het landskampioenschap meer waarde dan de EL. En inderdaad ook Twente spaarde zich bij Schalke uit....

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

City deelde vorig seizoen de 2de plaats met Chelsea dacht ik. Ik denk niet dat Arsenal en/of Chelsea de komende seizoenen nog gaat meedingen. Arsenal heeft de spelers er niet voor en de manier waarop Chelsea de laatste tijd voor de dag komt... Nee let op mijn woorden. Volgend seizoen wordt het wederom een twee-strijd tussen United en City.

Uiteindelijk gaat het om 1 en in Nederland zit ik ook niet elke zondagavond in spanning te kijken of Excelsior of de Graafschap gaat degraderen. Dat boeit me niet.

Ik heb het dan ook niet over de degradatie maar over Europese tickets. Groot verschil denk ik zo heel stil in men hoofdje.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Geloof er nog geen donder van, maar ik kan me voorstellen dat onze Katwijker met zijn 5 koters graag weer in de buurt van zijn familie zit en zijn kinderen op een fijne gereformeerde Nederlandse school wil zetten. Dus het zo zomaar wel waar kunnen zijn.

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

Waarom zou ik die wedstrijd in godsnaam kijken?

Btw, tegen Ajax speelde ze verre van met de eerste elf hoor?

Wederom niet gezien.

Dat hoeft ook niet per se. Als die spelers met het koppie alweer bij Stoke City van zaterdagmiddag zijn kan dat genoeg zijn. Het mag natuurlijk nooit zo vernederd worden, maar ik denk niet dat Fergie er minder om geslapen heeft.

Dat denk ik wel. En zoiets blijft ook in het hoofd van de spelers hangen. Niet dat United daar eventueel last van zou hebben gehad, die spelers zijn professioneel genoeg en hebben minstens al 1 keer kampioen gespeeld.

Nicolage Rico

• 20244 berichten
  • 2399 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Geloof er nog geen donder van, maar ik kan me voorstellen dat onze Katwijker met zijn 5 koters graag weer in de buurt van zijn familie zit en zijn kinderen op een fijne gereformeerde Nederlandse school wil zetten. Dus het zo zomaar wel waar kunnen zijn.

Dat Kuijt in gesprek is met Feyenoord geeft me wel het gevoel dat het goed gaat komen.

Daarnaast komt hij op het juiste moment: een Feyenoord dat het dit jaar goed doet en in de lift zit.

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

schram101 schreef:

Twente is dan ook geen echte topclub.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Materny schreef:

(quote)

Alsof ik op mijn vierde al wist hoe groot de achterban van Ajax was, en dat als argument gebruikte om voor Ajax te worden . Ik blijf bij mijn eerdere post. Het is hetzelfde als verliefdheid. Ook daar heb je absoluut geen keuze in (in mijn geval iig)

Hoe wil je anders verklaren dat je Ajax fan bent? Blijkbaar heb je op je 4e iets van Ajax gezien waardoor je verliefd werd.

Verliefd worden is toch ook niet compleet willekeurig, blijkbaar val je op bepaalde eigenschappen.

Jij doet alsof het compleet willekeurig gebeurd.

Stu-Pot schreef:

City deelde vorig seizoen de 2de plaats met Chelsea dacht ik. Ik denk niet dat Arsenal en/of Chelsea de komende seizoenen nog gaat meedingen. Arsenal heeft de spelers er niet voor en de manier waarop Chelsea de laatste tijd voor de dag komt... Nee let op mijn woorden. Volgend seizoen wordt het wederom een twee-strijd tussen United en City.

(quote)

Ik heb het dan ook niet over de degradatie maar over Europese tickets. Groot verschil denk ik zo heel stil in men hoofdje.

Hoezo zou Chelsea volgend jaar niet kunnen meedingen? Zit zat geld daar.

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

Hoezo zou Chelsea volgend jaar niet kunnen meedingen? Zit zat geld daar.

En geld staat garant voor succes? Met heel veel geluk en een nieuwe speelstijl zie ik ze nog meedingen, anders lijkt het me weer een 4de of 5de plaats.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Stu-Pot schreef:

(quote)

En geld staat garant voor succes?

Lol, we hebben het net over Manchester City gehad. Als ik nu nog moet gaan uitleggen dat die 2e staan danzkij miljoenenuitgaven heeft daarover discussiëren ook weinig zin...

Garant is een groot woord maar voetbal draait om geld. Dat zie je in elke competitie.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

kos schreef:

(quote)

Lijkt me nogal logisch dat je als kind (als zovele kinderen) Ajax op de tv zag of iets dergelijks, aangezien die natuurlijk veel meer te zien zijn dan andere clubs. Of dat je anderen er over hoorde op de kleuterschool of zo. . Vanuit het niks kan zoiets nooit natuurlijk.

Net alsof je opeens op je 4de wakker wordt en fan bent van de Timboektoe Tigers omdat dat onbewust in je bloed zat. .

Maar het is ook niet dat wanneer ik Ajax op de tv zag vroeger, of wanneer Timmy het beste vriendje voor Ajax was; dat zoiets dan betekende dat ik dan de dag erna bewust Ajax fan werd. Onbewust is er misschien wat getriggered inderdaad, maar in mijn geval kan ik je garanderen dat die keuze nooit bewust is gemaakt om voor Ajax te juichen.

Om vervolgens de circel rond te maken en te eindigen met mijn oorspronkelijke post: het is geen keuze die ik heb gemaakt, het zat van jongs af aan al in me (onbewust getriggered dan waarschijnlijk).

Of je daar vrede mee hebt kan me gestolen worden.

schram101

• 16767 berichten
  • 2379 stemmen

The Almighty schreef:

(quote)

Twente is dan ook geen echte topclub.

Kun je nagaan. Als zelf Twente geen trek heeft in Europa League what the hell moet United daar dan doen?

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Het is iig al minder sentimenteel als 'het zit in je'.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Pitakaas schreef:

(quote)

Hoe wil je anders verklaren dat je Ajax fan bent? Blijkbaar heb je op je 4e iets van Ajax gezien waardoor je verliefd werd.

Verliefd worden is toch ook niet compleet willekeurig, blijkbaar val je op bepaalde eigenschappen.

Jij doet alsof het compleet willekeurig gebeurd.

(quote)

Ik hoef het toch ook niet te verklaren. Wanneer iets onderbewust in werking wordt gezet dan valt het niet te verklaren. En het is waar dat verliefd worden gelinkt is met bepaalde eigenschappen of kenmerken, maar wat het op die leeftijd was; geen idee. Wellicht heb ik inderdaad iets op tv gezien waardoor het balletje ging rollen, maar ook dan kom ik weer uit op mijn eerste post: ik heb er geen keuze in gehad.

En er zit wel zeker een bepaalde mate van willekeurigheid in. Wat als die avond de tv uit stond, en ik de dag erna wel een wedstrijd van Feyenoord zag waar iets spectaculairs gebeurde.

Maar goed, ik heb geen zin om te zoeken naar de reden waarom Ajax me aanspreekt. Ik ben al lang blij dat het zo is!

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Pitakaas schreef:

Het is iig al minder sentimenteel als 'het zit in je'.

Dat is eigenlijk behoorlijk uit z'n verband gerukt intussen. Wat ik er oorspronkelijk mee bedoelde was dat je er op jonge leeftijd mee in aanraking bent gekomen, en sindsdien niet meer er vanaf bent geweken. Dan is het een onderdeel van je wezen, gevormd en tot stand gekomen op een leeftijd waarbij gemaakte keuzes (in het geval van bewuste keuzes) niet met een hoge mate van besef gedaan worden.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Blablabla.

Je vriendje was een Ajax fan en je zag ze elke zondag op TV winnen. Zodoende ben je fan.

'Onderdeel van je wezen'... Kom op, het is geen karaktereigenschap.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Ik houd juist van voetbal, maar laat me niet meeslepen door clubvoorkeuren. Of nu de speler in het rode of in het blauwe shirt een schitterende goal maakt, da's toch genieten? Ik vind het altijd zo zielig als iemand een slechte dag heeft omdat zijn clubje verliest, misschien wel na een prachtige pot. Dan ben je geen voetballiefhebber, maar clubliefhebber (en daarmee eigenlijk eerder voetbalhater).

Dan vraag ik me echt af waarom je Barça haat?

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Pitakaas schreef:

Blablabla.

Je vriendje was een Ajax fan en je zag ze elke zondag op TV winnen. Zodoende ben je fan.

Je kent me zo goed

Kom op, het is geen karaktereigenschap.

Dat zijn jouw woorden. Ik weet dat de keuze nooit bewust is gemaakt in mijn geval. Iets heeft het getriggered op zeer jonge leeftijd zonder dat ik er zelf een zeg in heb gehad, en sindsdien is het een onderdeel van m'n leven. Klaar.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Materny schreef:

(quote)

Maar het is ook niet dat wanneer ik Ajax op de tv zag vroeger, of wanneer Timmy het beste vriendje voor Ajax was; dat zoiets dan betekende dat ik dan de dag erna bewust Ajax fan werd..

'Van je vrienden moet je het hebben....'

Dat tegeltje kan dus ook de prullenbak in.

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

AjaxRulezzz schreef:

(quote)

Dan vraag ik me echt af waarom je Barça haat?

Och jee, weer zo'n simpele zwart/wit kijker. Laat ik mezelf eens quoten:

otherfool schreef:

Camp Nou is na de Euroborg het stadion waar ik het vaakst ben geweest. Barca is de enige club ter wereld waar ik een sjaaltje van heb. Ze spelen al jaren heerlijk voetbal.

Hoe moeilijk is het nu helemaal te bevatten dat als je idolaat bent van Jose Mourinho dat niet hetzelfde is als het 'haten' van Barcelona? Het is toch echt geen rocket science zou je zeggen...

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

Nicolage Rico schreef:

[Kleine update (wat eigenlijk geen update is )

Ben je klaar mee, kan mij niet voorstellen dat Kuyt wat toevoegd aan Feyenoord. Voor een miljoen salaris per jaar zou ik naar een talent zoeken waar toekomst inzit voor Feyenoord.

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

Pitakaas schreef:

(quote)

Lol, we hebben het net over Manchester City gehad. Als ik nu nog moet gaan uitleggen dat die 2e staan danzkij miljoenenuitgaven heeft daarover discussiëren ook weinig zin...

Garant is een groot woord maar voetbal draait om geld. Dat zie je in elke competitie.

City heeft renderende spelers aangetrokken. Aguero, Silva, Nasri,... Chelsea heeft een moeilijk scorende Torres, Lukaku (reserves), Courtois (uitgeleend aan Atlético) en nu De Bruyne aangekocht. Laatstgenoemde zal ook (waarschijnlijk) uitgeleend worden maar De Bruyne zal Chelsea (nog) niet op de kaart zetten. Ik kan mij buiten deze 4 geen spelers herinneren die Chelsea aangekocht heeft. Je kan dan wel geld hebben, maar je moet er wel iets mee doen.

Nicolage Rico

• 20244 berichten
  • 2399 stemmen

Chucky92 schreef:

Ben je klaar mee, kan mij niet voorstellen dat Kuyt wat toevoegd aan Feyenoord. Voor een miljoen salaris per jaar zou ik naar een talent zoeken waar toekomst inzit voor Feyenoord.

- Een spits die er meteen staat.

- Veel ervaring.

- Iemand waar de talenten nog veel van kunnen leren.

- Garantie op 15 - 25 goals

- Iemand die er altijd voor gaat en een ploeg op sleeptouw kan nemen.

- Een echte Feyenoorder: geen woorden maar daden, er altijd 100% voor gaan.

- Een held.

Feyenoord is niet in de financiele positie om spelers als Dost te kunnen kopen. Daarachter kunnen talenten zich altijd nog ontwikkelen - liefst van de eigen jeugd.

Wie weet gaat-ie over een jaar of 3 a 4 nog wel naar Utrecht joh.

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

Nou, ik zal ook maar een lijstje maken.

Nederland: Ajax. Dat is ook de enige club die ik support. Voor andere clubs heb ik maximaal sympathie, maar ik slaap dan niet slechter als ze slecht presteren. Verder support ik internationaal alleen voor Oranje, zoals het een Nederland betaamt. Ik hou van Ajax om wie ze zijn. Een club met bravoure, in het verleden vernieuwend qua spel, eigen jeugd gaat voor, 433 is heilig en het feit dat enkele hele sierlijke spelers bij Ajax groot zijn geworden. Het is toch fantastisch dat Ajax spelers als Cruijff, van Basten, Bergkamp, Litmanen en vd Vaart bij zich heeft gehad. Dat zijn ook spelers die ik graag zie. Sierlijk. Ik heb helemaal niks met Dirk Kuijt achtige spelers.

Hekel aan: PSV (wat een karakterloze, saaie, suffe club zeg). Gek genoeg geen echte hekel aan Feyenoord. Zie ze graag verliezen, maar als club stralen ze wel wat uit. Verder vind ik Utrecht en ADO ook geen zak aan met dat tokkie publiek. Heeft overigens niks te maken met dat ze als rivalen van Ajax gezien worden.

Engeland: Man Utd, is door de jaren heen gegroeid doordat ze een mooie karaktervolle ploeg hadden met iconen als Beckham, Giggs, Neville, Scholes, Keane etc. Gun ze het beste. Prachtig shirt, stadion en een eeuwige winnaarsmentaliteit.

Hekel aan: Chelsea en Man City. Waren ooit 2 leuke clubs, maar na hun overnames zijn het 2 karakterloze poenclubs geworden zonder identiteit. Zeker Man City gun ik niks.

Spanje: Barcelona, sinds de Hollandse enclave. Daarnaast hebben ze een schitterend shirt en laten ze tegenwoordig weergaloos voetbal zien. Voel me zeker niet verbonden en ben zeker geen gloriehunter, maar ik vind het wel fantastisch om te zien.

Hekel aan: Real Madrid, hooghartige, treurige club. Helemaal nu met Mourinho, Pepe en Ronaldo. Wat een stel nare ego's zitten daar zeg. In de periode van Zidane, Beckham en Raul had ik er weinig tegen. Vind er ook geen reet aan om naar te kijken.

Italie: AC Milan, alleen al dat shirt! Alles bij Milan straalt klasse en historie uit. Daarnaast heeft Milan wat Barcelona ook heeft: een duidelijke link met Nederland. Sowieso speelden of spelen er veel oud Ajacieden voor die club. En ik ben al fan van Zlatan sinds hij bij Ajax kwam, dus dat scheelt ook nu.

Hekel aan: Inter (het lelijke broertje van AC), Juventus (corrupte kutclub). Moet wel zeggen dat Juve nog een erg mooi shirt heeft.

Duitsland: Nooit een echte favoriet gehad, tot aan van Gaal ook een hekel aan Bayern gehad, maar ben ze sinds Louis wel gaan volgen en waarderen. Toch boeit het me niks wie daar kampioen wordt. Laat Dortmund het maar worden, geweldig wat ze daar presteren terwijl ze een jaar of 5 terug bijna failliet waren. Schalke kan ook altijd mijn goedkeuring krijgen.

Hekel aan: Niemand eigenlijk.

Frankrijk: Boeit me echt geen reet. Hoop wel dat zo'n poenclub als PSG nu niks wint. Grappig is wel dat ik FC Nantes een paar jaar op de ranglijst volgde, sinds Nantes-PSV op 11 september 2001, juist...de dag van de WTC aanslagen. Geen idee waarom, maar dankzij die datum is dat duel me altijd bijgebleven als tv kijker. Vrij schrijnend dat die avond het voetbal niet afgelast werd.

Hekel aan: Sinds december 2011 aan Lyon, uit de grond van mijn hart. Moge die club failliet gaan en helemaal verdwijnen. Corrupte zwijnen.

Belgie: Volg ik niet echt, maar Anderlecht straalt wel klasse uit. Kan zoiets altijd wel waarderen.

Hekel aan: Niemand.

Portugal: Volg ik nu wat intensiever de laatste jaren, sinds Benfica (Koeman) en Porto (Adriaanse). Had altijd wat tegen Sporting, met hun eeuwige blessuretijd overwinningen Europees, maar kan wel genieten van het feit dat van Wolfswinkel daar goed presteert.

Schotland: Rangers. Geen idee waarom, vond ze altijd leuker dan Celtic. Maar het boeit me echt geen fuck wie daar wat wint. Zou het jammer vinden als Rangers failliet gaat.

Ik hou eigenlijk altijd wel de standen bij. Meestal check ik zondagavond altijd op TT de competities. Uitslagen en standen. Ik hou het allebei best bij.

depri83

• 6822 berichten
  • 1521 stemmen

Pitakaas schreef:

Blablabla.

Kom op, het is geen karaktereigenschap.

Fan zijn van Ajax lijkt me meer een 'character flaw' dan een eigenschap.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Mag ik nog zo'n leuk lijstje plaatsen? Volg het voetbal minder actief tegenwoordig, maar voor de volgende clubs heb ik nog steeds (veel) sympathie:

Nederland: Utrecht (vanaf het seizoen 2000/2001, knokploeg)

België: Genk (na een uitwisseling met school in 2007)

Duitsland: Werder Bremen (halverwege jaren '00 ergens, aanvallend voetbal, strakke shirts (Aílton ) en in alles sympathiek)

Engeland: - (vroeger Chelsea, pre-Abramovich)

Italië: AS Roma (ook zo halverwege jaren '00, stad, (strakke) shirts en aanvallend voetbal)

Spanje: Valencia (weer ergens halverwege jaren '00, weet niet meer echt waarom, denk vooral het spel, de spelers en de sinaasappelboeren)

Heb dus vooral een zwak voor subtoppers, en ik zie ook een verband tussen Wapenaar en Cañizares Geen fanatieke voetbalsupporter verder.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.