• 17.815 nieuwsartikelen
  • 183.799 films
  • 12.723 series
  • 35.143 seizoenen
  • 658.817 acteurs
  • 200.870 gebruikers
  • 9.504.446 stemmen

Het grote voetbaltopic #4

zoeken in:

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Bij jou het bekende tegen de stroom in willen gaan. Wat zijn dat voor boutclubs die je opnoemt man. Doe eens serieus en geef je favoriete clubs op ipv enkele uithoeken van ons Europese continent op te sommen.

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

In Nederland ben ik voor Ajax en voor de rest ben ik voor de club die op dat moment het mooiste voetbal speelt. Het gaat er mij vooral om dat ik een wedstrijd zie met een technisch hoog niveau en mooi voetbal, niet een of andere schoppartij of kick and rush.

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

@mafketel

Het spijt me je te moeten teleurstellen maar dit zijn echt mijn favoriete clubs Zonder 'fan' te zijn.

Nee, ze winnen nooit iets, maar da's eerder een voordeel. Hoef ik ook geen concurrenten te 'haten'.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Houd je ze bij op teletekst of zo. Hoe kom je bij die favorieten uit ? Wat is er gebeurd in je jeugd?

depri83

• 6822 berichten
  • 1521 stemmen

Swindon Town met Paolo Di Canio. Gegarandeerd geweldige televisie!

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Opeens allemaal Swindon kenners hier haha

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

kos schreef:

(quote)

.

En dat is raar omdat.......?

Alsof ik op mijn vierde levensjaar daadwerkelijk een keuze heb moeten maken voor welke club ik ging juichen.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Tuurlijk heb je dat gedaan.

Anders zou het wel heel toevallig dat je opeens als Ajax fan werd op je 4e en niet als een Bologna fan of Lorient fan. (On)bewust maak je een keuze voor de club die je op dat moment aanspreekt...

Jij doet net alsof Ajax al deel van je uitmaakte voordat je uberhaupt iets met voetbal deed.

Kom op he, wat een lachwekkende onzin

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

moviemafketel schreef:

Houd je ze bij op teletekst of zo. Hoe kom je bij die favorieten uit ? Wat is er gebeurd in je jeugd?

Ik houd ze zelfs helemaal niet bij. Ja Sparta in de nacompetitie, misschien ga ik dat kijken. Mijn voorkeur heeft vaak niks met het voetbal of de club an sich te maken, maar meer met de stad, de omgeving, iets geks uit het verleden. Ik zou 'fan' van Bilbao kunnen worden omdat ze met Basken spelen, zoiets vind ik dan leuk. Mijn clubjes hoeven niks te winnen en ik verlies geen seconde slaap als ze degraderen, het is meer een sluimerende sympathie.

depri83 schreef:

Swindon Town met Paolo Di Canio. Gegarandeerd geweldige televisie!

Tja, die is me nog altijd een partij gestoord

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Je houdt dus niet van voetbal, maar alleen van de nostalgie van de voetbalsteden?

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

otherfool is gewoon een hipster...

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

moviemafketel schreef:

Je houdt dus niet van voetbal, maar alleen van de nostalgie van de voetbalsteden?

Ik houd juist van voetbal, maar laat me niet meeslepen door clubvoorkeuren. Of nu de speler in het rode of in het blauwe shirt een schitterende goal maakt, da's toch genieten? Ik vind het altijd zo zielig als iemand een slechte dag heeft omdat zijn clubje verliest, misschien wel na een prachtige pot. Dan ben je geen voetballiefhebber, maar clubliefhebber (en daarmee eigenlijk eerder voetbalhater).

depri83

• 6822 berichten
  • 1521 stemmen

Ik snap het wel. Zelf enorm veel sympathie gekregen door het lezen van de verhalen over de vliegtuigramp van United, het geweldige team van Torino dat tegen de Superga basiliek aanvliegt en omkomt, the 'Match of Death' en het computervoetbal van Lobanovski van Dinamo Kiev.

Nicolage Rico

• 20244 berichten
  • 2399 stemmen

otherfool schreef:

Ik houd ze zelfs helemaal niet bij. Ja Sparta in de nacompetitie, misschien ga ik dat kijken. Mijn voorkeur heeft vaak niks met het voetbal of de club an sich te maken, maar meer met de stad, de omgeving,

Precies. Spangen is de mooiste wijk uit je favoriete Rotterdam.

Vroegah, toen de kasteel nog een kasteel was, was Sparta natuurlijk een mooie historische club, momenteel is het niets meer dan een zielig hoopje armoede. Als ik hun supporters zie, word ik altijd zo droevig, ik vind ze zo zielig op de één op andere manier. Dat kan mensen ook aantrekken natuurlijk. Een keer een groepje Spartanen tegengekomen in de kroeg, ik heb nog nooit zoiets debiels uit Neanderthalers horen komen.

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

@otherfool: Waarom heb je dan een Mourinho-voorkeur, want als het een ding is waar hij niet voor staat, is het wel mooi voetbal.

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

depri83 schreef:

het computervoetbal van Lobanovski van Dinamo Kiev.

Inderdaad nog zo'n favorietje

The Almighty schreef:

@otherfool: Waarom heb je dan een Mourinho-voorkeur, want als het een ding is waar hij niet voor staat, is het wel mooi voetbal.

Alleen maar de meest scorende club in de beste competitie ter wereld. Altijd weer genieten. Maar goed, dat heb ik al 1000x proberen aan te geven...

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Materny schreef:

(quote)

Je zegt het zelf al. (On)bewust maak je een keuze, en in mijn geval dus onbewust Wanneer onderbewust een pad voor je uitgestippeld is m.b.v. externe invloeden, dan kan het toch nooit een daadwerkelijke keuze zijn. Het is niet een simpele links of rechts.

Zo kom ik uit een familie die helemaal niets met Ajax heeft. De weinige voetbalfans in mijn familie supporten VVV (rasecht Limburgs familie). Nou, ik kan je garanderen dat ik nooit iets met de Koel of VVV gehad heb, terwijl ik er toch elke week mee werd geconfronteerd.

(On)bewust een keuze maken is toch gewoon een keuze maken?

Jij koos ervoor om voor Ajax te worden, (waarschijnlijk) door de grootte van de aanhang en de successen. Dan moet je niet gaan zeggen dat het 'in je bloed zat'. Want door te zeggen 'het zit van jongs af aan in je', lijkt het net alsof je wil zeggen dat je er mee geboren wordt.

Dat gun je toch niemand

Nicolage Rico

• 20244 berichten
  • 2399 stemmen

Ik had geen keus: ik werd meegenomen door m'n grote broer naar de grote Kuip en werd spontaan verliefd.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Pitakaas schreef:

Tuurlijk heb je dat gedaan.

Anders zou het wel heel toevallig dat je opeens als Ajax fan werd op je 4e en niet als een Bologna fan of Lorient fan. (On)bewust maak je een keuze voor de club die je op dat moment aanspreekt...

Jij doet net alsof Ajax al deel van je uitmaakte voordat je uberhaupt iets met voetbal deed.

Kom op he, wat een lachwekkende onzin

Is het zelfde als verliefd worden om eerlijk te zijn. Ook daar heb je geen keuze in. Iets komt op je pad wat je ontzettend aanspreekt, en onbewust zet je doen en laten dat om in een gevoel van sympathie en liefde.

Zo kom ik uit een rasechte Limburgse familie. De weinige voetbalfans die mijn familie heeft zijn trouwe VVV supporters al sinds ik me kan herinneren. Nou, ik kan je garanderen dat ik helemaal niks heb met die club of de Koel.

En zoals je zelf al zegt: '(on)bewust maak je een keuze.

depri83

• 6822 berichten
  • 1521 stemmen

Nicolage Rico schreef:

en werd spontaan verliefd.

Op de Kuip, bedoel je?

Nicolage Rico

• 20244 berichten
  • 2399 stemmen

Nee, op het meisje dat naast me zat.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Pitakaas schreef:

(quote)

(On)bewust een keuze maken is toch gewoon een keuze maken?

Jij koos ervoor om voor Ajax te worden, (waarschijnlijk) door de grootte van de aanhang en de successen. Dan moet je niet gaan zeggen dat het 'in je bloed zat'. Want door te zeggen 'het zit van jongs af aan in je', lijkt het net alsof je wil zeggen dat je er mee geboren wordt.

Dat gun je toch niemand

Alsof ik op mijn vierde al wist hoe groot de achterban van Ajax was, en dat als argument gebruikte om voor Ajax te worden . Ik blijf bij mijn eerdere post. Het is hetzelfde als verliefdheid. Ook daar heb je absoluut geen keuze in (in mijn geval iig)

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Mijn pa is geboren en getogen in Amsterdam en heeft zelfs in de jeugd tegen Ajax gespeeld in de Ctjes of Btjes geloof ik. Maar goed dat was niet vreemd in die tijd. Amsterdam heeft/had sowieso een aantal goede verenigingen. Bij mij zat Ajax dus al wel een beetje in het bloed. Mijn broer zal wel van een andere vader zijn, want die koos voor die prutclub in Rotjeknor.

gizmo_o

• 1390 berichten
  • 241 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Het wel bekende meeloopgedrag / gloryhunten. Ik ben van niks fan maar heb zo mijn favorietjes:

Nederland: Sparta (is de club van) Rotterdam. De enige echte Traditionsverein.

Duitsland: clubs uit het voormalige Oost-Duitsland zoals Lokomotief Leipzig.

Spanje: Granada, vanwege de stad. Sowieso de clubs uit Andalucia.

Engeland: Swindon Town. Voor de nostalgie.

En verder uiteraard de club waar Jose Mourinho op dat moment trainer is.

Sparta

Respekked

• 6287 berichten
  • 1238 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Het wel bekende meeloopgedrag / gloryhunten.

Waarom zo negatief? Als je verder geen 'fan' bent, dan is het vaak leuk(er) om een ploeg te volgen die bovenin meedraait.

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

Pitakaas schreef:

In Engeland staat de nummer 1 niet 30 punten voor op de nummer naar mijn weten.

En dat ze de EL domineren zegt toch vrij weinig over hun rol in de Liga? Want daar doen ze voor spek en bonen mee. EL en Liga zijn toch aparte competities dus waarom je dat gaat vergelijken snap ik niet.

Je hoort vaak dat het in Spanje altijd tussen Barcelona en Real gaat. Eens dat is ook zo. In Engeland gaat het nu tussen City en United. De rest loopt er ook maar wat bij. United is kampioen, City heeft de 2de plaats, nu rest alleen nog de strijd voor plaats 3, 4,... In Spanje ligt het helemaal anders. Er wordt nog een strijd geleverd voor de titel. En een gigantische strijd voor een Europees ticket met maar liefst 11 ploegen. Lijkt me veel interessanter te volgen doordat in Spanje alles nog kan gebeuren bij de eerste 12 ploegen. De vergelijking met EL heb ik gemaakt door de kracht van die Spaanse ploegen aan te tonen. Dat Man. United wordt vernedert door Barcelona is niet meer dan normaal, dat ze vernedert worden door Bilbao (11de plaats momenteel) zegt genoeg over de Spaanse competitie en hoe zwaar die wel niet is. Als je je blind staart op de eerste 2 plaatsen en op de resultaten van Barcelona en Real mis je een heleboel. Zet Manchester United of City in de Liga BBVA en Barcelona of Real Madrid spelen nog steeds kampioen met een verschil van 30 punten. Het verschil toont niet aan hoe zwak de competitie is, alleen hoe sterk Real en Barca wel niet zijn.

kos

• 46837 berichten
  • 8963 stemmen

Materny schreef:

Alsof ik op mijn vierde al wist hoe groot de achterban van Ajax was, en dat als argument gebruikte om voor Ajax te worden . Ik blijf bij mijn eerdere post. Het is hetzelfde als verliefdheid. Ook daar heb je absoluut geen keuze in (in mijn geval iig)

Lijkt me nogal logisch dat je als kind (als zovele kinderen) Ajax op de tv zag of iets dergelijks, aangezien die natuurlijk veel meer te zien zijn dan andere clubs. Of dat je anderen er over hoorde op de kleuterschool of zo. . Vanuit het niks kan zoiets nooit natuurlijk.

Net alsof je opeens op je 4de wakker wordt en fan bent van de Timboektoe Tigers omdat dat onbewust in je bloed zat. .

schram101

• 16767 berichten
  • 2379 stemmen

Stu-Pot schreef:

Dat Man. United wordt vernedert door Barcelona is niet meer dan normaal, dat ze vernedert worden door Bilbao (11de plaats momenteel) zegt genoeg over de Spaanse competitie en hoe zwaar die wel niet is.

Je had toch zeker wel door dat United geen ene fuck om die hele Europa League gaf? In de Mickey Mouse League van Euopa speel je maar net quite qua financieen en is dus verre van interessant voor de echt grote clubs.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Materny schreef:

(quote)

Is het zelfde als verliefd worden om eerlijk te zijn. Ook daar heb je geen keuze in. Iets komt op je pad wat je ontzettend aanspreekt, en onbewust zet je doen en laten dat om in een gevoel van sympathie en liefde.

Gloryhunter mentaliteit dus.

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

schram101 schreef:

(quote)

Je had toch zeker wel door dat United geen ene fuck om die hele Europa League gaf? In de Mickey Mouse League van Euopa speel je maar net quite qua financieen en is dus verre van interessant voor de echt grote clubs.

Een echte topclub wilt alles winnen, of het nu de Chamions of Europa League is. En ik kan mij niet herinneren dat United aantrad met een B-elftal. En dan nog, op die manier weggespeeld worden zou nooit mogen. Ook al geef je geen fuck om die competitie.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.