- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #4
Het grote voetbaltopic #4
Respekked
-
- 6287 berichten
- 1238 stemmen
Norwich
Fulham 
Scenario met 3. Arsenal en 4. Newcastle zou echt geweldig zijn.
1) In feite supporter ik alleen Arsenal. 2) In Nederland ben ik voor Feyenoord. 3) Dortmund, Inter, Real Madrid.
Respekked
-
- 6287 berichten
- 1238 stemmen
Liverpool 
"The race for 3rd/4th is very tight. Arsenal (61), Tottenham (59), Newcastle (59), Chelsea (57) and Liverpool (43) all in contention."
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3466 stemmen
Amerika: LA Galaxy (sta er ' snachts voor op, en zou graag nog eens naar het Home Depot Centre gaan).
Die kan ik inderdaad nog even bij mijn overige lijstje zetten. L.A. Galaxy, al is het maar omdat het de enige Amerikaanse club is waar ik ook daadwerkelijk ben geweest. In de zomer van 2010 toen ze met 2-1 van DC United wonnen 
maxcomthrilla
-
- 15588 berichten
- 2882 stemmen
Nederland
- Favoriet: NEC ( Immers werkzaam in Nijmegen ).
- Sympathie voor: FC Twente, Heerenveen, Feyenoord, De Graafschap & MVV.
- Hekel aan: Ajax.
België
- Favoriet: AA Gent ( Vanwege Belgische vrienden in Gent. Daarbij ook de mooiste stad van België ).
- Sympathie voor: Club Brugge.
- Hekel aan: -
Duitsland
- Favoriet: Borussia Dortmund ( Mooi, hondstrouw publiek. Het Feyenoord van Duitsland ).
- Sympathie voor: Fortuna Dusseldorf.
- Hekel aan: -
Engeland
- Favoriet: Liverpool, Swansea City ( Eind jaren `90 is mijn liefde voor Liverpool ontstaan door het spelen van de game: Premier League manager. Swansea City volg ik al een beetje sinds een indrukwekkende docu over het degradatieduel Exeter City - Swansea City, waarvan de verliezer naar het amateurniveau zou degraderen. Prachtig hoe ze zich omhoog gewerkt hebben zonder de hulp van oliesjeiks.
- Sympathie voor: Fulham, Aston Villa, Sunderland, Middlesbrough.
- Hekel aan: Chelsea & West Bromwich ( vreselijke naam ). En Man City is ook hard bezig zo.
Italië
De Italiaanse competitie laat mij koud. Al heeft Bologna een streepje voor op de rest, dankzij de link met spaghetti bolognese.
Spanje
- Favoriet: Granada ( Fijne stad + underdog ).
- Sympathie voor: Valencia ( Heeft veel grote voetballers voortgebracht + aantrekkelijke speelwijze door de jaren heen ).
- Hekel aan: Real Madrid ( Puur vanwege Mourinho & Pepe + de zekerheid dat Barca of Real Madrid kampioen gaat worden, gaat vervelen.
Verder volg ik de buitenlandse competities niet. Alleen af en toe teleteksten wie er bv. in Frankrijk of in Portugal bovenaan staat. Afhankelijk van Nederlanders die ergens spelen wil ik dan nog wel eens voor een club zijn.
depri83
-
- 6822 berichten
- 1521 stemmen
Nederland: Duidelijke zaak.
Buitenland: Grote sympathie voor clubs met een gekwelde historie. O.a. Man Utd, Torino, Dinamo Kiev, ook Liverpool hoorde daar altijd bij maar die hebben dit seizoen echt heel veel krediet verspeeld bij mij. Verder kan het per seizoen wisselen, hangt vooral af van de spelers die er spelen (clubs met oud-PSV'ers doen het altijd goed).
In Spanje kan het me in feite niet zoveel schelen, vanuit het verleden had ik wel een voorkeur voor Barcelona (regime van Franco) maar het gedweep de laatste jaren drijft me wel een beetje weer richting Madrid.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Leuk, lijstjes!
Nederland: Feyenoord (hoorde bij mijn opvoeding, en als Zeeuw zijnde hebben we hier geen profclub)
Spanje: Atletico Madrid (Madrileense roots zorgde ervoor dat ik koos voor de meest aantrekkelijke club uit Madrid en heel Spanje)
Engeland: Newcastle United (weer zo'n volksclub, na de CL wedstrijd in Newcastle en de hartelijke ontvangst door de supporters ben ik hier niet meer weg te slaan. Geweldige supporters)
Portugal: Boavista (mooi shirt en was de club van een ex-vriendin, paar keer heen geweest en was gelijk verkocht)
Duitsland: Bor. Dortmund (Duitse equivalent van Feyenoord)
Italie: Ancona (op vakantie geweest, prachtig plaatsje en ook naar de voetbal geweest, bij veel Italiaanse clubs geweest maar geen die zo'n indruk achterliet als Ancona)
Barfly
-
- 1897 berichten
- 1752 stemmen
Favoriete clubs:
Nederland: Feyenoord
Duitsland: Borussia Mönchengladbach
Engeland: West Ham United
Portugal: Benfica
Knisper
-
- 13054 berichten
- 1289 stemmen
Swansea City volg ik al een beetje sinds een indrukwekkende docu over het degradatieduel Exeter City - Swansea City, waarvan de verliezer naar het amateurniveau zou degraderen. Prachtig hoe ze zich omhoog gewerkt hebben zonder de hulp van oliesjeiks.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Nederland: Ajax natuurlijk. Zoals voor velen is het geen keus die je maakt. Het zit van jongs af aan in je. De mooiste geschiedenis in zowel prijzen als de voetballers die het over de jaren heen heeft voort gebracht. Het feit dat het voor circa zes clubs in Nederland, de 'wedstrijd van het jaar is', wanneer Ajax langs komt, terwijl er voor Ajax maar 1 club is wekt onbewust ook sympathie op.
Duitsland: Bayern.
Engeland: Manu. In het Torres tijdperk keek ik nog graag naar Liverpool, maar het is triest te zijn hoe die zijn afgegleden. Had gehoopt dat ze er dit seizoen bovenop kwamen nu held Suarez de gelederen kwam versterken, maar helaas.
Frankrijk: -
Spanje: Barca natuurlijk. De enige club buiten Ajax om waar ik vrijwel niks van mis. Heb de hoop dat Eriksen uiteindelijk daar in dienst mag treden, toch wel een van de meest concrete personen wanneer held Xavi gaat afbouwen.
Nicolage Rico
-
- 20244 berichten
- 2399 stemmen
Ik ben alleen supporter van Feyenoord en Oranje. Alleen verlies van deze twee ploegen (Oranje alleen in de eindronde) doet pijn. Voor de rest wel sympathie voor andere clubs, natuurlijk.
Engeland: Arsenal, Liverpool, Manchester United (raar, maar waar).
Spanje: Barcelona. Real Madrid is ook een mooie club, alleen nu wat minder met die sluipmoordenaar van een Pepe.
Italië: AC Milan (had "vroeger" al een grote vlag van Milan in m'n kamer hangen).
Frankrijk: PSG. Vooral in de tijd dat ze de Europacup 2 wonnen (had "vroeger" ook een grote vlag van PSG hangen in m'n kamer).
Duitsland: mooie clubs: Bayern M., Dortmund, Schalke (een vloekend rijtje weer).
Voor de rest sympathie voor zoveel clubs. Maar alleen Feyenoord telt.
Nicolage Rico
-
- 20244 berichten
- 2399 stemmen
En dat is Feyenoord. 
Nicolage Rico
-
- 20244 berichten
- 2399 stemmen
kos
-
- 46837 berichten
- 8963 stemmen
De fuck... hebben ze Barca - Real een dag vervroegd.. nu kan ik t niet zien
.
kos
-
- 46837 berichten
- 8963 stemmen
Zoals voor velen is het geen keus die je maakt. Het zit van jongs af aan in je.
.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4808 stemmen
Nederland
- Favoriet: PSV (sinds de tijd van Nilis maar eigenlijk geen grote favoriet in de Nederlandse competitie)
- Sympathie voor: Twente (mooi voetbal de laatste jaren)
- Hekel aan: Ajax (equivalent van Anderlecht)
België
- Favoriet: Club Brugge (het eerste team waarvoor ik supporterde toen ik ong. 5 jaar was)
- Sympathie voor: /
- Hekel aan: Anderlecht (Zelfs Europees heb ik bijzonder veel moeite om hun een zege te gunnen, meestal lukt het me zelfs niet)
Duitsland
- Favoriet: Borussia Dortmund (De 2e ploeg waarvoor ik begon te supporteren. In der tijd een verrassende CL-winnaar met favoriete speler Chapuisat. En Superfans!)
- Hekel aan: Bayern Munchen (de laatste jaren is het iets beter door het mooie voetbal en Ivica Olic maar in de 10 jaren daarvoor de meest hatelijke ploeg overall).
Engeland
- Favoriet: Liverpool. Was vroeger fan van Man U maar ben bekeerd sinds de Europese successen van Liverpool in de midden jaren 2000.
- Sympathie voor: Man U (van de echte topploegen nog steeds mijn voorkeur)
- Hekel aan: Chelsea
Italië
- Favoriet: Fiorentina (sinds de tijd van Batistuta. Dat was een grote favoriet van me).
- Sympathie voor: Napoli (sinds dit jaar)
- Hekel: /
Spanje
- Favoriet: Valencia (sinds de Europese successen rond 2000 met Mendieta, Farinos, Lopez en co.)
- Sympathie voor: Dit jaar een beetje Bilbao. Atletico Madrid kan ik ook wel hebben.
- Hekel aan: / (Barca en Real brengen te leuk voetbal. Heb niets tegen beiden. In de onderlinge duels trek ik iets meer de Real kant op door de suprematie van Barca, Özil/Di Maria en Mourinho).
Frankrijk
- Favoriet: Olympique Marseille (Heel mooie truitjes vond ik altijd)
- Hekel: PSG (de grote rivaal) en Lyon moet ik ook totaal niet.
Rusland:
- Favoriet: Zenit (combinatie van Lombaerts, Danny en zéér leuk voetbal)
Portugal:
- Favoriet: Benfica
Van die favorieten check ik wel elke week de scores (en hoop dat ze winnen). De ploegen die ik echt wat meer volg door er matchen van te kijken: Club Brugge, Dortmund, Valencia en Zenit. Dit jaar is het vooral genieten van Dortmund en Zenit. Liverpool vroeger ook maar dit jaar is het echt bijzonder slecht meestal. Fiorentina (en eigenlijk de hele Serie A) vind ik maar saai om te kijken.
Jawaddedadde
-
- 5348 berichten
- 2196 stemmen
België
- Favoriet: Club Brugge (het eerste team waarvoor ik supporterde toen ik ong. 5 jaar was)
- Hekel aan: Anderlecht (Zelfs Europees heb ik bijzonder veel moeite om hun een zege te gunnen)
België
- Favoriet: Anderlecht (supporter van kindsaf)
- Sympathie voor: Anderlecht
- Hekel aan: Brugge (omdat ze de pretentie hebben een topclub te zijn maar zich steevast in de underdog-positie wentelen, zelfs nu nog, op amper twee punten van Anderlecht)
De rest van Europa lig ik niet wakker van.
jordandejong
-
- 4775 berichten
- 1433 stemmen
'Feyenoord in gesprek met lieveling Kuyt' - VoetbalPrimeur.nl
Dan moet het wel snel gaan gebeuren.
Kuyt is een typische speler die alles op kracht doet, en als 34-35 wordt gaat dat toch ophouden.
jordandejong
-
- 4775 berichten
- 1433 stemmen
Oud nieuws, jordan.
Sorry, kan het ook allemaal niet meer bijhouden hoor 
schram101
-
- 16767 berichten
- 2379 stemmen
Leuk!
Nederland: Feyenoord. Duidelijke zaak.
Hekel: Geen hekel, maar vind Groningen, NAC en PSV van die clubs met een totaal gebrek aan uitstraling. En als Feyenoorder gun je Ajax natuurlijk niets.
Spanje: Real Madrid én Barcelona. De competitie is geen fuck aan, maar de strijd der titanen is boeiend om te volgen. Omdat de Catelanen nu meerdere keren gewonnen hebben gun ik de eer ditmaal aan de aartsrivaal. Mourinho ben ik dan wel weer een fan van. Heerlijk figuur. Een sierraad voor het voetbal.
Duitsland: Bayern Muchen is vanwege Robben (en Van Bommel en Van Gaal) mijn favoriete club. Verder is daar totaal geen reden voor. Om dezelfde reden vind ik Schalke (Huntelaar) ook wel leuk om te volgen.
Engeland: Liverpool en Arsenal. Liverpool en Feyenoord worden nogal eens vergeleken en dat begrijp ik wel. Mooie club met mooie supportersschare. Jammer dat het zo klote gaat de laatste jaren.
En omdat iedereen een hekel aan City heeft vind ik dat dan juist weer leuk. Het hypocriete afkeurende gedrag van mensen jegens die club is volstrekt belachelijk.
Italie: Geen voorkeur. Tijdens deze Champions League een beetje verliefd geworden op Napoli, maar dat is al weer weggeebd.
Knisper
-
- 13054 berichten
- 1289 stemmen
Grappig dat haast iedereen in elk lang de grootste (of een na grootste) club eruit pikt.
Stu-Pot
-
- 3491 berichten
- 1189 stemmen
Volg je de competitie wel?
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Het is toch ook een kutcompetitie? 2 clubs strijden om de titel en de rest speelt voor de sier mee. Geweldig zeg..
Anyway, ik heb maar 1 club en dat is Feyenoord.. Echter kijk je genoeg voetbal dat je eigenlijk wel een lijstje kan vormen:
Hekel: Ajax (1 en 1 is 2)
Italië: Napoli. Leuk sfeertje en spelen alleraardigst voetbal. Zeldzaam in het land van de catenacchio en de 1-0's.
Hekel: Internazionale. Club met een verschrikkelijke identiteit. Blegh.
Duitsland: Dortmund. Geweldige visie op voetbal en management waar verstand zit.
Hekel: de rest.
Engeland: Aston Villa en Nottingham Forest. Zonde dat Forest niet kon promoveren. Dankzij de enorme leegloop vorig jaar en McClaren (van Twente ja) is het nu echt triest gesteld met deze club met de mooiste historie. Aston Villa pas laat echt gaan volgen, maar hoe dat team 5 jaar geleden speelde was erg fijn. Martin was echt een geweldige trainer.
Hekel: Manchester United, Stoke City
Spanje: zoals gezegd, competitie die volledig gedevalueerd is. Daarmee kun je al opmaken dat ik zowel Barca als Real veracht. Beide verschrikkelijke clubs waar de spelers hun legendarische shirts niet waardig zijn. Ik word er verdrietig van, en niet in de laatste plaats hoe die clubs worden verhoerd aan de commercie. Het moge duidelijk zijn dat je dat een club gaat supporten die helden als Torres, Aguëro en Maxi heeft lopen. Atletico dus. Tegenwoordig is het echter zo dat ik vrijwel elke club buiten de top 2 het beste toewens.
Stu-Pot
-
- 3491 berichten
- 1189 stemmen
Is dat momenteel in Engeland ook niet zo? Maar daar hoor je niemand over klagen. En als die andere clubs alleen maar voor de sier meespelen, hoe is het dan mogelijk dat ze de EL domineren? De Spaanse competitie is de zwaarste, dat is dit jaar bewezen.
schram101
-
- 16767 berichten
- 2379 stemmen
Grappig dat haast iedereen in elk lang de grootste (of een na grootste) club eruit pikt.
Is ook logisch denk ik. Als je via familie of iets dergelijks niet met een bepaalde buitenlandse club bent opgegroeid kies je makkelijker voor de topclub in het buitenland denk ik. De kans dat je als Nederlanders fan word van Real Mallorca is vele malen kleiner dan van Barcelona. Al is het alleen al om het feit dat er voor die laatstgenoemde veel meer media aandacht is.
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
In Engeland staat de nummer 1 niet 30 punten voor op de nummer naar mijn weten.
En dat ze de EL domineren zegt toch vrij weinig over hun rol in de Liga? Want daar doen ze voor spek en bonen mee. EL en Liga zijn toch aparte competities dus waarom je dat gaat vergelijken snap ik niet.
rep_robert
-
- 27566 berichten
- 4178 stemmen
Hekel: Geen hekel, maar vind Groningen, NAC en PSV van die clubs met een totaal gebrek aan uitstraling. En als Feyenoorder gun je Ajax natuurlijk niets.
Raar, ik zou hier toch eerder namen als Roda JC, Vitesse, NEC, Excelsior en RKC verwacht. Dat vind ik eerder clubs zonder enige uitstraling. Geen kenmerken waarbij je bijvoorbeeld door 1 woord aan die club zou moeten denken.
Bij NAC heb je toch al gauw het avondje NAC dat iedereen kent en het stadion kan ook wel sfeervol zijn(jammer van het huidige uitvak), PSV is ondanks het gebrek aan een topclub uitstraling toch wel een club met een groot verleden en Groningen heeft de afgelopen jaren toch mooie spelers voortgebracht en heeft qua supportersschare toch ook wel naam gemaakt.
schram101
-
- 16767 berichten
- 2379 stemmen
Is dat momenteel in Engeland ook niet zo? Maar daar hoor je niemand over klagen. En als die andere clubs alleen maar voor de sier meespelen, hoe is het dan mogelijk dat ze de EL domineren?
Stukken minder in ieder geval. De top van Engeland ziet er als volgt uit:
1. 79 pnt
2. 71 pnt
3. 61 pnt
4. 59 pnt
5. 59 pnt
6. 57 pnt
Spanje
1. 79 pnt
2. 75 pnt
3. 50 pnt
4. 49 pnt
5. 48 pnt
Het gat tussen de nummer één en vier is 20 tegen 30 punten.
Haha, dat is ook wel eens ander geweest hoor. Vanaf 2004/2005 stonden er 7 Engelse teams in de CL-finale tegen maar 3 Spaanse. En de getallen van de halve finales zijn veelzeggend:
10/11 Eng 1 Sp 2
09/10 Eng 0 Sp 1
08/09 Eng 3 Sp 1
07/08 Eng 3 Sp 1
06/07 Eng 3 Sp 0
05/06 Eng 1 Sp 2
04/05 Eng 2 Sp 0
03/04 Eng 1 Sp 1
Beetje onzin dus omdat na één jaar waarin het anders is ineens Spanje het beste voetballand ter wereld is..
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
De hegemonie van Barca en Real is totaal niet te vergelijken met wat er zich in Engeland afspeelt.
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Het wel bekende meeloopgedrag / gloryhunten. Ik ben van niks fan maar heb zo mijn favorietjes:
Nederland: Sparta (is de club van) Rotterdam. De enige echte Traditionsverein.
Duitsland: clubs uit het voormalige Oost-Duitsland zoals Lokomotief Leipzig.
Spanje: Granada, vanwege de stad. Sowieso de clubs uit Andalucia.
Engeland: Swindon Town. Voor de nostalgie.
En verder uiteraard de club waar Jose Mourinho op dat moment trainer is.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.