- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #4
Het grote voetbaltopic #4
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Als Ronaldo een rode kaart aan wilde naaien was ie wel eerder gevallen. Lijkt me ook niet zo moeilijk om vast te stellen. Zie je dat niet dan is er totaal geen vruchtbare insteek voor een discussie.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Als Ronaldo een rode kaart aan wilde naaien was ie wel eerder gevallen. Lijkt me ook niet zo moeilijk om vast te stellen. Zie je dat niet dan is er totaal geen vruchtbare insteek voor een discussie.
Rode kaart inclusief een penalty is lucratiever dan wanneer hij buiten de 16 duikt. Maar denk niet dat hij uberhaupt de intentie had om iemand te naaien. Feit blijft wel dat hij kruist en precies in het pad van die verdediger terecht komt. Alsof laatst genoemde dan nog de ankers uit kan gooien.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Ronaldo kruist voorlangs, wordt amper geraakt en maakt een slechte schwalbe.
Dat is dom en oncollegiaal. Gelukkig ging de scheidsrechter er niet in mee.
Nicolage Rico
-
- 20244 berichten
- 2399 stemmen
Z'n naam had je wel weg kunnen laten. 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ronaldo kruist voorlangs, wordt amper geraakt en maakt een slechte schwalbe.
Dat is dom en oncollegiaal. Gelukkig ging de scheidsrechter er niet in mee.
Je zget het zelf al amper geraakt maar er is wel degelijk contact.
Jawaddedadde
-
- 5348 berichten
- 2196 stemmen
Lol
Waar hebben we het over? Ronaldo wordt op de hak getrapt, gaat lekker door, duwt de bal dan domweg te ver voor zich uit, ziet dat hij niet meer kan scoren en laat zich vallen.
Domme actie natuurlijk. Of hij laat zich gelijk vallen en wellicht krijgt hij een vrije trap en die verdediger rood, of hij scoort. Zo simpel is het.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Je zget het zelf al amper geraakt maar er is wel degelijk contact.
Dat ontken ik ook niet, maar dat maakt het nog geen overtreding (en in dit geval wel een schwalbe). Het is geen korfbal.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Z'n naam had je wel weg kunnen laten.
.
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Geweldige goal van HBA, en ook nog eens de openingstreffer ook. Heerlijk om dat bij mijn club te hebben voetballen. Dromen van CL kan nog steeds.
Hoeveel clubs 'heb' jij wel niet?
Ik dacht eerst dat je Feyenoord fan was, daarna Atletico en nu ook nog Newcastle?
Of kies je gewoon in elke competitie een team uit waar je fan van wordt 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Feyenoord en Atleti zijn "mijn" clubs maar in veel landen waar ik een club heb waar mijn voetbalhart sneller van gaat kloppen. Newcastle is daar toch wel de club die mij het het meest doet. Dus Newcastle is in dat geval mijn engelse club maar daadwerkelijk fan ben ik alleen van Feyenoord, Atleti en España.
Joy4ever
-
- 4665 berichten
- 1893 stemmen
Wellicht leuk voor degenen die dat willen om je favoriete voetbalclubs te noemen? Mogen uiteraard meerdere per land zijn. Ik ben benieuwd! Een eventuele toelichting is uiteraard welkom
.
Nederland:
België:
Duitsland:
Engeland:
Italië:
Spanje:
Overig:
ps. Ik weet niet zeker of deze vraag al een keer gesteld is, mocht het zo zijn: scusi.
Nicolage Rico
-
- 20244 berichten
- 2399 stemmen
.
Dat bedoelde ik. 
Nicolage Rico
-
- 20244 berichten
- 2399 stemmen
ps. Ik weet niet zeker of deze vraag al een keer gesteld is, mocht het zo zijn: scusi.
Al zo vaak. Neemt niet weg dat dergelijke lijstjes leuk zijn. 
Nicolage Rico
-
- 20244 berichten
- 2399 stemmen
Feyenoord in gesprek met Dirk Kuyt | Feyenoord nieuws | FR12.nl
Het zou toch fantastisch zijn. 
Nu El Ahmadi nog behouden en Schöne halen en we zijn klaar voor het komende seizoen (liefst nog een buitenspeler erbij).
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Wellicht leuk voor degenen die dat willen om je favoriete voetbalclubs te noemen? Mogen uiteraard meerdere per land zijn. Ik ben benieuwd! Een eventuele toelichting is uiteraard welkom
.
-------------------------------
Nederland: Ajax (al vanaf mijn geboorte
)
België: Mechelen (vond het altijd al een mooie club met historie, ook een leuk stadionnetje dat altijd vol zit.
Duitsland: Bayern Munchen en Dortmund (Ik keek altijd Duits voetbal met mijn pa op de ZDF, vanaf toen vond ik Bayern al veruit het mooiste voetbal spelen. Nu met de Nederlandse inbreng van de laatste jaren nog meer geworden. Vooral toen Makaay er speelde werd ik echt fan).
Engeland: Arsenal (mooiste voetbal, helaas weinig prijzen) Tijd van Henry en Bergkamp zal niemand vergeten zijn. Schitterend.
Italië: AC Milaan (Altijd voor geweest, waarschijnlijk ook door de Nederlandse inbreng van van Basten, Rijkaard en Gullit, maar ik vind het een mooie club waar spelers vaak tot hoge leeftijf blijven ballen.
Spanje: Barcelona (meer fan van het voetbal dan van de club moet ik zeggen. Jaren 90 echt fan van ze geworden met Koeman, Romario, Stoichkov en dat soort namen. Nu is het oogstrelend voetbal, maar wel allemaal van die brave koorknaapjes. Vind ik soms wel jammer.
Stu-Pot
-
- 3491 berichten
- 1189 stemmen
Inderdaad wel leuk. 
Nederland: Gun het ze allemaal. (Waarschijnlijk volgend jaar voor Twente, toch als De Bruyne aan hun uitgeleend word.)
België: KRC Genk (al sinds ik klein was grote fan van deze ploeg. Mooie truitjes, leuke spelers en een goed bestuur. Al mag het transferbeleid wel iets beter.)
Duitsland: Gun het ze allemaal.
Engeland: Manchester City (sinds Kompany naar City getrokken is onbewust een liefde gekregen voor de club. Silva en Aguero hebben dat gevoel nog meer beïnvloed.)
Italië: Interesseert me niet.
Spanje: Barcelona en Atlético Madrid. Vroeger ook een jaartje 'supporter' geweest van Valencia, slechts omdat ik op fifa '10 bij hun een contract had getekend. (Barcelona hoeft geen verklaring. Atlético dankzij Courtois.)
Mooie ploeg dat wel, ook de supporters van Mechelen zijn fantastisch. Toch moeten ze onderdoen aan die van Genk. 
Edit: Benfica vergeten.
Nicolage Rico
-
- 20244 berichten
- 2399 stemmen
Waarschijnlijk volgend jaar voor Twente, toch als De Bruyne aan hun uitgeleend word.)
Gaat dat door?
Zou ook wel wat voor Feyenoord zijn ipv Bakkal.
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3466 stemmen
Wat favoriete clubs in het buitenland betreft ligt het vaak aan de teamsamenstelling per seizoen. Maar ik zal een poging doen, ben ook wel benieuwd naar vooral de buitenlandse favorieten hier 
Nederland
- Favoriet: NEC-supporter.
- Ook sympathie voor: Feyenoord, Twente, AZ.
- Hekel aan: Vitesse, PSV, Ajax.
België
Eén van de weinige competities die ik niet volg. Maar dan gun ik Genk wel, totdat Mario weer pleite is natuurlijk.
Duitsland
- Favoriet: Bayern München.
- Ook sympathie voor: Schalke, Gladbach.
- Hekel aan: -
Engeland
- Favoriet: -
- Sympathie voor: Arsenal, Tottenham, Liverpool, Newcastle, Swansea. Zou leuk zijn als Arsenal weer eens kampioen werd.
- Hekel aan: Chelsea, Manchester City.
Italië
- Favoriet: Napoli.
- Ook sympathie voor: Udinese.
- Hekel aan: Juventus, Inter Milan.
Spanje
- Favoriet: Barcelona. Net als bij NEC ook echt supporter.
- Ook sympathie voor: Atletico Madrid, Athletic de Bilbao.
- Hekel aan: Real Madrid.
Overig
Sympathie voor de grote vier van Portugal. Porto, Benfica, Sporting en Braga; allemaal clubs die regelmatig goed voetbal spelen. Rest van de competitie is bagger.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Nederland
- Favoriet: Ajax
- Sympathie: Ha... 
- Hekel aan: De rest, met enkele slaapverwekkende hoogtepunten 
Engeland
- Favoriet: - Arsenal!
Duitsland
- Favoriet: Bayern München.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3919 stemmen
Nederland: PSV
Belgie: -
Duitsland: - (Maar Robben is prachtspeler dus op moment Bayern)
Engeland: Tottenham al sinds Ginola daar speelde. Verder ook wel redelijk zwak voor Liverpool en voor Silva van Man City. Rasvoetballer
Italië: Vind Cavani cool dus op dit moment voorkeur voor Napoli
Spanje: Voor zowel Barca als Real wel sympathie.
Joy4ever
-
- 4665 berichten
- 1893 stemmen
Nederland: Feyenoord.
België: pas
Duitsland: Bayern Munchen. Hoewel ik, geldt voor praktisch iedere buitenlandse competitie, de clubs met Nederlandse spelers / coaches met wat meer interesse volg. Zoals nu oa Schalke en Augsburg.
Engeland: Jaren Man United fan geweest, met name ten tijde van Beckham. De laatste jaren vind ik Man United echter bijzonder vervelend om naar te kijken, mede door de spelers waar ik niks mee heb. Ik heb verder geen voorkeur hoewel ik Tottenham wel tof vind omdat van der Vaart (mijn favoriete Nederlandse voetballer) er speelt.
Italië: Juventus. Mijn favoriete voetbalclub. De liefde begon ten tijde dat Platini er speelde en diezelfde liefde is daarna nooit meer over gegaan. La Vecchia Signora e mio amore per sempre. Na Juventus heb ik een zwak voor AS Roma. Prachtige club.
Spanje: Jaren Barcelona fan geweest, met name ten tijde van Laudrup (en co). Daarna vond ik het allemaal wat minder worden. Puur qua club vind ik Real Madrid het mooiste.
Overig: Porto. Mede dankzij Europa Cup 1 finale van 1987. Paolo Futre, één van mijn favoriete voetballers van weleer.
rep_robert
-
- 27566 berichten
- 4178 stemmen
Stoere Feyenoorder op RTL 7 zie ik. Bekende van de mensen hier?
Hij moet zijn puberteit nog wel uitkomen als ik de inrichting van zijn huis zo zie 
Knisper
-
- 13054 berichten
- 1289 stemmen
Nederland: Vroeger Heerenveen, nu Feyenoord
België: -
Duitsland: St. Pauli en sinds dit seizoen ook Hannover 96
Engeland: Vroeger Leicester City, heb ook sympathie voor Swansea City sinds dit seizoen
Italië: Napoli sinds dit seizoen
Spanje: Af en toe is er echt een fijn energiek team, zoals nu Athletic de Bilao, maar dat wisselt.
Overig: In Frankrijk Ajaccio.
kos
-
- 46837 berichten
- 8963 stemmen
NL: NEC. (Kom immers uit Nijmegen)
Duitsland: St. Pauli, super traditionsverein met gaaf publiek en mooie tradities
Italie: Napoli, sinds Diego. Te gekke cliub en publiek
Engeland: West Ham, familiedingetje, allemaal seizoenskaarthouders waardoor il er ook wel kwam
Spanje: Real Madrid (al sinds Cruijff bij Barca zat, begreep niks van Barca hype, vond Real in alles mooier en grootser en is altijd zo gebleven)
Griekenland: Panathinaikos
Verder nog sympathie aan NEC gelieerde clubs als Fulham, Dunfermline en Mechelen en de Real-Panathinaikos vriendchapscliubs als Djurgardens, Ferencvaros en Rapid Wien
rep_robert
-
- 27566 berichten
- 4178 stemmen
Harde kern Ajax komt ook regelmatig bij Panathinaikos en omgekeerd, vind je het nog steeds een leuke club? 
kos
-
- 46837 berichten
- 8963 stemmen
Het zou kunnen, dat is niet bekend bij me.
Real M - Panathinaikos is echt de originele vriendschapsband die heel sterk is. Die anderen (het is trouwens Hammarby realiseer ik menu, niet Djurgardens) zitten ook in zo'n vaste groep. Maar ze zullen los van elkaar ook wel contacten hebben.
RuudC
-
- 4636 berichten
- 2529 stemmen
PSV
Aan andere (buitenlandse) clubs heb ik overigens geen hekel. Beetje tijdverspilling, al mag Real Madrid kapotvallen en is mijn weekend automatisch een stukje beter wanneer Ajax verloren heeft. 
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Dempsey met de 1-1! Lekker voor Chelsea!
jordandejong
-
- 4775 berichten
- 1433 stemmen
Nederland: Feyenoord
Amerika: LA Galaxy (sta er ' snachts voor op, en zou graag nog eens naar het Home Depot Centre gaan).
De rest van de competities volg ik amper, al vind ik in Engeland Fulham altijd wel een sympathieke club. Verder kijk ik ook nog wel is wedstrijden van Glasgow Rangers.
Edit: Hoeveel heeft Dempsey er dit seizoen wel niet inliggen joh... Moet echt hogerop.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.