- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #4
Het grote voetbaltopic #4
depri83
-
- 6822 berichten
- 1521 stemmen
Zou het vooral hilarisch vinden als Madrid deze voorsprong houdt dan tegen Barca verliest, met één punt verschil kampioen wordt en tot slot dan nog in de CL finale voor het eerst sinds jaren dat het er echt om gaat Barca verslaat.
En dan te bedenken dat ik het seizoen nog begon met voorkeur voor Barca. Nederlandse media met hun subjectieve geblaat hebben er echter voor gezorgd dat ik het Madrid inmiddels meer gun
Vooral Van Gelder die de naam Madrid alleen noemt als ze puntverlies lijden.
Was weer top trouwens SV. Zeven minuten over de bekerfinale waarvan er 5 gingen over de overtreding van Toivonen.
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Zou het vooral hilarisch vinden als Madrid deze voorsprong houdt dan tegen Barca verliest, met één punt verschil kampioen wordt en tot slot dan nog in de CL finale voor het eerst sinds jaren dat het er echt om gaat Barca verslaat.
En dan te bedenken dat ik het seizoen nog begon met voorkeur voor Barca. Nederlandse media met hun subjectieve geblaat hebben er echter voor gezorgd dat ik het Madrid inmiddels meer gun
Ach gussie toch. Die gemene media ook altijd. Volgens mij hebben PSVers daar sowieso wel vaak last van, die grote boze media die niet genoeg aandacht aan alles geeft 
Nog maar 4 punten. En over 2 weken Barca-Real. Kan nog leuk worden. Zou wel prachtig zijn als die chagrijnige Mourinho de prijzen nog weet te verspelen.
Casillas is realistisch, zegt dat het goed kan.
En ook het vervelende Madrid gedrag komt dan meteen weer los:
Voetbalzone - '80.000 mensen hebben gezien dat wij benadeeld werden, niet?'
Voetbalzone - Gefrustreerde Pepe deelt schop uit aan verbaasde ploeggenoot
En allemaal maar altijd over Barcelona zeiken... 
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Lolol! Dus na de a-jeugd de b-jeugd ook in een Europese finale?
Goh, was er maar iemand die die jeugd daar eens goed maakt zeg.
Oh...wacht.
Europese finale is bij de Future Cup wel wat overdreven. Het is een 2 daags toernooi. Maar wel een prima prestatie weer.
Je kan het ook anders zien kos. Moet je eens kijken hoe goed de Ajax jeugd is NA de renovatie van Cruijff en co.
Uiteindelijk gaat het niet om de prestaties van de jeugd, maar om de individuele ontwikkeling. Denk je echt dat er van die A1 ploeg van afgelopen maand 15 spelers het eerste gaan halen ofzo?
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3919 stemmen
Ach gussie toch. Die gemene media ook altijd. Volgens mij hebben PSVers daar sowieso wel vaak last van, die grote boze media die niet genoeg aandacht aan alles geeft 
Jij kunt PSV ook nooit ergens buiten laten he. Je zou bijna aan een trauma gaan denken. Triest!
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3919 stemmen
Casillas is realistisch, zegt dat het goed kan.
En dit slaat op?? Ging er om dat hij zei dat Atletico uitgeschakeld is in EL.
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
En dit slaat op?? Ging er om dat hij zei dat Atletico uitgeschakeld is in EL.
Voetbalzone - Casillas: 'Ik denk dat we de eerste plaats nog kunnen weggeven'
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Mickey Mouse competitie daar in Spanje.
Nummer 3 staat 30 (!) punten achter op de nummer 1... Barca en Real hebben 2x zoveel gescoord dan Valencia.
Doe maar mij een spannende eredivisie dan 
%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Mickey Mouse competitie daar in Spanje.
Nummer 3 staat 30 (!) punten achter op de nummer 1... Barca en Real hebben 2x zoveel gescoord dan Valencia.
Doe maar mij een spannende eredivisie dan
Nee man, dat heet niveau 
Zag trouwens de ranglijst. Real scoort zo'n 100 goals, Barca zo'n 90 en de nr 3 is fucking Rayo Vallecano met nog geen 50 goals 
Het is dat Real in crisis aan het belanden is (cijfermatig dan), Barcelona zou een voorsprong van een punt of 10 nooit weggeven.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Zou toch eigenlijk direct rood moeten zijn? Of het nou natrappen tegen de tegenstander of je teamgenoot is, het gaat om de intentie zou ik zeggen.
depri83
-
- 6822 berichten
- 1521 stemmen
Zou toch eigenlijk direct rood moeten zijn? Of het nou natrappen tegen de tegenstander of je teamgenoot is, het gaat om de intentie zou ik zeggen.
Inderdaad. Gestoorde!
rep_robert
-
- 27566 berichten
- 4178 stemmen
Europese finale is bij de Future Cup wel wat overdreven. Het is een 2 daags toernooi. Maar wel een prima prestatie weer.
Je kan het ook anders zien kos. Moet je eens kijken hoe goed de Ajax jeugd is NA de renovatie van Cruijff en co.
Uiteindelijk gaat het niet om de prestaties van de jeugd, maar om de individuele ontwikkeling. Denk je echt dat er van die A1 ploeg van afgelopen maand 15 spelers het eerste gaan halen ofzo?
Finale is nu aan de gang. Ajax domineert en creëert kansen, beter maken ze het even af.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Overigens lijkt het me sterk dat ik de zoveelste ben aangezien er hier in dit topic misschien drie of vier Madrid boven Barca verkiezen en meeste daarvan zijn al sinds ik hier kom voor Madrid. Dus vraag me ernstig af op wie je eigenlijk doelt
Dag of drie geleden nog een identieke discussie gehad met deze meneer (ah, ik zie al dat hij het zelf ook had herkend!):
Misschien dat je eerst eens fatsoenlijk moet leren kijken naar de televisie en niet alleen je eigen autistische wereldje moet volgen en dan zal je zien dat alle commentaar op de wedstrijden gegeven wordt vanuit het oogpunt van Barcelona.
Bijzonder frustrerend voor zowel de fan van de tegenstander, alsook de neutrale voetbalkijker.
Mensen die in hun zetel thuis zitten, mogen gerust kwijlen op het spel van Barça. Van commentatoren verwacht ik echter toch wat meer professionalisme.
Asaharo
-
- 1042 berichten
- 624 stemmen
Finale is nu aan de gang. Ajax domineert en creëert kansen, beter maken ze het even af.
En jullie hebben gewonnen, verdiend ook. Wat een laffe manier van voetballen bij Manchester, als je je jongeren al van in de jeugd op die wijze laat ballen verdien je gewoon het deksel op de neus.
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Valencia toont maar weer eens aan absolute wereldklasse te zijn. Verschil nog 4 punten, gaat The Special One het onmogelijke presteren door 'het beste team aller tijden' achter zich te houden, of zal het Catalaanse duikteam in extremis dan toch nog alle prijzen pakken?
Spanning en sensatie!
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Na gisteravond heeft ook Real een week lang even geen recht van spreken meer op dat gebied
Video: Schandalige schwalbe Madrileen Ronaldo... - voetbalinfo.nl

otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Een duidelijke overtreding en dan gillen om een 'schandalige schwalbe' 
Hij valt alleen een beetje laat, doen ze bij Barca (meteen vallen en met z'n tienen op de scheidsrechter afstormen) toch slimmer. En dat 'slimmer' meen ik, want het betaalt altijd uit. Nu ziet het er lullig uit, terwijl het eigenlijk natuurlijk rood voor die Valencia verdediger had moeten zijn.
Maar ja als je die trap op de hak in de slomo op 0:54 al niet ziet houdt het op... De site die met zo'n kop komt zal wel beheerd worden door ene C. van Gelder...
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Gewoon een schwalbe van Ronaldo, inderdaad net als Barca spelers doen. Bij een zuchtje wind al naar de grond gaan. Hij kan beter gewoon die bal binnenschieten in plaats van zijn collega proberen te naaien.
happie
-
- 6274 berichten
- 426 stemmen
Na gisteravond heeft ook Real een week lang even geen recht van spreken meer op dat gebied
Video: Schandalige schwalbe Madrileen Ronaldo... - voetbalinfo.nl
Hij toucheert hem misschien licht, maar het is net zo'n geval als bij Luuk de Jong tegen Schalke. Hier kun je onmogelijk iets voor geven, ook al toucheert hij hem. Dan kun je namelijk wel aan de gang blijven, want voetbal is geen no-contact sport.
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Trap op de hak = overtreding = rode kaart (bij doorgebroken speler). Volgens elk spelregelboekje. Als je het niet met die regel eens bent is 1 ding, maar dit dan een schwalbe noemen... en dan een 'schandalige' nog wel... als dit het beste voorbeeld van Barca-gedrag is dan weet ik weer genoeg.
Inderdaad vergelijkbaar met De Jong tegen Schalke, maar Ronaldo werd hier nog duidelijker getoucheerd. Hij doet alleen eerst zijn best te blijven staan, en komt tot inkeer als-ie de bal niet meer kan halen.
happie
-
- 6274 berichten
- 426 stemmen
Wat aandoenlijk toch. 
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Trap op de hak = overtreding = rode kaart (bij doorgebroken speler). Volgens elk spelregelboekje. Als je het niet met die regels eens bent is 1 ding, maar dit dan een schwalbe noemen...
Inderdaad vergelijkbaar met De Jong tegen Schalke, maar Ronaldo werd nog duidelijker getoucheerd. Hij doet alleen eerst zijn best te blijven staan, en komt tot inkeer als-ie de bal niet meer kan halen.
schwal·be [sjwalbe] de; v(m) -s (voetbal) het zich laten vallen om zo een vrije trap of strafschop mee te krijgen.
Precies wat Ronaldo deed.
happie
-
- 6274 berichten
- 426 stemmen
Trap op de hak = overtreding = rode kaart (bij doorgebroken speler). Volgens elk spelregelboekje. Als je het niet met die regel eens bent is 1 ding, maar dit dan een schwalbe noemen... en dan een 'schandalige' nog wel... als dit het beste voorbeeld van Barca-gedrag is dan weet ik weer genoeg.
Inderdaad vergelijkbaar met De Jong tegen Schalke, maar Ronaldo werd hier nog duidelijker getoucheerd. Hij doet alleen eerst zijn best te blijven staan, en komt tot inkeer als-ie de bal niet meer kan halen.
Schwalbe gaat mij ook wat ver, maar een echte overtreding is het ook weer niet. Het is heel moeilijk te zien. Je moet het 10x terugkijken om zeker te weten of hij hem echt raakt of niet. Een scheidsrechter moet in een split second beslissen. Dus ik kan me voorstellen, dat hij hier niet voor gefloten heeft, omdat hij het niet direct kon waarnemen.
Ik zeg videobeelden net als bij Hockey en de NBA.
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
schwal·be [sjwalbe] de; v(m) -s (voetbal) het zich laten vallen om zo een vrije trap of strafschop mee te krijgen.
Precies wat Ronaldo deed.
Dat vind ik dan geen goede definitie. Hij laat zich namelijk vallen nadat er een overtreding heeft plaatsgevonden. Hij is eerst juist uiterst sportief door te proberen door te spelen, pas als het voordeel weg is kiest-ie voor het gras. Een vrij gerechtvaardigde keuze (maar wel een keuze inderdaad, dus dan kun je dat volgens die definitie als schwalbe uitleggen).
Maar dan heb je per wedstrijd wel 30 schwalbes (en dan hoeft Barcelona niet eens mee te doen), want bij elke lichte overtreding wordt er natuurlijk gevallen. Ik vind het raar dat schwalbes te noemen, want er gaat een overtreding aan vooraf.
Je moet het 10x terugkijken om zeker te weten of hij hem echt raakt of niet. Een scheidsrechter moet in een split second beslissen. Dus ik kan me voorstellen, dat hij hier niet voor gefloten heeft, omdat hij het niet direct kon waarnemen.
Ik neem het die scheids ook zeker niet kwalijk, het is moeilijk te zien dus de Valencia speler ontsnapt dit maal aan rood. Niks aan te doen, dat heb je in het voetbal te accepteren.
depri83
-
- 6822 berichten
- 1521 stemmen
Goal van Ben Arfa vanmiddag.
[embed]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=aZISh1z75ik#![/embed]
happie
-
- 6274 berichten
- 426 stemmen
Ik vind Ronaldo ook niet echt een schwalbe man. Dan vind ik Suarezje, Mertensje, Toivonen en Robben nog wel slagje erger in hun carriere.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Geweldige goal van HBA, en ook nog eens de openingstreffer ook. Heerlijk om dat bij mijn club te hebben voetballen. Dromen van CL kan nog steeds.
happie
-
- 6274 berichten
- 426 stemmen
Die eerste man, die hij uitspeelt, is briljant. Bij die tweede heeft ie een enorme snelheid en die komt dramatisch te laat. Maar die ene centrale verdediger stapt half zacht bij en die andere doet helemaal niks. Conclusie wel een fantastische goal, maar die laatste verdedigers doen het zwak.
Newcastle heeft goede uitzicht op voorronde CL. De dramatische vorm van Tottenham komt ze goed uit. Word nog een spannende strijd tussen die twee en misschien nog Chelsea.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Dat vind ik dan geen goede definitie. Hij laat zich namelijk vallen nadat er een overtreding heeft plaatsgevonden. Hij is eerst juist uiterst sportief door te proberen door te spelen, pas als het voordeel weg is kiest-ie voor het gras. Een vrij gerechtvaardigde keuze (maar wel een keuze inderdaad, dus dan kun je dat volgens die definitie als schwalbe uitleggen).
Maar dan heb je per wedstrijd wel 30 schwalbes (en dan hoeft Barcelona niet eens mee te doen), want bij elke lichte overtreding wordt er natuurlijk gevallen. Ik vind het raar dat schwalbes te noemen, want er gaat een overtreding aan vooraf.
We gaan het niet eens worden.
Ronaldo kruist zelf voorlangs, wordt daarbij gekieteld door de beenharen van de Valencia verdediger en laat zich vallen in de hoop dat Valencia met tien man verder moet.
Juist als je hiervoor de verdediger bestraft dan eindigt elke wedstrijd met zes tegen zes.
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Kietelen van de beenharen? Meer een trap op de hak. Nee, we gaan het niet eens worden.
Ik vind Ronaldo ook niet echt een schwalbe man.
Vroeger was hij dat toch wel een beetje, maar de laatste paar jaar is het een modelprof geworden.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.